Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier door een eigenwijze papa een afwijkend schema: 1600/2130/200/700. Vin had F rond 2000 wakker moeten maken zodat de late voeding rond 12 uur zou zijn. Nu lag hij er weer pas om hslf 3 in en werd ik ook wakker in de veronderstelling de nachtfles te moeteb maken. Ik lag er helaas pas om 12 uur in vanwege een afspraak met de belasting meneer, dus nog erg moe. Fiene wil sinds 700 niet meer slapen, dus oef...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die papa... ach, hij kan het niet altijd goed doen toch? Laatst was ie toch opgebleven tot half 3?

Hier waren ze er vanmorgen allebei rond 8 uur dus ik dacht: mooi, als de oudste naar school is duik ik terug voor anderhalf uur! Duh... dachten de dame en heer anders over: eerst bleef Kaat een tijd emmeren, paar keer speentje er in, uiteindelijk kwam ik de kamer binnen met: Kaat laat mama nou eens slapen! Lag ze braaf te tukken was het Bram... zucht... Bij hem ook nog geprobeerd met de speen maar kennelijk had meneer weer honger want hij trapte er niet in. Uiteindelijk maar gaan douchen en een fles gemaakt en toen kwam dochterlief alweer uit school...

Moraal van dit verhaal: maak geen plannen, ze komen toch niet uit.

Geplaatst

Haha, dat heb ik nu ook altijd wanneer ik denk nog even lekker te kunnen slapen! Moet je zo maar lekker met een stoel in de tuin gaan genieten van het mooie weer!

Ga ik ook snel doen voordat er bij mij 1 begint!!

Fijne dag!

Geplaatst

Eef maud zit ook helemaal onder in haar gezicht, na het slapen is de kant waarop ze lag ook roder als de andere kant. Vanmorgen bij het cb gevraagd wat het was. Zijn talgkliertjes die zich nu gaan ontwikkelen, nu is het rood en pukkelig en zometeen wordt het droog en net schuurpapier. Als het droog voelt mag je er wat op doen, maar het hoeft niet, zou rond de 7 weken wee over moeten gaan. Komt ook inderdaad door onze hormonen nog.

Maud heeft vandaag ook haar prikjes gehad, stoere meid gaf even een kik maar was snel weer stil, nou eens zien of ze er verder nog last van krijgt.

Ze heeft wel last van reflux, nog niet zo erg dat ze medicijnen moet hebben, maar moet het wel in de gaten houden. Ze spuugd regelmatig nog een mondje vol en ook een tijd na de voeding.

Gelukkig kan ik het nu redelijk opvangen met verschonen voor de voeding ( anders spuugd ze alles onder) na de veding laat ik heer een tijdje rechtop zitten tegen mijn bovenbenen aan, dan spuugd ze bijna niet, al zit ze wel vaak te herkouwen.

Benbri, misschien nog iets waar je naar kan informeren, verborgen reflux. Kindje hoeft niet altijd te spugen, maar het kan zo zijn dat er wel regelmatig eten en daarbij maagzuur omhoog komt waardoor hij slokdarm aangetast is, dat kan enorme pijn geven. Kindjes willen dan vaak vaker aan de borst omdat de melk de slokdarm verzacht, aar doordat ze dan meer drinkt krijgt ze juist meer last van het omhoogkomen van maagzuur, kindjes krijgen meer lastals ze liggen en buikslapen geeft vaak verlichting. Ze kunnen het testen door een ph test te doen geloof ik, hoop voor jou dat ze gauw een oorzaak vinden.

Geplaatst

Hier net heerlijk twee en een half uur buiten geweest. Lekker op een terras geluncht, maar dametje-lief weigerde te gaan slapen... Is nu al va 7 uur vanmorgen wakker. Heb haar net in de box gelegd in de hoop dat ze gaat slapen, maar geloof niet dat dat m gaat worden, de sirene gaat as we sprak al weer af... Toch zo maar in de draagdoek dan, kan mama ook nog even rustig buiten zitten...

Geplaatst

Kaat geeft ook regelmatig een mondje terug maar vaak ook veel meer dan dat... ik zit af en toe te twijfelen of ze andere voeding zou moeten maar dan gaat het weer een tijdje goed... Onze kraamhulp zei dat het wel 3 maanden kan duren voordat het maagklepje helemaal goed werkt...

Heb vanmiddag maizena gekocht voor haar billen... ze krijgt nu een fles, ben benieuwd daarna...

Geplaatst

Hee meiden!

Lekker van het mooie weer genoten vandaag?

Caro, wat vervelend dat Kaat haar billetjes stuk zijn :-( Hopelijk helpt de Maizena. Hoe gaat het verder met je koningskoppel?

Geplaatst

Even inbreken, dames met kindjes die regelmatig spugen of verborgen reflux kunnen hebben, bij ons heeft de Johannes broodpitmeel veel goeds gedaan. Na de voeding nog wel een half uurtje rechtop houden maar daarna komt er liggend niets meer terug.... Wij doen 3,5 schep op 180 cc flesvoeding als extra toevoeging...

Geplaatst

Yolande wij hebben dit de eerste dagen bij Bram ook gedaan en het hielp inderdaad goed. Laatst bij Kaat geprobeerd maar toen was de melk zo dik geworden dat ze slecht dronk. Misschien met een andere speen proberen?

Zie trouwens dat je al 55 weken zwanger bent? :-)

Geplaatst

Yolande, helaas gaat dat niet met de borstvoeding, ben druk opzoek naar iets wat mijn meisje helpt. Sinds vanmiddag is ze super veel aan het opboeren en heeft ze ook echt wel pijn, lekker in combi met pijnlijke beentjes, ze ligt nu dus ook heerlijk in de draagzak bij me, arm moppie.

Morgen toch even naar de huisarts, want we gaan volgende week een weekje weg en wil liever voor die tijd iets hebben tegen de pijn.

Geplaatst

Oha met borstvoeding is het lastiger, ik heb tijdens de borstvoeding wel geprobeerd om het los vooraf en tussendoor te geven maar dat werkte echt niet...

Omdat hij er echt veel last van had ben ik na 9 weken gestopt met borstvoeding en op de kunstvoeding met meel overgestapt en toen ging het veel beter, wel jammer dat hij geen borstvoeding meer kreeg maar dit was al met al toch prettiger voor hem. Hij krijgt er ook een maagzuurremmer (nexium) bij en dat tezamen is voor ons de oplossing geweest, hij ging toen opeens overdag ook veel langer rustig slapen zonder spugen en dat was fijn voor hem en voor ons.

Ik gebruik trouwens de 1,2,3 speen van avent op standje 1. De gewone avent speen werkte niet in combinatie met de meel, de voeding was daar te dik voor.

Succes met de kleintjes!!

Geplaatst

Matthias spuugt ook best veel af en toe, Lucas deed het nog erger, wel tot en met zijn 2de jaar.

ik geef ook bv en af en toe een fles en met de fles spuugd ie minder erg.

ook nog steeds last van spruw.

ik zit best in twijfel, fles of doorgaan met bv, aan de ene kant gaat het goed maar door de spruw drinkt hij slecht, laat veel los en onrustig met drinken.

de fles is wel makkelijk, ook bv uit fles is handig, even kolven en papa of broer kan ook een flesje geven!

ik meng ook wel eens bv met fv en dit mag ook zei de lactatiekundige, hij slaapt beter door op fles... maar vind het ook erg mooi om bv te geven.

maar zit soms wel anderhalf uur met hem met bv, kwartiertje drinken,ruim 20 minuten rechtop houden, eventueel verschonen, weer drinken weer omhoog en dan is ie nog niet verzadigd dus leggen we hem nog maar es aan....de avond kolf ik altijd dus dat scheeld al weer heel wat tijd voor in de nacht.

ik heb de woombie van een vriendin geleend, een soort puckababy en ben heel benieuwd, werd we meteen rustig en sliep snel, afgelopen 2 nachten in een omslagdoek gewikkeld en dat scheelde al heel erg veel, sliep meteen 2 uur langer!!!

Geplaatst

Vandaag een fijne dag gehad. Mijn man moest naar Amsterdam voor zijn werk met de trein, maar vandaag ging het mis. Hij kwam er in Amersfoort achter en is toen rechtsomkeert gegaan, terug naar Zwolle. Hij was om 6:00 uur vertrokken en rond 10:00 uur was hij terug. Mijn man is gelukkig eigen baas en gelukkig kan hij dus zelf besluiten om toch maar thuis te werken. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om zelf weer eens (sinds 2 maanden) de auto te pakken en zelf boodschappen te doen. Ik ben ook meteen naar de Hema gegaan om kleertjes te kopen. Er waren weer leuke setjes kleding te koop. Verder de pampers aanbieding op mijn kruidvat kaart gehaald; scheelde een hoop geld.

Zometeen eens kijken of Lisanne en Jasper wakker zijn voor hun voeding.

Verder heb ik al een leuk tweeling-momentje meegemaakt. Ik probeer ze elke dag even naast elkaar te leggen. Jasper zit dan de hele tijd naar Lisanne te kijken (andersom iets minder). Jasper heeft geprobeerd om zijn vingertjes bij Lisanne in haar mondje te stoppen en dat lukte. Hij schrok zelfs van. Die blik van hem, onbetaalbaar. Ook Lisanne probeert Jasper aan te raken met haar handje. Erg leuk.

Geplaatst

ChrisH - wat fijn dat je er ff lekker op uit bent gegaan. Zijn er nu nieuwe kleertjes bij HEMA? Lijkt me heel bijzonder om de tweeling met elkaar bezig te zien, geniet van deze mooie momenten!

Ook ik heb vandaag een bijzonder goede dag gehad samen met Vince. Het begon vannacht eigenlijk al; meneer sliep 5 uur op een voeding en meldde zich om 6.00 uur. Vervolgens tussen elke voeding 4 uur. Lekker samen de stad in gegaan en hij heeft van 12 - 3 uur naar alles om hem heen liggen kijken. Eenmaal thuis is hij als een blok in slaap gevallen en moest ik hem net wakker maken voor z'n badje en avondfles. Meneer sliep gewoon door in de tummytub, haha! Hij ligt nu K.O. in bed, manlief doet de volgende voeding.

Na z'n sprongetje van v/d week merk ik duidelijk verschil; hij is veel alerter, meer wakker, kijkt scherper en langer naar dingen en luistert naar je als je tegen hem praat. Wat een kanjer van een zoon heb ik, ben zooo trots op 'm!

Morgen weer wegen, ben benieuwd hoeveel hij weegt!

Fijne avond meiden, deze trotse mama gaat een warme douche nemen en lekker in bed tv kijken!

Geplaatst

Hier ook een manneke met rode puntjes in zn gezicht, de ene dag meer als de andere dag! Tegen mij zeiden ze dat het door de bv kwam! Ook krijg ik reacties dat jarno zo bruim is, ook dit komt volgens de vlos door de bv! Er komt in ieder geval geen chocomel uit mn borsten dus daar ligt het niet aan ;-)

Verder komt er hier nu ook langzaam een ritme in, overdag begint jarno 4 uurtjes tussen de voedingen te laten, de ene keer lukt t het en de andere keer is het 3 uur, de nachten gaan daarintegen op dit moment prima, nu was het 21.20, 2.30 en straks is nog verrassing maar afgelopen dagen was het 21.30/22.00, 3.00/4.30 en 7.00/7.30, 10.30/11.00! Dus echt niks te klagen! Je merkt dat je meteen wat meer opgeladen bent door een uurtje langer slaap!!! Met dank aan de puckababy!!!

Ook de krampjes en vooral het persen is een stuk beter, persen is bijna over! We zijn bij de osteopaat bezig, had van de ha lactilose gekregen om de ontlasting wat meer op gang te krijgen en sab simplex voor de krampjes, de osteopaat was het daar niet zo mee eens omdat alle middeltjes de darmen nog eens extra prikkelen dus gestopt en moet zeggen dat het heel goed gaat!

Verder is het een heeel tevreden vrolijk manneke, lacht heel veel en het wordt echt een stevig ventje dat reageert en je volgt! Woensdag naar cb, 1e prikjes halen, germ! Kreeg de tip om jarno tijdens de prikken op de tafel te laten liggen en als hij dan huilt oppakken en troosten zodat jij weer een veilige haven bent, anders krijgt hij de prikjes in zn veilige omgeving!

Wij wegen jarno altijd thuis door eerst zelf te wegen en dan samen! Volgens de weegschaal is jarno 5,2 kg en mama 66,2! 14 kilo eeraf voor mama en weer een dikke kilo erbij voor jarno haha! Jarno krijgt een bolle toet en mama een smalle toet!!

Zo ik wens jullie nog een rustige nacht en spreek jullie gauw weer!

Dikke knuffel voor jullie lieve, mooie schatten! Xxx

Geplaatst

hoi dames :) hier heeft j.enna gelukkig al een tijdje snachts de ritme om ca 4 a 5 uur door te slapen, dus daar ben ik wel blij mee :) snachts hebben we niet altijd de crisis, alhoewel ze vaak met de laatste voeding wel krampjes krijgt of onrustiger word, maar iig nog niet huilen en das wel prettig. overigens meez...heb ik even gegoogled en ook dat verborgen reflux ga ik volgende week woensdag aankaarten bij de huisarts, zeker als er niets uit de testen(bloed) komt, want ik heb zelf een "open" maagklepje (aangeboren en idd had ik echt reflux) waar ik overigens wel overheen ben gegroeid, maar heb wel vaak last van maagzuur en echt pijnlijke maag (heb zo'n maagtest gehad) en mijn moeder heeft ook altijd last van maagzuur, die is helemaal verslaafd aan de rennies, dus wie weet j.enna ook wel dan idd, maar doordat ze nooit spuugt heb ik daar nooit aan gedacht. en melis...was inderdaad toevallig dat ik je tegenkwam, moest ook even 3x kijken of jij het nou wel of niet was, vooral omdat ik je niet verwacht had, hahahaha. voelde mij zooooo stom :) maar je hebt idd een heerlijk ventje en nog zo heeeeeerlijk klein (ook al is ie voor jou supergroot :))

Oh ja, ben er achter gekomen (klinkt ook stom, maar oke) dat j.enna toch een voorkeurshouding heeft, ze ligt ook in een banaan vaak, maar alleen als ze op haar rug ligt. ik moet eerlijk toegeven dat ze weinig op haar rug ligt, maar ze slaapt echt echt alleen maar op haar buik, vannacht op de rug geprobeerd, maar ze was binnen 5 minuten alweer wakker, dus ik laat maar gewoon op haar buik slapen dan, ze had wel een onrustige nacht, want ze wilde en kon ook alleen maar slapen op mijn buik, blijft apart, maar ze heeft zoveel behoefte om bij mij te zijn....osteopaat gaan wij niet mee door, we betalen 75 euro en de 2e keer was er helemaal geen verbetering of dergelijke...we geven momenteel alleen maar geld uit wat we eigenlijk niet hebben (maar voor je kids doe je alles) en het geeft voorlopig toch geen verbetering, dus laten we het even zo...doen wel de huisarts en dan eventueel kinderarts en wie weet gaat het vanzelf over nu. ik heb de box al verplaatst, zei al tegen mijn man....mss staan de aardstralen wel verkeerd daar bij de box (klinkt stom en zweverig, maar ja...baadt het niet, schaadt het ook niet) oh ja, pukkeltjes heeft j.enna gelukkig niet, maar d.emi had dat ook heel erg, is idd gewoon hormonaal en soms in combi met de voeding geloof ik, maar gaat over :)

wat ik ook nog wil weten van jullie is of jullie frummel(of frummels) ook hoest? als j.enna wil gaan lachen en gaan kraaien (jaja...soms in de ochtend doet ze dat zowaar, met voorkeur even tussen de voeding door van ca 4 uur snachts, hihi) maar dan gaat ze hoesten en soms ook gewoon tussendoor, maar ze is niet verkouden of dergelijke...het is ook een ontzettende droge hoest, maar niet zo'n pijnlijke droge hoor. maar zit me af te vragen of dat hoort, met googlen kom ik niet zo ver eigenlijk. overigens blijft het wel een "varkentje" maar bepaalde momenten weer....

nou, ze ligt nu in de box te slapen (op haar buik) dus ik ga even vlug douchen nu het kan (manlief is beneden bij haar, dus ze ligt niet alleen hoor :)). Het word supermooi weer vandaag, dus geniet er lekker van dames en wij hier....hoop dat wij ook een goede dag hebben vandaag.

veel liefs voor mijn lieve meiden

Geplaatst

ja Benbri Matthias hoest ook wel eens ja, klinkt heel maf, hij ligt nu echt te kraaien voor het eerst in de box:)

en ja dat kan best een reflux zijn, ben erg benieuwd of er wat uit de testen komt!

heb je mijn tips nog gelezen over de spruw?

hij heeft geslapen in de woombie vannacht en moet zeggen dat ons dat best beviel!!

zijn jullie al op nacontrole geweest? ik moet as dinsdag.

verder genieten we van het mooie weer, lekker wandelen met kinderen en hond:)

ik ga ook even douchen, Matthias ligt in de box en de douche is beneden, ik hoef mijn hoofd om het hoekje van de douche te steken en ik kan hem zien dus...ja moet toch douchen:)

straks lekker weer naar de kapper, das is al wel 10 weken geleden, manlief had gister een boete met zijn werkbus voor fout parkeren en zei al " ik heb een boete liggen van 85 euro en jij gaat lekker naar de kapper:D " ja ehh niet mijn fout hoef ik niet voor te boeten en de afspraak was al gemaakt voor de boete aan:D

ik ben weer aan de pil, de cerazette ofzo, minipil die kan en mag bij bv en die je altijd door moet slikken maar ik krijg er veel pukkels van dus weet niet of ik die pil lang heb.

Geplaatst

Hier ook een prima nacht: 2030/030/530/845. En m'n vriend doet half 1 dus ik heb 7 uur geslapen!

Ik moet maandag voor nacontrole. Ben benieuwd. Wij nog geen voorbehoedsmiddel, maar met de kwaliteit van manlief ook niet waarschijnlijk dat er iets gaat gebeuren ( max ooit 7 zaadcellen gevonden). Heb wel nog steeds af en toe last van de plek waar de diepe hechting zat, kunnen ze mooi even checken.

Fiene ook pukkeltjes hoor. Kan geen kwaad volgens mij.

Overigens: smeren jullie de kleintjes in met zonnebrand met dit weer?

Wij vanavond lekker uit eten, ben dinsdag jarig nl.

Geplaatst

Bri, vragen kan altijd en dan maar hopen dat ze er iets mee gaan doen.

Hier maandag naar de HA, gister heeft Maud toch weer veel last gehad van spugen en opboeren, moppie kijkt dan echt heel zuur en lichts snacht steeds maar te kreunen en wiebelen in bed. Maandag gaan we een week op vakantie dus hoop dat hij iets heeft om haar te geven als ze veel last heeft.

Gister ook wel redelijk veel last van haar beentjes gehad na de inenting, s avonds ook verhoging in vanmorgen vroeg 38 nu zakt het gelukkig weer en ligt ze heerlijk in de box te spelen.

Marjan gister toevallig op nakontrolle geweest, stelt niet zoveel voor, vragen hoe het gaat met jou en de baby, vragen over anticonseptie en geven adviesen voor als je problemen hebt met poepen en plassen, wordt niks nagekeken verder. Vanmiddag moet ik naar de Gyn die het laatste stukje van de bevalling heeft gedaab, ben benieuwd wat dat gaat inhouden.

Na de vakantie laat ik de mirena plaatsen, niet dat het nodig is, maar het vooruitzicht om niet meer ongi te worden spreekt me wel aan

Geplaatst

Fren, doe ik wel, maar niet factor 5o want dan bouwen ze geen weerstand op van zichzelf, het huidje is nu nog te teer om zo in de zon te gaan

Geplaatst

Goeimorgen,

Ik zit te overwegen om Kaat andere voeding te geven want ik word een beetje gek van het gespuug momenteel... gisteravond wat johannes er in gedaan, vandaag vergeten, net schoon slaapzakje en kleren en flats ja hoor, gaan we weer! Andere slaapzak zat in de was dus weer lakentje en dekentje nu... Maar je moet geloof ik overleggen toch, voordat je andere voeding mag gaan geven?

Ik moet vrijdag op nacontrole, gelukkig want ik heb sinds ruim een week weer een dikkere buik, of eigenlijk maag: mijn bovenbuik. Hij was aardig aan het slinken maar nu lijk ik wel weer zwanger! En daar baal ik van. Ik heb maar 1 of 2x in de week ontlasting dus ik denk dat het mijn darmen zijn...

Tja, anticonceptie, lastig... We hadden het er toevallig laatst over. Manlief heeft weinig en trage zaadcellen maar ze zijn er wel! En nu is het toch echt niet meer de bedoeling om zwanger te worden, zul je zien... maar wat dan wel? Goed over nadenken maar.

Geplaatst

Vervelend dat Kaat zo spuugt zeg :-( Volgens mij moet je idd overleggen als je over gaat op andere voeding. Ik ga zo naar cb met Vince om hem te wegen en dan ook overleggen over hij over mag op andere voeding, voor hongerige baby's. Meneer lijkt onverzadigbaar. Cb zei dat als hij richtin 900cc gaat drinken hij naar Nutrilon Forte voor hongerige baby's moet. Hoe is het met de billen van Kaat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden