Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!


Tess

Aanbevolen Berichten

Wij hebben ook een canon, maar dan 400D. Eigenlijk zou ik ook wel eens een cursusje kunnen gebruiken want we gebruiken lang niet alles wat je er mee kan. Maar de foto's zijn wel mooi scherp en goed te gebruiken om af te drukken via het hema-programma. Ik maak steeds nieuwe bladen met dat programma waarmee ik de map van onze kiddie dan kan aanvullen. Erg leuk om te doen, er zitten zoveel leuke mogelijkheden op, leuke achtergrondjes van jaargetijden en sinterklaas enzo. Echt een aanrader om foto-albums mee te maken.

 

Tjee jij hebt wel een nog langere adem nodig Crisje, met "eigen cyclus" gaat het allemaal veel meer hurry up achter elkaar. Maar goed, jij hebt straks waarschijnlijk een hele bult eicellen om mee aan de slag te gaan, dat hebben wij dan weer niet! Voelt inderdaad goed, als er gewoon een plan ligt met data en alles, dan ga je tenminste ergens naar toe.

 

Ik heb weer een goed nieuwtje van de dag: vrienden van ons die al jaren bezig zijn met icsi zijn nu 12 weken zwanger! Hoera, Hoera! De aanhouder wint!

 

Doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@Crisje: het schiet idd op! Je hebt mijn advies opgevolgd? haha.. Heerlijk he? Ik heb ook een spiegelreflex. Wat heb je gekocht? En wat voor lens? Ik heb een cursus gedaan, en oefen natuurlijk heel veel op onze dochter!

 

@Vianne: Ladies and gentlemen... We've got him! hahahaha.. Ik ben benieuwd wanneer we de punctie hebben. Begint steeds spannender te worden!

Ik werd na een poging meestal gewoon ongesteld. Laten we het hopen voor je!

 

Misschien kunnen we een lijstje maken waarop we zetten wie, wat en wanneer?

 

Tess:

 

1e fm 10-01

2e fm 12-01

3e fm 14-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

4e fm 15-01

 

*breekt in*

Tess wellicht vind je het leuk om mee te kletsen op het wachtbankje van januari (of februari) 2012? Daar worden ook lijstjes van iedereen bijgehouden enzo.

http://www.ivfmoeders.nl/forumdisplay.php?130-Wachtbankje

*breekt uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vianne: gefeliciteerd voor die vrienden!

hoe is het met je zus, die moet toch deze week voor een echo?

De aanhouder wint zeker, een vriendin van mijn schoonzus is na 11 jaar zwanger geworden via ifv.

Ook die gaan toch weer beginnen voor een tweede, want ook zij zei, dat de wens van een tweede net zo sterk is als van een eerste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tess, ik wil ook best een lijstje doen hoor, anders raak ik ook de draad kwijt van waar anderen in hun proces staan, maar kep nu even niks om er op te zetten. Ik moet ongeveer woensdag ongesteld worden (en dan heeft m'n zus ook die echo, fingers crossed!). Dus dan eind volgende week de eerste meting. Ik heb nu zere borsten echt niet grappig meer! De ene keer heb ik dat totaal niet en dan weer wel maar nooit zo erg als nu, ga je toch weer denken.... Maar dat zal ook wel weer een grapje zijn van de natuur (die natuur heeft dus echt ZO geen gevoel voor humor!)

 

@Crisje, zo hey 11 jaar dan ben je ook wel een doorzetter. Maar als je dan 1x weet dat het kan geeft dat weer hernieuwde hoop en voor hetzelfde geld gaat een volgende wel ineens vlot. Wie het niet probeert zal het nooit weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crisje: jullie zijn begonnen!!!! Goed gevoel om te weten dat alle afspraken staan!

Altijd mooi om te horen dat mensen om je heen na lange tijd toch zwanger zijn!

Wij hebben woensdag de punctie! Ik hoop zo op een eitje en natuurlijk bevruchting! Ik weet dat we er dan nog niet zijn maar als er geen tp is dan voelt het alsof het voor niks is geweest! Maar ik geloof erin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik help het je hopen Tess, een goeie punctie en dan ook even "yo, we hebben 'm! En dan nog even je husband aan het werk zetten in kamertje A danwel B en op naar dat topembryo! Heb ik ook wel respect voor trouwens, die arme mannen: je moet het maar even zien te fiksen in zo'n ziekenhuiskamertje terwijl er vanalles over de gang loopt. Tijdens de voorlichting zeiden ze dat er 2 a 3 keer per jaar een man is die het niet voor elkaar krijgt. Nou dat viel me nog mee eigenlijk! Ik zou er niks van bakken volgens mij, als ik een man was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tess:

 

1e fm 10-01

2e fm 12-01

3e fm 14-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

4e fm 15-01

5e fm 16-01

punctie 18-01 11:00u

 

Vianne:

 

18-01 ongesteld?

 

Tabitha:

 

9 januari gestart met Provera

13 januari begonnen met decapeptyl

zodra ongesteld dan echo en starten met de gonal-f

 

 

Crisje:

 

13 februari start decapeptyl

16 februari stoppen met de pil

uitgangsecho 21 februari.

begin maart punctie

 

 

Klopt het dames?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, hier nog een keer geteld en het is toch wel morgen, al heb ik ook vaak een cyclus van 27 dagen...

Inderdaad een rottijd Tess! Daar hadden wij de vorige keer net mazzel mee, om 22.30 pregnyl en dan om 9.00 's ochtend punctie, toen waren we de eerste van de dag denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, mijn eerste positieve test ik:"een streepje, niet heel duidelijk maar er staat een streepje. Mijn vriend: "ja ik zie het ook". Ik: "Dat kan toch niet, maar ik zie toch echt een streepje en hier staat dat dat zwanger betekend! En een sreepje is een streepje, kijk jij nog eens."Mijn vriend:"Ja het is een streepje!"

 

Zo gek, normaal keek ik net zo lang, ik kon het streepje er wel opkijken en dan is het ineens echt zo!

 

En daar gaan we weer voor hoor dames!

 

@vianne: zou mooi zijn dat het weg bleef maar je wachtte nu op je menstruatie zodat jullie dan kunnen starten toch? Hoe voel je je?

 

@tabitha, hoe gaat het met het spuiten?

 

@crisje, nog even en dan is er voor jullie ook meer actie!

 

Tess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zet hem op Tess, hoop dat je helemaal je ei kwijt kan vandaag! Hier nog geen teken van ongesteldheid en nog steeds pijnlijke zware jetsers. Het gekke is dat als ik nu toch ongesteld wordt, dat dit voor mijn gevoel ook oke is, want dan kunnen we weer verder. Als we nu zwanger zouden zijn ben ik zo'n beetje uitgerekend op de verjaardag van onze zoon dus dan denk ik dat wij gewoon maar 1 specifieke dag in het jaar vruchtbaar zijn ofzo, zo rond oud en nieuw! Maar zoals ik al zei, zal wel weer een grapje van de natuur zijn, dat je er een keer op zit te wachten en dan komt het niet. Als ik morgen nog niet ongesteld ben doe ik een test want anders zit je jezelf zo op te vreten dat je het zelf tegenhoudt (ofzoiets..). Alle vorige keren dat ik iets over tijd was en negatief testte was ik dan ook meteen prompt daarna ongesteld, alsof m'n baarmoeder me gewoon zit te stangen!

 

Zit ook een beetje in de zenuwen voor mijn neefje/nichtje die vandaag op de echo komt, spannend allemaal hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gelukt is tess!

Heb je er nog veel last gehad, of viel het allemaal mee.

Slopend he, dat wachten vianne.

Ik heb door de endometriose een behoorlijk lange cycles van 35 dagen, maar word vaak halverwege een dag of 2 ongesteld .Ben ook wel eens ruim een week over tijd geweest, dat je er echt op zit te wachten omdat de test negatief was.

Ik hoop ook op goed nieuws voor je zus!

tabitha: fijn dat het prikken steeds beter gaat, maakt het toch weer iets makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden