Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

10eke, joepie! Nu hopen dat ze mooi verder delen.

Wat een verhaal van die doekjes. Zouden ze die er tijdens de ingreep niet vergeten zijn uit te halen? Ik heb nog nooit doekjes daar gehad hoor ;-). In ieder geval niet dat ik weet, haha. Straks krijgen we een kind met een tulband op bij de geboorte ;-).

Nu even rustig aan doen. Wat de rest al zegt binnen een paar dagen gaat het steeds beter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

10eke, wat goed, 2 bevruchtingen!!

Meiske, ja, we vinden het toch moeilijk om het zo af te sluiten. Probeer nu genoeg ritjes te vinden voor deze zelfbetaalde poging. Het zal dan waarschijnlijk wel augustus worden na de vakantie.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Zijn jullie een heel vast clubje of is er ruimte voor een nieuwe mee-schrijver?

Ik zou me namelijk dolgraag aansluiten bij jullie. Mijn oude clubje 'ICSI in eigen Cyclus' is opgeheven....

Heb 3 x IVF in NL achter de rug zonder enig resultaat en inmiddels 2x in DD. Beide keren zwanger geweest. En helaas beide keren niet goed afgelopen. Waarvan de eerste keer een hele nare ervaring was. Rond 16 weken bleek ons kindje te zijn overleden. Na onderzoek bleek door een afwijking aan de neurale buis. Niet erfelijk en er is geen syndroom 18 of 21 geconstateerd en dus volgens de artsen gewoon 'domme pech'...wel heel erg zuur om eindelijk na zoveel behandelingen zwanger te zijn en dan zo'n afloop...na heel veel wikken en wegen (we krijgen weer 4 nieuwe behandelingen vergoed) in mei toch weer een poging ondernomen in DD: zwanger! Helaas werd de test al snel lichter en bleek mijn HCG erg laag. 2 x vette pech dus.

10 juni hebben we een gesprek in DD om eventueel wat aanvullend onderzoek te doen. En eigenlijk willen we het dan in augustus toch maar weer gaan proberen...doodeng, maar ik weet hoe fijn het is om zwanger te zijn, ik weet ook dat het kan en ik zou echt niet willen dat ons verhaal zo triest eindigt. Dus ik kan wel wat aanspraak gebruiken ;-))

en ik zie die wachtkamer altijd vol NL dames zitten, leek me wel gezellig om er via dit forum een paar van te leren kennen!

Wij stappen overigens over van DrScholtes naar Dr Kissler. Heb mn eerste behandeling ook bij hem gedaan omdat Scholtes toen ziek was. Dat beviel ons wel. Hij is ook iets minder druk dus we konden ook sneller terecht. Hebben jullie ervaring met hem?

Geplaatst

Hi Tinkerbell!!

Leuk dat je ook hier komt schrijven! Er komen en gaan steeds weer meiden en we zijn ook nog met een aantal "bezig" in DD. Altijd gezellig weer iemand erbij.

Ik moet ook 10 juni naar DD, toevallig. Voor gesprek met dr. S. over komende medicijnplan en poging....de laatste.

Ik hoor wel goede verhalen over de arts waar jij het over hebt, die spreekt alleen Duits??

Je hebt al veel meegemaakt zeg, hoeveel pech bij elkaar......tijd voor een gelukje!!

Veel meiden in DD hebben al een heel traject achter de rug. Daarom lachen we gelukkig ook flink met bijvoorbeeld 10eke!

Moet jij ver reizen voor DD?

Tot spreeks!

Moes

Geplaatst

Ha Moes, ja ik moet een takke eind reizen ;-) Woon in het noorden van NL...wij boeken vaak een hotelletje alleen al om het een beetje gezellig en leuk te maken. En mijn man doet een moord voor hotel-ontbijtjes dus zo hou ik m mooi positief!

Die Dr.Kissler is duits maar spreekt erg goed Engels. Mijn man spreekt prima Duits, mijn Engels is beter dus we komen er wel uit. Ik vind hem erg aardig en hij neemt iets meer tijd. Alhoewel ik Scholtes ook helemaal prima vind hoor maar ik heb soms gewoon medelijden met die man als ik zie hoe ongelofelijk druk hij het heeft. Alle NL patienten willen graag bij hem en dan snap ik ook wel. Ik wilde dat ook perse de eerste keer. Doordat hij ziek was kwamen we bij Kissler terecht. Ze maken gebruik van dezelfde kennis/kunde en techniek dus het maakt m.i niet zoveel uit. Bij Kissler was ik de eerste keer meteen ook zwanger dus heb er wel vertrouwen in.

Geinig dat je 10 juni ook in DD bent. Wie weet zitten we tegelijkertijd in de wachtkamer ;-)

Geplaatst

Welkom!! Ik heb ook dr K. Hij spreekt bijzonder goed Engels. Heeft ook een heel lieve assistente. Wat een vergallen zeg! Ik hoop dat het geluk je nu toe gaat lachen. Ben je al getest op immunologie?

Ik was vanochtend nog even op bezoek. Kreeg intralipid infuus. Nou, in twee uur hoor je vanalles vanachter de gordijntjes op de uitslaapkamer. Wij Nederlanders en Duits spreken hahaha. En iedereen vraagt zodra ze ook maar een oog open kan doen hoeveel follikels het waren. Leuk dat we dat toch allemaal doen!

Ik heb sinds gisteren na het inbrengen van de utrogestan zo'n vreselijke buikpijn, kon er niet van slapen. Vanochtend was het nog niet over. Na mijn infuus mocht ik even bij dr. K. Langs voor een extra echo. Ben weer helemaal gerustgesteld. Alles zag er goed uit!

Morgen word ik gebeld over het welbevinden van de embryo's in de embryoscoop. En wo terugplaatsing. Zaterdag ochtend weer achter de gordijntjes luistervink spelen tijdens laatste intralipid infuus. ..

Geplaatst

Tinkerbell, welkom hier, hoe meer ervaringen hoe beter!

Je hebt idd ook al een hoop meegemaakt en helaas nog aan de verkeerde kant. Wel fijn dat je nu nog 4 pogingen hebt en je weet iig dat je zwanger kunt worden. Nu hopen dat je meer geluk hebt de komende tijd, ik hoop het echt voor je!

Wij waren na 4 behandelingen in nl en 2 in DD eigenlijk gestopt, maar ik vind het toch wel moeilijk zonder resultaat. We hopen in augustus weer met een zelfbetaalde poging te beginnen, eerst nog wat meds bij elkaar sprokkelen.

Heel veel succes!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Haha 10eke ik luister ook altijd lekker mee, vooral bij die Intralipid infusen..dan heb je toch ook niks beters te doen ;-)) en mijn Duits is ook echt zooooo slecht, ik kan echt hele domme dingen zeggen zonder het door te hebben. Ik roep meteen na de narcose in de stoel altijd al: hoeveel follikels???? Het vervelende is dat ik door de dufheid het antwoord altijd meteen weer vergeet 😬 ik vind dat stukje lopen van de behandelkamer naar de bedjes ook altijd zo'n feest. Probeer me altijd heel fit voor te doen maar dit mislukt ook altijd hopeloos...

Ik heb via Dr Pfeiffer indertijd testen mbt immuniteit gedaan. Kwam uit dat ik in principe met vitamine D en Omega 3 plus 2x een intralipid infuus prima uit de voeten kan. Er waren geen heel grote afwijkingen. Die intralipid is voor de zekerheid. De laatste keer heb ik nog bloed laten prikken na het 1e infuus en was mijn immuunsysteem rustig. Ik begrijp zelf niet heel erg veel van al die uitslagen maar de conclusie van Scholtes was dat het goed was. En toch ging de zwangerschap mis...maar goed, dat kan ook andere redenen hebben.

Noes, wat goed dat je de stap toch weer zet! Jij hebt ook een heel lijstje in je handtekening staan...moeilijk hè om dan toch weer de keuze te moeten maken om wel of niet verder te gaan. Ik vraag me ook altijd af of er ooit een moment komt dat ik echt niet meer wil. Vooralsnog is de wens moeder te worden nog steeds groter dan alle ellende. Ik hoop heel hard dat je de meds snel bijelkaar hebt en weer verder kunt. Toen ik 4maanden zwanger was heb ik alles aan een medeforummer doorgegeven wat ik over had. 2 dagen later was het mis bij mij. Gelukkig telt een zwangerschap langer dan 12 weken als een 'eerste kindje' (en zo voelt het ook) en begint de verzekering opnieuw met tellen...

Hebben jullie ook genetisch onderzoek laten doen? Ik vraag me telkens af waarom zo voor het oog goede emmy's dan toch in m'n buik niet doordelen. Wij wilden vragen of zo'n onderzoek nut heeft. Aan de andere kant lijkt het me ook wel wat eng, want wat kan daar allemaal wel niet uitkomen?? Staat op t lijstje voor de 10e ;-))

Geplaatst

Even een heel snel (tussen de bedrijven door).

Dr K. belde net! Ze ontwikkelen beiden goed! De een iets beter dan de ander.

Op dit moment zijn ze beiden Morula`s. Morgen waarschijnlijk blasto`s. Omdat de

een iets beter is dan de ander gaan ze morgen beiden terug!

Is dat verstandig (ik wil niet hard van stapel lopen, maar ik wil als het

even kan liever geen tweeling, klinkt dat heel verwend?)

Om 11.05 gaan ze erin!!!

Geplaatst

10eke, wat een goed bericht!!!

je loopt een kans op een tweeling, ik zou dan even kontakt opnemen dat ze de beste terugplaatsen en de ander omdopen tot cryo.

heel veel succes!!

na ons verlies van de jongens ( die overigens eeneiig waren) steeds tp van één gehad om de kans op een meerling zo ver mogelijk uit te sluiten ( medische reden)

Geplaatst

Succes !!!!

Even een heel snel (tussen de bedrijven door).

Dr K. belde net! Ze ontwikkelen beiden goed! De een iets beter dan de ander.

Op dit moment zijn ze beiden Morula`s. Morgen waarschijnlijk blasto`s. Omdat de

een iets beter is dan de ander gaan ze morgen beiden terug!

Is dat verstandig (ik wil niet hard van stapel lopen, maar ik wil als het

even kan liever geen tweeling, klinkt dat heel verwend?)

Om 11.05 gaan ze erin!!!

Geplaatst

10eke, dat klinkt goed zeg! Je kan inderdaad altijd nog kiezen voor 1 en de ander laten invriezen. Een meerlingzwangerschap kan wel voor meer complicaties zorgen (hoeft niet natuurlijk)...

Geplaatst (aangepast)

Zijn hier ook meiden die een lage amh-waarde hebben en vroegtijdig in de overgang zijn? En die in dd worden behandeld?

De assistant die ik aan de lijn had kon niks zeggen over ervaringscijfers.

aangepast door tiktak
-
Geplaatst

10eke, ik had de aller eerste keer (in NL) zonder er echt over na te denken een terugplaatsing van 2. Was niet zwanger maar begon me tussentijds wel te bedenken wat voors en tegens zijn.

voordeel: extra kans op zwangerschap & 'vers' is altijd kansrijker dan cryo

nadeel: je hebt er ineens 2 ;-)) en een tweeling zwangerschap betekent wel onder ziekenhuis controle blijven.

Ik had bij de eerste TP in DD ook 2 over. De ene was niet goed genoeg om in te vriezen, de andere was een topper. Ik vond het zonde om die topper in te laten vriezen met alle risico's van dien en heb dus voor een TP van 2 gekozen. Bij de eerste echo bleken ze beide ingenesteld te zijn maar in maar 1 vruchtje klopte een hartje...

Lastige beslissing! Uiteindelijk moet je zelf de afweging maken.

Geplaatst

Wat een knapperds !! En nu goed broeden he!!

Ik zit als sinds 12 uur op een telefoontje te wachten van dr M ,hij zou tussen 12 en 13 uur terugbellen en heeft nog steeds niet gebeld .

Komt dat vaker voor ?[

LG H

QUOTE=10eke;644046]Zo, ze zitten er weer in (beiden).

Een morula en een mooie blastocyst.

En nu kan het lange wachten beginnen..[ATTACH=CONFIG]5683[/ATTACH]

Geplaatst

Ha 10eke, wat goed! Had je de terugplaatsing in de mooie theater-kamer of het krappe bezem hok van dr S? Nu dus officieel op de wachtbank.

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden