Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat goed Melis!!! Wat gaat ie hard zeg :D

En over die voedingen: je kunt idd het beste naar je kindje luisteren. Bram is nu 11 weken en hij "hoort" nu op 5 flessen van 180 + 6 scheppen te zitten, maar vaak laat hij tussen de 80 en 40 cc staan! Hij pakt echt alleen wat hij nodig heeft. soms drinkt ie ze wel leeg.

Hij groeit hartstikke goed. Vanmorgen ook naar het CB geweest en hij is nu 61,5 cm, weegt 6110 gram en zijn hoofdje is nu 39,5 cm omtrek. Hij groeit precies zoals Tess ook deed. Zo grappig op te zien!

Liefs Elke

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yeah, i know Elke, iedereen zegt het tegen me, maar ik word er onrustig van! Wist niet dat een mens zo onzeker kon zijn.

Gelukkig is dat zojuist als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik de bevestiging kreeg dat hij het prima doet.

Maandag a.s. onze eerste echte afspraak bij cb, ben benieuwd!

Fijn dat Bram zo goed groeit, hij is echt een lief menneke! Met Tess ook alles goed? En met jou natuurlijk?

Geplaatst

fijn dat jullie frummels het zo goed doen en grappig om te lezen dat je als pasgebakken moeder altijd zo lekker onzeker kan wezen, gelukkig staan we niet alleen :)

hier heeft de osteopaat nog een beetje aan j.enna zitten friemelen, maar heeft niet iets nieuws opgeleverd op zo in haar gedrag helaas....verder weet ik het ook even niet meer. ze vraagt zo ontzettend veel aandacht, wat zo vermoeiend is, maar ja...tis niet anders. mss toch een keer een kolf huren of zo en flink afkolven, zodat ik haar een dagje aan haar oma mee kan geven of zo, probleem is alleen dat ze de fles niet wil (speen ook niet, maar fles dus ook niet)....en ochtenden is ze nog wel vrolijk en een redelijk schema , maar na haar grote ochtenslaap (ze doet er maar een helaas) is het weer meer crisis...*zucht*....

lees dus zo af en toe wel mee, maar jullie schrijven zo snel en te hard, ik hou het niet bij en te weinig tijd ivm dochterlief..xxx denk wel aan jullie overigens

Geplaatst

Bri - heb je de calma speen al geprobeerd van medela? Is speciaal om tepelverwarring te voorkomen, dus voor mensen die zowel de borst als de fles geven.

Hier heb ik eergister voor het eerst tussen 2 voedingen afgekolfd - beide kanten 50cc in 10 minuten. Geen idee of dat veel of weinig is, maar gisteren hebben we hem 50cc uit dat flesje gegeven en hij pakte hem vrij snel. Af en toe nog wat zoeken, maar hij dronk bijna het hele flesje leeg ;-)...

Gisteren terrasje gepakt met z'n drieën. Zegt de serveerster: "aaah, wat een moppie! 2 maanden oud zeker nog maar?" Euh, nee, nog geen 1 maand oud...

Geplaatst

Hihi geweldig ink, maar ook jammer want dat kleine frummelige is er wel snel af. Hier met 5,5 week nog steeds in maatje 56. 50 is sinds een week te klein

Bri inderdaad de calma speen werkt hier ook goed, is alleen wel 17 euro dus dat is misschien een beetje duur om zo even uit te proberen.

Geplaatst

Hahaha mooi verhaal Ink.Hier is dat net andersom; " ahhhh, die is zeker net geboren? " Euh, nee.. Hij is AL 4 weken, haha! Vince draagt sinds een week geen 44 meer..

Geplaatst

Grappig, die verschillen! Af en toe vind ik het eerlijk gezegd ook wel jammer hoor, want dat hele kleine mini is ook echt wel heerlijk, maar ja, aan de andere kant ben ik trots op m'n stoere beer dat hij het zo goed doet... Maatje 56 had hij vanaf het begin al aan en de kleertjes van maat 56 die klein vallen, past hij al niet meer. Zat zojuist te twijfelen of ik de ladekast dus maar eens op zal gaan ruimen, want moet dus al gaan doorschuiven naar de maat 62 die klein valt ;-)...

Maandag ook naar het cb, net als jij toch Melis? Onderzoek bij de arts - ben benieuwd...

Enneuh, had toch hier gevraagd over het bakeren? Eergisteren wilde hij niet in slaap vallen, dus dacht uiteindelijk laat ik het ook maar eens proberen. Dus met een hydrofielluier zijn armpjes naar beneden gebonden en meneer sliep in een paar minuten! Oeps! Dus ook hier nu vannacht hem maar ingebonden ;-P...

Meezie - die zwitsal tip voor de poepvlekken is trouwens super - werkt goed!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Twijfel tussen douchen of nog snel een half uurtje tukken maar kan beter gaan douchen denk ik... hoor alweer wat kreuntjes uit de babykamer komen...

Wil straks even naar de Babydump om de campingbedjes op te halen die ik besteld heb (goeie deal: van 69 voor 29 euro, inclusief matras!) en dan ook een mobiel voor boven de box en van die bogen met iets leuks er aan voor boven de wipstoelen kopen. Ik merk dat ze het nu echt leuk gaan vinden om naar dingen te kijken... Hebben jullie trouwens iets boven de wieg/het bedje? Ik niet, denk steeds: daar moeten ze slapen, maar mijn moeder vond het zo saai voor ze...

Ik heb nu twee keer good old vanish gebruikt: dag laten inweken, daarna in de wasmachine en geen poepvlek meer te zien!

Heb zo'n inbakerzakje puckababy gekregen van iemand maar het ziet er zo zielig uit: alsof je je baby in een dwangbuisje stopt. Vind het steeds niet nodig genoeg om te gebruiken...

Nou, gauw douchen maar! Fijne dag iedereen!

Geplaatst

Hee meiden!

Het gaat echt snel hè met groeien.,, hier ook een meisje dat al uit meeste 56 is en 62 is aan het dragen. Wat n verschil met toen ze net geboren was! Zat gister foto's te kijken van toen ze net geboren was: wat veranderd er veel in 9 weken!

Caroline: ti's ook een dwangbuisje, maar wel een schattige :-). Ze slaapt er zo goed in! Net via mp twee grotere gekocht.

Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Die van ons hebben ook nog maatje 56 aan. Somige dingen worden al wel wat krap, maar 62 is echt nog te groot!! Vanmorgen een tante en 2 nichtjes op visite gehad en die waren helemaal verliefd op onze schatjes!!! Nog zo lekker klein!!

Ik heb ook al één grotere puckababy gekocht. S. ligt hier overdag in, in de zijligger. Voordeel dat je er dan 1 armpje uit kan laten. Zonder zakje slaapt hij niet. Ik vindt ze in het kleine zakje ook schattig hoor!! Net een coconnetje ;)

Caro, wij hebben ook niets boven het bedje hoor, wat moet ik er boven hangen dan? Een speelmobiel? Ik ben het met je eens. In het bedje horen ze te slapen. In de box hebben ze speelgoed genoeg, het verschil mag er wel zijn toch??

Zal even snel de boel opruimen in huis, vanavond weer visite en wil er nog even op uit zo met de kids!

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Oh ja, ze hebben ook al 1 nacht van half 1 tot ongeveer 6 uur geslapen!!!! FIJN.

Helaas heeft de trend zich afgelopen nacht niet voortgezet..... Hopelijk gaat het vannacht weer betr....

Geplaatst

Matthias is aan maatje 56 begonnen met truitjes:)

hij is maandag alweer 5 weken!!

ik kolf elke avond beide borsten,

en haalde er gister 330 uit!!!!! normaal ietsjes minder

hier krijgt ie 2,5 voedingen van, hij moet nogal hard werken voor de bv in de avond en nacht waardoor ik er soms anderhalf tot 2 uur mee bezig ben en dat breekt echt op.

dit drinkt ie uit een fles, valt in slaap om vervolgens 4 uur later ( soms korter) wakker te worden voor de volgende fles.

dan drinkt ie s' morgens gewoon weer de borst die dan weer mooi op peil is:)

ze zeiden dat je s' morgens de meeste melk aanmaakt maar bij mij dus s' avonds en dat gaat goed, heel soms krijgt ie flesvoeding bij ( maar niet meer dan 100 cc per dag) dan is ie iets meer verzadigd want overdag jengelt ie regelmatig en heeft ie onvoldoende aan de bv, dit in overleg met de lactatiekundige.

en het gaat heel goed zo dus gaan we zo door.

hij is ook bezig met zijn eerste sprongetje geloof ik.

hij houdt nog steeds niet van zijn bedje vooral overdag niet en ga ik stofzuigen valt ie in slaap:)

Geplaatst

hey meiden,

gisteren weer in het ziekenhuis geweest. Raar om daar weer te zijn. A. en P. zijn nu 5 weken thuis, maar hebben ook 7 weken in het ziekenhuis doorgebracht. Maar gelukkig waren de artsen erg tevreden. Zr groeien iig goed. Onze zoon weegt nu 4100 gram en ons dochtertje 3500 gram. Ben dr zo trots op. Ze komen van 1400 gram af.

Vannacht hebben ze ook voor het eerst doorgeslapen van 23.00 tot 6.00 uur. Vannacht even kijken of dat toeval was :). Had van het cb ee goede tip gekregen. Wij gaven vaak rond 0.00uur de laatste voeding en dan om 3.30 - 4.00 uur weer. Het cb gaf aan dat kindjes vaak voor 0.00 in een diepe slaap komen en dat we ze dus beter om 22.30 de laatste voeding konden geven. En zo waar het lijkt te werken. Zal jullie morgen laten weten of dat echt zo is.

Qua kleertjes zitten ze bij ons nog op maatje 50. Al trekken we P. Ook al wel regelmatig maatje 56 aan.

Hoe gaan jullie trouwens om met bezoek? Hoe vaak komen er mensen en hoe ga je dan om met je kindje. Wij zeggen nu max 1 keer per dag. Ik geef de kids nu ook altijd even aan het bezoek, maar vind dat ook wel moeilijk.. Ahhh houden ze ze wel goed vast. Maar ja als ik het niet doe vind ik me ook zo'n zeur en wil niet dat ze eenkennig worden.

Geplaatst

Fijn dat je kindjes zo goed groeien JRN!Heel herkenbaar met geven aan bezoek, ik vind dat ook moeilijk.Oma is net gearriveerd, papa en mama gaan uit eten en naar de bios.De mascara zit op m'n knieen van het huilen, ik vind het erg moeilijk om zonder m'n ukkie weg te gaan...

Geplaatst

Melis sterkte meid maar probeer ook te genieten, ik zou het nog niet aankunneb, hihi vind een uurtje boodschappen doen al te lang.

Jnr goede tip van het cb ga ik ook eens proberen, ik geef ook vaak nog een voeding rond 0.00 uur. Ik ben wel makkelijk in afgeven aan visie, maar hou het wel erg in de gaten of ze het goed doen.

Hier zit de kleine n een sprong. Dat levert heerlijke momenten op, want ze is nu veel aan het kletsen en dan ook tegen het speelgoed in de box en ze kan nu zooooo moooooi lachen naar ons, heerlijk. Maar helaas hoort bijdat sprongetje ook dat de kleine meid even minder goed slaapt en dan vooral overdag. Als ze bij ons ligt gaat het prima, maar in bed is een beetje moeilijk. Na 30 minuten alweer wakker maar toch nog moe. Heb haar vanmiddag met pijn in mijn hart even laten huilen en zowaar viel ze na 10 minuten weer in slaap.

Geplaatst

Jrn, maak hè de kindjes dan wakker voor de voeding? Wij voeden op verzoek, dwz als F wakker wordt, maar dat houdt dus ook in dat er iedere dag op andere tijdstippen gevoed moet worden.

Melis, lekker genieten! Ik vandaag ook hele dag de hort op. Vond t heerlijk, erg hè...

Geplaatst

melis, kan geloven dat dat moeilijk is. Maar probeer er lekker van te genieten! Even met je man weg is ook bijzonder! Wij hebben dat nog niet gedaan al ga ik soms wel even een paar uurtjes weg als mn man kan oppassen.

Fren: we proberen het een beeje te plannen. Overdag komen ze meestal elke 3 uur. Soms is dat een half uurtje te rekken. We proberen savonds op 19uur uit te komen en dan weer op 22 uur of half elf. Soms betekent dat dat we gaan voeden als ze starte met huilen, maar soms ook als we ze horen jengelen. Meestal is er 1 wakker en volgt nr 2 vanzelf als we bezig zijn met de ander. Maar of de tip echt werkt laat ik jullie mogen weten! Zou wel super fijn zijn. Van 14 naar 12 voedingen met een iets wakkere mama :)

meezie: moeilijk is dat he. Wij laten ze soms ook wel even huilen, maar gaan er wel meteen naa toe als het huilen overgaat in gekrijs.

Bri: lastig dat jullie kleine de fles niet wilt. Je hebt idd flesspenen in de handel die op je tepel lijken. Ik lees hier al een aantal tips. Mendela idd en volgens mij ook van wee soothie (even googlen)....

Geplaatst

Fren - was het gezellig gisteren met de meiden?

Meezie - heel herkenbaar wat je schrijft over het sprongetje, volgens mij heeft Vince er vandaag last van. Enorm moe, maar vechten tegen de slaap. Zodra we hem in bed leggen, begint hij te huilen. Hij wil graag bij ons zijn. Hoe gaat het verder met Maud? Op de foto's op FB te zien lijkt ze enorm veel op papa, nietwaar?

Chris - hoe gaat het met je herstel? En met je zoon & dochter?

Gisteren dus samen uit eten geweest. Onderweg naar het restaurant nog eerste hulp verleend bij een aanrijding met letsel tussen een auto en een pizza-bezorger, die lag nogal in de kreukels. Met een man als agent en zelf ex-agent meteen gestopt en geholpen. Vond het erg sneu voor die jongen, hij was zo onwijs geschrokken!

Eten samen was erg gezellig, maar mijn hart brak toen ik de deur achter me dichttrok zonder m'n kleine man. Heel vreemd.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Hier in Almere is het maar treurig weer :(

Geplaatst

Melis, ja was supergezellig, maar wel hè-le-maal afgepeigerd daarna. Stom genoeg te laat naar bed gegaan en veel wakker geweest, dus nogal moe nu. Helaas is dochterlief klaarwakker, dus ben ook uit m'n bed.

Moet vanmiddag naar een verjaardag en vanavond komen de buren op kraamvisite. Geen zin in! Moet ook nog boodschappen doen, maar zit me een logistiek probleem... Fiene wakker, vin slaapt net (die had ochtenddienst va 7 uur en heeft ruim een uur met een huilende dochter op de bank gelegen...) dus what to do? Moet teveel hebben om met de wagen te gaan, maar maxicosi in winkelwagen is denk ik ook niet echt een succes. iemand tips?

Geplaatst

Fren, bij onze AH hebben ze speciale winkelwagens waarop je de maxi-cosi kan zetten, je moet dan ff het kinderzitje open klappen. Zodoende heb je nog ruimte in de kar voor je boodschappen. Wellicht niet ideaal, maar zo kan je wel boodschappen doen!

Geplaatst

Hier gisteren ook een onrustige jarno! Wilde niet slapen! Uiteindelijk na een 3e keer aanleggen gaf hij toe aan zn slaap, alleen niet in zn eigen bedje....hij heeft in de wipper tussen ons in geslapen, beetje krapjes maar het ging! Heeft van 22.30 tot 03.00 geslapen en daarna na de voeding wel weer in zn eigen bedje geslapen tot 6.30! Nu ligt ie lekker bij mama te dutten!

Verder is het een tevreden mannetje maar maakt wel goed duidelijk als er iets is!

Ik kolf de laatste avondfles, tot nu toe 100 maar vanaf vandaag gaan we 120 proberen! Handige tip trouwens van die tijd, gaan we hier ook proberen! Ik probeer nu een ritme te krijgen van 4 uur tussen de voedingen, lukt niet altijd, meestal alleen als we wandelen, autorijden of als hij op mn borst slaapt!! Voor de rest toch nog die 3 uurtjes!

Hij schommelt nu tussen 50 en 56 in, begint echt wat meer spek te krijgen haha

Ik lees trouwens wel mee maar heb niet altijd de puf om te schrijven! Merk vanwege slaapgebrek dat ik mij moeilijker kan concentreren, tv kijken vind ik nog altijd lastig! Voor mijn gevoel ben ik de hele dag aan het plannen wanneer je wat kunt doen en kom je nergens aan toe haha!

Meiden, geniet lekker van jullie hummeltjes! Fijn weekend! Xxx

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Fren- met maxicosi in auto en dan overhevelen naar draagdoek, zodat je achter winkelwagen kan lopen en je die heeeel vol kunt laden? Of wagen aan ene hant en zo'n winkelmandje die je achter je aan kan trekken in de andere?

Melis- fijn dat je toch wel van t eten kon genieten- lijkt mij ook best lastig de kleine achter te laten...

Jrn, jee, bij jou ook al doorgeslapen! Heerlijk zeg! Wat betreft bezoek - ik vind het erg gezellig als ze de kleine komen bewonderen. Zorg dan ook altijd dat hij beneden ligt en zodra hij wakker wordt, ze lekker kunnen knuffelen - dan valt hij vaak weer snel bij ze in slaap, dus dan zijn er 2 blij hihi... En zijn bijna allemaal mensen met ervaring met baby's, dus dan ga ik er van uit dat ze wel weten hoe ze ze vast moeten houden enzo, dus daar heb ik dan geen zorgen om.

Bikkel - wel bekend die concentratieproblemen hoor- als het druk is ergens kan ik soms echt kippig worden...

Meezie - leuk zo'n sprong lijkt me en gelukkig dat het vooral overdag is dat ze dan bij jullie wilt zijn en niet 's nachts ook!

Marjan - jeetje, dat is veel, met kolven! Geen idee wanneer ik meer heb - zal s wat gaan experimenteren en morgen ook op t cb vragen...

Lianne en Caro - hier ook niets boven het bedje hoor - eerst wel toen hij daar nog niet sliep maar nog bij ons op de kamer. Ik legde hem dan daar even in als ik was douchen of iets anders boven aan het doen was, maar nu slaapt hij er sinds 2 nachten wel echt 's nachts ook in en heb ik de mobiel verplaatst naar de box beneden...

Vraagje - oefenen jullie elke dag met de kleintjes op hun buik? Hadden ze tegen mij gezegd meerdere malen per dag te doen, maar hij vindt het niet zo leuk en is toch al bere sterk in zijn nek (nou ja, in zijn hele lijfje - laatst hield hij m'n moeders vinger vast en haar vingertopje werd helemaal wit zo hard kneep hij...)

Ben verkouden aan het worden - toch te optimistisch geweest met buiten zitten ben ik bang ;-(...

Zo Levi in bad doen, dan zelf douchen, dan spullen uitzoeken / opruimen (kleine maatjes naar m'n zus door schuiven - die is in sept uitgerekend), onze babyfoto's eens opzoeken ter vergelijk (want sja- op wie hij nou lijkt???) en vanmiddag denk ik even naar een vriendin wandelen onderweg naar de glasbak, want dat begint hier op te stapelen... Lekkere aanrommeldag dus...

Geplaatst

Melis, Maud leek aan het begin heel veel op papa, maar ze veranderd wel in haar toet, als ik er nu baby foto's van mij bij pak, zou het zomaar maud kunnen zijn. Haar haren worden nu ook bij de wortels blond, echt grappig het is net of ze kaal wordt, maar ze wordt heel licht. met dat vechten tegen de slaap begon het bij Maud ook, vooral als ze aan het drinken was en bijna in slaap viel, maakte ze een heel drama. Ik hield dan stug vol met de borst aanbieden en uiteindelijk viel ze al drinkend in slaap en dan kon ik haar wegleggen.

Wat een begin van jullie uitje zeg, maar wel logisch met je werkachtergrond dat je daarbij gaat helpen. was zeker wel weer fijn om thuis te komen.

Fren, je zal nu wel al thuis zijn na de boodschappen, maar inderdaad draagdoek of maxicosi op de kar. Is het gelukt of heb je toch maar wat anders geregeld.

Bikkel, Rottig dat jarno zo slecht geslapen heeft, hopenlijk zet dat niet door want je nachtrust is toch heel belangrijk. Hier hadden we ook het advies gekregen om naar de 4 uur tussen de voedingen te gaan. 's morgen gaat dat wel alleen zit ik dan 's avonds om de twee uur met Maud, ik probeer dus gewoon nog om de drie uur aan te houden zodat ze wat meer voldaan is. TV kijken heb ik sinds de bevalling maar een enkele keer gedaan. Ik heb er totaal geen boehoefte aan, zit wel veel op de ipad van mijn vriend, lekker spelletjes te doen.

Ink het is zeker heel leuk om de ontwikkelingg zo te zien en dat het echt met een sprong gaat, ineens kan ze heel veel dingen meer, zo gaaf om te zien hoe ze veranderd.

Ik vergeet maud ook vaak op haar buik te leggen, maar ze is ook zo sterk in haar lijfje en nek. ik probeer het nu wel iedere dag 1 keer.

Hier kan ik haar al even los in de tummy tub zetten, mevrouw blijft gewoon zitten en kijken. ik hou haar wel goed in de gaten want soms glijd ze wel weg. zal even een foto meesturen

[ATTACH=CONFIG]3793[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3794[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3796[/ATTACH]

bri, meisie hoe gaat het daar???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden