Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje tabitha wat heftig!!

strekte, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Ja en inderdaad, hoe nu verder??

Hier is de menstruatie inmiddels aangekomen, maar die kwam ook weer met de schok van een verloren vruchtje!

Ik had de laatste wachtweek heel veel last van kramp en steken rond mijn baarmoeder, nu weten we ook waar dat van kwam.

dit keer wel wat kleiner als de vorige keer.

Omdat ik toch aan mezelf begon te twijfelen, want ik dacht: dat kan toch niet iedere keer, ik zal het me wel verbeelden, had ik het even bewaard en aan mijn moeder laten zien.

Maar die zei het ook meteen.

Het groeit dus wel bij me, nu alleen nog blijven plakken.....

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meisjes, wat een pech allemaal hier weer! @Tabitha: wat ontzettend shit zeg, ben je zwanger en dan gaat het op de verkeerde plek zitten, kom op zeg, wie verzint dat!! @ Tess, ik had het zo gehoopt voor je dat het toch nog goed zou komen maar het heeft dus niet zo mogen zijn, dat sucks!!! En Crisje ook al bijna raak maar dan weer net niet!! Echt dames, het kan niet anders of betere tijden breken een keer aan. Els moet het ons maar even voordoen!

Intussen ben ik hier op de camping begonnen met pilslikken (erg raar idee). De dinsdag na onze vakantie hebben we voorlichting in het UMCG. Ben benieuwd. Klinkt misschien niet zo maar ik ben er nu verder gelukkig even niet zo mee bezig. Het is stralend mooi weer hier en we hebben al een hoop leuke dingen gedaan. Nog een paar dagen te gaan...

Fransientje, jij ook nog een fijne vakantie gewenst!

Geplaatst

@ Vianne, spannend weer hoor. Ik hoop inderdaad dat ik het goede voorbeeld ga geven. Ik heb morgen de punctie van ongeveer 20 eitjes. Dus lekker spannend allemaal.

Liefs

Geplaatst

Zo, we zijn weer terug. Ze hebben 10 eicellen gevonden en we gaan icsi krijgen. Ben nu al echt benieuwd naar donderdag. Het deed meer pijn als de vorige keer, maar dat hebben we er voor over. Donderdag horen we of we een tp krijgen.

Geplaatst

hey Els, weet je al wat?

Wij gaan morgen naar huis dus vandaag inpakken en de huurtent schoonmaken en dan begint het gewone leven weer....

Volgende week heeft onze zoon ook een wenmiddagje in groep 1, zo benieuwd hoe hij dat gaat vinden!

Nou au revoir maar weer!

Geplaatst

@ Vianne, het gaat altijd zo snel hè? Is het leuk geweest?

Wij hebben vanmiddag de terugplaatsing gehad van onze kanjer! Op de schaal van 1 tot 4 scoort hij een 2 en daar mogen we heel blij mee zijn. De vorige keer hadden ze deze score ook en toen heb ik een vroege miskraam gehad. Dus het gaat helemaal goed komen. Op de een of andere manier denk ik ook echt dat ik zwanger raak nu. We hebben er misschien nog 2 in de reserve, maar dat horen wij nog.

Geplaatst

Meiden.... Ik heb vanmorgen een test gedaan (dag 33 van mijne eigen cyclus) en hij was heeeeeeeeeeel zwak positief!!!!!!! Durf er zelf niet in te geloven... Ziekenhuis gebeld; ik moet maandag weer testen... Maar er zit hcg in mijn urine, ZONDER IVF! :-)

Geplaatst

wowwww Fransientje!! Een streep is een streep hoor! En in geval van zwakke zwemmers is er soms toch nog wel eens eentje die de finish haalt! (kijk maar naar die zoon van ons!)

Ik waag er toch een voorzichtige felicitatie aan::toppie: Gefeliciteerd!! Hopelijk maandag een nog veel vettere streep, zou toch heerlijk zijn als je al het gedoe niet meer nodig hebt!

Geplaatst

Oh Fransientje!!!!!!!!!!!!!! Wat goed! En ik zeg ook altijd: een streep is een streep!

Dus ook van mij: Gefeliciteerd!

Hou ons op de hoogte!

Els, hoe gaat ie? Hoe voel je je. Spannend weer hoor. Maar wat goed dat je zo positief bent, ik geloof dat dat helpt!

Tess

Geplaatst

Fransientje, wat geweldig nieuws!!!! Gefeliciteerd.

Hier gaat het vandaag voor het eerst weer beter. Ik ben best wel beroerd geweest van de punctie en heb veel last van mijn eierstokken. Vrijdag nog ff bloed geprikt, omdat ze bang waren voor overstimulatie, maar dat is gelukkig niet zo. Dat ik zo'n last heb van mijn eierstokken schijnt een goed teken te zijn, dus kom maar op. Nog 8 dagen te gaan voor mijn test!

Geplaatst

Ik geloof er nog steeds niet in.... Morgen maar testen bij de huisarts ;-)

Oeh Els bij jou rommelt het goed :-) spannend meid! Ik duim mee....

En hoe is het met jou Tess??

Vianne heeft de vakantie je goed gedaan?

Liefs voor allemaal!!

Geplaatst

Spannend Els, houd het positieve gevoel vast, dat is altijd beter dan stressen! Fransientje, heb je al eens zo'n clearbluetest gedaan, die zegt gewoon "zwanger". Die zijn wel duur maar wel lekker duidelijk. Maar dat maakt ook eigenlijk niks uit EEN STREEP IS EEN STREEP!! Ik heb vertrouwen in!

Vandaag even bij mijn zus geweest om de babykamer te bewonderen. Die is 31 weken op weg en tonnetjerond. Maar van haar kan ik het goed verdragen gelukkig. De vakantie heeft me inderdaad wel goed gedaan. Even wat anders aan de kop en geen ziekenhuisbezoeken. Ik ben wel weer opgeladen voor de volgende ronde!

Hoe ist nu met jou Tess??

Geplaatst

Fransientje... Laat je snel weten hoe het vandaag ging???

Hier gaat het wel goed. Ik moet morgen weer naar het UMCG om te kijken hoe het eruitziet. Ik denk dat het leeg is, heb veel bloed, grote stolsels en weefsel verloren...

Ik zou in ieder geval teleurgesteld zijn als er nog wat zit en ik alsnog gecuretteerd moet worden.

We willen graag verder.

Zit nu wel een beetje in een dipje, het duurt wat te lang denk ik.

Zoals ik al schreef: WE WILLEN VERDER!

Ik denk er steeds meer aan hoe het zal zijn zonder dat er een kindje bij komt.

Natuurlijk zal dat moeiliujk zijn en ook af en toe blijven, maar dan weten we wel waar we aan toe zijn en ik geloof dat we dan niet minder gelukkig zijn (misschien wil ik mezelf alvast beschermen voor het geval het straks echt niet gaat lukken).

Maar ja, waarom zou het niet lukken??? Ik heb toch al een kindje en ben net zwanger geweest!

Dus we gaan er weer voor alleen hoop ik dat dat wel een beetje snel zal gaan!

Tess

Geplaatst

Oei Tess wat heftig??? Ik hoop dat je er nu ook vanaf bent! Het is al zwaar genoeg!!

Umc was onverbiddelijk; stoppen met testen en 17 juli een echo... Maar morgen ga ik toch nog even stiekem langs de huisarts voor een test.... Maar vanmorgen was ie ook thuis weer positief!

Geplaatst

Tess. sterkte, hopelijk is het helemaal klaar en kun je verder. Ik denk nu ook wel eens: wat te doen als het niet gaat lukken. Hoe lang gaan we het dan daarna nog zelf proberen zonder er helemaal gek van te worden..

Nou ja, eerst maar eens alles geprobeerd hebben.

Fransientje: je bent gewoon hardstikke zwanger, hoe mooi is dat!!??? Het overdondert je zeker wel nu ineens!!??

Geplaatst

Vianne dank voor de tip: er verscheen binnen 10 seconden dik vet ZWANGER in beeld... :-))En ja we zijn vreselijk overdonderd! Maar wel op een goeie manier hoor hahahaha nu het nog gaan geloven?

Geplaatst

Meiden,

Ff gauw een berichtje vanaf mijn werk! Fransientje, wat geweldig nieuws, gefeliciteerd hoor!

Hier gaat het niet zoals het moet gaan. Ik heb het bloedheet, veel last van hoofdpijn en ben gisteren en zaterdag bijna van mijn graatje gegaan ( flauwvallen ). Weten jullie wat dit kan zijn? Ik ga denk ik straks toch ff het ziekenhuis bellen.

Hebben jullie advies......

Liefs

Geplaatst

Els, dat klinkt een beetje zoals ik me voel hahah... Met name het zweten!! :-) laat even weten wat het ziekenhuis zegt?

Ook de dokter heeft het vanmorgen bij ons bevestigd... Na 2,5 jaar en 4 mislukte IVF pogingen ben ik toch echt spontaan zwanger!!!! :-)

Geplaatst

Geweldig Fransientje!! Zo zie je maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Klaar met dat hele gesodemieter en gewoon lekker gaan genieten van het feit dat je moeder wordt! Ik heb alvast een tip voor als je straks de voorpretverhogende uitzetlijst gaat afwerken: denk bij alles wat je aanschaft na: kan ik dit makkelijk schoonmaken/afspoelen/afwassen?? Babies schijten en spugen namelijk alles er onder. Dan weet je dat alvast.

Mijn zus had een mooie fotoshoot met zwangere buik gedaan, was heel leuk geworden!

Wij hadden vandaag de voorlichting voor de hyperstimulatiebehandeling. Was nog wel nuttig om alles te horen want het is toch heel anders dan eigen cyclus-behandeling. Heel andere medicatie enzo en het feit dat je ook cryo's kunt krijgen. En dat je veel minder vaak naar het ziekenhuis hoeft, al vond ik dat bij ec ook wel meevallen bij mij. Ik ben zo benieuwd hoe die eicelgroei gaat verlopen bij mij.

Morgen maar eens even die berg spuiten bij de apotheek bestellen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden