Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee meiden!

en fren, heeft fiene doorgeslapen? ik laat e soms wel eens ergens anders liggen, maar meestal gaat ze in kinderwagen. dat is waar ze meestal slaapt overdag, de kinderwagen staat dan op de gang.

Lianne, het klinkt mij als vrij veel in de oren 5 maal 160 en 1 maal 70. ik geef borstvoeding, dus weet het niet precies, maar als ze een flesje afgelofde melk drinkt, dan geef ik 120-140 cc en dat drinkt ze ongeveer helemaal op, ze vraagt nooit om meer. Ze zit nu op 6 voedingen per dag en is al ruim 5,5 kilo. ik denk eigenlijk dat jouw kids het zelf wel goed aan zulen geven, met borstvoeding drinken ze immers ook zoveel ze zelf willen.

hier vandaag eerste inentingen gehad.... dikke tranen, het moppie. maar gelukkig ook zo weer over, ze liet zich makkelijk troosten.

fijne dag!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb f uiteindelijk om 12 uur in de wieg gelegd waar ze zonder morren ging slapen. Heb haar om kwart over 3 wakker gemaakt, want toen za er al ruim 4,5 uur tussen de voedingen in! Bovendien waren oma en tante hier, dus die wilde ook een wakkere fiene zien ;-) ging heel goed dus. Maak haar normaal niet wakker, maar anders loopt het schema uit de pas en krijgt ze de laatste fles pas tegen half 1 ipv half 12. Nu ligt ze weer in de nuna. Lijkt haar nieuwe favorite plek te worden!

Tandarts was een debakel; alleen foto gemaakt en op 3 april een afspraak voor 1,5 uur om de boel af te maken... Brr!

Wbt de flessen en hoeveelheden: kindjes drinken niet snel te weinig denk ik. Bovendien eet je zelf de ene dag ook meer dan de andere. Met flesvoeding is er wel het gevaar op overvoeren, dus ik probeer ook niet koste wa kost de 6 complete flessen van 130 cc erin te krijgen. Als ze wat laat staan is het prima. Ze komt aan en is allert, dat is hè belangrijkste volgens het CB.

Geplaatst

Ik geef borstvoeding dus ik weet niet precies hoeveel J precies per keer binnenkrijgt, maar mijn kraamverzorgster zei dat als kindje alert en helder is, goed drinkt en goede plas/poepluiers produceert, je kindje dan ook genoeg drinkt. Ik was ook heel onzeker in het begin, maar J doet het goed en daar vertrouw ik op.

Melis, J slaapt ook nog veel hoor. Overdag is hij na een voeding hooguit een uurtje wakker, soms iets langer, soms iets korter. Ik voed op verzoek en daar zit overdag zo'n 3 tot 3,5 uur tussen. 's Avonds is hij wel veel wakker en wil dan veel bij ons zijn. Dat is zijn wakkere periode. We hoeven hem dan ook niet in bed te leggen want dat wil hij dan absoluut niet.

Geplaatst

melis...ik heb wel wat aan de vitamines...moeten toch nog een keer afspreken :)

fren...klinkt als j.enna...waar het mee opviel en dus was gaan googlen enzo...behalve dat wij er al vanaf week 2 of zo "last" van hadden. gisteren naar cb geweest. ze is nu 5100 gram en 57 cm, bv gaat dus supergoed, want 250 gram per week is wel genoeg aankomen zo :) ook had ze de prikken....alleen maar krijsen, tot avond aan toe, was erg vermoeiend. haar beentje werd ook helemaal rood...zetpilletje gegeven, ze had zo'n pijn en helaas hier niet zo makkelijk te troosten :( vandaag wel een supergoede dag gehad met haar. heel tevreden en veel gelachen (behalve nu de avond...das weer crisis, maar goed, na een goede dag overleven we dit ook wel weer :)) morgen weer naar de osteopaat...benieuwd wat die zegt.

oh ja, fren, lopen werkt hier ook niet. hooguit in de maxicosi en zwengelen met dat ding, maar ook niet altijd helaas. ze vergt gewoon veel aandacht en zorg momenteel, maar word steeds minder gelukkig...

nu vlug naar mijn dochter weer, want het is huiluurtje denk ik (gelukkig zijn we met zijn 4en vanavond, dus om het half uur zit ze te niksen bij een ander, hahaha)

veel liefs en kom morgen weer kijken en vertel ik meteen wat de osteopaat zegt

Geplaatst

Het is en blijft lastig vindt ik met hoeveel ze mogen/moeten drinken. Manlief zegt ook dat ik me er niet te druk om moet maken. Zal gaan proberen om me er niet te druk over te maken wanneer ze de flesjes niet leeg drinken.

ivfsh, zielig he de eerste prikjes. Maandag moeten wij ook, ben benieuwd hoe het is.... Succes en hopelijk hebben ze er niet teveel last van!

Benbri, fijn dat ze zo goed groeit. Dan doet ze het dus super goed! Ben benieuwd hoe ze het met de prikjes doet. Ook jij succes... en ben benieuwd hoe het morgen bij de osteopaat is!

Ga nu lekker bankhangen en vroeg naar bed toe, daar ben ik zo aan toe!!! Fijne avond.

Geplaatst

Ik lees dat iedereen hier wel eens onzeker is (geweest) over de hoeveelheid voeding en flesjes leegdrinken.

Jasper drinkt zijn flesje eigenlijk bijna nooit leeg. Hij drinkt altijd in 2 etappes. De eerste etappe is op het eigenlijke voedingstijdstip, tegelijk met Lisanne, volgens het schema van de kraamzorg (ongeveer om de drie uur voeding). Vaak komt hij een uur tot anderhalf uur vragen om de rest. Lisanne drinkt vrijwel altijd haar flesje leeg. Lisanne is ook de sterkere baby van de twee en had het hogere geboortegewicht. Ik heb geaccepteerd dat Jasper graag vaker gevoed wil worden met kleinere hoeveelheden. Ik hoop wel dat als hij straks de 3000 gram passeert (afgelopen maandag was hij 2760 gram,geboortegewicht was 2460 gram) het beter gaat met in 1 keer zijn flesje leegdrinken. Lisanne was bij de geboorte al 2860 gram en was afgelopen maandag al 3180 gram.

Geplaatst

Hier een supernacht gehad! Yente heeft de hele nacht doorgeslapen. Ze kreeg om 22.00 uur de laatste fles en we moesten haar om 7.30 uur wakker maken. Heerlijk zeg. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als deze trend door gaat zetten.

Alleen vroeg ik me af hoe dat nu zit met de voedingen. Want op deze manier 'mist' ze dus een hele fles en krijgt ze dus maar 5 flessen ipv 6 flessen. Ik neem toch aan dat ik deze fles niet ergens op de dag hoef in te halen? Blijkbaar heeft ze die 6e fles dus niet nodig.....

Wat denken jullie?

Geplaatst

Wow Eef, wat heerlijk!! Hoe oud is yente ook al weer? Kan geen handtekening lezen op iPhone nl. Jaloers hoor, wij nog steeds 12/4/8 ansich ook best een ok ritme, maar doorslapen is natuurlijk fantastisch! Hoeveel krijgt yente per fles?

Geplaatst

Eef wat heerlijk zo'n lange nacht! Ik weet eigenlijk niet of ze dan een fles moet inhalen. Zeggen ze op het cb ook hoeveel voeding ze per dag moet hebben?

Het lijkt mij dat als ze voeding nodig is ze zich wel meldt.

Hier net als bij Fren ook nog twee keer per nacht. De tijden verschillen wel wat maar over het algemeen om een uur of 12, 3 en 7.

Geplaatst

Yente is twee weken ouder dan die van ons Fren, dat geeft hoop! Al weet ik best dat elk kind anders is...

Jullie schema's klinken niet verkeerd hoor, dat noem ik maar 1 keer per nacht, die van 12 uur is dan de late voeding, behalve als je voor die tijd zelf al gaat slapen dan is dat natuurlijk een nachtvoeding. Eigenlijk hebben jullie dus al een beetje een ritme, hier dus echt nog niet, elke dag/nacht is anders qua tijden helaas...

Eef ik blijf het zeggen: kind regelt zelf volgens mij wat ie wil eten, dus geen zorgen maken dat ze tekort komt, dat laat ze wel weten door een keer extra te komen of als de fles leeg is nog meer te 'vragen'...

Geplaatst

Yente is nu 6 weken en krijgt per voeding 120 ml (dus 120 ml water + 4 schepjes en dan weer afgieten tot 120 ml). Dit is de hoeveelheid die ze volgens cb mag hebben tot 8 weken. Dit was wel uitgegaan van 6 voedingen op een dag. Bij 8 weken gaan we weer naar cb en dan zal ik wel vragen of de hoeveelheid al mag worden opgehoogd.

Tot nu toe lijkt ze er wel genoeg aan te hebben.

Als ze nu een tijdje op 5 voedingen blijft zitten en nog honger lijkt te hebben, kunnen we altijd nog besluiten de flesjes niet meer af te gieten. Dan zit er dus ongeveer 135 ml in een flesje.

We kijken het wel even aan. Ik neem aan dat als ze echt nog honger heeft ze het wel zal laten horen!

En wie weet was dit doorslapen gewoon een eenmalige actie en zitten we de komende tijd gewoon weer op 6 voedingen per etmaal.

Zo, dan ga ik haar straks maar weer even een flesje geven. Want daarna wil ik lekker naar buiten. Genieten van het zonnetje!

Geplaatst

Wat idioot toch dat elk cb wat anders aangeeft. Fiene krijgt 120+4 schepjes maar we hoeven niks af te gieten. Ze krijgt dus 130-135 per fles. Laat geregeld wat staan overigens hoor!

Hoe doen jullie de nachtvoefing? Geven jullie dan minder dan overdag? Als ik dat die wordt fiene ook gewoon een uur eerder wakker nl...

Geplaatst

Zeker idioot, en ik word er elke keer weer onzeker van... :-(

Om 01.00 uur heeft Vince 130cc gedronken, om 04.45 uur een fles van 70cc, om 08.00 uur 120cc en as we speak krijgt hij een fles van max 100cc.

Als ik deze hoeveelheden op het CB noem, vallen ze bijna van hun stoel. Vorige week vrijdag woog Vince nog maar 3010 gram, morgen ga ik hem weer wegen. Ben zo bang dat ik hem overvoed, straks neemt hij geen genoegen meer met deze hoeveelheden.

Als ik minder cc geef, komt hij eerder en blijft hij net zolang brullen tot hij eten krijgt. Voor alles wat in de buurt van z'n mond komt, doet hij z'n mond open. 9 van de 10 keer is Vince knock-out na een fles...

Kortom, onzekerheid ten top, sorry voor het geklaag!

Veel plezier meiden vandaag, ga straks m'n kleine man showen op 't werk en daarna lekker aan de wandel samen!

Geplaatst

Eef, super dat je kon doorslapen. Even afwachten of de trend zich voortzet.

Wij moeten er om 01:00 uur en 03:30 uur uit. Daarna de vroege voeding rond 06:15 uur. Het verschilt ieder etmaal iets. Ik bied 's nachts evenveel aan als overdag.

Ik heb een schema gekregen van het CB met daarin de hoeveelheden per dag waarbij wordt gekeken naar het gewicht en de leeftijd van de baby.

Voor Jasper is dat 375- 450 ml per dag, verdeeld over 7 voedingen, dus 55 tot 65 ml per voeding. Van belang is dat hij meer weegt dan 2500 gram, maar nog minder dan 3000 gram.

Voor Lisanne geldt dat zij 450- 540 ml per dag mag hebben verdeeld over 7 voedingen, dus 65-80 ml per voeding of verdeeld over 6 voedingen, dus 75-90 per voeding. Van belang is dat zij meer dan 3000 gram weegt, maar nog geen 3500 gram is.

Zo heb ik dus een A4'tje met allerlei tabellen, waarbij ik kijk naar de eerste tabel, 0 tot 6 weken. Ik zal eens kijken of ik deze tabel kan inscannen en hier kan plaatsen. Dat kan even duren, want ik ben er niet zo handig in.

Geplaatst

Jeetje meiden, wat een lastig iets lijkt me dat - al die hoeveelheden die je ze moet geven! Maar je kan ze in principe toch niet overvoeden? Dat werd mij tenminste verteld. Als je ze dus iets meer aanbiedt, zouden ze waarschijnlijk gewoon drinken wat ze willen / nodig hebben en de rest laten staan toch? Of denk ik nu te makkelijk? Sja, terwijl ik dit tik bedenk ik me dat het dan wel zonde is van de voeding natuurlijk...

Met de bv gelukkig geen omkijken naar ...

Melis - hoe is je 1e dag zonder je man gegaan?

Bri - hoe gaat het met jou vandaag?

En Fren - F vandaag weer lekkerder in haar vel?

Zag zojuist een tweeling kinderwagen toen ik even was wandelen, maar die reiswiegjes waren echt mini zeg! Zou m'n ventje volgens mij al helemaal niet meer in passen - merk dat de gewone reiswieg nu al krap begint te worden met een dekentje etc er nog in... Haha, misschien kan je ze wel overvoeden en is dat hier het geval ;-P...

Verder iedereen van het lekkere weer vandaag kunnen genieten?

Eef- heerlijk zo'n nacht doorslapen hoor!

Hier vannacht raar ritme gehad - hij meldde zich om 23:00. Na zijn gebruikelijke ritueeltje (eten - verschonen - eten), terug gelegd in zijn wiegje. Begon hij te huilen, dus weer aangelegd. Daarna weer terug gelegd, begon hij weer te huilen. Ik dacht dat het dus misschien sabbelbehoefte was, dus geprobeerd hem in slaap te laten vallen met een speentje, tevergeefs, dus hem nog een keer aangelegd - toen dronk hij nog best veel en uiteindelijk heeft hij er vanaf toen nog 3 en een half uur op geslapen!!! Wauw, wat een heerlijkheid vond ik het al om zelf 3 uur aaneen te kunnen slapen zeg!

Geplaatst

Ik heb besloten naar hem te kijken en naar zijn behoeftes, ieder kind is tenslotte uniek, nietwaar?!Vandaag naar m'n werk geweest met Vince; iedereen was op slag verliefd! Hele mooie mand met allerlei spullen voor ons 3en gekregen, erg lief!Vince is onwijs lief; slaapt na elke voeding en meldt zichzelf weer als hij honger krijgt. Geen gejengel, niks! Afijn, de avond is nog niet voorbij!Ga 'm zovoor het eerst alleen in bad doen, ben benieuwd! Nog tips?!

Geplaatst

Wijs besluit Melis- denk dat je je dan een stuk zekerder van jezelf zal voelen als je naar zijn behoeftes kijkt ipv teveel naar de "regeltjes"...

Tip voor het badderen waar je vast al aan had gedacht- zorg dat je echt alles binnen handbereik hebt ;-P... Fijn dat hij zo lief voor je is deze 1e dag alleen...

Geplaatst

Ink, overvoeden kan inderdaad niet et borstvoeding, maar wel met kunstoeding volgens mijn CB. Nou ja, als fiene genoeg heeft gehad gaat letterlijk de poort dicht; ze perst haar lippen dan echt op elkaar. Knappe jongen die ze dan van elkaar krijgt(hoop dat ze dat ook doet als ze 16 is, haha!).

Vandaag prima dagje, ze werd om 8 uur wakker, om 12 uur weer een fles en toen naar ene vriendinnetje om te lunchen. Mevrouw heeft tot 5 uur liggen pitten! Wel een beetje je gelig na die fles, maar vin heeft er net weer een fles ingegoten en ze gaat zo naar bed. En ik ook denk ik...

Geplaatst

Mijn man en ik zijn rond een uur of negen vanavond begonnen om beide kindjes te badderen en daarna een schone luier en een flesje. Ze liggen nu heerlijk te slapen. Ik ga nu zelf ook maar snel naar bed. Welterusten.

Geplaatst

Melis, ik heb J gisteren ook voor het eerst in badje gedaan. Eerst vond ik het spannend maar later dacht ik dat moet ik toch ook alleen kunnen? haha

Zorg dat je alles van te voren klaar legt en binnen handbereik hebt, dan moet het goedkomen!

Geplaatst

ja, het blijft lastig met die hoeveelheid voeding... ik heb geleerd: aantal kilo lichaamsgewicht x 150 ml. Dat is de hoeveelheid die ze over de hele dag mogen hebben. Als je dat deelt door het aantal voedingen weet je dus hoeveel ml per fles. Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel Yente nu weegt en vindt het onzin om daarvoor nu naar het weeguurtje bij cb te gaan.

Ik weet ook niet of dat rekensommetje de minimale of maximale hoeveelheid is. Ach, het zal wel...

Geplaatst

Eef, die rekensom wordt idd vanuit CB gegeven..Maar Vince drinkt 1,5 keer zoveel. Als ik 'm ook maar een paar Cc minder geef, is er geen land met hem te bezeilen :-(Ga 'm zo wegen, ben benieuwd!Hoe is het met alle kindjes?

Geplaatst

Helaas lukt het me nog niet om het voedingsschema zoals ik dat op papier heb gekregen van mijn CB hier te plaatsen. Ik heb foto´s gemaakt van de tabellen, maar ik krijg ze er niet op. Klinkt knullig, maar ik wacht even tot mijn man thuis komt. Die is daar handiger in. Kennelijk moet ik de foto´s kleiner maken, maar dan krijg ik de hele tabel er niet meer op.

Geplaatst

Jihaaaaaaaa!! Wat ben ik trots op m'n kleine krummel...

In een week tijd is mijn trots 370 gram aangekomen en weegt hij nu 3380 gram. Heb op het cb verteld dat hij per etmaal 700-800cc drinkt en dat vonden ze goed; zolang hij erom vraagt, geen krampjes heeft en niet spuugt. Dus wat nou richtlijnen en formules? Ze zeiden letterlijk; vergeet die formules en verpakking van de Nutrilon!

Sinds een week past Vince z'n maatje 44 niet meer dus draagt hij eindelijk 50! Zo maar eens wat leuks shoppen, ff vieren dat hij het zo goed doet!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden