Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, hoe is het met de dames die bevallen zijn en hun kleine ukkies???

wij hebben de eerste gezinsuitbreiding ook, Aslan, een katertje. Helaas blijkt hij behoorlijk neusverkouden en dat gaf meteen wat extra zorg. Hij moest sowieso even naar de dierenarts voor een verplichte gezondheidscheck vanuit de fokker en hebben dit meteen aangegeven. Tja dan rinkelt de kassa voor consult en antibiotica..

Onze eigen Yoki leek niet aan de kleine te kunnen wennen. We dachten een stressreactie te zien: niet eten, niet drinken en apathie. Dit bleek na 2 dagen tobben en de nodige bezoekjes in het weekend aan de dierenarts toch een fikse darmontsteking. We hebben haar op laten nemen want zelf antibiotica toedienen en proberen te laten eten in dit stadium leek ons geen goed idee.

Zelf waren we beide brak ook. Mijn vriend doet momenteel de zorg voor mij, het huishouden en de katten (ok ik maak schoon en doe de was), dus die dreigt zichzelf voorbij te lopen. Hij klaagde dit weekend over niet lekker in zijn buik te zitten enzo

dus zijn we blij met wat rust nu.

Ik heb maandagochtend weer mega buikkramp gehad. Op de wc ging ik bijna onderuit. Mijn vriend moest snel een emmer laten aanrukken omdat ik ook bijna over moest geven. Ik heb die ochtend beneden op de bank gelegen totdat het zakte (moest die kleine ook in de gaten houden) en dat duurde best even. Als het langer had geduurd, had ik het zh gebeld.

nu zo af en toe een onbestendig gevoel in m'n buik. Het zullen indalings- of oefenweeen zijn denk ik.

Eind deze maand heb ik nog een receptie van een oom die 80 wordt. Onder voorbehoud zal ik er heen gaan.

Verder komt de kraamzorg volgende week dinsdag.

Week 36 begint!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje dat is ook wat hoe gata het nu met de katjes dan?

Hopelijk voelt iedereen zich snel weer beter.

Ja ik ken dat met die feestjes ik heb er alleen nog wel een aantal te goed tot aan de bevalling zaterdag wordt de oom van mijn man 65 en bestaat onze vereniging 50 jaar maar daar gaan we niet heen alleen naar de oom, zondag is mijn zwager jarig, volgende week nog een vrijgezellenfeest van mijn vriendin die trouwt 12 oktober waar we dus de hele dag feest van hebben en verder zijn mijn beide schoonzussen, mijn broer en beide oma's nog jarig in oktober oh ja en ons neefje wordt nog gedoopt dus ik heb bij iedereen al gezegd dat ik niet weet of we komen het is allemaal wel een beetje veel van het goede en ik bekijk op de dag zelf of ik het trek of niet en gelukkig heeft op een paar mensen na iedereen daar begrip voor.

Pfff heb toch wel een beetje last van nesteldrang haha maar vind het wel erg frustrerend dat ik niet zoveel kan heb 2 keukenkastjes schoongemaakt en lig nu uitgeteld op de bank en kan ook gewoon echt niet meer. Ach morgen weer een dag en anders overmorgen of de dag daarna haha

Vanavond wel weer even heerlijk ontspannen in het zwembad met mijn vriendin even helemaal gewichtsloos zijn heerlijk

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hoi,

Er is weer veel geschreven hier. Ik heb niet alles gelezen maar zag dat limi inmiddels ook bevallen is. Gefeliciteerd! En zo snel ook. Hoe gaat het nu? Al een beetje gewend aan een kleintje?

Esther, met jullie gaat het ook goed lees ik. Die tranen heeft iedere vrouw volgens mij. Combinatie van vermoeidheid en hormonen. Lekker laten stromen. Het drinken zal vanzelf wel beter gaan. En anders misschien eens een lactatiedeskundige inschakelen.

Met onze kleine ventje gaat het goed. Hij weegt inmiddels 1760 gram en drinkt al goed zelf (uit de fles en een beetje uit de borst). Zelf ben ik wel heel erg moe door het heen en weer gaan naar het ziekenhuis, alle zorgen, het kolven dag en nacht etc. Ook heb ik nog steeds veel last van de wond van de keizersnede doordat ik geen rust kan nemen.

Voor alle hoogzwangeren... Heel veel succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Hoi Twinkel, Lekker dat alles goed gaat met de kleine vent, het is een knokker!!!!

Jammer dat je nog veel last vd wond blijft houden, maar het is natuurlijk erg lastig om je rust te nemen.

Op den duur komt het wel goed, het duurt alleen veel langer.

Gr Esther

Geplaatst

Twinkle wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kanjer net wat Esther zegt het is wel een echte knokker.

Hopelijk sterkt hij nu zo snel aan dat hij mee naar huis kan en eindelijk in zijn eigen bedje kan slapen.

Hoe is het met de rest?

Hier echt de beroerdste nacht ooit gehad jeetje ik dacht nog even en ik leg mijn matras in de badkamer neer naast de toilet haha gelukkig tegen de ochtend werd het iets beter en heb ik nog een paar uurtjes bij kunnen slapen maar goed vandaag maar heel rustig aan doen en misschien vanmiddag nog even proberen wat bij te tanken.

Geplaatst

Ben je weer zo misselijk geweest dan Mari?

Vanmorgen weer eens even buiten geweest. Auto afgetankt en boodschapjes gedaan. Natuurlijk meteen weer de wc opgedoken toen ik thuis kwam om te piesen. Nog geen 3 kwartier weggeweest. Voor vanmiddag is dit dan ook weer even genoeg.

Vanavond Yoki ophalen bij de dierenarts. We gaan zelf nog even door met 2 dagen antibiotica. Dat zal een worsteling worden maar anders lopen de kosten heel hoog op.

De kleine kitten doet het goed op zijn neusverkoudheid na. Hier laten we ook nog even naar kijken vanavond.

Verder houd ik mij rustig anders speelt m'n maagzuur op. Afgelopen nacht goed geslapen ondanks de nodige toiletbezoekjes. Zodadelijk lekker even op debank liggen met m'n poezenkinderen.

Geplaatst

Ja misselijk en overgeven pfff heb het er wel even mee gehad hoor maar ja weinig keus. Nu gaat het wel weer maar vannacht was het echt helemaal niks wist even niet waar ik het zoeken moest.

En dan slaapt mijn man ook nog eens overal doorheen haha ach ja hij moet gewoon werken dus ben blij dat hij zijn rust nog wel krijgt.

Wat fijn dat je je andere kat vandaag weer op kan halen en ja lijkt me een duur iets dan ik zou niet weten wat een dierenarts normaal kost aangezien mijn zus bij een dierenarts werkt en wij dus nooit het volle pond betalen ik kom er ook niet zo vaak haha met onze hond en hij is kerngezond moet alleen heel druk naar de kapper dus die zal ik ook maar eens bellen van de week.

Boodschappen doe ik niet meer alleen is mij te zwaar, dus dat doen we op zaterdag samen en aangezien we nog maar 1 auto hebben en mijn man die nodig heeft om op het werk te komen tankt hij altijd

Maar doe maar lekker rustig aan nu lekker even bankhangen doe ik ook haha

Geplaatst

Twinkle, fijn dat goed gaat met jullie zoon. Jullie zitten in een hele hectische tijd, ik kan me voorstellen dat er weinig tijd is om rust te nemen en dat dit de wond niet ten goede komt. Moeilijk. Het zal een hoop schelen als jullie zoontje gewoon thuis is, hopelijk kan dat heel snel!

Esther, voor jou ook lastiger om van de ks te herstellen omdat je al een dochter rond hebt lopen. Geef je bv? Is er een manier om het wat makkelijker te maken? Ik vond liggend voeden, of met eten en drinken op de bank geinstalleerd wel een stuk meer ontspannen dan in allerlei officiële houdingen een voeding uit te zitten.

Mari en Nes, jammer dat het zo moeizaam voor jullie gaat. Jullie schelen maar 1 dag zie ik net in de tickers.

Ook hier last van slechte nachten, maagzuur, weinig energie etc. Maar het gewone leven draait in volle vaart door. Ivm verbouwen werkt mijn man heel hard in huis, waardoor de zorg voor onze dochter, het huishouden, boodschappen etc op mij neerkomt. Straks mijn dochter naar de creche brengen en dan het huis weer eens goed schoonmaken. Van de week nog een hele dag in een pretpark geweest omdat we graag nog wat met z´n 3-en wilden doen. Het gaat allemaal nog, al probeer ik wel ´s middags een uurtje rustig te zitten )wat er dan toch vaak nog bij inschiet).

Ik ga op pad en daarna aan de poets :bye:.

Geplaatst

Abc jeetje dat je de puf er nog voor hebt om dat allemaal te doen haha petje af hoor.

Maar het einde is in zicht nog even en je kanjer is er.

Ja Nes en ik schelen maar 1 dagje haha zal mij benieuwen wie er eerst is.

Marlijnne alweer 34 weken meid fijn gevoel he?

Kun je het nog een beetje volhouden?

Hier vannacht eindelijk wat beter geslapen heerlijk geef mij maar meer van die nachten haha

Nog niet veel energie maar ach het is niet anders komt wel weer.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Ach, het is niet zozeer dat ik overal nog fut voor heb, maar het leven met een peutertje is sowieso intensief, dat wordt niet minder als je zwanger bent. Al vroeg ze gisteren wel aan me "Ben je moe, mama?" "Wil je even een filmpje kijken?" en kwam toen met de IPad aanlopen, schatje.

Mijn huisje is weer schoon, boodschappen gedaan dus ik ga mijn meisje ophalen en nog even naar de speeltuin. Morgen weer controle in het zkh, de afspraken zijn nu wekelijks, vind ik wel veel hoor. Zeker nu ik naar het zkh moet, wat een stuk verder weg is dan de vk. Maar goed, vlakbij is een kinderboerderij, dan maken we er gelijk een uitje van.

Geplaatst

Marlijn en Maris, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Helaas dus niet gelukt hier en binnenkort voor de allerlaatste poging.

Ik vind het heel fijn om te zien dat jullie inmiddels al 34 en 35 weken zwanger zijn!!

O ja, en uiteraard Limi nog gefeliciteerd! Heb jij nog contact met Babii gehad? Ze komt vast (hopelijk) wel een keer melden als ze bevallen is.....

Geplaatst

Dank je wel Dee wat lief en knap dat je hier even reageert ondanks dat je zelf weer ene teleurstelling te verwerken hebt.

Meid kom op je hebt nog 2 prachtige cryo's en ik hoop echt met heel mijn hart dat daar jullie kanjer bij zit

Dikke knuffel meid

Abc ja heb ik ook ik moet ook iets verder naar de gyn (vlos ook hoor maar dat is nog 1x) maar hier ook nog eens het probleem dat we op het moment maar 1 auto hebben en ik dus afhankelijk ben van anderen aangezien ik met de fiets er niet kan komen is iets te ver en fietsen gaat niet meer, maar goed gelukkig heb ik een hele lieve moeder die elke keer wel mee wil rijden haha en als ik een echo heb doet ze het helemaal graag haha hoezo trotse oma.

Maar elke week is inderdaad veel heb ik nu ook maar goed het is niet anders zo worden we ook goed in de gaten gehouden gelukkig.

Ik zal eens even beginnen met het eten mijn mannetje komt zo thuis en die zal straks wel willen eten na een drukke werkdag

Geplaatst

Yes 34 weken! Even korte reactie..:

Dee lieve meid wat ben je dapper dat je weer komt koekeloeren naar wederom een teleurstelling voor je.Dikke knuffel. Wat vreselijk kl*te zeg.

Echt heb zo met je te doen. Elke keer weer die strijd en hoop.

Houd die hoop vast,want het moet een x gaan lukken! Ik duim!!

Hier gaat het redelijk,morgen zh en heb veel vragen.

Sinds een uurtje rugpijn en uk is heel druk. Mn lief is niet thuis en word er onzeker van.

Had wel weer wat meer gedaan vandaag?

Hopelijk zakt het af!!

Meiden nog een paar weken.....

Geplaatst

Hey lady's

Fijn weekend allemaal!

Maris kamertje klaar? heeerlijk he! Hier alleen nog wat aan de muur.

Heb het kamertje niet heel vol en denk elke keer nog wat erbij,maar strx komt dat denk ik ook wel door cadeaus etc. En de kamer is ook best groot;-)

Gaat hier weer iets beter,blijf mega moe. Gister zh geweest en bloed geprikt. Ze denkt dat ik op het moment heel weinig weerstand heb.

Vreet energy van me.

Uk doet het goed en moeders geeft er aan toe!

Volgende x praten we over de bevalling evt pijnbestrijding etc.

Die pijn onderin kan van het indalen zijn.....hihih

Nes hoe is het met poes

twinkel heel fijn dat het goed gaat met jullie kereltje! En dat rustig aan is idd lastig,als je vaak op&neer gaat. Hopelijk knap je gauw weer op.

abc:Alles weer goed in het zh?

limi: hoe is het met jullie, lekker aan het genieten!

Geplaatst

Hoi dames hoe is het?

Marlijn ja het kamertje is nu echt af de gordijnen hangen ook en alles hangt aan de muur heb het ook niet heel druk gemaakt hou ik niet zo van

Heel goed dat je er gewoon aan toe geeft doe ik nu ook wel het OS gewoon niet anders

Wij gaan hey komende week over de bevalling hebben dus ben benieuwd

Verder gaat het z'n gangetje op een slecht bericht na mijn man heeft nog maar 2 weken werk heeft en dan bij huis komt hij werkt in de bouw en daar is het niks nu dus ik heb hem voor en na de bevalling lekker in huis het is rot maar veranderen kunnen we het niet dus we zien er voor nu ma!r het positieve van in

Fijne dag allemaal wij hebben vandaag 5 feesten maar gaan gelukkig maar naar 1 ben. al blij dat ik dat vol hou

Geplaatst

Hello...

Hier druk in de weer geweest met de nieuwe kat en mijn poes Yoki deze week. Yoki heeft een colonitis en is inmiddels herstellende. Het heeft weer de nodige centen gekost. Die kleine doet het prima, beetje niesziekte/neusverkouden maar dat gaat over. Het gaf ons wat spanning omdat je thuis logistiek met de beesten bezig ben (kleine moest nog bij ons slapen 's nachts), schuiven met bakjes eten, bakken verplaatsen en steeds wakker als je wat hoort. Dit ook omdat Yoki liep te spoken en ze nu allemaal zo'n beetje ander eten hebben. Hou dat maar eens uit elkaar! Die kleine wil en moet natuurlijk aandacht overdag. Zo nu en dan even tijd maken om te spelen.

Vannacht weer bijzonder slecht geslapen. Dit wederom vanwege maagzuur, maagpijn, misselijk, vervelend moe, weinig eetlust. En natuurlijk moeten plassen als je net weer lekker ligt te slapen...

Dus gisteren en vandaag weer brak aan het niksen. Ik heb ook nergens zin in. Mijn cursus Frans zou ik nu een boost kunnen geven maar de map staart me alleen maar aan. Ik vermaak me momenteel vnl. met social media, internet en lezen en tussendoor doe ik wat huishouden en houd me bezig met de nieuwe kitten.

De kleine in mn buik beweegt nog volop. Ik voel em zo nu en dan heen en weer schuiven. Het lijkt wel of er luchtverplaatsingen zijn in mijn darmen. A.s. donderdag weer controle. Ik ben benieuwd in hoeverre hij ligt dan wel ingedaald is. Nu heb ik sinds een dag of 3 meer pijn in mijn schaambeen (branderig) en moet weer mijn best doen om mijn bekkenbodem te ontspannen. Ik merk dat ik bij bv. strijken onbewust sta aan te spannen en dat is niet goed.

Verder nog steeds niet meer aangekomen. Ik blijf nu steken op de 3,5 a 4 kg erbij.

Fijn weekend allemaal en hou het rustig! x

Geplaatst

Hoi hoi

Hoe is het hier?

Alles nog rustig bij iedereen?

Hier een redelijk goede nacht gehad moest er wel 5x uit op te plassen maar sliep daarna snel were in en schrok om half 11 pas wakker dus dat was echt even heerlijk

Verder viel het feestje gisteren tegen heb erg veel harde buiken gehad tijdens en na het feest terwijl ik alleen op ben gestaan v oor het buffet en de wc en verdre alleen gezeten heb, maar goed vandaag gaat het weer wat beter heb zo nog wel een verjaardag van mijn zwager maar zodra er harde buiken optreden gaan we naar huis scheelt ook wel dat het daar niet zo druk is natuurlijk als in een zaaltje.

Verder weinig nieuws hier morgen de laatste dingen in de vluchtkoffer pakken dan heb ik dat ook maar gehad en verder heb ik dinsdag weer controle met echo dus ben benieuwd hoe ze ligt en of ze al aan het indalen is.

Ik heb wel elke keer van die gemene steken onderin en soms heb ik het gevoel dat ze wat lager ligt maar een paar uur daarna lijkt dat weer verdwenen dus we zien het wel om mijn maag mag ze wel een keer iets zakken haha ben het misselijk zijn en overgeven toch echt wel een keer (spuug) zat.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Ha dames,

goed weekend gehad? We hebben voor het eerst in héle lange tijd een heerlijk rustig weekend gehad. Zaterdag nog wel veel in huis gedaan, maar gisteren samen gewinkeld en daarna lekker geluncht. Mijn man is nog op pad gedaan en dochter en ik hebben samen op de bank boekjes gelezen en gepuzzeld. Heerlijk hoor, wat kan een dag dan lang duren (in positieve zin). Buik begint wat zwaar te worden en het is regelmatig wat oncomfortabel. Maar voor een hoogzwangere heb ik zeker niet te klagen. In principe zijn we klaar voor de baby, zkh-tas staat klaar, opvang voor dochter is geregeld, spullen voor de baby staan klaar. Ben er in mijn hoofd alleen nog niet helemaal klaar voor merk ik.

Hoe is het met de rest van de hoogzwangeren? En met de verse mama's en babies?

Geplaatst

Hee dames!

Even een teken van leven van deze kant.

De kleine man doet het echt super goed! Hij had van de week heel erg last van darmkrampjes, maar sinds we Infacol gebruiken gaat het echt heel goed. Hij slaapt ´s nachts al ongeveer 4/5 uur door, en slaapt vervolgens na een voeding weer heerlijk verder. De borstvoeding loopt als een trein, hij groeit er goed op!

Lichamelijk gezien ben ik er nog lang niet. Bekkenklachten zijn nog volop aanwezig helaas. Zaterdag voor t eerst een blokkie om geweest met de kleine, duurde nog geen 10 minuten, maar de rest van de avond kon ik niet meer lopen. Gisteren dus lekker thuis gebleven en vandaag gaan we weer ff de deur uit.

Emotioneel is t allemaal heel heftig. Continue weer dat het ´land´ dat er echt een klein hummeltje in huis is en dat hij echt van ONS is. Zoo bizar. Kan het nog steeds niet helemaal geloven. De tranen vloeien hier dan ook in overvloed. Wat kan een mens zich toch rijk voelen zeg!

Poeh, nog ff en dan gaan jullie dat ook meemaken!

Heb de kans nog niet gehad om weer bij te lezen, maar wil jullie allemaal heel veel succes wensen met de laatste loodjes!

Geplaatst

Abc heerlijk dat je nog even lekker hebt kunnen genieten van een rustig weekend met z'n 3tjes.

Limi wat fijn dat hij het zo goed doet en die huilbuien zullen er echt wel bij horen het si ook zoiets moois dat we dit toch nog mee mogen maken het is en blijft een wonder hoe je het ook bekijkt.

Wel jammer dat je nog zo'n last van je bekken hebt dat zal ook echt even tijd nodig hebben om te herstellen maar je hebt in elk geval even kunnen pronken met je kleine mannetje buiten haha

Hier weer een redelijk goede nacht gehad alleen ligt ze nu elke keer pijnlijk te schoppen maar ach gata ook wel weer over.

Mijn bekken is ook echt helemaal niks meer zak elke keer gewoon door de benen als ik op sta en lopen doet echt zo'n pijn dat is niet leuk meer maar ja nog even volhouden.

Ze zijn hier al wedjes aan het maken over wanneer ze komt haha en mij maakt het niks uit als ze nog maar zeker 1,5 week blijft zitten

Ik ga zo even de zomer schoenen allemaal in de kast pakken want die zullen we wel niet meer nodig hebben dit jaar en zo kan ik alles mooi uitzoeken en wat weg gooien

ook ga ik de laatste spulletjes in de vluchtkoffer pakken

Gisteren hebben we met de maxicosi geoefend maar dat stelt niks voor en ik ben blij dat we een grote auto hebben nu want in de vorige had het niet gepast haha

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een niet te duur boxkleed

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Zo dan, de kraamzorg is geweest voor een intake.

Een zakelijke dame heeft alles bekeken. Het mozesmandje in de slaapkamer was ok op de hoofdbeschermer na die er in zit. Net even een mailtje gestuurd naar de leverancier om te vragen of de hoofdbeschermer werkelijk niet ademend is.......

Het feit dat wij helemaal boven slapen gaf toch ook wel problemen. Dus zijn wij genoodzaakt ons te gaan nestelen in de logeerkamer (voormalig slaapkamer van ons). Omdat we hier een boxspring hebben, kunnen de bedverhogers ook makkelijker geplaatst worden. Nou ja, moet maar dan. Het liefst lig ik gewoon waar ik nu ook slaap. Het was voor de kraamhulp ook makkelijker om een verdieping lager te werken. Tja, je zal al die trappen op moeten...

Verder moet ik nog een extra kruik aanschaffen (had er al 1) en een ruggesteun en ondersteek moet besteld worden via hun. De plastic matrasbeschermer heb ik ook maar afgezworen. Wat een zweetding! Bij HEMA maar weer een bestellinkje geplaatst voor een molton-beschermingshoes (en kruik en kruikzak).

Qua kleertjes hoefde ze niks te zien en de hydrofielluiers e.d. geloofde ze ook wel.

Vanaf komende week wordt dus aangeraden om in mijn logeerbed te vertoeven. Toch blijf ik eigenwijs nog even in mijn eigen bed helemaal boven. Het is alleen een kwestie van onze matrassen naar beneden op de boxspring leggen en klaar! Vrijdag laat ik de bedverhogers e.d. komen en kunnen we in het weekend deze onder het bed klussen. Ook maar ff het beddegoed wassen wat er op ligt.

Het badje moet ook naar beneden maar is ook geen probleem.

Ach, we moeten even verhuizen maar dat is misschien voor een week en is misschien ook wel fijn nadat je met een beurse muts in je bed ligt. We hebben een tv op de logeerkamer en ik kan evt. ook nog via de Ipad tv kijken.............Nou geen zorgen dus.

Ik heb er gewoon moeite mee dat het niet naar mijn verwachting gewoon allemaal boven kan gebeuren. Daar zal ik vast niet de enige in zijn.

Morgen weer controle!

Geplaatst

Jeetje dat ze alles bekeken heeft bij jullie hier heeft ze niks bekeken alleen een gesprek gehad.

En inderdaad balen dat je een verdieping lager moet maar het schijnt beter te zijn als je na de bevalling niet te veel trap loopt en als je dan alles op 1 verdieping hebt is dat makkelijker maar ach die ene week kom je vast wel overheen

En wat betreft het matras ja je kunt er beter wel wat opleggen want als je vliezen in bed breken en het loopt zo in het matras kun je het matras weggooien werd mij gezegd.

Nu heb ik het geluk dat mijn schoonouders een extra plastic matras hadden voor mijn schoonzusje (is zwaar gehandicapt) zo is mijn matras beschermt en ik hoef mijn bed niet op klossen doordat ik zo hoger lig. Het is niet helemaal hoog genoeg maar als ze daar moeilijk over doen leggen we er voor die paar dagen wel nog een matras op.

Maar er werd mij ook gezegd dat wanneer je een kleinere kraamhulp hebt ze er helemaal niet blij mee is als het zo mega hoog is dus we zien het wel.

Oh ja ik kreeg als tip van de kraamzorg om een 2de kruik te lenen want het was niet eens gezegd dat je hem nodig hebt maar je moet hem voor de zekerheid hebben en het is maar voor heel even. Zij vond het jammer als je hem duur ging kopen. nou had ik er ook al 1 en die andere heb ik van mijn schoonzus zolang geleend.

Maar goed ik heb vanmorgen weer controle gehad met liggingsecho en onze kleine meid ligt al helemaal vast in de bekken dus ik ben helemaal opgelucht en blij. Dat verklaarde wel waarom ik zoveel harde buiken en steken heb dat kwam door het indalen

Verder had ik wel eiwitten in de urine maar ik moet morgen toch nog naar de gyn dus die moest het ook maar even na kijken de bloeddruk was weer perfect 120/70.

De echo was ook echt super ze was lekker aan het sabbelen en de tong aan het uitsteken haha zo schattig om te zien de vlos vroeg al of ik niet extra nieuwsgierig werd van die echo haha en ja dat ben ik ook echt haha kan niet wachten om haar in het echt te zien

Hoe is het met de andere dames?

vanavond nog maar even een keer zwemmen kijken hoe dat gaat met mijn bekken

Geplaatst

Jeetje Nes wat een strenge mensen zeg pfoeee!

Enerzijds is het voor een week en zou ik zelf net als jij ook niet moeilijk gedaan hebben.

Ook zal traplopen voor jezelf misschien lastig zijn als je "zware" bevalling hebt gehad.

Anderzijds denk ik: kom op zeg het is jou huis en belangrijk dat jij je prettig voelt en als dat boven is, is dat zo!

Kruikenzakken, oooo ik had hele leuke gekocht en kreeg dus ook van de zakelijke mw van de intake;-) te horen dat het nu met een hydrofiel luier word ingebonden,in een zak kan het rollen ofzo? Wat een verschil he..

Ze willen ergonomisch werken!!

Tjaa kom eens bij ons op de afdeling waar ik werk, dan wil ik ook wel wat aanpassingen;-)

Ooo meiden wat komt t dichtbij, ik kan niet wachten.

En ben steeds nog onzeker dat ik te weinig van maat 50 heb. Ik heb voor 7 dagen een setje.

Ik legde ook maat 50 van verschillende winkels op elkaar. Jeetje wat een verschil zeg!

Hier gaat het aardig,veel maagzuur en pijn onderin.

Energy peil blijft 0,0 maar klungel lekker in huis. Deze week de kamer nog helemaal uitsoppen.

MAris dat jullie meisje al vast ligt! Wel fijn en spannend,maar dan kan het zeker nog wel poos duren of niet?

Checken ze standaard jou urine?

Dat moet ik ook nog: zeiltje in bed.

Limi fijn dat het zo goed gaat. En die huilbuien zoo logisch, meid hoe bijzonder een wondertje.

Klote van je bekken. Is echt vet pijnlijk.

Dit was het weer even! Groetjess

Geplaatst

Ja ik hoorde dat van de kruikzakken ook nadat ik 2 leuke gekocht had lekker handig

Ja dat ze al ingedaald. Is wil niet zeggen dat de bevalling ook zo begint dat kan echt nog wel even duren

Dan heb ik geloof ik heel weinig maat 50 heb maar 3 stelletjes 56 heb ik wel meer maar ik wou juist niwt te veel hebben omdat je ook nog wel genoeg krijgt en 50 zijn ze zo weer uit dan maar een iets groter pakje aan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden