Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geen idee eigenlijk hoe dat zit bij IUI, ik zal ze morgen eens bellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè bah.. Je blijft toch altijd hopen he! Ook al zijn de kansen kleiner. Je doet het niet als je geen kans had gehad natuurlijk.

Volgens mij krijg je er wel 6 vergoed dacht ik..

Miss kun je zo door!?

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Geplaatst

Ja, ik denk dat ik het nog 1 keer ga doen, ben er ook wel een beetje klaar mee eigenlijk, dat gehoop op niets af....

Liefs,

Noes

Geplaatst

Lieve moes hoe gaat het met jou?

Zijn er voor jou nog mogelijkheden hier in nl om nog x icsi te doen? Nl tarief is toch een stuk goedkoper en hou je de richtlijnen aan van DD ongeacht wat in nl mag qua limiet?

Geplaatst

Ja dat is het elke x he... Toch weer hoop..

Is er bij jullie ooit wat uitgekomen waarom het niet lukt?

Geplaatst

Nee, buiten mijn leeftijd is er nooit iets gevonden: nog een redelijk amh, geen immuun- of stollingsafwijkingen, dhea ook niet nodig, normale baarmoeder en eileider goed doorgaanbaar, redelijke eicel voorraad...... Tja, blijft natuurlijk wel dat er weinig embryo's ontstaan en dus niet goed doordelen en/ of innestelen.... Toch de leeftijd met dikke pech, ben ik bang!

Liefs

Noes

Geplaatst

Ik zit ff mee te denken hoor, maar kan dan de dhea niet mee helpen? Volgens mij is dat ook voor de kwaliteit van de eitjes. Juist de oudere eicellen missen bepaalde ingrediënten.

Mochten wij het ooit nog aandurven om weer een poging te doen. Bestel ik de dhea weer en doe dan de icsi hier in nl denk ik. Wij krijgen weinig vergoed van DD.

We hebben nog 2 eskimootjes in DD.

Liefs

Geplaatst

Ik zou in dd als meerwaarde hebben dat je assisted hatching kan doen. Dat doen ze niet in nl. En je kunt evt imsi laten doen maar dat hoeft bij ons niet.

Nog twee Eskimo's in dd! Wie weet ooit joh. Eerst dit afgelopen half jaar maar even verwerken...

Ja mogelijk kun je ook met dhea wel wat opkrikken noes? Je kunt het ernaast slikken? Ik slik het ook nog, wel wat onregelmatiger maar om de dag ofzo.

Hoe gaat het met de meiden die nu in dd bezig zijn? Of is dat er maar eentje?

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hi, ik ben geprikt op dhea, maar dat was niet nodig volgens dr S. Ik heb het natuurlijk wel bij 2 pogingen geslikt, maar ik werd er nogal gejaagd van en de resultaten werden er niet beter op.... Nee, ik ben een beetje klaar met al die rotzooi. Nadat ik die longontsteking heb gehad, ben ik er wel achter gekomen dat ik mijn gezondheid erg belangrijk vind en dat al die hormoontroep niet bevorderlijk is..... Daarom ook geen icsi's meer voor mij, en omdat de kans ook erg klein is natuurlijk. En eigenlijk vind ik het steeds minder erg, waar ik er eerst bijna obsessief mee bezig was, wil ik dat nu niet meer. Natuurlijk had ik dolgraag moeder willen worden en is het bijzonder zuur dat het niet gelukt is, maar ik besef ook dat er meer is en ben ik het nu wel aan het accepteren.

Liefs

Noes

Geplaatst

Nou Noes dat klinkt weloverwogen en alsof je er heel rustig van bent! Dapper van je! Ik snap het ook goed, vooral toen ik de stapel spuiten weer zag liggen vandaag realiseerde ik me weer hoeveel troep je in je lijf jast elke keer! Shit hoor die Omo witte test! Hoop dat je gauw weer door mag!

@moes ja volgens mij ben ik nu hier de eenzame enige in DD! Het wachten is op de menstruatie en dan vanaf dag 3 beginnen. Ben al wel begonnen met de prednisolon. Heb er wat hoofdpijn van.. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Liefs Inge

Geplaatst

@inge, ik heb geen ervaring met prednison, maar Okaasan wel.

Over het algemeen heb ik er ook wel vrede mee, maar er blijven natuurlijk altijd wel momenten dat ik het moeilijker vind. Vandaag heb ik contact met het M.ck gehad en ik kan gelijk weer door. Vanmiddag gelijk de menopur opgehaald en zaterdag mag ik de eerste spuit weer zetten en volgende week zaterdag een echo.

Dus lopen we misschien toch een beetje gelijk op...

Liefs,

Noes

Geplaatst

-ik breek even in-

Zit zelf in Gent en krijg 10 mg prednis(ol)on. Ik had er in het begin elke avond beetje hoofdpijn van (als dat niet van utrogestan of progynova komt) en nu na zo'n 3 wk alleen nog als ik later naar bed ga dan goed voor me is. Misschien heb je er wat aan, Inge? Als ik maagklachten zou krijgen, raadt de apotheek omeprazol aan, maar dat heb ik nog niet nodig gehad gelukkig. Slik je de prednison 's morgens? Dat is het moment dat je lijf anders zelf cortisol aanmaakt, dus dat schijnt het beste te zijn. Succes ermee!

En Noes ook veel succes!

-breek weer uit-

Geplaatst

Dank olijfje! Nee ik neem het savonds dus ik ga switchen naar de ochtend denk ik! En geen maagklachten dus ook dat scheelt weer!

Noes fijn dat je gelijk door kan! Gaan we idd samen op waarschijnlijk! Ik mag vanaf zondag gaan spuiten.

Liefs

Inge

Geplaatst

Ja Inge prednison in de ochtend nemen!

Hoofdpijn herken ik niet, wel van het afbouwen, maar niet tijdens het slikken.

Even kort, want voel me echt niet lekker.

2015.png

Geplaatst

Vandaag de eerste menopur erin! Hoop dat het als een soort doping werkt, want ik ben dit weekend aan het fietsen in Zuid-Limburg!

Inge, jij ook succes morgen met de eerste spuit! Of heb je al deca gespoten ( of iets anders?)

Olijfje, dank je wel en jij nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een wonder!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes dank je wel

Mijn zwangerschap, haha, alsof je het over iemand anders hebt. Blijf dat zeggen, dan ga ik het zelf misschien ook geloven... Ik durf nog niet eens naar een uitgerekend-topic en loop me nu met alle andere topics te bemoeien

Geplaatst

Olijfje, dat kan ik helemaal begrijpen! Alsof je het over jezelf afroept als je op het uitgerekend topic gaat zitten...

Misschien weer tijd om het 12-weken bankje op te halen? Succes, het is echt zo, ZWANGER!!!!!!!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ha Noes, zit ie bij jou? Bij mij inmiddels wel.. Vind het wel doping hoor, ben er gewoon een beetje high van :-)

Hoe voelt ie bij jou?

Heb wel een bijzonder schema deze keer.. 7.00 uur gonal erin en 19.00 uur Menopur. In de ochtend prednison, savonds de cocktail vitamines en mineralen.. Poeh hee!

Liefs Inge

Ps olijfje.. Gefeliciteerd joh! Lijkt me ook gek om ineens te begrijpen dat het over jou gaat.. Maarrrrr het is zo ;-))

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Ja, gisteravond 1x menopur en vanmorgen eentje extra... Ik doe er een paar extra om te proberen om iets meer follikels te laten groeien. Ik hoef maar 1 ampul meno per dag, maar de vorige keer had ik maar 1 follikel , dus even wat proberen...

Ah, een cocktailtje heb je! heb ik ook wel gehad in DD met puregon en menopur. En een keer synarela neusspray en een keer een decapeptyldepot, maar die hoef ik nooit meer! Pfff, het was net alsof ik al in de overgang was met de hele dag opvliegers!!!

Het schijnt wel beter te werken, zo verdeeld over de dag.

Succes met prikken!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Nee die decapeptyl hoef ik ook liever niet meer! Echt verschrikkelijk al die opvliegers!! Ben heel blij dat ik die nu niet heb.

Heb je zelf bedacht om een extra shotje menopur te zetten? Goed van jou! Je kent je eigen lijf gewoon het beste!

Ben benieuwd hoe dit cocktailtje gaat werken idd. Vrijdag FM dus ben benieuwd wat er dan is gebeurd!

Wanneer heb jij een afspraak?

Liefs Inge

Geplaatst

Bij mij gaan ze zaterdag kijken. En ja, ik heb het zelf bedacht, nu hopen dat er 2 of 3 tegelijk gaan groeien...

Liefs,

Noes

Geplaatst

Vandaag gesprek met Dr. S. gehad voor de eerste keer. Ik vond hem wel meevallen.

5 dagen voor mijn menstruatie in de volgende cyclus krijg ik een scratching (lijkt meerwaarde te hebben volgens een onderzoek ik Heidelberg, of ze sturen het biopt op naar daar voor onderzoek) de arts murmelde nogal in zichzelf, dus inge, als jij hier mee over weet, hoor ik het bijzonder graag.

ik krijg na die menstruatie minder menopur en gonal f dan vorige keer. (Vorige keer overstimulatie en 21 follikels)

Daarnaast krijg ik iets voor de luteale fase (kan dat decapepthyl zijn?

Dus over 6 weken gaan we er weer voor.

Geplaatst

Hey framboos! Ik vond dr S ook wel ok hoor! Die scratching is uiteindeljk een klein (beetje pijnlijk) ingreepje. Ze nemen een biopt van je baarmoederslijm en dat gaan ze onderzoeken. Afhankelijk daarvan krijg je een infuus met bijvoorbeeld intralipid na de TP. En bijkomend voordeel schijnt te zijn dat zo'n hapje goed is bij een TP in de cyclus daaropvolgend.

Je baarmoeder trekt wat samen bij deze handeling en dat is even pijnlijk (een seconde maar hoor)..

Bij mij kwam daar weinig uit, en ik krijg geen intralipid dus. (Geloof ik)

Spannend framboos weer starten! Had jij de vorige keer niet later een TP ivm je overstimulatie? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ik heb vrijdag de eerste FM dus ik ben erg benieuwd. Ik voel het bewegen in mijn buik dus er gebeurt al wel wat!

Liefs Inge

Geplaatst

Hoi inge,

Dank je voor de uitleg. Ik had idd een cyclus later pas een tp ivm kans op overstimulatie.

Intralipid ga ik niet meer doen, dat heeft toen niks gedaan (zichtbaar op bloedonderzoek)

spannend vrijdag. Houd ons op de hoogte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden