Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mommysoon Nee met dat ik een positieve test in handen had moest ik ook stoppen. Mij koste zo'n potje met 90st ook rond 130,- euro. Dit is incl het opsturen.

Tiktak wat onzettend shit is dat zeg als je wens zo groot is! Mijn vriend was het ook zat deze behandelingen en het is dat we een tweeling krijgen maar hij had sowieso geen nieuw traject willen starten! Terwijl mannen zoveel minder hoeven te doen. Wij doen het grootste gedeelte..Maar je hebt ze wel nodig!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tiktak, dr. s heeft weinig vertrouwen in de afnames voor AMh in Nl, grote kans dat hij het eerst bij hun wil laten checken.

Echt ellendug dat je partner er zo anders in staat....:(

10eke, minder eicellen wil niet zeggen minder kwaliteit hoor, ik ken zat meiden met 10/20 follikels wapen met maar 1-2 bevruchtingen.

helaas telt het als één poging als de punctie geweest is, ongeacht het aantal bevruchtingen en ja, helaas ook als er geen tp was.

indien de narcose niet mag: er is ook een roesje, heb ik gekregen, helemaal top!

houd moed hoor!

Geplaatst

Hallo meiden! We zijn lekker een weekje weg naar De Benelux en zijn er er uit dat we het toch niet kunnen afsluiten zonder enig resultaat. En dus nog willen proberen in augustus een zelfbetaalde poging te doen in DD.

10eke, spannend voor je, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen voor je. En ik heb zo vaak gelezen dat juist de snipverkouden en grieperige meiden zwanger werden!

Tiktak, mijn amh was in nl 0,3, ook niet echt veel en in DD 2,8 maar dat was een andere meet methode, en gelijk aan mijn leeftijd zei dr S. jammer dat je vriend en jij niet op een lijn zitten qua kinderen, maar kijk uit dat het niet alles gaat beheersen, je moet er echt beide achter staan. Maar het blijft natuurlijk verdrietig voor jou!

Moes, hoe gaat het met je, waarschijnlijk zitten we weer samen in de wachtkamer in DD!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@noes: dapper!! Fijn dat je verder gaat.

Ik weet niet wat de normale amh waarde is? Hoeveel amh heeft iedereen hier?? Wel raar dat er in dd iets anders uitkomt. Ik vroeg aan de assistent of ze wat meer kon zeggen over slagings% bij lage amh. Kon ze natuurlijk niet. Ze laten je dhea slikken en kijken dan wel wat er gebeurd. Lijkt wel een soort wondermiddel. Heb de afspraak eind september. Moet ik waarschijnlijk toch afzeggen omdat ik mijn vriend niet kan overtuigen.

Ze meten je dhea. Na hoeveel weken checken ze of er uberhaupt wat gebeurt? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat er meer follikels zijn? Of kijken ze alleen of je dhea waarde is gestegen en doen ze niks met follikels?

Geplaatst
2,5 week zat ertussen [

QUOTE=tiktak;643619]@mommysoonihope: hoeveel tijd zat er bij jou tussen bellen met dd en de afspraak?

;-) ze hebben voor mij eind september. Bij jou is waarschijnlijk iemand uitgevallen zei ze. Raar verhaal. Maakt mij verder niet uit. Zeer grote kans dat ik af moet zeggen.

Geplaatst

@mommy soon en tiktak. Als je dr Scholtes hebt duurt het vaak super lang. Als je als Nederlandse belt plannen ze je meestal al bij dr Scholtes in. Als je zelf aangeeft dat je ook best een Duitse arts wilt kan het binnen een paar weken al. Daarom heb ik dr K. Issler.

@Noes, you go girl! Wanneer wil je weer instappen?

Geplaatst

10eke, eerst nog even sparen en vakantie zit er ook tussen, dus het zal waarschijnlijk augustus worden.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Waaaaahhhhh, Noes en Moes gaan DD weer onveilig maken! Go for it Noes!

Mijn amh was 0,2 Tiktak, ook niet bijzonder hoog.......

De DHEA wordt na een tijdje slikken weer opnieuw getest. Je moet ook een lijstje vitamines slikken vanuit DD. Ik hoop echt dat je eruit komt met je man. Als de zon nu eens écht gaat schijnen dan ziet hij het mogelijk ook wat zonniger.

Wat is het topic weer lekker in gebruik! 10eke, spannend ook voor jou!

Kim, succes vrijdag met de tp! Duimen weer!

Ik ga morgen op rondje NL om bij wat liftsters langs te gaan. Neem ook gelijk wat voor Noes mee! Maandag ga ik weer naar mijn naalden-boer. Ik zit geloof ik weer wat beter in mijn vel.

Liefs Moes

Geplaatst

Noes, wat dapper dat jullie toch weer verder gaan! Ik kan me zo goed voorstellen dat je het nog niet af kan sluiten zonder zwangerschap.

Misschien zie je het helemaal niet zitten maar je zou ook een contact kunnen zoeken met serum in Athene. Ik lees hier veel goede verhalen over nog uitgebreider immuunonderzoek (zie ook alan beer topic). Er kwam bij jou niet veel uit toch in Dusseldorf? Het is toch gek dat je wel een licht streepje had en dat het steeds minder werd.

Moes, fijn dat je weer beter in je vel zit. Eerst lekker op vakantie en dan vol goede moed starten!

10eke, spannend. Morgen dus de punctie?

Geplaatst

Twinkle, misschien ga ik dat ook wel doen, er kwam idd niets bijzonders uit het immuun/stollings bloedonderzoek , maar dat ik het lichte streepje had, kreeg ik ook last van een grieperig gevoel en van nachtzweten, waar ik normaal geen last van heb. Ik kan me dat ook herinneren van de vorige keren. Het kan natuurlijk 2 kanten op: of je krijgt daar last van omdat het vruchtje niet goed is of het is wel goed en je lichaam stoot het af. Ik zal de bijbel van alan beer er weer eens bijhalen.

Gaat alles goed met jou? Wat gaat het toch snel!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ja dat klinkt toch wel alsof je lichaam/ immuun het afstoot. Ik weet dat dit bij Henne (zij is het alan beer topic begonnen) ook steeds zo was.

En bij mij wilde er ook nooit iets blijven plakken totdat ik prednisolon ging gebruiken na een lichte immuunafwijking. Dus wellicht het proberen waard?

Ja gaat goed hoor. De tijd vliegt voorbij inderdaad. En gelukkig steeds minder last van misselijkheid/ overgeven.

Geplaatst

Even mijn update van vandaag. ..Ik ging om 11.45 onder zeil en om 14.00 was ik weer thuis.

Toen ik na de narcose even naar de wc ging zag ik dat ze een doekje in mijn vagina hadden gestopt om het bloeden te stelpen. Ik dacht, dat moet er wel uit met plassen. Bleek dat er een meter gaas in zat! Hahaha heb zo gelachen, voelde me net hans kazan, kwam geen einde aan! Er zijn maar 3 eitjes uitgehaald...Dus nu afwachten. Het was de allereerste poging voor mij. Hier leren we weer van. Volgende keer een dosis va 175 of 200 gonal f zei dr. K. afwachten wat er morgen van terecht is gekomen op het lab. We zien het wel en anders in augustus op naar de volgende poging!

Geplaatst

Haha zeg!! Ik lach me een breuk! Wat een verrassing. Nooit gehoord ook nog.

Maar nu dus duimen voor mooie bevruchting. En jij lekker even bijkomen van dit avontuur.

Het is een belevenis daar in dd. Zo heb je narcose en zo lig je met je slip weer aan een deur verder...

Je woont dichtbij dan, ik moet 2,5 uur rijden. Lekker hoor!

Liefs Moes

Geplaatst

Haha, ja, ben me nu aan het bedenken hoe ik eigenlijk van die stoel afgekomen ben. Ik kan het me echt niet herinneren. Maar goed, ik was idd blij te zien dat ik mijn onderbroek ook weer aan had.

Voor ons is het een dik uur rijden. Ik was zo weer helder op de uitslaapkamer . Ik was de 8e van 10 puncties vandaag. Wat is het toch een klein fabriekje daar ;-)

Geplaatst

Ha ha 10eke, wees dan maar blij dat er geen konijn uitkwam!!😜. Het is idd net een fabriek daar. Ik werd al wakker dat ik nog op de stoel lag... En ik meen me te herinneren dat ik een zetpil kreeg, ha, maar je weet natuurlijk nooit wat ze daar allemaal uitvreten tijdens de narcose... Nu hopen op mooie bevruchtingen voor je. Krijg je het dan met 3 of 5 dagen teruggeplaatst? Spannend!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hahaha nee geen konijn of duif en gelukkig was het een lang stuk wit gaas en geen gekleurde aan elkaar geknoopte doekjes. Ik had mijn eigen gezicht wel willen zien toen ik het er uittrok.

zetpil?? Tja, gelukkig weten we niet wat ze doen idd. Ik wacht 5 dagen. Ik moet zeggen dat ik me wel flink beurs voel daarbinnen. Doet pijn bij elke stap. Dat is normaal? Ik heb geen idee...

Geplaatst

Haha blijf bulderen van deze goochel show!!!! Stel je voor zeg......geknoopte doekjes!

Het is een merkwaardig idee om zo buiten westen te zijn. Ik werd pas wakker in dat hokje ernaast en zag toen de volgende alweer aan komen strompelen.....zo liep ik kennelijk ook...

Haha ik blijf het voor me zien!!!

Geplaatst

Goocheldoos!! Hihi! Ja, het kan best pijn doen in het begin, rustig aan en lekker je bedje in! Meestal gaat het snel beter, binnen 2-3 dagen is het echt een stuk minder, vaak al de 2e dag.

5 dagen, dus ze gaan ook de embryoscope in?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hahaha 10eke, ik lig echt helemaal dubbel. En moes en noes maken het dan nog weer een graadje erger. Hahaha

En inderdaad rustig aan doen, want ondanks een goocheldoos, is de punctie toch best een heftige ingreep. Mijn eerste zkh zei altijd dat als je er meer last van kreeg gedurende de dag, dat je dan t veel deed. Dat is een makkelijke en ook echt kloppende stelregel! Niet te veel lopen en niet lang staan achter elkaar. Vooral geen eten gaan koken de eerste dag. Gewoon je man achter het aanrecht zetten.

Geplaatst

Yesssss!!! Super. Nu jij goed uitrusten zodat ze lekker binnenkort kunnen nestelen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden