Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veer maakt niet uit hoor, we hebben het allemaal beredruk! Alleen meelezen mag ook... Dus jij hebt ook zo'n spugerd... Het rare is dat Kaat het eigenlijk bijna alleen 's avonds doet, overdag houdt ze bijna alles binnen. Waar dat nou aan ligt?

Ik schreef dat ik zat te wachten op ongesteld worden en volgens mij had ik net een beetje een rozig papiertje! Zou dus goed vandaag kunnen zijn begonnen... Bah, helemaal geen zin in, vond het zo fijn om niet ongesteld te zijn...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meiden,

Hierbij een foto van mijn dochter.

Dit is een foto van de eerste dag.

Jullie schrijven wel heel druk, ik ben bang dat ik dat nog even niet kan bijhouden.

Ben nog druk met BV, iedere 3 uur, s;nachts gelukkig 4 uur.

De kraamvisite komt nu ook op gang, afgelopen maandag de kaartjes gepost, deze hebben er 3 dagen over gedaan om aan te komen.

Ik ben wel bij dat Inge vandaag weer boven haar geboorte gewicht 3570 is.

[ATTACH=CONFIG]3832[/ATTACH]

Geplaatst

Net heerlijk met vrienden gegeten, voor t eerst in bijna een jaar weer sushi! Oma heeft opgepast en uiteindelijk de hele avond met fiene op de arm gezeten. Voor oma's is t laten huilen nog moeilijker dan voor mama's ;-). Lullige was wel dag de UPC box ermee ophield en ze dus ook geen afleiding vd tv had...

Nu lekker slapen, ben kapot! En dat terwijl ik nog 2 uur heb liggen slapen vanmiddag...

Geplaatst

Wat een plaatje, Vlinder!

Veer, gezellig dat je ook mee gaat kletsen. Kijk gewoon hoe vaak je kan komen, we snappen het echt wel als dat niet zo vaak lukt. Met die kleintjes heb je het gewoon razend druk.

Benbri, hoe gaat het met de kleine meid? En met jullie? Al een beetje kunnen bijslapen?

Hier afgelopen woensdag ongesteld geworden. Dus 8 weken na de bevalling. Ik geef geen bv, dus dan komt het iets sneller toch?

Het wil echter niet zo doorzetten als wat ik gewend was. Het is niet echt helderrood, eerder oud bloed ofzo (sorry, voor de details......). Dus tja, is dit nu echt mijn menstruatie? Ik denk het wel, want vloeide al 3 weken niet meer ofzo....

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Hebben jullie een beetje kunnen slapen? Hoe is het met de kleintjes?

Eef - klinkt wel als een menstruatie ja, 8 weken na je bevalling is best vlot, nietwaar?

Vlinder - wat heb je een mooi meisje op de wereld gezet, echt een plaatje!

Hier een goede nacht achter de rug. Gisteravond om 20.00 uur met Vince gedouched en daarna een fles gegeven. Meneer heeft toen tot 02.00 uur geslapen en kwam vervolgens weer op 06.00 uur. Voor nu zijn we daar tevreden mee. Van de week hebben we hem om 23.30 uur wakker gemaakt voor z'n laatste fles maar toen kwam hij 's nachts om de 3 uur, dus we laten hem nu zelf komen.

Vince heeft momenteel (denk ik, weet het haast wel zeker) een sprongetje; hij drinkt vaker kleinere beetjes, wil niet slapen in z'n eigen bed (zodra wij hem in bed leggen en z'n kamer uitlopen gaat z'n luchtalarm af), komt moeilijk in slaap, wil alleen maar bij ons zijn, verder is niets maar dan ook he-le-maal niets goed.

Nog plannen voor deze, zoals het er uitziet, koude zondag?

Geplaatst

Heej dames,

Over ongesteldheid gesproken. Ik was al na 4 weken weer ongi!! Mijn bloeding van de bevalling was nog niet eens voorbij! Bram is nu 3 maanden en ben al voor de 3de keer ongi... Het is sinds mijn bevalling zo heftig! Niet meer normaal.

Dinsdag krijg ik een spiraaltje en hoop ik dat die heftigheid voorbij zal zijn! :D

Liefs El

Geplaatst

Ik weet niet hoe laat fiene de laatste fles geeft gekregen, denk om 12 uur. Vanmorgen was t 645 en nu slaapt ze nog. Heerlijk!

Straks -als t weer t toelaat - met haar naar de hockey, m'n team speelt thuis, even showen natuurlijk!

Vanavond (weer) uit eten, nu met een vruendinnetje naar een of andere hippe nieuwe tent. Ben benieuwd. En moet m'n vriend even aansporen om zijn huidhoudelijke taken te doen (badkamer en wc); de werkster komt sinds afgelopen week niet meer :-(

Geplaatst

Melis mijn gyn zei meestal binnen 8 weken dus dat is niet vlot hoor... Bij mij lijkt het niet door te zetten. gister roze op papiertje en nu niks meer? Vreemd, toch maar weer inlegkruisjes gebruiken.

Moet ook nadenken over anticonceptie, spiraaltje lijkt me eng, Mirena gaat 5 jaar mee maar is weer met hormonen, de gyn zei dat het binnen 3 maanden na de bevalling het beste is, omdat je baarmoeder dan nog vrij ongevoelig is... Heb dus nog een paar weken om na te denken. Sterilisatie voor de vrouw tegenwoordig poliklinisch, hoop echter dat mijn vriend het wil doen. Hij heeft er nog nooit over nagedacht zei hij maar kennelijk zegt hij niet meteen nee...

Geplaatst

ik hou het ook echt niet bij om zoveel met jullie mee te schrijven. Lees wel bijna alles maar met nog een peuter van bijna 2 erbij heb ik het echt super druk.

Hier ook zo'n kleine meid die veel spuugt. Hetzelfde als Kaat, vooral in de avond. Ook geen idee waardoor.

Ook hier nog geen ongi maar ik ben pas 2 weken gestopt met de bv.

Geplaatst

Hmm, ik heb het gevoel dat ik nog niet ongesteld ben geweest. Bij het afvegen zag ik gisteren wel wat kleine druppeltjes helderrood bloed. Maar ik vloei nog steeds van de bevalling, weliswaar heeft dat geen rode kleur meer. Morgen heb ik een nacontrole bij de gyn.

Melis, zoals jij omschrijft hoe Vince doet als hij een sprongetje maakt, zo doet Jasper al een paar weken.

Geplaatst

Hier een mannetje wat vooral 's avnds krampjes heeft. Gisterenavond hadden we visite had hij om half negen een fles, daarna twee uur met hem bezig geweest. Uitendelijk in bed gelegd, hij was bekaf en even laten huien, toen heeft hij geslapen tot 4 uur.....hij was dus echt bekaf.

Hier nog geen omging, maar wel vorige week buikpijn ( zou ongi geweest kunnen zijn) en nu geen vloeien meer. Wij gaan niets doen, heb nog maar 1 eileider en die zit dicht. Mocht er toch een wonder gebeuren, zien we het dan wel. Nu zeggen we dat we geen derde willen, als ik echt zeker ben, laat ik me wel steriliseren. Ik ben toch het probleemgeval.....manlief ziet het niet echt zitten en het schijnt een relatief kleine ingreep te zijn.

Geplaatst

hoi lieverd,

gaat goed hier, j.enna gedraagt zich ineens voorbeeldig, hopelijk zet het door. ze slaapt nu van 24 uur tot 5 uur in de morgen en verder rond de 3 a 4 uur en ze slaapt veel. is voorspeld, dus ben benieuwd morgen. morgen om 14 uur komt de kinderarts en om 16 uur moeten we foto laten maken van haar heupjes omdat ze dwars gelegen heeft. kolven gaat ook wel redelijk alleen zijn nu mijn tepels erg pijnlijk, dus heb nu rite aid (soort verkoelpleisters) en lanoline. weet overigens nu waarom bepanthen niet "gebruikt" mag worden, niet dat dat niet zo is maar er zit amandel in en als je daar allergies voor bent is dat niet prettig op zijn minst gezegt...er is minstens 1 geval van bekend (baby) die daardoor dus een aanval of mss erger heeft gekregen (dit kreeg ik te horen van de lactatiedeskundige in het ziekenhuis). maar goed...das de reden waarom ze hier zeggen dat het niet mag en bij bepanthen zelf zeggen ze dat die kans te verwaarlozen is, maar ja...je zou maar net dat ene kindje hebben die daar niet tegen kan, dus voor mij gewoon lanoline. overigens hoe het met mij gaat....ik ben helemaal bekaf en ik word er letterlijk ziek van momenteel (mega koppijn) dus ik ga nu even 2 uurtjes proberen te pakken.

fijne dag nog even meiden

xxx

Geplaatst

Ik denk dat fiene zeker een rong heeft gemaakt vorige week: we zitten bijna op 5 flessen namelijk! Ik heb haar vanmorgen uiteindelijk om 11 uur wakker gemaakt en ook net om 4 uur sliep ze nog steeds... Ze slaapt dus weer goed, en ligt als ze wakker is te kraaien in de box onder haar mobile (we hebben ontdekt da ze dat ding net zo mooi vindt zonder geluid als met, dus we hebben even een deuntjes-pauze ingelast... Heerlijk wat een rust!)

Wat ik me afvroeg: fiene krijgt dus de fles, maar de ene keer heeft ze heel dunne poep en de andere keer echt een harde drol (of ronde konijnenkeuteltjes). Vind het zo vreemd dat dat zo verschilt, de voeding is immers hetzelfde. De keutels is ook wel zielig, ze wordt echt letterlijk tomaatrood als ze die eruit aan hè persen is!

Bri, knuffels meis... Denk goed aan jezelf!

Geplaatst

Bram heeft in de derde week een paar dagen keutels gehad, Kaat nooit en Bram nu ook niet meer! Alleen maar mosterd: de ene keer met de andere keer zonder stukjes. Eet smakelijk! :-)

Kaat zit nu ook op 5 flessen per dag en Bram op 6. Geef ze allebei overdag 150 cc en 's nachts 120 want dan drinken ze toch minder. Kaat maak ik soms nog wat bij omdat ze ook geregeld vrij veel uitspuugt en dan weer honger heeft. Heb gekeken naar Nutrilon voor baby's die spugen maar je hebt alleen die Nutriton, de andere in een grote bus, waar het dus in vermengd zit, is opvolgmelk dus ik neem aan dat ze dat nog niet mag hebben. Is in principe pas vanaf 6 maanden toch? Nou ja, woensdag weer naar het cb, maar eens vragen. Krijgen ze hun eerste prikjes, zielig!!

Hier lijkt het toch door te zetten met menstruatie. Ik heb net maandverband gekocht, op de een of andere manier durf ik nog geen tampons te gebruiken, stom he, toch bang voor mijn hechtingen, terwijl ik daar helemaal geen last van heb verder.

Geplaatst

hee meiden!

Heb wel meegelzen afgelopen week, maar was een week in Nederland, dus van reageren kwam het niet. Was super leuk om met E naar Nederland te gaan. Veel tijd doorgebracht met familie en n paar goede vriendinnen en iedereen heeft volop met ons meisje geknuffeld. Mijn broers hadden haar nog niet gezien, dus was wel heel mooi moment!

Onze meid doet het heel goed, echt zo schatiig om te zien hoe ze groeit, zowel in de lengte als in haar ontwikkeling. Ze heeft afgelopen week bewust haar hand ontdekt: zo schattig! Zit ze echt lang achter elkaar met haar handje (rechts, links weet ze nog niet dat die ook bestaat) voor haar gezichtje. Verderweg, dichterbij, handje open en handje dicht. Echt cute. Ook heel veel kletsen en lachen, heerlijk ding is het!

Ik las ook vanalles over slapen, ik ben daar vrij relaxt in overdag. Ze slaapt eigenlijk altijd tussen de voedingen, de ene keer direct na een voeding, de andere keer is ze eerst een uur wakker en nog n andere keer is ze eerst twee uur wakker voordat ze slaapt. Ik laat haar lekker, ik merk als ze moe wordt en dan leg ik haar weg in de kinderwagenbak, haal alle prikkels weg, dus geen speeltjes, kap omhoog en dan slaapt ze meestal prima. Ik plan er verder ook niet echt omheen, ga gewoon op stap, als ze moe is slaapt ze toch wel. 's Avonds en 's nachts ligt ze ingebakerd in haar bedje.

Hier nog geen menstruatie, geef borstvoeding, dus kan nog heel lang wegblijven, vind het wel prima :-)

Fijne avond allemaal!

X

Geplaatst

Caro, nutriton kun je gewoon gebruiken hoor, gebruik ik ook voor fiene. Ze liet nog wel eens tijdens get drinken de melk weer uit haar mondhoeken lopen, maar sinds de nutriton (en dus dikkere melk) heeft ze nergens last meer van.

Geplaatst

Ja weet ik, dat doen we ook wel eens, we hebben het in huis, nog van Bram de eerste week... Maar het wordt zo dik en dan drinkt ze weer slecht. Uit haar mondhoeken was al genoeg om dat erbij te doen? jeetje, hier is het wel wat erger dan dat hoor. Doe je het bij iedere voeding? En hoeveel dan?

Vanavond weer moeizaam... Bram eerst een tijd huilen, nu Kaat weer... Tussendoor luiers verschoond, flessen gegeven, vastgehouden, pfff dan maar even laten huilen in de hoop dat ze niet Bram weer wakker maakt...

Geplaatst

Haha, nee hoor. Fiene dronk haar fles in 6-7 minuten leeg, dus de melk moest dikker om haar rustiger te laten drinken ivm krampjes. Het niet meer lekken was een prettige bijkomstigheid. ik doe 2 of 2,5 schepje (afgestreken) in een fles van 150+5.

Geplaatst

Hey caro, ik gebruik ook nutriton en ik gebruik maar 1 schepje bij 150 ml. Gewoon even proberen. Overigens heb e ook nutriton AR voor spugen, maar dat is duurder dan nutriton zelf mengen en nu kun je zelf de verhoudingen bepalen.

Geplaatst

Maar wordt het dan niet veel te dik? Welke speen hebben jullie? Ik gebruik nog steeds Avent speen nummer 1. Dan moeten we naar speen 2 denk ik??

Dus het is extra, niet in plaats van een schepje. Ik geef nu ook flessen van 150 dus dan extra 1 schepje johannes erbij? Ik weet dit niet omdat we het eigenlijk voor Bram hadden gekocht in de eerste week en toen maakte ik de flessen nog niet zelf, dat deed de kraamhulp...

Moontje is die Nutriton AR voor spugen niet voor oudere kindjes?

Geplaatst

Het wordt inderdaad een stuk dikker, maar dat is bij ons de bedoeling. Ik gebruik nog steeds speen 1 van avent. Fiene foet nu 15-20 min over een fles. Nog niet heel lang maar als ik t dikker maak wordt t echt pap ;-) en t is inderdaad extra. Overigens zijn t heel kleine schepjes hoor (zitten erbij) niet de schepjes van de voeding zelf!

Hier ff wennen, na 5 nachten heel luxe door te kunnen slapen was t vannacht ineens weer 5.15. En ik lag er pas om 12 uur in. Oef. Straks nog maar ergens een uurtje pakken als fiene hopelijk ook even slaapt.

Geplaatst

Haha Fren - fijn he, zo'n nacht? En dat is voor hier dan nog luxe - ruim 5 uurtjes!

Als ik het zo lees, dan slapen zelfs de pasgeboren baby's nog langer dan dat Levi doet?! Zit nog steeds slechts 3 uurtjes tussen elke voeding...

Hm, misschien vandaag even langs inloopspreekuur op t cb, maar ben bang dat er weinig aan te doen valt...

Geplaatst

fren ik heb er ook zo'n schepje bij hoor. Net heeft ze weer een beetje gespuugd maar het meeste is binnen gebleven en dan ga ik weer twijfelen. Ik vind het ook zulk vies spul, heb je het wel eens gevoeld, heel glibberig! Mijn vriend zei sowieso: moeten ze dit nou echt 6 maanden drinken, kunnen ze niet een keer gewoon water drinken ofzo? Het lijkt me ook erg saai maar gelukkig hebben ze dat nog niet door.

Ink 3 uur is normaal hoor. Bram slaapt pas sinds deze week wat langer (is bijna 7 weken), daar voor kwam hij sinds zijn geboorte precies elke 3 uur. Hij was wat kleiner en we hadden het idee dat hij aan het inhalen was. Nu is hij enorm gegroeid - in verhouding - dus slaapt ook hij nu soms 4 of zelf 5 uur achter elkaar. Maar gister was het weer 2 en een half uur en omdat zijn zus wakker werd, werd hij het ook en dacht kennelijk: mmm zou wel weer wat lusten!

Geplaatst

Hey meiden, er wordt hier veel gekletst, vind het ook nog moeilijk om helemaal mee te kletsen.

Jullie lopen ook allemaal aardig voor op mij.

De anticonceptie, ik ben tijdens de keizersnee gesteriliseerd, 2 vliegen in 1 klap, kon in 1 moeite door.

Rolf is eigenlijk van de 1 op andere dag vrij onrustig geworden, drinkt slecht van de 90cc die hij mag drinkt hij maar tussen de 30 en 60cc en hij komt binnen 2 uur weer om voeding en drinkt dan weer weinig, hij krijgt minder per 24 uur binnen dan hij minimaal mag.

Vanmorgen zijn ze ff geweest van cb om te wegen, gelukkig wel aangekomen maar hij heeft dus heel erg spruw, doordat hij antibiotica krijgt zijn de goede bacterie in zn mond weg, door te weinig vocht heeft hij hele harde ontlasting en is hij dus ook onrustig.

Vanmiddag kunnen we medicijn ophalen.

Donderdag moeten we met hem naar zh voor de echo en dan 11 april naar de kinderarts voor die uitslag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden