Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, ja!

Nu duimen, duimen en nog eens duimen!

Het was echt wel te doen zonder verdoving, het doet even zeer maar dat zakt meteen wel weer af.

Is nu nog wel wat gevoelig dus lig lekker op de bank.

Ben ZO blij dat er een eitje was!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, de echo van zus was goed, kloppend hartje en alles, precies zoals het hoort! Phewwww, ze smste of belde maar niet dus ik daar kreeg ik een beetje de kriebels van maar de afspraak bleek pas om 16.20 te zijn dus vandaar! Ik was al tante aan de kant van mijn mans familie maar straks dan ook van mijn eigen zus, zo leuk!

Volgens mij word ik toch wel ongesteld,de voortekenen zijn er, nou ja dan hoeft zoonlief zijn verjaardag ook niet te delen. Dan maar een baby in Oktober!

Geplaatst

Goed nieuws voor je zus!

Balen dat je toch ongesteld gaat worden, maar je bekijkt het inderdaad van de positieve kant.

Vrijdag ga ik naar een vriendin, die is ook zwanger ( zo'n stuk of 5 zwangeren om me heen, word je ook niet al te vrolijk van)

Maar hebben niet echt geluk met de zwangerschap, begin is ze opgenomen in het zh omdat ze geen eten en drinken meer binnen kon houden, uiteindelijk bleek ze nierbekkenonsteking te hebben.

Nu moest ze van de week weer met spoed naar het ziekenhuis omdat ze iedere keer kleine bloedingen heeft.

De placenta ligt te laag, als het niet beter gaat worden gaan ze het kind waarschijnlijk al met 30 weken halen.

Geplaatst

@Crisje, jeetje dat klinkt niet goed! Ik had op een gegeven moment alleen maar zwangere vriendinnen en collega's om me heen.

Deed me ook wel wat maar probeerde er wel positief in te staan.

Ik zie het eigenlijk altijd wel zitten dus dan bedacht ik me dat ik ook ooit zwanger zou zijn...

@Vianne, wat goed van je zus! Heerlijk gevoel dat dat goed gaat!

Dus toch ongesteld. Nou een oktober kindje lijkt me helemaal goed!

Als ik zwanger word (dan ben ik dat eigenlijk al haha) dan zou ik 11 oktober uitgerekend zijn.

Ach, wanneer het ook komt, het is altijd goed.

Ik hoop gewoon dat ik het nog eens mag meemaken, maar we hebben onze dochter en dat is al zo'n groot geschenk!

Tess

Geplaatst

@ Crisje: Tjee met 30 weken inleiden, dat klinkt inderdaad niet te best. Dan ben je voorlopig nog niet uit de zorgen.

Nou, hier inmiddels "gutsend ongesteld" (citaat Brigitte Kaandorp)dus ik heb het ziekenhuis gebeld en komende woensdag is dan weer de eerste echo. Here we go! Deze keer al op de 7de dag dus denk dat het wat meer echo's zal gaan kosten dan de vorige keer. Ik ben benieuwd, hopelijk halen we weer de terugplaatsing (en dan ook graag dat het blijft plakken).

Tess, ik heb je adviezen ook ter harte genomen en een mega-order bij de H&M webshop geplaatst!! Zit nu dus heel fijn in mijn nieuwe outfit ongesteld te wezen. Het troost wel een klein beetje! Ook een hele bult voor ons jonkje ingekocht, die is nu helemaal klaar voor het voorjaar (en de zomer eigenlijk ook meteen..). H&M heeft veel leuke dingen voor jongens, lekker kleurig! Vandaag is hij met mijn moeder naar de landbouwbeurs, haha, dat is een echt een uitje voor hem: lekker de hele dag trekkers kijken en oma sjouwt braaf met hem mee!

Ik ben ook erg blij dat hij er al is. Maar toch voelt het nog zo incompleet op de een of andere manier. Ik zou het nog niet zo makkelijk kunnen accepteren als het nooit meer mag lukken. Dan moet ik echt mijn toekomstbeeld even flink bijstellen. Tja en dan staan er ook nog eens, eens in de zoveel tijd, mensen in de krant die hun eigen kinderen van het leven beroven omdat ze psychisch gestoord zijn (daar moet je wel ernstig psychisch gestoord voor zijn lijkt mij, anders kun je dat toch onmogelijk doen). Laat zo iemand dan slecht zaad hebben, dat is toch veel beter voor iedereen! Maar ja, helaas worden de zaken niet zo logisch verdeelt...

Nou ik ga nu even werken aan mijn andere kindje: mijn bedrijfje tot grote hoogtes stuwen!

Duimen voor morgen Tess!

Geplaatst

Balen vianne, hopen dat het deze cyclus wel gaat lukken.

Woensdag weer, heb je wel gelijk het gevoel dat je weer bezig bent.

Voor mij voelt het ook nog incompleet, je had je de toekomst toch heel anders voorgesteld.

Ik had toen ik zwanger was van noa een droom gehad, die me altijd is bijgebleven.

Ik met 2 dochters, we wisten toen niet wat het werd, dus na die droom heb tot aan de geboorte geroepen dat het een meisje zou worden.

In dat opzicht heeft de droom gelijk gekregen. mag hopen dat de rest van die droom ook ooit nog uit gaat komen.

Gaat nu gelijk naar de site van H&M, even neuzen!

Geplaatst

haha, toen ik zwanger was van Frank (onze zoon) droomde ik dat ik na de bevalling een kleuter in een maxi cosi meekreeg van het ziekenhuis, die er aan alle kanten uitstak! Gelukkig dat dat dan weer niet uitkwam!

Geplaatst

@Vianne, mijn dochtertje past nog niet in H&M maar heb op andere sites vanalles besteld. Ze kan nu in 80 dus kan nu ook uit andere merken kiezen (Retour, Levi's enz). Heb vandaag m'n mamafiets opgehaald (dus mezelf en mn dochtertje wenwend :wink:), meteen ff te fietsen geweest: ZO leuk!

Ik zal het vast moeilijk krijgen als ik de wens voor een tweede op zal moeten geven, maar denk er nu misschien nog wat makkelijk over omdat we nu nog zoveel kansen hebben...

Ik had 5 echo's voor ik de punctie had, maar misschien dat ze me de volgende keer op dag 8 laten komen? Maar je bent weer begonnen dus het is weer spannend!

Wat voor bedrijfje heb je?

Crisje: nog wat leuks gescoord op de H&M site?

Ik begin het toch wel heeeel spannend te vinden, hoop ZO op een tp!

:positive energie:

Tess

Geplaatst

Nee, heb me keurig ingehouden!

Noa stikt van de kleren, heb vorig jaar al zoveel van internet afgeplukt. en hoe ouder ze worden hoe langer ze in dezelfde maat blijven hangen.

Geplaatst

Ja, en als ze dan niet meer zo snel groeien als in het begin ga je dat gewoon missen dat je niet steeds wat nieuws hoeft te kopen! H&M heeft trouwens voor babies ook niet zoveel soeps, althans dat vond ik. Wel ooit eens een uberlief jasje gescoord met koeievlekken en oortjes aan de capuchon. Die ligt nu te wachten op een volgende eigenaar.

Ik heb een eenmanszaak in kleinschalige catering en taartworkshops. Ik ben nu een half jaar bezig en heb al wat leuke dingen gedaan maar nu ist even rustig dus ik moet aan de slag om weer nieuwe klanten te trekken! Maar ik heb wat ijzers in het vuur liggen dus hopelijk wordt dat wat. In de wachtweken de vorige keer had ik het toevallig ook even heel druk met "de zaak" dus dat kwam toen mooi uit, lekker veel afleiding!

Het is inderdaad wel een voordeel van eigen cyclus dat je kansen (gevoelsmatig in ieder geval) gespreid zijn. Toevallig stond er vandaag iets in de krant (Dagblad vh Noorden) over dat de scores van het UMCG qua ivf minder dan gemiddeld waren. Het afdelingshoofd gaf daarop heel terecht een reactie dat dit komt doordat het onderzoek niet meenam dat het UMCG als enige "eigen cyclus"doet waardoor de gemiddelden omlaag gaan omdat de onderzoeker al die 6 pogingen ziet als gewone pogingen, ja dan krijg je natuurlijk een heel vertekend beeld. Ik ben bepaald niet briljant in statistiek maar dat snap ik zelfs nog! Plus dat ze dit natuurlijk ook doen om het aantal meerlingen te verminderen waar ook veel complicaties aan vast zitten. Vond het wel even grappig om te lezen, zo zie je maar dat je elk onderzoek ook niet klakkeloos moet geloven.

Afijn, vooralsnog heb ik wel vertrouwen in deze methode.

Frank kwam helemaal moe maar voldaan terug van de landbouwbeurs, speelgoedtrekkertje gekregen en natuurlijk allemaal beursrommel gescoord: poster met trekkers, pennen, ballonnen enz. Hij had wel heel lief ook een ballon voor zijn vriendinnetje (buurmeisje) meegenomen, nou das toch ook echte liefde dan!

Zo'n mamafiets lijkt me ook nog wel eens wat, zien er altijd mooi uit en lekker stevig, fietst lekker zeker?

Geplaatst

ooohwww shit hee! Wat jammer! Dat is even flink balen na alle moeite die je hebt gedaan! He, ik vond het gewoon spannend om te gaan lezen of je al wat had gehoord van 't UMCG maar geen prijs dus deze ronde. Nou wel goeie moed houden he, we gaan gewoon door en dat broertje of zusje staat echt wel ergens klaar!

:ygg:

Geplaatst

Heey bedankt!

We houden zeker moed, maar het kwam vanochtend wel even heel hard aan!

Hier ben ik altijd bang voor geweest.

Een negatieve test heb ik vaker gehad, maar nu heb ik helemaal geen kans gehad.

Maar ik merk dat de teleurstelling net zo verloopt als met een negatieve test: het is even kut en het moet even zakken maar ben er nu wel weer.

En jullie raden het al: zo eerst ff met een vriendin lunchen en dan met mn zus en onze dochters te stad in!

Het voordeel is dat ik nu ff 2 weken geen spanning heb en er straks weer helemaal klaar voor ben (en zo verzin ik altijd de zonnege kant van de situatie).

Voor mezelf geen spanning dan want nu ben jij aan de beurt Vianne en Tabitha even later ook! Crisje gaat nog ff door met spuiten? Gaat het nog Cris?

Tess:

1e fm 10-01

2e fm 12-01

3e fm 14-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

4e fm 15-01

5e fm 16-01

punctie 18-01 11:00u

20-01 geen bevruchting.

Vianne:

18-01 ongesteld!

15-01 eerste fm

Tabitha:

9 januari gestart met Provera

13 januari begonnen met decapeptyl

zodra ongesteld dan echo en starten met de gonal-f

Crisje:

13 februari start decapeptyl

16 februari stoppen met de pil

uitgangsecho 21 februari.

begin maart punctie

Liefs Tess

Geplaatst

Wat goed dat je er zo positief in staat.

Het fijne is inderdaad wel dat je meteen de volgende cyclus al door kunt gaan. bij mij is dat niet zo. ik krijg waarschijnlijk wel een bult eitjes, maar als het mislukt moet ik gewoon 2 maanden wachten voor ik weer kan beginnen.

hoveel keer mogen jullie dit eigelijk doen, is dat hetzelfde aantal als de gewone ivf?

Ik ben nog niet begonnen, mag volgende week beginnen met de pil en bloedprikken.

Sta nu al de hele middag in de keuken met dochterlief!

Is wel erg leuk hoor deze leeftijd, samen appeltaart, cake, chocoladecake en chocolada koekjes maken.

Straks zijn we allemaal misselijk omdat we veel te veel gegeten hebben.

Geplaatst

Het UMCG heeft een soort van deal met de zorgverzekeraars gemaakt dat je 6 x ivf/icsi in eigen cyclus mag doen en dat telt samen als 1 gewone ivf. Daarna heb je dus nog 2 gewone pogingen tegoed dus als die 6 x allemaal niet slagen ga je door met behandeling MET hyperstimulatie. Bij eigen cyclus heb je dus ook nooit cryo's of je moet zelf al toevallig een dubbele eisprong hebben. Voorwaarde is geloof ik dat je onder de 34 bent en een goeie cyclus hebt. Met 6 x eigen cyclus heb je 33% kans op succes zo luiden de statistieken geloof ik. En inderdaad, als het niet lukt kun je meteen de volgende cyclus door als je wil.

Ja leuk lijkt me dat als ze de leeftijd hebben dat je zulke dingen echt samen kunt doen, Frank is hier in dienst als hoofd beslagkom uitslikken maar verder kun je dat nog niet echt samen doen. Maar het wordt ook al een heel ventje intussen, we moeten binnenkort al eens gaan denken welke school hij straks heen moet! Kan ik me echt nog niks bij voorstellen dat hij over minder dan een jaar al naar school gaat!

@ Tess, inderdaad, frustrerend dat je gewoon helemaal geen kans meer hebt deze maand. Voelt misschien ook wat demotiverend als je bij deze methode meteen de eerste keer achter het net vist. Maar goed, statistisch gezien heb je nu de volgende keer soort van meer kans dat het wel goed gaat toch!? (of zeg ik nu iets heel doms met mijn wiskundedeuk?).

Ik heb vanmiddag de recepten afgegeven bij de apotheek dus de trein gaat weer rijden nu!

Geplaatst

Heey Vianne, wat je verteld over IVF in eigen cyclus klopt volgens mij helemaal!

En dat we de volgende keer meer kans hebben had ik ook bedacht (of het nu klopt op niet), we moeten er toch iets positiefs van maken haha.

Mmmmm, ik ben cake aan het bakken en tja... die beslagkom is voor mij!

Tess

Geplaatst

Nou vandaag dan eindelijk ongi geworden, morgen maar ff bellen voor de uitgangsecho zodat ik met de hormonen kan gaan beginnen.

Hoe is het hier met iedereen ??

Liefs

Geplaatst

Yoho! hier alles goed ik deel jullie bij dezen een virtuele :5shotss::5shotss::5shotss: borrel uit want ik ben namelijk jarig vandaag! 32 alweer, man vroeger vond ik iemand van 32 echt enorm fossiel en nu ben ik het zelf...Gisteren al gevierd en ik ben verwend met allerlei fijne dingen. Onze zoon kon alleen heel moeilijk een geheim bewaren en verraadde zaterdag al dat ze een ijsmachine voor me hadden gekocht "mocht je dat wel vertellen dan? Neeeejjjj!"

@ Tabitha, dus er zit nu schot in de zaak, fijn dan!

Ik ben dus woensdag aan de beurt, bedenk me nu net dat ik de medicatie vandaag op had kunnen halen... Was een beetje een gekke dag, ik paste op ons buurmeisje maar die viel heel ongelukkig en had een wond op haar voorhoofd, slechts een centimeter breed maar het bloedde als een gek, zag er heel eng uit. Dus we moesten naar de huisarts om het te laten plakken (dat doen ze tegenwoordig bij kleinere wondjes aan het hoofd). Lullig voel je je dan, kon er niks aan doen maar ja ze was wel onder mijn hoede natuurlijk. Frank deed er nog even een schepje boven op door te zeggen dat ze net een monster leek met al dat bloed, en bedankt!

Dus, die medicijnen was ik even vergeten maar dat kan morgen ook nog. Benieuwd hoe m'n eitje er voor staat woensdag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden