Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou me graag bij jullie groepje aansluiten. Misschien handig als ik een beetje over mezelf vertel.

Ik wordt volgende week 29. We zijn nu ruim 2 jaar 'bezig' en helaas nog nooit twee streepjes op de welbekende teststrip mogen aanschouwen. Wij vallen in NL onder de onbegrepen onvruchtbaren. Vooralsnog zijn wij beiden voor 100% in orde...en toch lukt het niet. Ik ben de protocollen (we doen bij jou gewoon wat we bij ieder ander doen, ook al hebben we geen idee waar we mee bezig zijn en nee, we staan niet open voor suggesties) en het 'niet evidence based' geneuzel kotsbeu.

Na 4iui behandelingen in ons reguliere ziekenhuis en een heks van een FA hebben we besloten om naar dd te gaan voor verdere behandeling. We wonen in limburg, dus voor ons is het m stricht, dd of verder landinwaarts. Aangezien m.stricht m.i. doormoddert daar waar ze in s.ittard zijn gebleven, is de logische keuze dd, zeker ook door de goede prognoses aldaar.

Ik ben afgelopen donderdag voor intake geweest, wij hebben dr. K.iss.ler. En vandaag bloedonderzoek en zaadonderzoek daar gehad. Tevens bloed op laten sturen voor imuunonderzoek. Ik neig zo hard naar imuunproblemen...niet evidence based in NL...grrrr.

Ik besef me, nu ik mijn bericht doorlees, dat het een ietwat negatieve ondertoon heeft..hihi..vooral frustratie die ik nu ook weer even kwijt ben ;-)

Ik hoop dat we veel goed nieuws hier mogen lezen en misschien hebben jullie voor mijn als startende dd-er nog tips?

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom 10eke! Leuk dat ons topic weer een nieuwe schrijver heeft! Je hebt dus voor het eerst de vissen gezien in dd!

Ik hoop dat dd wat meer inzicht in jullie gaat krijgen, vaste protocollen....vertel me wat...

Wanneer mag je starten? En wat gaat het worden of hangt dat af van de onderzoeken? Hebben jullie een Duitse arts?

Groetjes, Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Moes, dat klinkt goed. Wanneer verwacht je je ongi?

Okasaan, spannend weer. Hopelijk test je dit weekend positief en hoef je niet nog voor een echo.

10eke, welkom hier. Waarom hebben jullie dr. K? Of spreken jullie goed Duits? Dan maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit. Zijn allemaal kundige artsen daar.

Geplaatst

Moessss wat fijn dat je kunt starten en geen uitstel hebt! Ik dacht altijd dat die eitjes nu mee deden moes. De eisprong heb je al gehad en daar word je nu ongesteld van deze liggen klaar voor de stimulatie toch?? Die 5 moeten de toppers worden!

Bij mij nog niet echt geland.. Enorm spannend. Eerst volgende week de echo weer afwachten of ze allebei het nog doen! Miss daarna iets meer besef..Totaal geen behoefte om het mensen te vertellen heel raar! Gister feest hier thuis gehad en nep wijn gekocht 😊.

Okasaan fijn dat je zo snel door kunt! Mijn duimen draaien ook voor jou!! Hebben jullie in Gent ook van die leuke visjes en strakke wachtkamer?

10eke welkom! Hopelijk ben jij straks te vreden over DD. Ze kijken anders dan in Nederland!

noess hoe gaat heg met jou? hoe gaat het met je paard? Ze had een tijdje geleden nog wel praatjes! Maar dacht dat ik had gelezen dat het niet zo goed ging met haar/hem of heb ik dat mis 😁?

Ondertussen lees ik hier nog gewoon mee hoor! En duim voor jullie allemaal!

Geplaatst

Wat een warm welkom, dank jullie wel.

Ik heb nog geen idee hoe onze behandeling eruit gaat zien, hangt af van het bloedonderzoek. Dr. K. Is nu twee weken op vakantie, dus even afwachten.

We hebben dr K. Omdat hij helemaal geen wachtlijst heeft. Ik kon eigenlijk al 31 januari terecht, maar ik had toen nog een laporoscopie opstaan in NL.

Dr. K. Spreekt bijzonder goed engels, dus we sprongen snel over van duits naar engels. Hij komt heel kundig en rustig over.

Maar dd is echt een klein fabriekje, midden in het gesprek ging hij even tussendoor een punctie bij iemand doen haha, tijd is geld. Maar goed, dat wist ik vantevoren al.

Morgenvroeg onze afspraak bij de huisarts voor de verwijzing en dan alles regelen met PNO. Ik hoop de huisarts bereid te vinden om ons te helpen met hoe we bloedonderzoek en echo's zoveel mogelijk in NL kunnen doen. Wat is jullie ervaring hiermee? En wat moet je in NL allemaal voorschieten?

Ik ben nog erg zoekende in het regelen...ik hoop dat alles snel op de rails is qua verzekering etc. Scheelt een hoop stress. Misschien hebben jullie verder nog tips of adviezen voor me?

Geplaatst
Okasaan fijn dat je zo snel door kunt! Mijn duimen draaien ook voor jou!! Hebben jullie in Gent ook van die leuke visjes en strakke wachtkamer?

Hahaha, nee geen vissen, wel een daghap die al die maanden en maanden dat wij in Gent komen al hetzelfde is en waar wij dus smakelijk om lachen. Het is spaghetti bolognese en de foto ervan is dan weer niet zo smakelijk. Haha

En de wachtkamers zijn niet heel bijzonder hoor, behalve dan het Belgische woord er voor: wachtzaal

Geplaatst

Okaasan, succes met testen en de echo, ik hoop op een tp op korte termijn!

moes jij mag al weer snel starten!

waarom kocht je je meds niet in Nl? Is voordeliger tov Duitsland.maar fijn dat je weer van start gaat, heel veel succes !

Geplaatst

Remmir wat knap dat het je lukt om het stil te houden, ik houd het stil voor de meeste mensen maar enkele in Onze omgeving hebben we het wel al verteld, fijn dat jij ook weer snel een echo hebt!

ik ben nu al nervéus voor zaterdag ;-)

10eke welkom hier! Ik hoop ergens dat er iets uit het bloedonderzoek komt zodat er ook en oplossing voor is!

Zelf ben ik ook bij Pno verzekerd, voor aanvang van de behandeling toestemming gevraagd en alles is goed geregeld!

Heel veel succes!

Geplaatst

Spannend meiske dat de echo dichtbij komt!

De meds konden niet in nl gekocht worden omdat mijn verzekering voorschrijft dat ze in het buitenland gekocht moeten bij een buitenland behandeling. En nu krijg ik verdorie nog niet alles terug en moet 500 euro plus mijn eigen bijdrage zelf betalen!! Ben blij dat ik niet alles gekocht heb daar maar nog wat gesprokkeld had!!

Remmir wat vind ik het toch bijzonder voor je, een tweeling!! Zes dagen werken, je zal bekaf zijn!

10eke, ik doe de echo's in nl en je kunt ook bloedtest in nl doen. Verder krijg je vanuit dd heel snel de rekening en moet je dat voorschieten en dan bij de verzekering indienen.

Noessie hoe gaat het met jou???

Geplaatst

Ja echt heel krom want het MOET in Duitsland gekocht maar vervolgens krijg je niet alles terug....ik ga erover bellen. Dd is al zo duur dus dit tikt lekker aan. Heb jij alles vergoed gekregen Noes??? Jij hebt dezelfde verzekering.

Ja heel spannend weer, al drie keer gedroomd dat het mislukt...

Geplaatst

Hoi! Welkom nog 10eke! Hoop idd dat er wat beter onderzoek gedaan wordt in DD.

Ik heb afgelopen week alle fakturen ingediend bij UMC, hoop dat ik iig de 2450 voor de icsi en de medicijnen, bloedonderzoek en de narcose vergoed krijg, ben benieuwd! Ik heb dinsdag het evaluatie gesprek met dr S en zal weer een nieuw aanvraagformulier meenemen om te laten tekenen.

Liefs

Noes

Geplaatst

Dat zijn natuurlijk de zwangerschapshormonen, Meiske...😜!!

Alles goed met je?

Twinkle, gaat het met jou ook goed, heb je DD al gebeld?

Ik heb afgelopen weekend gewerkt, maar ben morgen en dinsdag lekker vrij. Het zal morgen wel een chaos rond Schiphol worden, vandaag leek het al of we in oorlog waren... Wat een gekte! Nu nog maar bedenken wat we willen: of nog een poging in DD of een relaxte poging zonder extra's in nl. Eerst maar even het gesprek afwachten.

Remmir, ik las dat je al flinke zwangerschapsverschijnselen hebt, let je wel een beetje op jezelf met 6 dagen werken?! Met mijn paard gaat het wel redelijk, maar hij wordt wel echt oud nu.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Moes, wat krom van je verzekering zeg. Hoe gaat het verder? Al ongi geworden?

Noes, ik ben benieuwd wat jullie gaan beslissen. Wanneer hebben jullie het gesprek?

Remmir en Meiske, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het wel goed. Sinds gisteren heb ik steeds zo'n knormaag alsof je niet genoeg gegeten hebt. Verder borrelt er veel in mijn buik. Kunnen ook mijn darmen zijn.

Zaterdag 4 april hebben we de echo (in Nederland).

Geplaatst

Heb ondertussen vaak geprobeerd om hier op jullie te reageren maar kom heel vaak niet eens het forum op. En als ik erop kom kan ik na lang typen niets plaatsen 😩.

Reageer later. Zit op mijn werk!

Geplaatst

Twinkelstar spannend bijna de echo. 4 april valt op vrijdag trouwens, maar dat mag de pret niet drukken... Hopelijk een hele mooie echo...

Noes en moes hoe is het met jullie?

Geplaatst

Zo, we zijn weer terug uit DD, vanmorgen een evaluatiegesprek gehad met dr S. Hieruit blijkt weer dat alles eigenlijk wel in orde is, alleen eindig ik met weinig embryo's die ook nog eens niet van goede kwaliteit zijn.

Dan konden we 2 dingen doen: of 1 eicel laten rijpen en daar ICSI op toepassen en dan hopen dat de kwaliteit daardoor beter wordt, maar daardoor ook een groot risico omdat je maar een kansje hebt. Of op cyclusdag 21 voorafgaand aan de IVF cyclus

een decapeptyl-depot inspuiten (3.75gr) en dan 3 dagen na de menstruatie beginnen met flink te stimuleren: 300 Menopur en 150 puregon per dag. En verder dus geen neusspray of decapeptyl injecties. Hiermee kun je meer en langer stimuleren tot je flinke grote follikels hebt. Met deze methode zou de kwaliteit kunnen verbeteren. Dus we hebben maar voor het laatste gekozen en gelijk weer voor een fortuin aan medicijnen ingeslagen. Gelukkig had ik nog wat Menopur en pregnyl liggen, dus dat scheelt weer 300 euro... Evengoed weer zo'n 2000 euro kwijt., pfff! Er was wel wat gestort van de vorige poging zag ik, maar dat was toch zo'n 800 minder dan dat ik ingediend had. En het lukt mij ook al niet in te loggen op de site van de U.MC zorverzekering. Van de week maar even bellen. Ook of ik nog een keer toestemming nodig heb voor de laatste poging.

Verder heb ik voor morgen een afspraak staan bij een fertiliteitsarts in de buurt om volgende week een hysteroscopie te doen en een salpinogram. Dat kan dan gelijk gecombineerd worden met de uitgangsecho. Tevens kan ik dan ook de echo's daar laten doen, dat is dichterbij dan het M.CK.

Verder nog picsi en de embryoscope erbij om de boel te monitoren (hoe slecht ze zijn... :-( )

Dus over twee weekjes ben ik waarschijnlijk een lopende hormonenbom!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hey Nous,

Ik sta er altijd weer van versteld he, hoe Dr. S iedere keer weer met een persoonlijk protocol om de hoek komt. Dat klinkt al ontzettend fijn, ondanks dat het voor jou inmiddels al wel heel veel pogingen zijn.

Wat je schrijft over de embryocsope, keep faith! Hij komt niet voor niets met deze aanpak.

Trouwens mijn eerste bericht hier maar je 'kent' me van het wachtbankje.

Hoi aan alle anderen, ik zit dus ook in DD. Nu op het wachtbankje van de laatste cryo's uit mijn eerste IVF. De vorige tp's waren allemaal met zeer mooie blasto's maar in een ongezond lijf. Dat doe ik deze cryo poging voor de eerste keer anders door Omegaven en Prednison te gebruiken.

Geplaatst

Sjonge Noes!!

Het is heel wat maar fijn een geheel op maar protocol nietwaar!

Ik denk dat ik in jouw geval ook voor deze optie was gegaan, persoonlijk erg blij met de e.s.!!

Van de 5 bij ons was er op dag 4 uiteindelijk eentje overgebleven .

Violet heel erg veel succes! Slopend he dat wachten....

Twinkle jij hebt ook al een afspraak staan voor de echo, spannend!!

Ik heb vandaag nogmaals hcg laten prikken, weer erg mooi gestegen naar 9300, nu aftellen naar zaterdag 🍀

Geplaatst

Noes ik breek even in. In het uitgerekende nov topic is iemand die nog 2 ampullen puregon heeft! Wie weet is t wat voor je!

Succes met de volgende behandeling!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden