Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noes.. Ook fijn om weer wat van jou te lezen....

Hier gaat het goed.. De kleine is behoorlijk druk, maar dat vind ik niet erg.. Langzamerhand mooi inkopen doen.. En over paar weekjes gaan wij de babykamer doen, dus dan kan ik los... Hihihi

Maar ik hoop dat wanneer jullie starten jullie allemaal een mooie test in handen krijgen...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes allemaal dames!!

Noes 7 MOET gewoon geluk brengen! Heftig hoor diep respect dat je een 7e behandeling in gaat. Dat je doorzettingsvermogen dit keer beloond mag worden met n mooi wondertje.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@Noes,dacht dat je misschien ook net als ik wel eens nagedacht hebt over of al die behandelingen en hormonen op lange termijn ook slecht zijn. Ik heb die vraag gesteld aan dokter K. Ik had nl een onderzoek gezien van 30.000 vrouwen die al vanaf 1980 gevolgd worden. Daarin was nooit een verhoogde kans gezien. Maar

goed die hebben vast geen 6,7,8 keer IVF ondergaan bedacht ik me. Dokter K mailde me dat ze al tientallen jaren een groep volgen die meer dan 10 behandelingen heeft gehad en ook in die groep is geen verhoogde kans geconstateerd op baarmoeder, eierstok of borstkanker. Positief dus! Volgens hem is de impact van zo'n korte periode hormonen absoluut niet groot. Dacht deel het even, misschien heeft het je ook wel eens bezig gehouden!

Op naar poging 7! Ik ga op naar poging 6 in augustus !

Geplaatst

@Tinkerbell, bedankt voor het delen!! Ik ga nu in aug. de 9de keer hormonen (twee keer afgebroken) gebruiken en vraag mij dat elke dag zo'n beetje af. Fijn dat jij het gevraagd hebt. Daar kreeg ik echt geen tijd voor ;(

Laten deze ervaren dames dan deze augustus een beetje geluk gaan hebben!!!

Liefs, Moes

Geplaatst

Tinkerbell, dank je wel voor de info! Daar zit je idd wel eens aan te denken met al die hormonen. Nou, gelukkig maar!

Kunnen we met een gerust hart de 7e poging in...

Liefs

Noes

Geplaatst

Vanochtend test gedaan. Omo wit. Helaas. Bij afvegen wordt het ook een beetje roze, dus ongesteldheid gaat nu waarschijnlijk doorzetten. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik sinds 2 mnd (een zonder en een met hormonen) al 6 dagen vooraf menstruatie krampen heb...normaal gezien kwam er eerst roze kleurig bloed en dan pas zette de buikpijn Door op dag van menstruatie pas...

Geplaatst

Wat is dat nou 10eke! Omo wit houden we niet van.....bleh. Je klinkt nuchter, ik neem aan dat je er goed de smoor in hebt.

Sterkte! Knuffel voor jou.

En wat betreft de menstruatie, volgens mij doen de hormonen meer met onze lichamen dan we kunnen overzien...

Geplaatst

@moes, ja flink de pest in. Ik was daarstraks al zo zwaar aan het denken. Potverdorie, vorige maand begin ivf traject en nu gewoon al een volledige poging gehad en nog maar twee over. Als dat zo doorgaat kan ik over een half jaar mijn kinderwens al aan de wilgen hangen...

Geplaatst

Jeeeee, wat K zeg 10eke. Was het je officiele testdag al of ben je aan de vroege kant? Toen ik de eerste keer zwanger was had ik innestelingsbloed en dacht ik ook dat het mis was...de test gaf toen bij mij alleen al wel een heel licht streepje aan. Ik had de kruitvat 2 voor 5 euro testjes toen gebruikt, die zijn erg gevoelig. De clearblue gaf pas dagen later een streepje.

Als t wel mis is, niet alteveel vooruit denken! Ik ben naar PNO overgestapt, die vergoeden 4 behandelingen. Bij de vierde was het ineens raak. Terwijl ik ook dacht dat het echt voorbij was. Ook iemand die niet afhankelijk van IVF is, is niet meteen zwanger. De gemiddelde NL vrouw doet er 6-9 maanden over dacht ik. Dat zijn heel wat IVF behandelingen ;-))

Kan me voorstellen dat je flink baalt. Sterkte!!!

Geplaatst

@tinkerbell, ik mocht officieel morgen testen, dus ik verwacht nu geen wonder meer voor morgen. Ik heb getest met de test van action en een clear blue digital beiden vanochtend. We zijn al bij pno, maar nog het goedkoopste pakket (dus 3 pogingen) als het nodig zou zijn hoop ik dat ze me niet weigeren voor het duurdere pakket.

Geplaatst

Oh lieve 10eke, wat balen zo'n omo-witte test!! Ik had er een heel ander gevoel bij. Die van de action zijn niet heel gevoelig, bij de laatste poging zag ik op de kv steeds een streepje en op de action niets. Maar de cb digital weet ik eigenlijk niet meer, is die ook voor "early" gebruik?

Sterkte in ieder geval!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Je hebt volgens mij 2 versies van de CB digigal. Een 'early' en een normale. Ik heb de laatste keer de early gebruikt die gaf op de testdag zwanger aan (en 3 dagen later niet zwanger...grrrrr) maar goed die pikt dus wel een laag HCG op. De gewone CB meet pas vanaf HCG 20 ofzo. Kruitvat al vanaf 5. (Ja,ja, expert zwangerschapstesten...en groot verbruiker...)

Geplaatst

Lijkt me wel eentje die geschikt is om vroeg mee te testen...ik zie geen 'plus' of 'early' staan maar er staat wel dat je al 4 dagen voor je NOD mag testen...

Bah zeg, 10eke. Hoopte zo dat het raak was voor je. Zet het bloedverlies ook door? Anders morgen nog een testje doen?

Geplaatst

de clearblue digitale test die voor vroegresten geschikt is reageerd vanaf een HCG gehalte van 25 ,de normale digitaal pas vanaf 50 !

Misschien toch liever de goede oude vertrouwde KV 2 voor €5??

Ik duim voor je !!

Geplaatst

Dank jullie wel. Morgen is natuurlijk alles gesloten...als mijn menstruatie maandag nog niet heeft doorgezet ga ik maar eens naar kv. Dus dan de huismerk test van 2 voor 5 euro?

Geplaatst
Dank jullie wel. Morgen is natuurlijk alles gesloten...als mijn menstruatie maandag nog niet heeft doorgezet ga ik maar eens naar kv. Dus dan de huismerk test van 2 voor 5 euro?

Ja de test waar twee inzitten voor €4,99 ,die reageerd heel vroeg !!

Geplaatst

Nog geen menstruatie. Vandaag. Geen roze wc papier meer. Wel bij inbrengen utro nog bruine slijm sliertjes op de applicator (sorry beetje vies) had ik ook net na de punctie. Toch al zeker 3 dagen voel ik heftige menstruatie krampen opkomen zodra ik wakker wordt, na inbrengen van eerste utro wordt dat alleen maar erger, gaande de dag zakt het helemaal weg. De 2e en 3e utro van die dag merk ik veel minder...

Dus, morgen nog maar eens testen misschien en anders stoppen met utro, dit kan de menstruatie ook tegen houden toch?

Geplaatst

Utrogestan houdt bij mij niet alles tegen maar mijn menstruatie neemt meestal wel een veel langere aanloop, het begint een aantal dagen met wat gerommel en zet niet echt door. Als ik stop duurt het vaak een dag of 2 en dan zet het echt door.

Lastig 10eke...nog even in onzekerheid...die kruitvat testjes zijn 2 voor 5 euro zitten samen in een blauw wit doosje. Ze meten vanaf HCG 5 dus die moeten echt duidelijkheid geven! Ik duim nog ff door....zet m op!!!

Geplaatst

Hier hangt nu definitief de grote rode vlag uit. Aan de ene kant zwaar k*t natuurlijk, maar aan de andere kant ook fijn om eindelijk duidelijkheid te hebben. 7 juli gesprek in dd met dr K.

Geplaatst

10eke, wat ontzettend balen!! Idd die onzekerheid is ook niets, maar je hoopt toch dat het de goede kant op gaat. Heel veel sterkte meid.

Liefs,

Noes

Geplaatst

10eke, heel veel sterkte! Echt shit. Kruip onder je deken en even balen mag.

Veel liefs,

Moes

Geplaatst

Dank jullie wel, jullie zijn lieverds!

Haha geen tijd voor een deken! Als eerste vanochtend moest ik kinderen screenen op een kdv. Heerlijk, volop baby's om me heen. Dat was ff minder gepland, maar och waar je ook komt zijn baby's, dat valt niet te mijden en dat wil ik ook niet mijden.

Geplaatst

Drukke dag gehad op het werk, lees nu pas dat jet toch echt mis is...

Jammer 10eke!

Goed dat je zo positief bent. Hopelijk binnenkort meer geluk.

Mocht je toch nog een baal moment krijgen : een dekentje, enorm stuk chocola en een kop warme thee is toch ook wel mijn favoriete compensatie ;-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden