Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi wat een grappige vraag: hoe is het met de billen van Kaat? Nog niet veel veranderd helaas... heb haar net weer flink bepoederd met maizena... moet het ook even volhouden denk ik en geen wonderen verwachten want ik heb het pas net 2x gebruikt...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook maandag op controle in leuven! Ben benieuwd! Gezien mijn endometriose moeten we iets gaan doen maar ben er nog niet uit want ik vind na al die jaren zware hormonen het wel even lekker zo maar we moeten wel de endo voor zijn anders ben ik weer terug bij af!!

Hier blijft het echt bij 1 dus geen gevrij zonder condoom!!

Vanavond gaat jarno een paar uurtjes naar opa en oma, die verheugen zich ontzettend en papa en mama gaan lekker uit eten! Heerlijk!!

Geplaatst

Caro - het is idd ff zoeken naar het middel dat helpt, hoop voor je/jullie dat maizena het middel daarvoor is! Succes :-D

Bikkel - veel plezier vanavond, geniet ervan! Ik vond het vreselijk de eerste keer zonder m'n kleine man weg, de mascara zat op m'n enkels geloof ik. Maar het is in mijn ogen wel erg belangrijk, tijd voor/met elkaar. Jarno is vast in goede handen bij opa & oma :):)

Controle? Niets over gehoord vanuit het ziekenhuis. Misschien omdat ik 'slechts' een hoge bloeddruk had waar ik inmiddels alweer vanaf ben. De vk zei dat ik vrijwillig op na-controle mocht komen als ik daar behoefte aan had, dus 29 maart maar 's ff kijken bij hun.

20 april krijgt Vince z'n eerste prikjes, hoe reageerden jullie kindjes erop? Hadden ze er erg veel last van?

Geplaatst

Caro en melis: het cb zegt dat je niet zomaar over mag op andere voeding maar dat is onzin hoor. Ik heb het met de vk overlegd en die zei ooafdamt je gewoon over mag gaan, het wordt toch ook gewoon in de supermarkt verkocht.M.atthijs zit nu op 3 schepjes omneo, 1 schepje standaard en een half schepje nutriton. Nu spuugt hij een stuk minder en heeft geen krampjes meer gehad. Ben nu nog aan het twijfelen of ik weer terug ga naar standaard met nutriton. Komende week nog maar even zo houden. Volgende week voor het eerst naar hè cb. Dan weet ik ook hoeveel hij weegt ivm aantal voedingen. Nu drinkt hij. 7 soms 6 keer per dag 120 ml (laat wel vaak 20 staan) ik gok dat hij nu 4,5 kilo weegt. Dus dat klopt aardig of niet. Het is toch 150x4,5=675 en dat delen door 7 ?

Geplaatst

Nou, kleine Vince wordt groot!! Hij is in één week 485 gram aangekomen en weegt nu 3875 gram! Omdat hij zo hongerig is omdat hin veel in te halen heeft, gaan we nu elke voeding 2-3 schepjes nutriton toevoegen op advies van cb. Tevens adviseren ze de nachtfles op te voeren naar 150-5 of zelfs 180-6 met nutriton! Ben benieuwd! :-D

Geplaatst

Melis, tipje mbt de nutriton: fles even een minuutje laten staan, dan dikt de melk wat in.

De nachtfles opvoeren? Hoe laat geef je die? Of is t juist de laatste fles rond middernacht? Want als je de nachtfles meer maakt kan t nog wel ff duren voordat v door gast slapen... Ik lees nl. Overal dat je s nachts juist minder voeding moet geven...

Geplaatst

Jep! Fiene ligt in de box te slapen, in de draagzak was veel te warm. Mama zit in een topje dn korte broek in de zon. Moet eigenlijk m'n zonnebril ff afzetten, kunnen m'n wallen bijbruinen, haha!

ga ik ook proberen, late fles naar 150+5. Benieuwd hoe lang ze dan slaapt!

Geplaatst

Ja, wellicht slapen ze erop door. Mocht eventueel zelfs 180-6 gaan geven voor de laatste fles. In de grote avondfles dan 3 schepjes nutriton en overdag dan 1 schepje bij 120-4.. Mijn man heeft vannacht nachtdienst, ik dus ook maar thuis...

Geplaatst

Haha! Fiene slaat al een paar nachten de echte nachtfles over. Ze komt dan tussen half 1 en 2, en m'n vriend wacht daar op (hoeft niet, mast wil hij) en dan na half 6 pas weer! Als we dat kunnen rekken door om 12 uur een grotere fles te geven zou t helemaal super zijn!

Jemig, ik smelt hier zeg!

Wij vanavond samen uit eten. Ook naar de Italiaan! Jouw tiramisu bracht me op een idee ;-) M'n moeder komt oppassen. Hoop dat de kleine meid zich een beetje gedraagt, haha!

Geplaatst

Hahaha, pas maar op dat je niet verbrand! Net 120+4 gedaan met 2 schepjes Nutriton en meneer is k.o. Na 85cc, haha.. Ben benieuwd hoe lang hij hiermee doet. Oh lekker uit eten, geniet ervan! Ik vond het erg moeilijk om Vince 'achter te laten'.. Oooohh, mammie gaat ff naar de zonnebank! Tot later :-D

Geplaatst

Ik ben al een paar keer weggeweest, vond t eerlijk gezegd heerlijk... Maar dit is - op een half uurtje tandarts na - wel de eerste x dat we allebei weg zijn en fiene dus bij derden achterlaten. De keren dat ik weg was, was ze gewoon bij haar papa, dus dat is wel makkelijker.

Geplaatst

Alleen ff weg is erg lekker, ja.. Zolang de kleine maar bij papa is! Bij derden 'achter laten' heb ik moeite.. Kom net terug van de zonnebank en dan doe ik de ramen op en de muziek keihard; dat is dan ff mijn momentje.

Kom net thuis, liggen de mannen beide te slapen..

Geplaatst

Fren heb je even toegevoegd was wel heel nieuwschierig naar jou foto!! Maud lacht veel maar als de camera er klaar voor is dan doet ze het lekker niet :((

Geplaatst

Hoi,

Jeetje Melis wat groeit jullie Vince snel. Super! Wij gaat maandag naar het CB. Dus ben benieuwd.

Ik zal dan ook is vragen wat met de voeding te doen. P drinkt prima alleen A geeft altijd wat boogjes terug. Met Nutriton is dat al een stuk minder, maar over is het niet. Dus ben benieuwd wat ze zeggen...

Tja anticonceptie. Ik wil absoluut nooit meer zwanger raken. Met deze tweeling zijn we echt zo ontzettend gelukkig dat is onbeschrijvelijk. Maar ik wil de risico's en de ellende niet meer opzoeken. Geen IVF meer, maar ook niet het risico om opnieuw een zware vorm van Hellp te krijgen. Volgens de artsen is die kans redelijk aanwezig. Dus ook wij moeten op zoek naar een goede anticonceptie. Voorlopig slik ik nu Cerazette. Een pil die je door kan slikken, ook tijdens borstvoeding. Naast het niet zwanger willen raken, mag ik van de artsen ook niet meer ongesteld worden. Ik moet mijn endometriose rust geven. Dus toevallig vorige week wat opties besproken. De mirena spiraal zoals ik die hier al voorbij zag komen is geen optie. Je wordt dan blijkbaar nog regelmatig ongesteld. Zit nu daarom te denken aan de prikpil. Deze moet je eens in de 12 weken laten zetten. Maar dat kan pas als ik geen bv meer geef. En manlief gaat misschien ook richting ziekenhuis...

Zijn jullie ook zo blij met je boxmobiel. Ik vind het zo leuk om te zien hoe ze daar gewoon rustig 30 minuten naar kunnen staren en de beestjes blijven volgen met hun ogen!

Fijn weekend!

Geplaatst

tja waarom ik niet spontaan zwanger werd is de artsen ook een vraag en ik zal niet de eerste zijn die eerst na jaren van proberen via icsi zwanger word en dan ineens spontaan en met de oudste had ik ook geen problemen, was medisch gezien niks mis dus ik neem geen risico:)

johannesbroodpitmeel ( nutriton) had ik ook altijd bij Lucas ook maar hielp niet voldoende die spuugde zo vreselijk erg.

elke avond rond 20.00 gaat matthias zijn bedje in en als ik hem laat slapen word ie rond 1.00 wakker maar ik maak hem rond 11.00 wakker en dan komt ie weer rond 5.00 en dat zal uiteindelijk wel later worden hoe ouder hij word.

ik ben nog niet echt alleen weggeweest, ja 1 x om wat boodschapjes te doen maar meer niet, s' avonds ben ik bekaf dus en ga sowieso nooit weg in de avond en ook geen behoefte aan, overdag vertier genoeg:)

nog even wat fotootjes en ja zie hier ook baby acne zoals ze het zo mooi noemen.

Foto-7PUVLCKP.jpg

Foto-6X8UNZXB.jpg

Geplaatst

Wat een schatje!

Bram heeft geen acne maar talgbultjes op zijn gezichtje, Kaat heeft een gaaf gezichtje maar op een aantal plekken op haar lichaam van die rode aarbeivlekken... Ach, dat gaat allemaal wel weer weg, toch?

Het spugen is vandaag iets minder maar ze huilt veel en slaapt slecht in... Pfff twee zware dagen gehad...

Geplaatst

vermoeiend he bikkel!

Matthias slaapt door sinds ie in de woombie slaapt, om 19.30, 01.30 en 6.30 dus slaat 1 voeding over, normaal maakte ie 3-3,5 uurtjes..

hier weer goed geslapen vannacht, ben zelf na mijn vorige post naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot half 2 en vanmorgen om half 7 kwam ie weer, dus een heerlijke lange nacht!!

Geplaatst

Fren - hoe was je etentje met manlief? Beetje kunnen genieten? En niet geheel onbelangrijk; hoe was de tiramisu?

Hier een kort nachtje gehad. Mammie besloot om 2 uur naar bed te gaan (geen idee waar ik de energie vandaan haalde, misschien kwam het omdat manlief nachtdienst had?) en toen kwam Vince om 3 uur en 6 uur. Na zessen besloot meneer te beginnen aan 'z'n wakkere uurtjes'. Toen heb ik hem in bed genomen, nekspieroefeningen laten doen en lekker met hem geknuffeld totdat papa thuiskwam. Heeft ie 1,5 uur geslapen en om 9 uur maar weer een fles gegeven, hij slaapt nu nog.

Mammie is brak, eigen schuld dikke wallen, euh.. ik bedoel bult!

Geplaatst

Lijkt het jullie leuk om wellicht een keer met de kindjes erbij af te spreken, ergens eind april?

Volgens mij hebben we dan allemaal nog verlof, lijkt mij i.i.g. wel gezellig!

Geplaatst

Hier al heerlijk een paar nachten doorgeslapen!!! Laatste fles ongeveer 00.30 uur en daarna weer tussen 06.30-07.00 uur! Wat heerlijk is dat zeg, daar knap je gewoon van op!

Ik laat een meeting aan mij voorbij gaan. Ik moet half april al weer werken en het zal voor mij eerst weer wennen zijn en druk worden.

Gaan zo op pad, op zoek naar een vouwwagen. We gingen altijd kamperen, maar met de kids lijkt ons een vouwwagen wel handig. Eigenlijk is het veel te mooi weer om onder weg te zijn, maar we moeten er iets voor over hebben!

Fijne dag allemaal :)

Geplaatst

Melis, leuk idee, een meeting. Ik ga z.s.m. oefenen met in-en uitklappen van mijn easywalker :-) . Ik ga dan wel met de auto. Ik zie mijzelf niet met het ov gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden