Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is lief ben idd nog niet zo lang actief hier nog beetje onwennig over wat ik wel en niet kan schrijven... Maar t voelde al als zo'n opluchting om het vorige op te schrijven!

@babyenschede: als 2 het redden dan willen we ze allebei laten terugplaatsen.

@10eke: dat geeft hoop! Zijn ze bij jou ook op dag 5 teruggeplaatst? Ook in DD?

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@minime, ja, ze zijn beiden op dag 5 teruggeplaatst in dd. Het waren een morula en een vroege blastocyst. Helaas zijn ze niet blijven plakken.

Je hoeveelste poging is dit? Of heb ik niet goed gelezen?

Geplaatst

O wat verdrietig 10eke....

Het is onze 4e poging. Hebben er 3 gedaan (ivf) in Voorburg. 1e keer zwanger maar met 9 wk miskraam, 2e keer zwanger maar leeg vruchtzakje en 3e keer ongesteld geworden... Voor m'n gevoel ging het per poging slechter, als je kijkt naar het resultaat. Maar het aantal eitjes neemt wel weer toe per poging (5,6,7 en nu 8 eitjes) . Raar toch?

Geplaatst

Minime welkom! Ik had bij beide pogingen in Dusseldorf maar eentje (!) over en beide keren zwanger! Helaas om andere redenen niet goed gegaan maar toch, het kan echt. Probeer vertrouwen te houden!!! Er is er maar eentje nodig.

Babyenschede, ik heb in mn eerste behandelingen altijd wel gesport maar doe het nu niet meer. Hebt toch het gevoel dat je lichaam alle energie beter kan gebruiken.

Dames ik ga morgen voor 3 weken op vakantie naar de VS. Heerlijk! heb deca mee, denk dat ik het net niet nodig heb maar als mijn cyclus net wat korter is of we missen het vliegtuig dan loopt het niet mis.

Ik kom ook tijdens de vakantie ook zo nu en dan wel gluren hoor, we hebben overal WiFi ;-))

en daarna op naar een knalgroen augustus wachtbankje!!!!

Heb wel moeite om positief te blijven. Het enige wat me ècht motiveert is dat het verlies van ons zoontje na 4 maanden niet het enige mag zijn wat dit hele traject ons oplevert en ik wil echt dolgraag nog eens zwanger zijn. Ik weet hoe geweldig het was en hoop het echt nog eens 9 maanden mee te maken.

Maar omdat ik nu 2x in Dusseldorf IVF heb gedaan en 2x zwanger was denk ik dat het statistisch gezien wel een enorm hoge score zou zijn als het een 3e keer ook lukt...en de kans dus groter is dat het nu een keer niet lukt...als ik daaraan denk zakt de moed me in de schoenen.

En ik weet ook dat een positieve test (die ik inmiddels 2x in handen heb gehad) ook niet direct een garantie op goede afloop geeft...nou ik hou op met zeuren en piekeren. Eerst vakantie!

Geplaatst

Hallo, welkom allemaal !!

Ik ben weer terug van vakantie, was even heerlijk, even geen MM maar lekker fietsen in de alpen!

Helaas ben ik nog steeds niet ongesteld geworden en zit nu ongeveer op dag 55 (!)...

Maar goed, de opvliegers zijn nu eindelijk wel weg, dus dat is al heel wat. Voor mij iig geen decapeptyl depot meer, pff, wat een bijwerkingen!

Nu eerst maar weer eens wachten tot ik een normale cyclus heb, en dan ga ik de allerlaatste poging doen met deca en puregon.

Succes allemaal!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hi Noessie!! Welkom terug!

En wat een gezellig samenzijn hier bij het dd topic.

Volgende cyclus start ik ook weer, nog een paar weekjes rust aan mijn lijf...

Wat een rare toestand van die buizen bloed 10eke! En nu? Doen ze er nog wat mee?

Ik moet steeds lachen om jouw beeldende tekst..de wimper extensions...als ik geen dd hoefde te betalen dan kon ik dat ook kopen!

Ik ben lekker op vakantie nu, even bijtanken voor de laatste poging. En nee...ik ben niet in Duitsland!

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@whisful thinking, ik ben verzekerd bij Interpolis en ze hebben mij per telefoon gezegd dat ik het gewoon vergoed krijg omdat ze een contract hebben met DD. Maar goed als ik steaks echt naar DD wil ga ik dat zeker nog een keer navragen.

@noes, getsie nog steeds niet ongi. Maar wel een fijne vakantie gehad. Ik had je inderdaad al een tijdje gemist op het forum.

Wat betreft PNO hebben die dan geen medische selectie of iets dergelijks. En kun je die verzekering dan wel afsluiten als je al met ivf bezig bent?

Geplaatst

Oh Tinkerbell.... Kippenvel en een brok in m'n keel na t lezen van jouw berichtje... Pff... Wat ben jij sterk! Na alles wat jij hebt meegemaakt weer de kracht vinden en positiviteit om weer te beginnen... Maar het gaat lukken!

@Moes: fijne vakantie! Hoop veel zon want hier kunnen we de kaplaarzen aan

Maart 2012 1e bbz waarbij rechtereileider is verwijderd.

Mei 2012 2e bbz waarbij linkereileider is verwijderd.

December 2012 1e IVF zwanger maar miskraam met 9 weken.

Mei 2013 2e IVF zwanger maar van een leeg vruchtzakje.

Februari 2014 3e ivf niet zwanger.

Juli 2014 1e Icsi.....

Geplaatst

Oeps! Zie nu dat m'n handtekening er onder staat! Aargh ... Weet nog niet zo goed hoe t allemaal werkt! Heb m nu uitgezet dus hopelijk niet meer te zien, toch?

Geplaatst

Minime24, wat een ellende heb jij ook meegemaakt! En we kunnen als eileider-lozen de hand schudden. Dat is erg definitief vind ik. We hebben echt nul kansen op iets zonder de medische toevoeging.

Hier ook regen....maar niksen is zo lekker!!

Liefs Moes

Geplaatst

Heel definitief, Moes... Vind ik erg moeilijk te accepteren.. Weet ook niet of me dat ooit gaat lukken... Als we er nou iig nog 1 hadden, zouden we tussen de behandelingen door nog hoop kunnen hebben..

Ik probeer er maar niet meer bij stil te staan en 'blij' te zijn dat we nu leven en dat ivf bestaat. (Mega dooddoener maar wel waar...)

Geplaatst

Mini heftige situaties hè. Ik herken je gevoel en angst. Soms zo moeilijk om je hoofd weer op te richten! Maar er zijn nog kansen gelukkig.. Het ergste wat mensen dan konden zeggen.. Niet te veel mee bezig zijn ( duhhh) zal je zien gebeurd het zo spontaan! Alsof zaadjes kunnen vliegen.. Ze moesten eens weten.

Toch hoop ik dat jullie verhaal net zoals bij mij eindigt in een goede zwangerschap! Het fijne van dit forum is dat je lief en leed hier kan delen!

Moes je bent al op vakantie! Heeeeeeel veel plezier lekker genieten en relaxen. Het zal je vast goed doen! Je lichaam tot rust! En in ieder geval genieten van elkaar! X

Noes je bent weer terug van de hele trip! Welkom in het natte nl.. Hebben jullie goed weer gehad? En bij gehouden hoeveel km jullie hebben gefietst?

55 dagen al... Pff je gaat moes na doen met zo'n lange tijd! Jullie lijken wel twins

Hopelijk komt het echt snel een x anders zit je pas eind augustus.

Ik zal positieve energie die kant opsturen!

Tinkerbell veel plezier in de Vs!! Zal vast goed komen daar!

Iedereen succes en voor de vakantiegangers een fijne vakantie!!

Liefs mir

Geplaatst

Ok, hebben net gebeld naar DD: 2 zijn mooi op schema en 1 loopt een beetje achter maar was volgens laborant niet erg want die kon nog helemaal bijtrekken. Vandaag is dag 3.. Ik dacht dat ik heel erg opgelucht zou zijn maar ben nog steeds zenuwachtig! Aarghhh! Morgen weer bellen.... Ik hoop zo dat we zaterdag een tp hebben! Pfff.... Je zou denken dat je na een aantal pogingen een grotere dosis geduld zou hebben maar niets is minder waar

Geplaatst

Minime: Gewedig dat ze dag 3 in ieder geval gehaald hebben... het zijn dus emmies die er voor gaan.

Ik hoop echt dat je zaterdag mooie blasto's terug geplaatst krijgt!

Geef de moed niet op!

X

Geplaatst

Waardeloos nieuws! Net eerste echo gehad en maar 3 follikels :(((( en dat met 2x per dag 225eh menopur. Snap er niks van! Heb net alles gemaild n Dd en nu afwachten... Met 3 vind ik een punctie eigenlijk niet de moeite, zonde vd poging. Wat vinden jullie??

Geplaatst

O Babyenschede, snap zo je teleurstelling! Maar de eerste echo zegt nog niet zo veel. (Heb ik me laten vertellen én weet ik uit eigen ervaring.) Het kan heel goed dat er nog meer bijgroeien. Bij mij zagen ze de eerste echo ook maar 4. Uiteindelijk waren het er 9! Maar moet wel erbij zeggen dat van de 8 eicellen die ze hebben gevonden er maar 4 goed waren voor Icsi. Je kunt je afvragen of dat die 4 waren die er bij de eerste echo klaar lagen.... Maar dat zullen we nooit weten. Ik heb goeie hoop voor jou dat het er bij de volgende echo nog wat meer zullen zijn! (Of zagen ze echt alleen die 3 en verder geen kleintjes?)

Geplaatst

Ze zagen helaas echt alleen die 3 :( maar voorlopig wacht ik rustig af wat dd zegt, en we kunnen altijd de boel nog afblazen, toch? zolang er geen punctie is telt het niet als poging dus dat scheelt

Geplaatst

Dag meiden, ik ben nieuw hier en wil graag met jullie meeschrijven..

Mijn naam is Mandy, 37 jaar en woon in Apeldoorn. Na 6 maal iui en 1 keer ivf ben ik in 2011 bevallen van een dochter. Deze behandelingen heb ik allemaal in Nederland gehad.

Na een zwaar jaar ( 8 maanden lang huilbaby en twee ziekenhuisopnames) en een jaar van tot rust komen en genieten, hebben we vorig jaar besloten voor een tweede kindje te gaan.

De eerste behandeling (ivf) hebben we weer in Nederland laten doen maar hiervan ben ik niet zwanger geworden. Omdat we zulke goede verhalen hadden gehoord over Dusseldorf, omdat ik ook niet meer de jongste ben en omdat de punctie onder narcose gebeurt, zijn we in oktober vorig jaar voor een intake naar Dusseldorf geweest bij Dr. H.

In maart/april hebben we de eerste behandeling gehad. De punctie was heerlijk...ik zag er vreselijk tegenop maar wat een genot die narcose! In totaal zijn er 8 eicellen gevonden en daarvan waren er maar 3 bevrucht. Hiervan is er uiteindelijk nog 1 afgevallen en heb een morula en een gemiddelde blasto teruggeplaatst gekregen. Hiervan niet zwanger!

Eergister heb ik weer een punctie gehad. Er zijn 10 eicellen gevonden en gisteren hebben we te horen gekregen dat ze alle 10 zijn bevrucht. 5 zijn er gelijk ingevroren en 5 zitten er nu in de embryoscope. Maandag om 10.15u hebben we hopelijk een terugplaatsing van twee mooie blasto's!

Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn maar dat valt me best zwaar. Het liefst ga ik na de terugplaatsing twee weken onder narcose......

Voor alle meiden die nu bezig zijn....Heel veel succes!!!

Geplaatst

Babyenschede: gewoon afwachten....hopelijk komen er toch nog een aantal bij die je nu nog niet ziet. Afbreken kan inderdaad nog hoor. Het is wel zo dat hoeveelheid niet veel zegt. Mij is altijd verteld dat je er beter wat minder kunt hebben omdat je er dan ook vrijwel zeker van kunt zijn dat de kwaliteit goed is!

Afwachten dus...hoe moeilijk ook.

Geplaatst

Hi babyenschede, ik heb de laatste in overleg met dd afgebroken. Er waren er maar twee en dat afgezet tegen de pogingen ervoor maakte dat ook dd akkoord ging met afbreken. Ze kijken dan naar hoe jij eerder reageerde op stimulatie. Of is dit je eerste poging? Kan geen handtekening lezen op mijn tel.

Minime, vandaag hoor je weer meer over de tp?? Spannend!!!

En hoi mandy69, spannend ook voor jou en wat een giga opbrengst joh!! Daar droom ik van..was het icsi?

Nog een paar weken dan mag ik ook weer aan de bak.

Liefs Moes

Geplaatst

Hi, dit is in Dd mijn eerste icsi maar in Hengelo er al 3 gehad en wisselend meestal toch wel 7 follikels. Dit is een kort schema. Vroeger lang schema gehad. Misschien werkt dat toch beter...

Geplaatst

Even een berichtje vanuit de States!

@Minime mijn duimen draaien!!! Komt vast helemaal goed. Ik vond het ook zoooo spannend. Zelfs op de dag van de TP was ik bang dat we alsnog iets mis was gegaan.

@BabyEnschede, bij mij precies hetzelfde verhaal. In NL altijd 6-9 follikels in DD de eerste keer 3 grote en 3 te kleine (3 aangeprikt) en de tweede keer 1 grote en 3 kleine. Onder de 18 mm is mijn ervaring zijn ze vaak niet rijp en is er wel een eicel maar meestal geen bevruchting. Beide keren wel doorgegaan. En beide keren zwanger! Ik had de laatste keer maar eentje in de embryoscoop en die is tot Blastocyste doorgegroeid en teruggeplaatst.

Mijn gevoel is dat de kwaliteit in DD van de embryo's beter is en je dus uiteindelijk meer kans hebt. Ook met minder eicellen. Mijn streven is altijd 2 mooie verse blasto's. Maar 10% van de mensen heeft cryo's.

Ik doe nu als experiment een mix van NL en DD.

Met een lang protocol maar wel in de stimulatie fase met Menopur en Gonal F in hoge dosering.

Mijn AMH is overigens heel hoog, ik heb dus wel een grote eicelvoorraad maar reageer gewoon traag op de medicatie.

Ik ga weer vakantie vieren! Sterkte allemaal ook als ik iemand vergeet en ik duim!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@minime24: heb je nog contact gehad met DD? Weet je of ze allemaal nog in de race zijn......

Hoe laat mag je morgen voor de terugplaatsing?

Erg spannend zeg! Hoop dat je goed nieuws hebt.

Geplaatst

Hi! Mandy69, gister geen contact meer gehad met DD. Vriend had wel paar keer gebeld maar geen contact gekregen (dus hele dag zenuwachtig geweest hahaha!) maar zitten nu in de auto terug naar huis met 2 Blasto's teruggeplaatst!!! Let the waiting begin....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden