Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje vianne, ze moeten jullie wel hebben!

Ik hoop dat alles snel geregeld is en dat jullie alsnog gewoon lekker kunnen genieten op vakantie!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey vianne, Jhaa ik heb vanmorgen weer gestrest een weer een licht 2e streepje :-D ik heb ook sinds gisteren bijna geen bloed verlies meer alleen afentoe een vleugje zeg maar dus denk/hoop dat dit allemaal een goed teken is.

Liefs

Geplaatst

HOI!

Oh Vianne, wat een pech!!!!

Die vakantie is dus hard nodig...

Sterkte met alles!

Tabitha..... zou het dan toch? Oh wat zou dat fijn zijn!!! Maar dat wachten....... Hopelijk met goed nieuws als beloning!

Wij zijn net terug van een weekje zon!

Maandag echo: Spannend! Gek, want ik ben heel erg bezig met of het er 1 is of 2 zijn (beide zou geweldig zijn!) maar het aller belangrijkste is natuurlijk: klopt er een klein hartje?

Ik voel verder wijnig, behalve dat mijn borsten iets goter (YESSSSSSS) en gevoeliger worden.

Ben ondertussen gestart met plassen voor moeders voor moeders!

Crisje, succes meid!

Ben ik nog iemand vergeten?

Excuus: zijn vanochtend 5uur thuis gekomen en ben nu druk aan het wassen en ondertusssen ff bijlezen.

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Tess

Geplaatst

We hebben morgen wel een terugplaatsing, weet dat ik positief moet blijven, maar dat lukt toch even niet!

We kregen te horen dat er vandaag 5 cryo's zijn gesneuveld, dus dat wil zeggen dat we er nu nog maar 1 op reserve hebben.

Heb er dan ook niet zo'n heel goed gevoel over. deze 6e deed het tot nu toe goed zei ze.

morgen maar eens vragen, hoe dat kan, het waren alleen maar top embryo's.

Een volgende behandeling komt zo toch wel weer heel dichtbij!

Geplaatst

Oh jemug wat spannend voor jullie allemaal!

@Tabitha, dat klinkt hoopvol, streepjes staan er niet voor niks. Maar toch wel even spannend. Had je steeds maar een beetje bloedverlies?? Anders ga ik ook nog denken dat ik toch zwanger ben!

@Tess, oh wat spannend maandag! Ik hoop dat alles ok is, vast wel! lekker op vakantie geweest dus! Wij over een week, heb er nu toch wel weer een beetje zin in al ga ik niet helemaal lekker op vakantie nu wij allebei geen werk hebben (mijn bedrijfje is maar klein en daar kunnen we echt niet van leven). Maar het zal wel weer goedkomen (ooit, hopelijk snel).

@Crisje, shit hee wat balen dat die cryootjes het allemaal opgegeven hebben! Zo zonde! Jeetje dat kan dus ook nog gebeuren. Nou dat moet die ene het maar gewoon worden. Het kan, kijk maar naar Tess haar dochter!

Hoe is het met Fransientje dan, blij dat je even pauze hebt genomen?

Geplaatst

@vianne, nee ik had niet steeds een beetje, vrijdag avond begon bruin verlies zaterdag ook alleen nog bruin, zondag avond werd het rood, dinsdag heel veel bloedverlies gehad woensdag werd het al minder en was e positieve test en eigenlijk daarna werd het minder waarbij gisteren echt alleen afentoe een vleugje en nou kan ik zeggen dat ik vanmorgen nog wat oud bloed had amar daarna niks meer verloren heb.

Bij mij hebben ze ook gezegt dat ondanks dat je bloedverlies heb je togh echt moet testen omdat het heel veel voorkomt dat vrouwen bloedverlies hebben tijdens de zwangerschap

Liefs

Geplaatst

Crisje heb je je tp al gehad? Ik ga voor je duimen meid... Wie weet heb je wel helemaal niet meer cryo's nodig!Vianne wat een pech allemaal meid. Is het allemaal weer geregeld? Lekker op vakantie, wanneer gaan jullie?!Tabitha spannend... Krijg je nou een bloedtest in het ziekenhuis morgen... Eigenlijk ook wat, als ik ongesteld word test ik nooit? Misschien moet ik dat ook gaan doen? Hier is de teleurstelling en het verdriet weer een beetje verwerkt... Nog een weekje werken en dan heb ik lekker vakantie. Heerlijk samen met mijn mannetje weg, even geen ziekenhuizen echo's en spuiten brrrr ben er ook wel ff klaar mee. Maandje rust, en wie weet wel twee ;-) Zat trouwens net een herhaling van draagmoeder gezocht te kijken, hebben jullie dat gevolgd? Zo veel herkenning qua behandeling... Maar bij mij toch ook wel heel veel onbegrip voor de vrouw met 3 gezonde kinderen die haar gezin nog niet compleet vond, zelf haar baarmoeder kwijt was geraakt na de bevalling... En dan nu voor een 4e kindje gaat met een draagmoeder... Gevaarlijk misschien dat ik dit hier hardop zeg.... Maar oeh wat vond ik dat moeilijk :-(

Geplaatst

Fransientje, draagmoeder gezocht volg ik ook en snap je gevoel. Maar ja, eigenlijk kunnen wij er niet over oordelen. Want er waren ook veel mensen die bij de verschillende behandelingen in Babyboom kritiek hadden (zitten zelf waarschijnlijk niet in zo'n zelfde situatie). Ze vonden ICSI of het selecteren van embryo's te ver gaan.

Ik kan me er ook niets bij voorstellen hoor, nu wij een dochter hebben weet ik als geen ander dat een tweede kindje niet minder gewenst is. Maar als een tweede kindje niet zou lukken dan zijn we heel compleet met onze dochter, zij heeft ons vader en moeder gemaakt en dat is zo mooi!

Ik laat morgen meteen ff weten hoe de echo was!

Spannenddddddd!

Tess

Geplaatst

Heyyyy dames, Ja dat van draagmoeder gezocht heb ik niet gezien maar wel van gehoord. Ik vind het ook best apart dat je na 3 kids nog die hele toestand aan wil gaan met een draagmoeder, dat je je niet neer kunt leggen bij 3 terwijl ik een gat in de lucht zou springen als ik dat zou bereiken. Aan de andere kant: wie ben ik om te bepalen bij welk kindertal je "tevreden" moet zijn. Ik ben inmiddels net op het punt dat ik het misschien zou kunnen accepteren als ik "maar" 2 kids zou krijgen ipv de 3 die ik altijd in gedachten had...

Goh Tabitha, dus je had wel flink bloedverlies, wat apart dan toch!? Ik heb eigenlijk pas bij de 6de behandeling een keer een test gebruikt (die 2 streepjes gaf, van de pregnyl, denk ik...), al die andere keren was ik al eerder ongesteld dus ook niet getest. Misschien moet ik dat toch nog even doen voor alle zekerheid, voor ik in Frankrijk me ga bezatten!

Nou ik lees het morgen (hoop ik) wel wat de echo's enzo hebben laten zien bij eenieder!

Geplaatst

Denk trouwens ook dat mensen die probleemloos kinderen krijgen of ze nog niet hebben geen idee hebben waar ze over praten. Als de wens er eenmaal is ga je denk ik altijd verder dan je vantevoren bedacht had. Tja en embryoselectie: als je weet dat je kunt voorkomen dat je kind een nare of zelfs dodelijke ziekte krijgt, dan zou ik daar zeker voor gaan. Volgens mij heeft God of welke hogere macht er ook over gaat ons de hersens gegeven om dit soort dingen aan te kunnen. Er gebeurt nog genoeg andere shit waardoor je je beseft dat het leven niet maakbaar is dus daar ontkomen we heus niet aan. Dus tot zover de filosofieles van Vianne.

Geplaatst

@ Tabitha, mijn zus is alle maanden ongesteld geweest, dus dat zegt niets

@ Vianne, wat een ellende allemaal, weet je al wanneer je mag beginnen?

@ Crisje, het schijnt dat heel veel embryo's sneuvelen, maar wel flink balen zeg. Duimen dat deze helemaal top is.

@ Tess, hoe voel je je?

Hier gaat alles top. Vorige week had ik een huilende zus aan de telefoon. Ze durfde niet te vertellen dat ze in blijde verwachting is. Ik snapte het wel dat ze het moeilijk had, maar ze heeft er nooit een geheim van gemaakt, dus ben helemaal happy voor haar. Ze is nog geen 3 maanden en daarom blijven hopen dat alles goed blijft gaan! We zitten op dit moment volop in de verbouwing en heb het dus lekker druk. Afgelopen woensdag ben ik weer begonnen met prikken. Op naar een spannende 2e poging

Ik lees en leef altijd mee, maar heb het zooooo druk op dit moment dat ik niet altijd reageer.

Liefs

Geplaatst

En toen was ik klaarwakker!Vind het best spannend, de echo!Els, als je het verwacht dan is zulk nieuws toch gemakkelijker te handelen hè? Wat fijn dat het goed voor je voelt. Hopelijk zijn jullie straks samen zwanger!Crisje, ik geloof er ook in dat dit m gewoon is. Of de laatste. Dan moest het gewoon zo zijn. Het voelt natuurlijk niet goed, omdat het lijkt alsof je kansen minder worden. Maar als deze het nou gewoon eens doet...Succes de komende weken!Tess

Geplaatst

Nou vanmorgen weer getest en nu een duidelijker 2e streepje !!!!

Dus ik denk togh dat ht raak is, straks als ik mijn dochter naar school heb gebracht gelijk maar ff zh bellen !!

Liefs

Geplaatst

Tabitha, wat super!! Dat lijkt toch echt de goeie kant op te gaan, een streep is een streep! Ik ben blij dat we de laptop mee kunnen nemen naar Frankrijk, anders moest ik gewoon 3 week wachten op de uitslag van je echo! Zoveel spanning kan ik niet aan hoor!

Tess, hoop dat je een goeie echo hebt vandaag!!!

Els, leuk dat je (weer) tante wordt. Ik kan het op zich ook wel handelen dat mijn zus zwanger is. Dat is tenminste iets positiefs tussen alle rottigheid door. Nou ja, verder komt het ook allemaal wel goed hier. De eerste sollicitatiebrief van manlief is de deur uit en hij hoorde net dat een vacature waarvoor hij was uitgenodigd op gesprek nog steeds niet vervuld was. Hij had het gesprek toen afgezegd omdat hij al was aangenomen bij de toko waar hij nu dus net er uit gewerkt is. Dus wie weet kan dat alsnog wat worden. Dan zou ik wel met een iets beter gevoel op vakantie gaan.

Geplaatst

Oh nee Tess!!!! Ah shit hee wat vind ik dat erg voor jullie! He, dat had ik echt niet verwacht zeg, wat een rotsituatie!! Nou ik weet echt even niet wat ik er van moet zeggen, Kloten! Ik wens jullie heel veel sterkte.

Geplaatst

Ze gaven me de keus of ik volgende week of die week erna weer wou komen.

Ik heb gekozen om mijn lichaam 2 weken de tijd te geven om het af te stoten.

Als dat over 2 weken niet gebeurd dan krijg ik medicatie en als dat niet werkt dan moet ik gecureteerd (en dat hoop ik dus echt niet!).

Het is even heel moeilijk!

Gister hadden we beide ook even zoiets van laat het maar zo zijn zoals het is.

We zijn heel gelukkig met ons dochtertje, maar met al die tegenslagen (geen bevruchting, geen goede bevruchting, een bloeding waardoor ik hals over kop weer naar het UMCG moet, en nu dit) maakt het wel moeilijk. Dus als we nu gewoon stoppen dan kunnen we gewoon gelukkig zijn!

Maar ja, we willen natuurlijk toch wel graag een broertje of zusje voor ons dochtertje, en nu we erin zitten kunnen we natuurlijk beter even doorzetten.

We hebben nog een cryo dus wie weet is het net zo'n topper als ons dochtertje.

Maar eerst moet dit lege vruchtzakje maar snel weg!

Ik heb hier zo'n fantastisch vrolijk dochtertje en dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker. Het ontbijtnieuws is ervoor en ze ziet dat een groep mensen applaus geven en zij begint ook even mee te klappen. Kijk, en dan zit ik er natuurlijk naast te lachen.

Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden