Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je er even helemaal geen zin meer in hebt Tess! Dit moet ook even bezinken en tijd hebben denk ik. Hopelijk doet de natuur z'n werk en hoef je er geen ingrepen voor te ondergaan. Maar wie weet is die cryo wel succesvol en anders heb je nog een kans te gaan. Het is je eerder gelukt dus het kan!

Geplaatst

Gebeuren er hier ook nog positieve dingen!?

Leuke verhalen?

Ik wacht nog steeds.

Voel niks.

Hoor tot nu toe 3 verhalen over ook een leeg vruchtzakje maar een week later toch een kloppend hartje. (Geeft me stiekum best wel hoop).

Het zou dan komen doordat het vruchtje wat achter loopt in groei...

Hope so!

Tess

Geplaatst

uuuh nou leuke dingen... nou ik ga zaterdag op vakantie!! Is dat wat?!

Ik heb laatst zo'n verhaal gelezen van die ene vent van X-factor, zijn vriendin leek ook een leeg vruchtzakje te hebben maar na een paar echo's was dat toch niet zo en was ze dus gewoon gezond zwanger. Ja je moet je daar natuurlijk niet helemaal op vastpinnen maar ik zou dan wel een veiliger gevoel hebben om het zelf af te wachten (niet meteen curretage en dat soort dingen). Stel je voor dat...

Ik werd gisteren ook gebeld door iemand van het onderzoek waar ik aan mee zal doen (het Insight-trial). In dit onderzoek bekijken ze of het nut heeft om bij iedereen vooraf aan de ivf een kijksessie te doen met een cameraatje in de baarmoeder (dan zie je meer dan met echo's). Maar ik ben ingeloot in de vergelijkingsgroep dus bij mij kijken ze juist niet in de baarmoeder, ik moet alleen wat vragenlijsten invullen. Wel jammer, ik had wel graag zo'n extra check up gehad aangezien we nu 4 x geen innesteling hadden, wie weet zien ze iets waar we wat aan hebben. Maar ja dat is dan maar zo.

Nou ik ga even verder met inpakken, laterrrs!

Geplaatst

Heey ja, dat is Dean Saunders. Dat verhaal heb ik ook gelezen. Ik zou er niet raar van op kijken als het zo was. Voel me verder niet anders ofzo. Maar ja, idd niet te veel op hopen.

Oh eindelijk je welverdiende vakantie!

Waar gaan jullie naartoe?

Jammer dat je niet bent ingeloot.

Nou de groetjes maar weer...

Geplaatst

Hallo dames ik ben Jacobien 35 jaar en mama van een zoontje van 4, wij komen in aanmerking voor IVF omdat de 2de keer zwanger worden niet spontaan lukt R was een wondertje gezien mijn endometriose verleden na een jaar oefenen toch maar doorverwezen naar fertiliteitsarts en manlief heeft afgelopen maandag zijn zaad ingeleverd ik moet 18 juni bloedprikken en de week erop terug naar de arts kan iemand mij misschien iets vertellen hierover want ik vind het toch wel spannend eigenlijk

Geplaatst

Hallo Jacobien, nou je bent hier niet de enige die een 2de probeert te krijgen in ieder geval. Ik heb ook al zo'n wonder, dat blijkt nu althans, dat het vrij wonderlijk is dat we toen in ronde 7 spontaan zwanger werden. Daarom hadden we ook totaal niet het idee dat er wat mis kon zijn. Maar jij weet dus al wel dat je last hebt van endometriose. Hopelijk is er aan de mannelijke kant niks mis, dat zou toch weer schelen. Gaan ze nog meer onderzoeken doen of weet je dat nog niet? Het valt mij op dat de aanpak in alle ziekenhuizen verschilt dus ik weet niet of ik je wat nuttigs kan vertellen. Mijn advies vooralsnog: laat het allemaal over je heen komen en doe het allemaal stap voor stap. (ja, heb je eigenlijk geen drol aan he ;-). Heb je specifieke vragen?

Ik zag net dat het nog niet zulk mooi weer is in Argeles sur Mer (aan de middelandse zee) waar onze huurtent staat...damn dat moet nog wel even bijtrekken want we rijden dat roteind naar Zuid Frankrijk om mooi weer te hebben!!

@ Tess, ik help het je hopen, niets is onmogelijk! naar aanleiding van Tabitha's verhaal had ik toch nog maar even getest. Negatief natuurlijk! Maar ben toch wel blij dat ik er nog even zo'n kruitvattestje tegenaan heb gegooid want anders zat het steeds in mijn achterhoofd en dan voel ik toch weer vanalles. Nu kan ik me gewoon mentaal voorbereiden op de hyperstimulatie. Pil is gehaald, daar kan ik dan in de vakantie mee beginnen. Ik moest trouwens 2 x 21 pillen achter elkaar doorslikken. Is dat altijd zo (in het UMCG)? Ik dacht dat het pilslikken maar 3 weken was?

Ik moet zeggen dat het nu wel even lekker is om een "vrije maand" te hebben zonder ziekenhuisgedoe. We hebben het maar weer eens gewoon ouderwets zelf geprobeerd, haha! Hoefden we ook even niet na te denken of er even gespaard moest worden qua zaad of dat het niet mag vanwege de punctie of weet ik veel. Het valt mij altijd op dat als je wat leest over vruchtbaarheidsbehandelingen dat mensen vaak noemen dat het "verplichte vrijen"zo vervelend is. Ik vond juist dat die verplichting er helemaal af was toen we eenmaal in het ziekenhuis liepen, we gaven het zeg maar over in hun handen. Of heb ik ergens iets gemist?

Geplaatst

Nou dames ik wou ook jullie even op de hoogte stellen, ik heb een mk gehad, vandaag hele dag in ht ziekenhuis geweest want ze dacht dat het een bbz was gelukkig is dat het niet maar togh voel me zwaar K&%$###T

Geplaatst

Oh Tabitha!

Wat erg!

Dit is toch niet de bedoeling?!?!

Hoe ver was je en ben je het al verloren?

Ik zit nog te wachten maar er gebeurt niks.

Daarom twijfel ik steeds meer of het niet net iets te vroeg was en het hartje nu wel te zien is...

Tabitha, heel veel sterkte.

Ik weet hoe je je moet voelen...

Geplaatst

Tabitha sterkte, wat erg! :-( Tess ik duim nog steeds voor je... Voel je je nog wel zwanger?! Vianne ook nu gaan we gelijk op haha, ik heb nu ook vakantie. Vrij van het werk maar ook van IVF! As zaterdag vertrekken we naar italië... Heerlijk even bij komen!Ik probeer ondertussen nog wel in te loggen en hier te kijken... Voor jullie allemaal succes, sterkte en veel liefs! En voor Vianne een fijne vakantie!!

Geplaatst

Ik ben het al verloren want er was gwn echt niks meer te zien.

Wanneer ik het verloren ben weet ik ook niet heb niks gemerkt/gezien ik zou gisteren 6 weken zijn.

Geplaatst

Tabitha, kun en wil je meteen weer verder? Hoe gaat het nu?

Ik zit zo tussen 2 scenario's in... Of het is gewoon een leeg vruchtzakje maar komt het tot nu toe niet vanzelf, of er is volgende week wel een hartje te zien....

Hoop zo op het laatste!

Verder probeer ik de dagen wat om te krijgen.

Ben niet aan het werk, ben namelijk heel bang dat het gaat gebeuren en ik heb best vaak slaapdiensten en moet mn hoofd er wel bij houden ivm medicatie verstrekken enz.

Ook ben ik naar de huisarts geweest omdat ik wat klachten had (druk op mn borst), de dokter dacht aan stress en dat zou natuurlijk heel goed kunnen, dus maar even rustig aan doen.

Op mijn werk alle begrip dus dat voelt wel goed!

Ik kan het beste maar werken, ik vind het leuk en begin de clienten te missen.

Maar oh wat sleept ons dochtertje ons er doorheen!

Ze is zo blij en lief, dat maakt zoveel goed!

Nou meiden: succes, sterkte en fijne vakantie!!!

Geplaatst

hey Tabitha, vanuit hier een dikke knuffel, he gatverdamme ik had het zo gehoopt dat het goed zat, shit zeg!!! Zit je er zo dichtbij!

Voor mezelf moet ik zeggen, vakantie helpt! het is hier nu lekker weer, gisteren naar Carcasonne geweest (is hele mooie middeeeuwse vesting)en vandaag beetje chillen bij het zwembad.

Ik sluit nu maar gauw af voordat de wifi uitvalt ofzo. @Tess, het allerbeste gewenst en Fransientje: fijne vakantie alvast!

Geplaatst

Heey Vianne, heerlijk genieten!!!!!

Hier gebeurt nog steeds niks!

En maandag komt steeds dichterbij.

Hoe gaat het met je Tabitha?

En hoe gaat het met de rest?

Tess

Geplaatst

Tess, succes vandaag, zal duimen voor goed nieuws!

Hier hebben we er de afgelopen dagen een paar negatieve testen op zitten.

Dat is dus teleurstelling nummer 54, en ondertussen ga ik me afvragen of het ons ooit nog mag lukken.

Hoe is het verder met iedereen??

Geplaatst

@crisje, tjee het zit ook nog steeds niet mee hier zeg! Wat kloten, je hebt er dus al weer 2 wachtweken opzitten. Weer een teleurstelling om te verwerken. Maar het kan nog steeds hoor!

@Tess, ik hoop echt enorm dat er toch nog een hartje is zeg! Er moet in dit clubje toch ook eens een keer iets goed gaan zou ik zo zeggen!

Ondertussen genieten we hier van de zon en het niks hoeven. Gisteren ouderwets burgerlijk midgetgolf gedaan, ha ha, was eigenlijk best wel leuk! Onze 3 jarige zoon vond het helemaal top en wil nog een keer "hockeyen". Bij het eerste baantje had hij hem er gewoon met 2 slagen in!! Was duidelijk beginnersgeluk, maar toch!

Het is hier echt heerlijk kortebroekenweer, ga zo weer even zwemmen. Dames, het alerbeste maar weer, we geven het niet op he!!

Liefs, Vianne

Geplaatst

Nou hier nog steeds niet verder word er helemaal gek van.

Mijn hcg blijft maar stijgen, naar er zit niks in mijn baarmoeder en ze willen er niks aan doen omdat het niehoog genoeg is en ik geen buikpijn

Maar ht is togh raar zondag 207 dinsdag 301 donderdag 440 en dan vandaag 585.

Dan klopt er togh iets niet ??

Geplaatst

Hoi,

Wat lief dat er zelfs op vakantie aan me word gedacht!

Maar helaas, het vruchtzakje nog steeds leeg.

Ik mocht nog weer 2 weken wachten maar dat zie ik niet zo zitten.

Ben nu niet aan het werk en wil weer gewoon aan de slag en verder met alles.

Dus medicatie gekregen en daar vandaag mee begonnen (vanochtend 2, vanavond 2 en morgen precies zo en dan moet het toch op gang komen).

Ik moet zeggen dat het toch nog weer een teleursteling was gister.

Ik heb me er iets te veel op verheugd dat het goed zou zijn...

Ik was ZO zenuwachtig, had gewoon ademnood (heb ik de afgelopen weken wel vaker).

Maar nu is het klaar en moet het gewoon weg.

Ik hoef niet beslist NU zwanger (was wel super geweest), over een half jaar of jaar is het ook goed.

Maar wist ik maar dat het ging gebeuren, dan was ik een stuk relaxter.

Maar zie het nog steeds zitten hoor.

We blijven er in geloven!

Vianne en Fransientje: Geniet van jullie welverdiende vakantie!

Tabitha, wat een onzeker verhaal.

Hoever zou je nu zijn?

Tess

Geplaatst

Pffff, dames. Wat een nieuws allemaal weer.

@ crisje, weet je al iets meer?

@ tabitha, wat zegt het ziekenhuis daarvan?

@ tess, ik had zo gehoopt op goed nieuws

Hier gaat alles goed. Morgen heb ik mijn eerste fm. Ik denk dat ik zaterdag of zondag de punctie heb. Ik heb deze keer weinig last van alle bijwerkingen, dus we hopen dat het een goed teken is.

Geplaatst

Oh wat fijn Els!

Misschien is het een goed voorteken.

Geloof erin, want ik geloof dat dat helpt!

Tess

Geplaatst

Hallo dames,

Eergisteren ben ik togh met spoed geopereerd het bleek togh een bbz te zijn , de zwangerschap zat.in mijn linker ei lijder en die is dan ook meteen verwijderd.

Liefs

Geplaatst

Och Tabitha, dat meen je niet!

Dat kon er ook nog wel bij...

Hoe gaat het nu met je?

Worden we zwanger, gaat het alsnog mis!

Nou meid, heel veel sterkte en hoop dat je snel weer opknapt!

Liefs Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden