Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

shit, ik ben ook zo'n suffe muts soms: ik had gelezen dat teunisbloemolie innesteling bevordert, dus ik slik dat, lees ik nog eens beter, blijkt het tarwekiemolie te zijn, bummerrrr! Van teunisbloemolie schijn je dan weer een mooie huid te krijgen...zucht. Nou ja voor het geval ik volgende week toch ongesteld word, dan heb ik wel een stralende teint :BangHead:. Maar ik heb wel granaatappelsap gedronken (lekker, van Coolbest!), schijnt ook goed te zijn. Ach ja je probeert wat... Eigenlijk hebben homeopathische middelen e.d. nooit zoveel vat op mij zo lijkt het maar ja, je weet maar nooit.

Hey wat rottig dat je er zo'n last van hebt Tabitha, ik duim voor je dat er een toppertje op je ligt te wachten straks!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Onze 1e poging eindigde eind november na een punctie waarbij geen rijpe eicellen werden gesprikt. De schok was groot want daar had ik ondanks mijn leeftijd (42) geen rekening meegehouden, maar goed. Inmiddels heb ik afgelopen maand ICSI in mijn natuurlijke cyclus gehad, omdat stimulatie weinig effect had gehad. Deze keer meer suc6 gehad. 2 rijpe eicellen en 2 embryo's teruggeplaatst, maar helaas zijn ze niet blijven zitten. Morgen belt de arts voor overleg over het vervolg en ik zou het liefst meteen doorgaan. Vorige keer werd een wachtmaand geadviseerd. Is dat gebruikelijk??

Geplaatst

@Tabitha, in Groningen geven ze volgensmij niet zoveel verdoving, maar toch als het uitgewerkt was kreeg ik ook nog best last. Sterkte meid!

@Cheyenne, wat jammer dat het niet is gelukt. Waar doe jij de ICSI? Wat goed dat je meteen 2 eitjes had! Daar hopen wij hier met zn allen ook op! Maar heeft dat ook met je leeftijd te maken? Heb wel eens gehoord dat het aantal eisprongen eigenlijk al bij je geboorte bepaald is. Als je dan ouder word en je hebt nog veel eitjes dan geeft je lichaam meer eitjes af omdat ze op moeten. Vandaar dat je boven de 40 meer kans hebt op een meerling. (dit is mij eens verteld). Wanneer start je weer? Misschien kun je jezelf in het lijstje zetten? Kunnen we voor je meeduimen!

@Vianne, haha... Sorry, maar je kunt het altijd mooi vertellen. Dus moet er een beetje om lachen. Maar wel jammer dat je het verkeerde hebt genomen. Maar niet zo negatief, als je straks zwanger blijkt dan straal je nog meer door je prachtige huid! Succes met wachten..

@Els, ik hoop voor je dat je snel ongesteld word! Misschien kun jij je straks ook in het lijstje zetten?

@Crisje, hoe gaat ie?

Tess

Geplaatst

@ Tess, Ik maak ook maar een grapje hoor (dat is namelijk goed voor ons volgens dat israelische onderzoek!), uiteindelijk is gewoon pure mazzel volgens mij nu de grootste factor. En ik heb wel een soort van rust over me nu of eigenlijk een sterk gevoel dat het wel een keer gaat lukken en als dat niet deze keer is dan een volgende.

@Cheyenne, een maand rust bij eigen cyclus (doe je 6x in het UMCG?) is volgens mij meer een keuze dan een verplichting, maar misschien is er een specifieke reden voor?

Geplaatst

Wij mogen ook gewoon doorgaan.

Maar kan me voorstelen dat er idd een reden is om een maand rust te nemen.

Met de "gewone" IVF moet je normaal gesproken ook 1 a 2 mnd rust nemen.

Maar wij gingen eigenlijk altijd meteen door.

Hangt ook een beetje af van hoe je lichaam reageert op de stimulatie.

Tess

Geplaatst

Els: ik moet inderdaad de pil slikken om de normale cycles een beetje stil te leggen en hierdoor kunnen ze ook heel goed inplannen wanneer we waarmee beginnen.

Hier gaar alles z'n gangetje, nog maar een paar dagen voor we kunnen beginnen, eindelijk!!

Cheyenne ik hoop voor je dat je meteen door kan, ik heb ook zo'n hekel aan wachtmaanden. dan gebeurt er gewoon echt helemaal niets en dat is heel frustrerend!

Tabitha, hebben ze al gebeld?

Tess; hoe was jouw FM?

Vianne, ook alles goed??

Geplaatst

Nou vanmorgen precies om 11uur gebeld, van de 16 eitjes is er maar 1 bevrucht !!

Ik snap er echt niks van.

Morgen om 14:30uur de tp, dan hoor ik ook as welke kwaliteit hij is.

Moest van nijmegen ook een afspraak maken bij mijn eigen arts om te kijken wat we de volgende keer anders kunnen doen, want ook hun vinden dit raar.

Liefs

Geplaatst

Jeetje, dat had ik echt niet verwacht!

Wel heel fijn dat er een terugplaatsing is, maar ik zou ook op meer gehoopt hebben.

Ik weet het niet, maar zou dat kunnen komen door de overstimulatie, dat ze dan misschien van mindere kwaliteit zijn ofzo!

Succes morgen en ik hoop dat ze je iets uitleg kunnen geven.

Geplaatst

Hmmm folikel weg!

Ze weten niet waarom, maar het kan zijn dat het een cyste was.

Ze vertelde me dat ik misschien maar blij moest zijn, omdat het dan waarschijnlijk een ei zou zijn geweest van slechte kwaliteit (of er geeneens een eitje zou zijn bj de punctie).

Nou er zitten een stuk of wat van zo'n 10mm dus we wachten tot er daar een van doorgroeit...

Zaterdag weer komen.

Het loopt nooit zoals verwacht, dat zijn we gewend...

We maken er zaterdag weer een gezellig dagje van!!!

Oh Tabitha, ik had mijn bericht al geplaatst toen ik jou bericht las.

Wat een teleurstelling zeg!

Gelukkig heb je een tp maar ja, je had er natuurlijk meer van gehoopt!

Van de andere kant: als dit embryo'tje het goed doet dan heb je ook niets meer nodig!

We duimen voor je!

Tess

Geplaatst

@ chrisje,

Het lag niet aan mijn eitjes zei nijmegen maar aan het zaad van mijn man.

Ik weet dat je maar 1 goede nodig hebt maar het is Gwn echt een domper.

13 maart hebben wij een afspraak bij onze eigen arts hopen dat we hier een verklaring en een oplossing voor kunnen vinden.

Liefs

Geplaatst

Ja Tabitha, tuurlijk is het een domper!

Sterkte!

Maar wou je wat oppeppen!

Want ik denk dat we allemaal het gevoel van de teleurstelling wel kennen.

Maar zoals Vianne ook al zei: positiviteit helpt!

Ookal is het soms heel moeilijk om positief te blijven!

Liefs....

Geplaatst

@ Tabitha: Pfff, wat vervelend zeg allemaal. Heel veel sterkte. We duimen voor toch nog een goede terugplaatsing. Hebben ze jullie niet ingeschreven voor IVF/ICSI dan, omdat de kwaliteit niet goed is van je man. Bij ons hebben ze dat dus wel gedaan. Heeft hij te weinig op dat moment, dan gaat het ziekenhuis automatisch over op ICSI.

@ Crisje83: En bevalt de pil? Het lijkt mij echt niet fijn. Ik gebruik daar ook de deca voor. Al heb ik heel veel last van de bijwerkingen, helaas.

@ Tess: Mag er bij jou maar 1 follikel groeien dan? Ik heb het bij de IUI 1x gehad, dat ook de follikel weg was, maar toen zeiden ze ook dat het beter was, omdat de kwaliteit dan waarschijnlijk niet erg goed is. Dus dat wordt nog ff doorprikken voor jou. Hopelijk volgende keer beter nieuws.

Ik wil mij wel in het lijstje zetten, maar hoe doe ik dat?

- Op 21 februari heb ik mijn eerste echo en mag dan waarschijnlijk beginnen met de Gonal F

- Op 29 februari heb ik dan mijn eerste follikelmeting

Op dit moment wacht ik op mijn menstruatie, vanochtend had ik een lichte bloeding, maar heb nu weer nergens last van, helaas.

Liefs

Geplaatst

Nou jemig Tabitha, ik dacht ik ga even kijken hoe het jou vergaan was vandaag maar dat is echt een fikse teleurstelling zeg, Ik schrok er gewoon van! Ik hoop van ganser harte dat het ene bevruchte eitje een goeie is! Inderdaad het loopt allemaal nooit zoals je zou denken en vooral zou willen. Maar dan maar even een potje janken en dan weer Kop d'r Veur zoals wij hier zeggen (in Drenthe). Alhoewel je soms ook wel eens helemaal murw bent van alle teleurstellingen, die zijn al begonnen ver voor dit traject, iedere keer dat je weer ongesteld wordt. Positief blijven is soms best moeilijk maar het is eigenlijk de enige manier om dit te handelen.

Nou, en de elfstedentocht gaat ook al weer niet door, hoeveel kan een mens dragen!

@Tess, gelukkig waren er nog een paar op het reservebankje, qua follikels dan! Ik ben wel benieuwd of dat dan ook gaat doorgroeien, hoop het natuurlijk wel voor je!

@Crisje, de startlijn is in zicht en dan door naar de finish!

@ Els, Tess en ik doen allebei "eigen cyclus ivf (icsi in mijn geval)"en dan gebruik je het eitje wat je zelf die maand aanmaakt. Er zijn dan ook altijd wel wat spontane kleintjes erbij. Die kunnen het dus kennelijk soort van overnemen als de grootste weg is (ofzo?)

Hier alles rustig, voel niks, check af en toe eens even de boobies maar die doen ook nog niks raars. Ik droom wel enorm raar en veel, is ook een teken toch!?? Bijvoorbeeld dat mijn man een ander heeft en dat die bij ons in huis komt wonen en dat ik pas heel langzaam besefte hoe belachelijk dat eigenlijk was!

Succes met de TP morgen Tabitha!

Geplaatst

@ Vianne, maar dan heb je "maar" 1 kans. Ach ja, als die pakt, is er natuurlijk geen probleem en invriezen doet het ook niet altijd goed natuurlijk. Pfff, lijkt me best wel eens fijn om een eigen cyclus te hebben. Als ik niets gebruik aan medicijnen, dan heb ik 1x in de 2 maanden een bloeding ofzo, om de baarmoeder leeg te maken, maar niet omdat ik een eitje heb. Hebben jullie dan wel IUI-pogingen gehad?

Liefs

Geplaatst

Je hebt inderdaad bij eigen cyclus maar 1 kans per keer (soms 2 als je toevallig een dubbele eisprong hebt). Daarom mag je het 6 x doen ipv 1 x gewone ivf en dat telt dan ook als 1 gewone voor de verzekering, daarna heb je dus nog 2 vergoede pogingen over. Het positieve van dit traject is dat de kans op overstimulatie vrijwel afwezig is en dat je veel minder medicatie gebruikt waardoor het lichamelijk minder belastend is.

Ik heb nooit iui gehad, dat was voor ons niet kansrijk genoeg aldus de arts. Onze gemiddelde "productie"zit op 5 miljoen zaadjes dus waren we meteen aangewezen op icsi. Maar omdat bij mij alles ok is en ik (32) nog zo'n jonge blom ben :-) kwamen we dus in aanmerking voor eigen cyclus-behandelingen. Dat biedt alleen het UMCG aan maar ik las gisteren in de "kinderen" dat meer ziekenhuizen er mee bezig zijn. Wat wel weer gek is, is dat ondanks het zwakke zaad we wel een zoontje van 3 hebben die wel vanzelf is gekomen. Dus, das mijn historie.

Ik ben snert aan het maken dus er moet even weer geroerd worden, laterrrs!

Geplaatst

Okay, dus dan heb je weer meer pogingen. Bijzonder is dat zeg. Het lijkt me dan wel heerlijk dat je dan zo weinig last heb van de hormonen. Wij zijn nu ongeveer 2,5 jaar onderweg, waarvan bijna 2 jaar in het ziekenhuis. Wij zijn allebei een probleem( ik heb PCOS en mijn man heeft altijd verschillende producties), dus we passen goed bij elkaar, zullen we maar zeggen. Bij de eerste IUI-poging hadden ze ons ook aangeraden om door te gaan met IVF/ICSI, maar daar waren wij zelf toen nog "niet klaar" voor ( ik ben 24). Nu zijn we 7 maanden verder en hebben we 1 echt geslaagde poging gehad, die op niets is uitgelopen. Waardoor wij hebben besloten verder te gaan met IVF/ICSI, omdat ik zoveel last heb van de hormonen.

Liefs

Geplaatst

Ik vind het grote voordeel van eigen cyclus IVF ook dat je meteen weer door kunt.

Geen verplichte pauze tussendoor en we hoeven niet eerst 3 weken pil en 3 weken spuiten voor de eerste echo.

Maar ja, het nadeel (en daar ben ik dus ondertussen achter) is dat je best veel kans op teleurstelling hebt (of er is geen eitje, of geen bevruchting en dus geen tp en ookal gaat het tot daar aan toe goed, dan nog moet het nog blijven zitten natuurlijk).

Bij "gewone" IVF hadden wij elke keer meerdere embryo's.

Niet dat dat dan meteen wat zegt want de eerste x IVF hadden wij 5 embryo's maar maar 1 terugplaatsing.

Maar de tweede keer hadden we zelfs nog 3 cryo's! (waaruit ons dochtertje is ontstaan).

Maar goed, we gaan rustig verder!

Mijn follikel van 12mm was dus weg dus hopen dat er 1 van de andere follikels opstaat en de leiding neemt ;-)

Morgen zullen we het horen.

Tess

Geplaatst

Nou hier gisteren dus de TP gehad, het was een b kwaliteit dus niet super slecht. Nijmegen heeft gezegt dat wij Gwn geen goede combinatie zijn en dat de eventuele volgende pogingen sowieso icsi worden.. Dinsdag word ik weer gebeld door ede en dan weet ik ook wanneer ik mag testen.

Liefs

Geplaatst

@Tabitha, wat goed dat het een mooie embryo is. En nu hopen dat het lekker bij je blijft!

Wij zijn vandaag ook weer ff geweest, 12mm dus maandag weer komen! Gaat de goede kant weer op.

Tess:positive energie:

Geplaatst

Tabitha; spannende weken voor jouw!

tess, hopen dat deze wel mooi door groeit.

Vianne, hoe voel je je ? de testdatum komt steeds dichterbij!!!!

Els, hoe gaat het bij jouw, je zit toch te wachten op een menstruatie??

Morgenochtend gaan wij dan eindelijk ook beginnen!

Mijn allerliefste moeder staat om 8.15 uur op de stoep om de eerste deca erin te spuiten!

Geplaatst

Hey hallo allemaal!

@Tabitha, nou nu begint voor jou dan ook het grote wachten. Jullie hadden toch ook al een kindje? Gek dan he dat het daarna ineens allemaal zo moeilijk is! Wat wil B-kwaliteit precies zeggen eigenlijk?

@ Tess, er heeft er dus eentje de leiding genomen. Op een bepaalde manier vind ik het ook allemaal wel interessant, die echo's en dat je dan kunt zien hoe het allemaal werkt en wat er gebeurt binnenin . Ik had het liever allemaal niet nodig gehad natuurlijk maar goed, nu het dan toch zo is. Op de hoeveelste dag van je cyclus ben je nou dan, die zou nu ws langer duren dan anders?

@Crisje, fijn dat je mams dat kan doen. Doet ze alle spuiten voor je? Ik heb gisteren de laatste pregnyl van deze sessie gezet en sneed me verdorie weer aan de ampul!

Hier gaat alles wel oke. Voel een heeeel klein beetje zere boobies en vraag me maar 5 x per uur af of het gelukt zou zijn of niet.... Afleiding zoeken dus maar! Gisteren heeft onze zoon voor het eerst op schaatsjes gestaan. En hij vond het nog leuk ook! Viel me alles mee, ik had verwacht dat hij er na 5 minuten wel flauw van zou zijn maar hij krabbelde mooi rond. Het was ook zulk mooi weer, echt heerlijk om dan te schaatsen!

Om een goed karma over mezelf af te roepen heb ik schattige rompertjes gekocht voor mijn zwangere zus (voor de baby in kwestie uiteraard), die moet ik morgen maar even brengen, kan ze me afleiden...alhoewel een pril zwangere daar misschien dan weer niet de meest geschikte persoon voor is...

Geplaatst

@ Crisje83, ik kan nu echt zeggen dat er een menstruatie op gang is gekomen, maar het is nog niet super. Heb wel alle klachten, dus zal het wel goed gaan. We proberen maar weer eens positief te zijn. Het prikken valt mij wel weer zwaar moet ik zeggen.

Liefs

Geplaatst

Heb je echt last van het zetten of van het zelf doen?

Vanmorgen is bij mij de eerste gezet, maar heb er totaal geen last van gehad.

De pregnyl voel ik meer, dan voel je echt zo'n scherpe prik en dan die vloeistof.

deze zat er al voor ik het wist, de vloeistof voelde ik een beetje.

als het de komende dagen zo blijft wil ik het misschien nog wel een keer zelf gaan proberen!

Geplaatst

Mooi dat het goed gaat Crisje! Ik heb ook nooit last van het spuiten, maar ik hoor ook andere verhalen!

En Vianne, nog geen sporen van menstruatie? Want je bent al een heel end... Maar ja, de laatste dagen zullen wel voorbij kruipen! Maar elke dag dat je niet ongesteld bent is weer een dag dichterbij...

Ik had vandaag weer een fm. 15mm dus spuiten. Woensdag weer heen.

Succes voor iedereen!

Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden