Ga naar inhoud

Ivf/icsi UZ Gent

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Eva

Wat fijn dat ze in Gent tot dezelfde conclusie zijn gekomen en dat je nu weet waar de oorzaak ligt.

Moet je nu ook al beginnen met het innemen van medicijnen of krijg je dat pas 14 mei te horen wat je moet gaan gebruiken?

En wanneer heb je weer een afspraak staan in DD?

Inderdaad net als Wen zegt..... kan je straks de uitslagen van het bloed met elkaar vergelijken en kijken of het allemaal overeenkomt.

@Wen: Voor jou gaat het nu ook weer opschieten. 2 april had je toch je afspraak staan in Gent?

Ook weer zo´n zin om van start te gaan?

@Lieff: Hoe is het met je? Ik weet dat je verders ook nog geen nieuws te melden hebt, maar kan me voorstellen dat je al heel blij bent met je uitslagen tot nu toe.

• Reacties 202
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi wen en Daniella,

wen.,volgens mij was het 7 buisjes bloed afgenomen.

in DD ze hebben bloed afgenomen te behoefe van immunologische onderzoek.

wen, wat is RIF batterij bloed onderzoek?

Daniella,ik heb geen afspraak in DD ik wacht op mij bloeduitsalg daarna mag ik een afspraak maken met PF.

de uitslag van mij bloedonderzoeken nog niet binnen..

wetten jullie misschien hoeveel kost ongever de bloedonderzoeken in Gent?

krijgen jullie het vergoed(bloedonderzoek)?bij de laatste pogingen?

gr

Eva,

Geplaatst

Hoi Eva

Ik heb geen idee van de kosten van het bloedonderzoek in Gent, maar ik neem aan dat dat ook allemaal vergoed zal worden door de verzekering.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb idd de rekening gewoon ingediend bij de verzekering. Die hebben nl een contract met Gent.

Nog een weekje en dan mogen wij weer naar gent. heb er heel veel zin in! Ben zo benieuwd naar de uitslagen!

Geplaatst

Hoi Wen

Spannend meid, bijna is het zover. Hoelaat moet je er wezen maandag?

Kan me voorstellen dat je staat te springen om eindelijk de uitslagen te horen te krijgen.

Ik hoop dat alles positief is en dat je snel weer van start kunt gaan.

Geplaatst

Daniella, dank je!

Ik kijk inderdaad echt uit naar de afspraak. Eindelijk alle uitlsagen! (en dan maar hopen dat wij een kopie meekrijgen). Ik heb voor de zekerheid verlof opgenomen in de maand mei. Kleine berekening gemaakt wanneer ongeveer de punctie zou kunnen zijn (indien wij mogen starten) en rondom die dagen lekker een weekje vrij genomen. Geeft iets meer rust, dus nu maar hopen op positief nieuws morgen.

Wij moeten er om 13.30 uur zijn. Gaan in de ochtend rijden en maken er een gezellig dagje van.

Daarna door naar de Ikea (is daar in de buurt) en dan is de dag alweer bijna voorbij.

Ik ben mij nu even aan het voorbereiden met een vragenlijstje zodat ik morgen niets kan vergeten.

Hoe is het verder met de meiden hier?

Geplaatst

Update van ons bezoekje aan Gent. Ik heb de tekst even gekopieerd vanuit het andere topic waar ik in mee schrijf. Excuses.

Vandaag naar Gent geweest en ben weer helemaal positief teruggekomen.

De uitslagen van het bloed en de hysteroscopie waren goed. Alleen waren de waarden van mijn bloedstolling ietwat verhoogd. Geen reden voor heparine spuiten, maar wel het advies om aan de kinderasperine te gaan voor betere doorbloeding.

Verder werd ons de pipelle aangeraden. Door het gebruik van een pipelle( in een bepaald deel van je cyclus) worden de samenstelling van de cytokines in je baarmoeder verander, waardoor de acceptatie van een embryo groter kan worden.

Volgens de arts was uit meerdere wetenschappelijke onderzoeken gebleken dat de pipelle kan bijdragen tot een hogere slagingskans. Uiteraard kunnen ze niets garanderen, maar elk extra kansje is meegenomen.

Een pipelle kan echter niet samen met prednisolon, maar gezien de huidige bloedwaarden vond zij dit overbodig.

Ook werd ons aangeraden om de emmy's tot dag 5 te laten doorgroeien zodat ze beter kunnen observeren wat er na de bevruchting met onze emmy's gebeurd. Ook zou een blastocyste kunnen bijdragen aan een grotere kans op innesteling.

Tot nu toe hebben wij in totaal 9 emmy's terug geplaatst gekregen, zonder resultaat waardoor de arts eigenlijk wel zou willen weten wat er na 2 of 3 dagen verder gebeurd met de emmy's.

Dit geeft echter wel een risico op geen terugplaatsing, dus wij moesten er maar even rustig over nadenken. Als wij ze op dag 3 teruggeplaats willen hebben, dan kan dat ook.

Ga dus maar eens een avondje googlen op dit onderwerp.

Terugkijkend op de dag heb ik weer een ontzettend goed gevoel bij deze arts. Ondanks dat wij op bepaalde gebieden van mening verschillen (zij werkt alleen met behandelingen indien ze wetenschappelijk onderbouwd zijn, terwijl ik zelf absoluut geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en dus ook in alternatieve behandelingen geloof), heb ik wel een goede klik met haar en heb ook nog eens volledig vertrouwen in haar kennis.

Wat ik wel opvallend vond is dat ze een aantal kanttekeningen / vraagtekens plaatste bij de immunologische onderzoeken van dr. Pf. Niet dat zij er negatief in stond, maar zij was op sommige gebieden daar best wat kritisch over.

Verder is het behandelplan besproken en wij kunnen gaan starten!

De data zijn al vastgelegd......slik. Komt ineens wel heel dichtbij allemaal. Zeker nu er al data besproken zijn.

Mijn man moest er zelfs erg om lachen, want ik ben iemand die altijd en eeuwig twijfelt welke maand ik zal gaan starten met een behandeling. Ik vind altijd wel weer een reden om de behandeling met een maandje uit te stellen. Dat komt door mijn eigen angst. Ik vraag mij continue af wat de beste tijd is om te beginnen. Waardoor ik onzeker ben en dan de neiging heb om het maar weer uit te stellen.

Vandaag moest echter wat data worden vastgelegd vanwege de planning en de pipelle. Ik dus nerveus en mijn man in een deuk. Maar mischien is dit wel eens goed voor mij.

Zodra ik ongi wordt (is aanstaande donderdag of vrijdag) ga ik starten met de pil.

Op 24 april krijgen wij de pipelle en op 1 mei stop ik met de pil. Zodra ik daarna ongi wordt (verwachting rond 4 mei), ga ik beginnen met spuiten en is de start van icsi 5 een feit. Brr...maar aan de andere kant ook zoveel zin in. helemaal hernieuwd vertrouwen in een positieve afloop!

Geplaatst

Wen,

Dat is een duidelijk verhaal! Het enige dat ik vreemd vind is dat je ontdanks je lichte stollingsafwijking aan de pil gaat. De Sutter zei destijds tegen mij dat ik niet meer aan de pil mocht vanwege de stollingsproblemen. Misschien heb jij weer net iets anders dan ik? Ik heb een dubbele MTHFR-mutatie en een licht verhoogde Factor VIII. Dat van de pipelle klinkt ook interessant. Wel jammer dat dit niet samen kan met Prednisolon. Waarom eigenlijk niet? Wat betreft het laten groeien tot blastocyste; dit heb ik de laatste keer met slechts 1 embryo aangedurfd. Mijn ene embryo groeide wel door tot dag 5 maar heeft zich niet ingenesteld. Lastige beslissing! Kan je dit niet af laten hangen van het aantal eicellen dat straks wordt gevonden? En heb je het nog over DHEA gehad? Hoeveel slikte jij ook alweer hiervan iedere dag?

Heel veel succes straks bij de behandeling! Je bent in ieder geval in goede handen bij Prof. De Sutter!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hoi Wen,

met Het uzb heb ik de afspraak als er op dag 3 meer dan 3 embryo's zijn, dan doorkweken naar dag 5.

ik krijg er altijd drie teruggeplaatst, dus als er op dag 3 minder of gelijk aan 3 zijn, dan wil ik terugplaatsing op dag 3.

De baarmoeder is uiteindelijk het beste plekje.

De enige reden tot doorkweken tot dag 5 is idd te kijken welk embryo's het sterkste zijn om terug te plaatsen (en te kijken wat er gebeurt op dag 4 en 5 met de emmy's, dag 4 schijnt nl de dag te zijn dat de zaadcel belangrijk wordt en er vaak veel emmy's afvallen). Als er niets te kiezen valt (in mijn geval dus bij 3 of minder emmy's) dan kies ik voor mezelf en niet voor de nieuwsgierigheid van de gyn. Dan kies ik voor de omgeving met de beste kansen.

Maar als je blasto's hebt, dan zijn het sterke jongens en zijn de kansen wetenschappelijk gezien groter dan bij dag 3 emmy's. Maar je moet ook geluk hebben het is natuurlijk geen garantie.

Of het aan de dhea ligt weet ik niet maar ik had maar liefst 7 blastocysten de laatste keer, 3 teruggeplaatst en 1 was ingenesteld.

Goh wat spannend allemaal en lekker snel! ik ga je volgen meid en keihard duimen.

Geplaatst

@ Wen: fijn dat je weer zo'n goed gevoel hebt over gehouden aan het bezoek aan Gent. Ik krijg wel het idee dat Prof de Sutter een fijne arts is om dingen mee te bespreken. Misschien dat wij ook eens een gesprek met haar gaan aanvragen.

Wat zei ze over de DHEA? Waarschijnlijk niet veel, omdat je zegt dat ze alleen werkt met behandelingen die wetenschappelijk onderbouwd zijn. Ben jij er wel al mee begonnen?

Ik ga het ook vragen aan de arts, aangezien ik flut eicellen had. Hopelijk kan het zo toch een beetje verbeterd worden.

@ Noor: Hoe lang van te voren ben je begonnen met DHEA en welke dosis neem je? En waar heb je het besteld?

Geplaatst

Hoi Wen

Wat fijn dat je weer helemaal positief en vol goede moed teruggekomen bent uit Gent.

Is inderdaad een lastige keuze om tot dag 5 te wachten. Ik zou, als dat mogelijk is, afwachten hoeveel bevruchtingen je dadelijk hebt en dan pas de keuze maken. Spannend dat je de pipelle gaat gebruiken en dat de afspraak al gepland staat. Kan me voorstellen dat je er wat "dubbele gevoelens" bij hebt. Angst om te beginnen, maar ook weer ontzettend zin om te gaan starten. Heel veel succes en ik blijf je volgen.

Geplaatst

Lieff je moet eigenlijk 60 dagen van te voren beginnen maar ik ben maar 1 week voor stimulatie begonnen dus 3 weken voor de pickup en toch had ik de beste resultaten van alle 11 de icsi's tot nu toe. kan toeval zijn hoor maar wie weet.

Geplaatst

Ps ik had er niet zo zeer veel meer maar normaal heb ik er van de 7 op dag 3 nog 3 over en nu alle 7 doorgekweekt tot blastocysten van kwaliteit A.

Geplaatst

hoi wen,

fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over bezoek aan gent.ik heb veel goede verhalen gehoord over Prof Sutter.ik heb 14 mei met haar een afspraak.

succes verder met behandelen in Gent,

Groetjes

Eva,

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank jullie wel voor de reacties op mijn verhaal. Heel erg lief!

Ik kom nu net pas thuis van een etentje. Overdag gewerkt dus ik kan nu pas een reactie plaatsten.

Ik kom morgen even uitgebreid terug op jullie reacties.

Noor, ook bedankt voor de tip / overweging mbt de dag 5 embryos;! Kom er morgen even op terug.

Voor nu: slaap lekker iedereen!

Geplaatst

Zo meiden, daar ben ik weer.

Ik kijk nog steeds positief terug naar ons gesprek in gent. Ondanks dat ik de indruk heb dat dr. de S niet een voorstander is van experimenteren en hierdoor leiver voor de veilige weg kiest, ben ik echt onder de indruk van haar zorgvuldigheid en kennis.

Noor, goede tip mbt een minimaal aantal eicellen hebben voordat je beslist tot een dag 5 groei. Ik zit nnu ook te denken aan minimaal 3 bevruchte en doorgedeelde eicellen op dag 3 voordat ik door gaat voor dag 5.

Ik zit er ook aan te denken om te vragen of het eventueel mogelijk is om gewoon op dag 3 de emmy's terug te krijgen en dan de overigen (als die er dan zijn tenminste) te laten groeien tot dag 5 alvorens ze worden ingevroren.

Ik heb soweiso alweer een vragenlijstje klaar, dus ga haar van het weekend maar eens mailen.

Hoe had jij dat afgesproken in Brussel. Wanneer gaf jij je definitieve keuze door voor dag 3 of 5.?

Ook merkte ik dat dr de S best voorzichtig is met het tp van drie emmy;s als deze dag 5 halen en er is een pipelle uitgevoerd. Dit vanwege de kansen. Noor, volgens mij zijn wij ongeveer van dezelfde leeftijd, Jij had er toch ook gewoon drie teruggeplaatst gekregen op dag 5. Deden ze daar in Brussel moeilijk over?

Afijn, eerst maar eens zien hoeveel emmy's er uberhaupt gaan komen.

Ik verwacht morgen of vrijdag mijn ongi, dus dan na ruim 10 jaar aan de pil.

Breden, ik heb geen zware stollingsafwijking. De referentiewaarde is 60- 150. Mijn uitslag was 181. Verder zijn er totaal geen afwijkingen gevonden. Geen MTHFR etc of andere dingen. Dus mischien ligt het daar aan dat bij jouw de pil werd afgeraden en bij mij wordt aangeraden. Dit laatste overigens wegens planning en een kleinere kans dat mijn eitjes iets regelmatiger kunnen gaan groeien.

De DHEA gebruik ik overigens ook nog niet onztettend lang. Ik gebruik overigens 75 mg.

Ik heb dit verder niet meer ter sprake gebracht bij dr. de s. Gewoon echt vergeten. Wij hebben daar best lang zitten praten en ze nam weer uitgebreid de tijd voor onze vragen. Ik had het onderwerp DHEA niet meer op mijn lijstje gezet en ben het totaal vergeten te vragen na afloop.

Zij is sowieso iemand van: Zolang het VEILIG (!) is en je voelt je er goed bij, dan hoef je het niet nalaten te gebruiken. Baat het niet dan schaadt het niet. Maar zij benadrukte wel dat zij zelf uit haar functie als arts nooit officieel het advies zou geven tot supplementen, alternatieve therapieen, intralippid etc.

Ik merkte in de gesprekken dat haar kernwoorden zijn : veilig en gezond, betaalbaar voor iedereen en wetenschappelijk onderzocht.

Geplaatst

Ik heb er altijd 3 teruggekregen, behalve bij 1 poging in het EMC daar had ik er sowieso maar twee en drie doen ze in NL niet zo heel snel volgens mij. Maar mijn eerste 5 pogingen heb ik in duitsland gedaan en daar is het vanaf poging 2 en je bent biologisch bejaard (ik was toen 36) geoorloofd omdat de kans zooooo klein is dat je een tweeling krijgt als je zo oud bent. Het is vaak zo grappig, als je de meeste gyns in de kroeg zou tegenkomen dan ben je voor hen jong en aantrekkelijk maar zodra je in de gyn stoel ligt geven ze je het gevoel alsof je een dinosaurus bent. hihi nou ik ben er aan gewend inmiddels hoor dus voel me niet meer beledigd.

Nee ik heb een vaste afspraak: kleiner of gelijk aan drie embryo's op dag 3 is tp op dag 3. Meer dan 3 op dag 3 is tp op dag 5. Dat is voor hen zo ook duidelijk en je weet bijna zeker dat als je er meer dan 3 hebt dat er heus wel 1 het tot dag 5 redt.

Spannend he Wen, ik ben zooo benieuwd of het nu lukt!!,

• 2 weken later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst

@All, een vraagje heeft iemand toevallig het mail adres van dr. De Sutter of moet ik dan gebruik maken van het algemene mail adres.

bedankt allemaal...

Ik zal me binnenkort voorstellen indien ik besluit naar Gent te gaan :-)..voorlopig nog aan het twijfelen..

Geplaatst

Ik breek even in met een vraag en hoop dat een van jullie mij verder kan helpen....

Na een hele reeks van behandelingen in Zwolle zijn we sterk aan het twijfelen om een second opinion in Gent aan te vragen. Een van de praktische vragen die ik heb is: gaan jullie voor de hele behandeling naar Gent of werken jullie met een 'transportziekenhuis' in Nederland die de echo's doet, zo ja, welk ziekenhuis? Zwolle heeft al aangegeven geen 'transportziekenhuis' te zijn.

Kennen jullie ziekenhuizen in (omgeving) overijssel die wel samenwerken met Gent. Dat zou de overstap naar Gent al een stukje makkelijker maken...

Alvast bedankt voor jullie reacties....

Geplaatst

Bloempje, Ik zag jouw PB-tje. Ik probeer vanavond even te reageren op je vragen.

Mare, Ik zelf doe alle echo's bij ons in een plaatselijk ziekenhuis. Ook het bloedprikken kan daar.

Ik woon echter in het westen van het land, dus weet niet welk ziekenhuis in jouw omgeving behulpzaam wilt zijn. Mischhien weet Gent dat wel, of anders even wat rond bellen naar ziekenhuizen in de omgeving?

Geplaatst

Wendy, bedankt voor jouw reactie. Ik wacht ons eindgesprek in Zwolle nog even af en ga daarna waarschijnlijk rondbellen naar ziekenhuizen in de omgeving. Bedankt voor de info!

• 4 weken later...
Geplaatst

In afwachting van onze afspraak in
Gent
, toch besloten om nog een paar IUI ertussendoor te fietsen onder het mom van ...een kans is een kans.

En nu vanmorgen 2 x duidelijke positieve test (KV) en 1 Matcare Ulta met een zeer twijfelachtig streepje..moet je heel goed kijken.

Kan het nog niet geloven, na ruim 5 jaar, 3 x ICSI en dit was onze 10 IUI..is het dan toch gelukt.

Ik ben zwanger...

Ik kan het nog niet geloven, ben al sinds 5 uur op vanmorgen.

Net een chromosomaal onderzoek laten doen in
Gent
, en de uitslag is nog niets eens binnen.

Maar ja, ik ben voorzichtig blij want het moet ook allemaal goed blijvene gaan.

Maar in ieder geval voor het eerst in mijn leven een positieve test. mijn hemel.

Denk nu, zou het aan de DHEA hebben gelegen, heb ik 2 weken geslikt.

Lijkt me dat ik daar nu meer op moet houden.

Hou nog wel mijn afspraak in
Gent
aan, mocht het toch ergens misgaan, heb ik daar mijn afspraak nog staan.

Maar nu probeer ik stiekem een klein beetje te genieten en het te laten zinken.

wat een dag..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden