Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Tess, morgen de eerste fm-meting, succes! Hopelijk zit er al een mooi eitje op schema.

Ik heb wel een beetje liggen "kermen" toen, maar niet zo hard hoor ;-). Kan me nog goed herinneren dat tussen de ergste weeën door ik om me heen keek en alle anderen aanwezigen: man, verpleger, co-assistent die bevalling moest bekijken (ze zat ook front row zo'n 5 uur lang), zo ontzettend stom vond: beetje op je stoeltje suf zitten loeren terwijl ik hier beestachtige pijnen doorsta (nou ja, zo erg wast misschien ook weer niet..). Ik hoop dat ik de volgende keer (als die komt, tuurlijk komt die!) meer de gelegenheid heb om onder de douche te gaan staan, dat lijkt me wel prettig. Ik zat uiteindelijk vast aan slangetjes voor een inleiding.

Nou, zoon op bed, ik ga nu even wat nuttige klusjes doen hier, doei!

Vianne

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou vandaag weer bij de arts geweest vandaag beginnen met Provera, vrijdag beginnen met decapeptyl en dan zodra ik ongi ben echo en beginnenet de gonal-f !!

Hehe eindelijk aan de slag !!

Liefs

Geplaatst

@Vianne: Dankje! Ben benieuwd...Ik laat het morgen even weten.

@ Tabitha: Oh wat fijn! Succes!!!

Tess

Geplaatst

Heey dames,

10mm dus donderdag weer komen.

Gaat tot zover volgens het boekje..

@Vianne, hoe ging het bij jullie?

Ik denk dat ik donderdag zal beginnen met de hormonen.

Daarna zal de folikel sneller groeien toch?

Moest je toen nog vaak komen? hoeveel dagen na het spuiten had jij de punctie?

Tess

Geplaatst

Ik had toen bij de eerste meting geloof ik 15 mm, dat was op een donderdag dus toen begonnen met spuiten, zaterdags meting, toen was het groot genoeg (weet niet meer hoeveel mm dat was, 18 ofzo?), toen 's avonds pregnyl om 22.30 en toen maandag punctie en woensdag terugplaatsing. Dat eitje groeide dus heel snel. Ik ben wel benieuwd of dat bij mij altijd zo snel gaat.

Maar de kop is eraf Tess! Goed gevoel erover?

Geplaatst

Ik ben heel benieuwd hoe het zal lopen.

Na de eerste keer weet ik ook even hoe het allemaal gaat.

Maar hopelijk is een tweede keer niet nodig, maar ik reken er maar niet op.

Verder heb ik er wel een goed gevoel over, vind het wel weer spannend!

Vind jij het ook vervelend dat je nu moet wachten?

Vind ik altijd wel vervelend, ben het liefste maar bezig.

Succes met wachten...

Zodra jij midden in de behandeling zit dan ben ik in afwachting of ik zwanger ben of niet (als ik een tp heb gehad natuurlijk).

We kunnen elkaar mooi door de tijd helpen!

Tess

Geplaatst

Hey Tabitha, morgen de eerste spuit toch? Go, Go, Go! @Tess, hoe was de meting vandaag? Ik begin hier steeds ongeduldiger te worden om weer verder te kunnen. Net enorme strijd geleverd om mijn kleine mannetje op bed te krijgen, aaaah zucht. Peuters kosten best veel energie! Dan denk ik waarom wil ik er eigenlijk nog meer! Tja das toch een oerdrang, echt zo'n sterke wens! En uiteraard overstijgen de positieve momenten altijd ruimschoots de mindere momenten. Vanmorgen bijvoorbeeld nog, had hij een kleedje uitgespreid op de grond met allemaal duploblokjes er op: "dit is eten mama, zullen we pick gaan nicken!?". Zo lief!

Mijn zus heeft volgende week een echo, daar kan ik me ook gewoon plaatsvervangend zenuwachtig over maken! Ze zijn nu al verder dan die 3 andere keren maar oooww laat er toch alsjeblieft een hartje kloppen!

Hey Crisje wanneer gingen jullie nou starten, of wist je dat nog niet?

Gr. Vianne

Geplaatst

Spannend voor je zus, vianne!

Ik ben ook ongeduldig aan het worden hier.

maandag mogen we voor het intake gesprek en dan maar hopen dat we zo snel mogelijk aan de slag kunnen.

ik las helaas ook in de klapper die we kregen dat ze je eerst voor een paar weken aan de pil doen, dat hoop ik echt niet, want dat betekende dat we nog langer moeten wachten, bah!

Peuters kunnen inderdaad een heerlijke strijd leveren. wacht maar tot ze een tijdje naar school gaan, dan ga je je echt afvragen hoe ze aan sommige uitspraken komen, haha!

Die van mij zit nu in groep 3, maar soms is het maar goed dat we geen behang hebben, zo bijdehand:lachu:

Geplaatst

Lijkt me een enorm raar en tegenstrijdige gevoel: aan de pil moeten voordat je aan de slag kunt. Maar ja helaas is de simpele korte weg ons (niet meer) gegund kennelijk. Hopelijk valt het mee bij de intake en kun je vlot starten. Het voelt gewoon een stuk beter als je zelf actief iets kunt doen aan je kinderwens los van al die tijd daarvoor op het juiste moment je wederhelft verleiden.

Tja, peuters. Wij hebben ook alles gestuukt (hoe schrijf je dat?!) hier dus af en toe neig ik ernaar om die rol behang dan maar te kopen...

Geplaatst

@Vianne, Ja niks aan wachten! Maar als je straks eenmaal bezig bent dan vliegt de tijd. Behalve in de wachtweken natuurlijk! Maar als het dan mis is dan kun je meteen weer verder. Dat scheelt.

Zeker spannend voor jou en je zus! Laat je weten hoe het was? Ik zal duimen dat het deze keer gewoon goed gaat!

Prachtig die uitspraken van die kleintjes, kun je zo gelukkig van worden!

@Thabita, succes!

@Crisje, ik moest bij de IVF eerst 3 weken aan de pil, dan 3 weken spuiten en dan begonnen de metingen volgens mij... Zoals ik al tegen Vianne zei: als je eenmaal bezig bent dan gaat het best snel. Alleen die 3 weken pil vond ik ook wel vervelend. Maar je bent dan in ieder geval bezig en dat gaf mij altijd een goed gevoel... En ik deed gewoon veel leuke dingen in die periode, goed excuus toch!? Ik heb al eens pumps gekocht (handig als blijkt dat je zwanger bent haha) en zo gaf ik mezelf regelmatig cadeautjes.

Succes meiden!

Tess

Geplaatst

Dat van die cadeautjes voor jezelf vind ik echt een ontzettend goed idee,:bravo:Die houden we er in! Maar hoe was je meting nou dan Tess, goeie groei?

Geplaatst

Nou vanavond begonnen met de deca, wat een k@#$@#$#t spuit zeg !!!

Deed echt Gwn pijn, en dan te bedenken dat ik die de komende 2 weken Moet spuiten bahbah !!!

Sorry moest het ff kwijt, geen leuk begin.

Liefs

Geplaatst

Hè wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. Sterkte en succes!

Ik had dinsdag 10mm. Donderdag 12mm en morgen gaan we weer. Ben benieuwd of ik dan kan starten met spuiten!

Na ziekenhuisbezoek natuurlijk ff shoppen!

Succes allemaal!

Tess

Geplaatst

is het een hele dikke naald Tabitha? Of koude vloeistof? Ik moet cetrotide en gonal-f en pregnyl, wat in de koelkast moest vond ik een stuk pijnlijker!

Geplaatst

Hopelijk niet de opzuignaald!? Dat heb ik namelijk vaker gehoord... Als het uit de koelkast komt mag je het volgensmij best eerst op kamertemperatuur laten komen...

Mijn grootste follikel vandaag 16 m'n! Morgen weer heen..

Geplaatst

Heel stuk getypt, is het ineens weg!

Maar goed, ik haalde de pregnyl er altijd een paar uur van te voren uit, dat hielp echt enorm.

En anders kun je het ook een half uurtje in je broekzak doen, dat moesten wij met de vloeistof voor de zwemmers van manlief ook doen.

Oeh, de opzuignaald lijkt me inderdaad geen pretje.

Prik mezelf ook niet, dat doet mijn lieve mams.

Ben totaal geen held met naalden, hoewel ik dan wel weer een tattoo heb met de naam van mijn dochter op mijn pols.

Tess, 16 mm dat schiet al mooi op toch!

Geplaatst

Oh mag je het wel op kamertemperatuur laten komen, dat wist ik niet. Doe ik dat voortaan.

Ja die opzuignaald is humongous groot, de priknaaldjes die ik heb zijn mooi klein dus dat is wel te doen.

16 mm, dat begint er al op te lijken dus, Tess, nu hopen op een goeie punctie. Vond ik heel apart, dan lig je in die stoel te wachten tot iemand van het lab komt zeggen of het eitje er echt bijzat: Yo we hebben hem! Klonk net alsof we een terrorist hadden gevangen (ladies and gentlemen...we've got him!)

Ik heb dat trouwens ook al een paar keer gehad dat je een heel stuk hebt getypt en dan wil je het plaatsen en dan ist weg. HEUL IRRITANT! Nu doe ik steeds even kopiëren voor de zekerheid en als het dan "verdwijnt" dan kun je het gewoon weer in een nieuwe reactie plakken.

Nou ik heb nu al zere boobs en dikke pms (als in: licht ontvlambaar) dus zal volgende week wel keurig op tijd ongesteld worden. Of kan een vorige behandeling qua medicatie ook invloed hebben op je volgende cyclus?

Groet, Vianne

Geplaatst

Beetje vroeg want we zijn nog niet eens begonnen, maar ben heerlijk verwend vandaag, hoef de rest van het jaar niets meer.

Nieuwe spiegelreflex camera met 18 megapixels. kunnen we weer mooie foto's maken van onze knappe dochter en de beesten!

Ik ben niet alleen verwend, manlief heeft een playstation 3!

Geplaatst

@Crisje: het schiet idd op! Je hebt mijn advies opgevolgd? haha.. Heerlijk he? Ik heb ook een spiegelreflex. Wat heb je gekocht? En wat voor lens? Ik heb een cursus gedaan, en oefen natuurlijk heel veel op onze dochter!

@Vianne: Ladies and gentlemen... We've got him! hahahaha.. Ik ben benieuwd wanneer we de punctie hebben. Begint steeds spannender te worden!

Ik werd na een poging meestal gewoon ongesteld. Laten we het hopen voor je!

Misschien kunnen we een lijstje maken waarop we zetten wie, wat en wanneer?

Tess:

1e fm 10-01

2e fm 12-01

3e fm 14-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

4e fm 15-01

Geplaatst

Ik haal ook altijd de medicijnen ong een uurtje van te voren uit de koelkast op advies van mijn arts.

Maar de naalden van de deca zijn Gwn een stuk dikker en de vloeistof Jhaa weet niet die brand Gwn heel erg.

Ik niet dat wel in de gaten houden en bij de eerst volgende echo aan mijn arts vertellen, aangezien ik ookal allergisch ben voor puregon :-s knol het dus zijn dat ik hier ook allergisch voor ben.

@ tess gaat hard zeg gogogo !!

Liefs

Geplaatst

Tess: hoe ging het vandaag?

We hadden een canon 1000D met 18-55 mm en 70- 300.

De grote lens hou ik gewoon en de oude camera met kleine lens word vandaag of morgen opgehaald.

Ik heb nu de canon 550D uitgezocht!!!

Morgen gesprek, ben benieuwd naar plan van aanpak!

Geplaatst

Ik heb de Nikon D3100 met de 18-55 lens. 90mm lens en 50mm lens.

De laatste gebruik ik het meest..

Vandaag nog geen afspraak voor punctie kunnen maken, morgen weer!

Dan morgen misschien een punctie plannen? Ben benieuwd.

Succes Crisje!

Tess

Geplaatst

Zo, intake achter de rug.

Voordeel dat ik volgende week al ongesteld moet worden.

waardoor ik dan met de pil kan beginnen, daar moet ik 16 februari mee stoppen.

13 februari moet ik beginnen met decapeptyl.

en de startecho staat gepland op 21 februari.

Dus ales alles mee zit is begin maart ongeveer de punctie.

morgen kan ik alle medicijnen ophalen.

ondanks dat we nog niet helemaal begonnen zijn is het een goed gevoel dat alles al gepland is.

Spannend tess, hoop voor je dat ze nu wel de punctie kunnen inplannen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden