Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even snel, want visite is net weg en moet zo eten koken:

Melis - hoe gaat het vandaag?

Bri - ook benieuwd hoe het met J.enna is?

Bikkel - zitten ongeveer met hetzelfde voedingsschema 's nachts. Best pittig vind ik, zoveel voedingen 's nachts en twijfel over hetzelfde als jou wat we er aan zouden kunnen doen? Maar tegelijkertijd bedenk ik me ook wat meer wat Nofje schreef - het is tijdelijk en misschien moet ik maar ophouden met van alles te proberen om de tijd tussen de voedingen 's nachts proberen te verlengen en het gewoon maar accepteren...

Geplaatst

Moontje en Meezie, mooie foto´s. Daar staan jullie kindjes prachtig op.

Vandaag is mijn man thuis gebleven. Ik heb even de kans gezien om naar mijn werk te gaan en formeel mijn ouderschapsverlof aan te vragen. Dat moet toch een keer gebeuren. In ieder geval kon ik het eerste deel, het half jaar verlof voor Lisanne, aanvragen en ik heb mijn resterende vakantieverlof meteen aangevraagd. In ieder geval weet ik dat mijn manager informeel al akkoord is. Tot en met 28 november 2012 heb ik verlof en dan moet ik later dit jaar het verlof voor Jasper aanvragen. In ieder geval wil ik in december 2012 ook nog fulltime verlof. En pas in 2013 ga ik weer werken en neem ik de resterende 5 maanden voor Jasper gespreid op.

Ik vond het leuk mijn collega´s weer eens te zien. Ze vonden het jammer dat ik Lisanne en Jasper niet had meegenomen, maar dat zat er vandaag niet.

Jasper was erg huilerig vandaag en mijn man had er best wel moeite mee. Hij stond er nu een paar uur alleen voor nu ik even naar kantoor was en daarna ook nog boodschappen heb gedaan. Ik durf morgenochtend bijna niet naar de kapper te gaan... Maar ik ga toch. Het is namelijk echt nodig, even lekker kleuren en knippen.

Geplaatst

Mijn vriend vindt het huilen ook lastig maar vooral irritant,terwijl ik als moeder meer bezorgd ben waarom mijn kind huilt... Hij moet het toch ook alleen kunnen Chris, je moet af en toe toch wat voor jezelf kunnen doen... Hier ook een moeilijke dag, we zijn zowat de hele dag met ze bezig geweest, dan de een dan de ander weer, pfff... Nu slapen ze eindelijk maar voor hoe lang? Zal er maar niet op rekenen dat Kaat w eer doorslaapt vannacht...

Geplaatst

En Caro, heeft Kaat je weer een lange nacht gegund?

Chris, ben t met Caro eens, je man moet t ook leren. En vergis je niet, wij zijn de hele dag net de kleintjes samen en hebben zo al behoorlijk routine opgebouwd. Die mannen doen misschien 1-2 luiers per dag. Vincent geeft dat zelf ook aan hoor, dat dat de reden is dat het verschonen van fiene bij hem langer duurt (tot frustratie van het meisje, die dat luid en duidelijk laat horen!). Komt vanzelf, maar ik betrap me er ook op dat ik t vaak wil overnemen omdat ik denk t sneller, beter of efficiënter te kunnen, maar zo komt die routine nooit.

Gister stomverbaasd: we zijn een eind gaan wandelen en om 5 uur thuis. Fiene was af eb aan wakker en in slaap, maar heb haar in de wagen laten liggen. Heb haar om half 9 (!!!) maar wakker gemaakt voor een fles, maar ze lab nog steeds diep in slaap! En toen ik haar na de fles weer in bed legde (zonder puckababy, want die zit in de was) sliep ze direct weer! Heerlijk hoor. Ben benieuwd hoe t vandaag gaat!

Melis, hoe is t meisje?

Fijne dag!

Geplaatst

Fren: http://www.newbornbabyfotografie.nl ze is nu bij ons thuis geweest, maar ze heeft ook een studio. Ze heeft die in Tilburg. Denk iets te ver uit de buurt voor jullie?Ik begin ook routine te ontwikkelen met M.atthijs, gisterenmiddag heeft hij 4 uur in zijn bed liggen slapen in de puckababy. En nu ligt hij weer heerlijk in bed. Ik denk dat het toch te onrustig is beneden. Als ik alleen thuis ben gaat het goed maar vandaag krijgen we visite, F loopt rond en manlief dat zijn toch te veel prikkels.Gisterenavond voor het eerst weer vrijdagavondcompetitie gespeeld, twee partijen gespeeld. Mijn slag is er nog niet echt, maar conditie viel niets tegen. M om 9 uur in bed gelegd en werd om 3.30 uur wakker. Niet slecht. Nu nog zorgen dat hij om 23 uur komt en dan door tot 6, dat heeft hij donderdagnacht al wel gedaan. Nog plannen voor het paasweekend? Chris: wat fijn. Zolang verlof. Bij ons zou dat wel kunnen maar dan is het onbetaald.....Fren en Chris: ik merk ook dat ik vaak over wil nemen van manlief. Laten we het maar moederinstinct noemen. Grappig is wel dat ik in de nacht wakker wordt van M.atthijs maar niet als F wakker wordt ( tot grote frustratie van manlief)Melis: hoe gaat het met vince? En houden jullie het nog vol?Bri: hoe gaat het nu met jenna? Nog steeds een blije baby? Heb niet helemaal meegekregen wat het nu precies was?

Geplaatst

Ik denk dat we het allemaal soms wel willen overnemen van onze mannen maar dat moeten we juist niet doen! Ik kan me nog herinneren dat toen onze oudste een baby was, we ergens op bezoek gingen en hij haar had aangekleed. Een combinatie, zag er niet uit! Maar ik heb het zo gelaten al moest ik me inhouden om niet te zeggen: uhm... dat shirtje bij dat broekje? Nu kan ik het beter, kleertjes maakt me niks uit, snelheid ook niet maar hij kan erg ongeduldig zijn als ze huilen of spugen terwijl hij met ze bezig is, gaat dan te ruw doen in mijn ogen en hard praten waardoor ze uiteraard niet rustiger worden... hij weet dat ook wel; maar kan er blijkbaar niks aan doen. Dat zijn momenten dat ik het met zachte moederhand zou willen overnemen... maar dat mag dan niet want dan wil hij het zelf doen, zucht...

Helaas Fren, doorslapen van Kaat was toch door de inentingen denk ik, hoewel ze keurig maar 1 keer komt hoor, 's nachts. Bram nog steeds twee keer.

Gelukkig had hij eindelijk een poepluier trouwens, was al 2 dagen geleden en ik merkte dat hij daar last van had. Helaas zat het volgens mijn vriend die het vanochtend deed "tot in zijn nek" dus moest alles verschoond. Vervolgens had ik vanmorgen Kaat die door haar broek heen met poep was doorgelekt dus die is al lekker in bad geweest. Joys of parenthood...

Geplaatst

Moontje en Meezie - leuke foto's zeg!

Hier is hij voor het eerst op de pasfoto gegaan. Heb alleen spijt van kledingkeuze en dat ik z'n haar niet gedaan heb, want vind t resultaat niet zo heel mooi, maar ja, dom, want aanvraag paspoort is er al mee de deur uit... Haha, gemuts he?

Zal ook nog ff fotootje plaatsen van onze vent. Waren met ruim 5 weken gemaakt...

Chris - ben je niet vergeten hoor- zal zo nog ff kijken naar de naam - had ik al gedaan, maar met dat ik hier zit bij te lezen, vergeet ik t weer ;-P...

Caroline - ik kreeg de tip opm thermometer in z'n billen te doen om t te stimuleren om te poepen als ze last hebben- schijnt te stimuleren...

Hier werkte t niet- hij was 5 dagen niet geweest, maar las dat de darmen bij 6 weken anders gaan werken en het dan wel 10 dagen kan duren voor ze weer poepen?!?

[ATTACH=CONFIG]3900[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3901[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3902[/ATTACH]

Geplaatst

Mooie foto's!!! Wil ook nog een shoot gaan doen maar wacht er nog heel even mee. Wil dat ze dan net iets meer kunnen lachen enzo.....

Haha, ik zou het ook wel eens over willen nemen van mijn man. Hij kan soms zo dreutelen en met ze kletsen (vooral om half 1 in de nacht), dat ik alleen maar denk fles, boertje en een schone pamper en dan weer naar bed. Dan wil ik het graag overnemen en soms geef ik wel een hint die meestal wel aankomt.

Erg he Caro wanneer ze zo ongeduldig en op een harde manier tegen de kids praten. Hier ook het geval! Ik heb hem al 1 keer echt weggestuurd, en heb ik het zelf gedaan! En vorige week lag S. al in bed, en L. nog heerlijk wakker. Ben toen met haar in bed gaan liggen keuvelen en een mopperende man beneden gelaten.

Fren, F. heeft dan lang zonder fles gedaan zeg!! en dan nog wakker maken ook.....

Wij geven nu om 12 uur de laatste fles en dan komen ze rond half 6 6 uur weer.... wil het eigenlijk wel weer op half 7 hebben. Ze kunnen dat halen maar hebben er niet veel zin in volgens mij....

Melis en Bri, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Meezie en Moontje wat een mooie fotoos.

Er wordt veel gekletst zeg, en veel over de voedingsschema's, wij zitten nog niet eens in een schema, wij zijn Rolf nog aan het uitvogelen.

Hij drinkt tussen de 60 en 135cc en dat wisseld sterk.

Geplaatst

ink, ik dacht meteen hetzelfde na het verhaal van nofje....het komt wel!

hier lijkt het alsof het mannetje in een keer een nieuw ritme heeft, laat ineens 4 uur tussen de voedingen, gaat vrijwel direct slapen en gisteren was het 19.15, 23.00 (wakker moeten maken!) 3.00, 7.30, 11.00 en nu slaapt hij nog!!

gek he, je hoopt het de hele tijd en als hij het doet dan weet je je geen raad met de tijd...ik geniet nu even van het niks doen maar gaat dit standaard worden dan ga ik die tijd gebruiken voor mn wasjes en huishouden haha...

wij hebben ook een fotosessie laten doen toen jarno 2 weken was, 90 euro voor 250 foto's op dvd! kijken of ik er een paar kan plaatsen!

[ATTACH=CONFIG]3903[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3904[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3905[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3906[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3907[/ATTACH]

Geplaatst

Vandaag naar de kapper geweest, geknipt en gekleurd. Het was nodig.

Thuis is het goed gegaan. Minder vraag om extra voeding en minder gehuil. Mijn man had ze elk in hun maxicosi gezet om te voeden en dat werkte dus efficient op dat moment. Ze kwamen tegelijkertijd. Super om te zien toen ik thuiskwam.

Bikkel, ook al weer zo'n mooie fotosessie.

Ink, ook mijn ervaring is dat temperaturen ontlasting op kan roepen.

Geplaatst

Bikkel, dat zijn ook erg gave foto's vooral die met die muts op. Dat hebben we ook gedaan, maar de muts was nogal klein dus dat zag er niet mooi uit op de foto.

Caro: zo herkenbaar met manlief, gaat ook hard praten en ongeduldig. Heel irritant.....maar hij bedoelt het goed.

Geplaatst

Grappig he, al dat haar! Wordt wel snel vet en nu heeft hij last van berg- ook lastig al die schilfertjes er in!

Bikkel - dat zijn fijnere tijden! En wat een mooie foto's ook!

Medusa, hoe was de echo eigenlijk van Rolf? Of had je dat al geschreven en heb ik er overheen gelezen?

Geplaatst

Aarrghhh! Moet er even uit hoor! We zijn werkelijk al de hele dag bezig om fiene te laten slapen... Het is inmiddels 00.10 uur en mevrouw is dus nog steeds wakker... Sinds anmorgen half 11 geen fatsoenlijke slaap meer gehad. Af en toe een kwartiertje, daarmee is het wel gedaan. We hadden vrienden over de vloer voor een spelletje Catan, maar ben de hele avond met haar bezi geweest, uiteindelijk bijna de hele avond haar in de draagdoek gehad, want dan was ze rustig. Vin geeft haar nu de laatste fles, in de hoop dat ze dan ein-de-lijk gaat slapen. Heb vandaag geloof ik ook wel 6 poepluiers moeten verschonen, zo bijnà denken dat er weer een sprongetje gaande is. Is dat rond 8 weken het geval?

Geplaatst

Hier is vriendlief juist de geduldige van ons twee trouwens. Hij kan uren met f rondlopen om haar rustig te krijgen. Is maar oed ook, want mijn lontje is wat korter.

Nou, ze lijkt te slapen, ik drink m'n wijntje op en ga ook naar bed. Zo'n dag gaat je niet in de koude kleren zitten, zeker niet na de top dag qua slapen van gister...

Geplaatst

Dat is vervelend zeg fren, vooral omdat je moederhart zegt, kindje je moet slapen! Hopelijk haalt ze vandaag de boel weer in! En je lontje is ook begrijpelijk, jij maakt haar toch de meeste uren mee waardoor je ook meer moeilijke momentjes hebt! Geeft niks toch!?

Jarno had gister ook een kwakkeldagje, heeft tot 14.00 de slaapjes goed gedaan en daarna was ik met hem naar de tennisclub geweest, papa moest tennissen! Dus slapen in de wagen en dan begint het probleem! Meneer slaapt dan niet zo vast als in bed en daar wordt hij onrustig van!

Heeft toen om 17.00 gegeten, opa en oma kwamen om te badderen dus we zouden hem om 19.30 wakker maken maar helaas meneer kwam zelf al om 18.45! Hebben hem kunnen entertainen tot badtijd en heeft toen om 20.00 gegeten, 2 borsten en om 21.30 schreeuwen!! Uiteindelijk om 22.00 weer gevoed en toen heeft hij geslapen tot 3.30,toen 7.30 en nu ligt hij er weer in!

Hij is ontzettend gevoelig als er geen ritme is en vandaag gaan we naar enschede, andere opa en oma opzoeken en daar blijven we slapen, ben benieuwd! Ander bedje, lang in de auto, veel prikkels door aandacht nichtjes dus we bereiden ons voor dat jarno bij ons in bed slaapt haha!

Fijne paasdagen allemaal!

Xxx

Geplaatst

Hoi lieve meiden,Heb wel meegelezen de afgelopen dagen maar had geen energie om te reageren, sorry. Vince is sinds gisteren uit het ziekenhuis, zonder diagnose. Ze willen dat we hem één week 7x 110cc geven om te kijken of het vele huilendoor de hoeveelheid voeding kwam. Ik zag en voelde dat m'n mannetje pijn had in z'n buik en heb toen het 'filmpje' en alle veranderingen mbt voeding afgespeeld in gedachte. De hevige bewegingen, het vele huilen en de extreme uitslag, de rare ontlasting zijn begonnen toen we Nutriton zijn gaan toevoegen ivm z'n gulZigheid. Sinds gisteren krijgt hij dit niet meer en guess what; huilt veeeeeeeeel minder, geen uitslag meer, lekkere plakpoep en hij slaapt zelfs niet meer ingebakerd!!Pfff, wat een drama die Nutriton!!Thanks voor jullie medeleven!Oh ja, al flesvoedende moeders ongi geworden? Hier nog niks......

Geplaatst

Melis, wat fijn dat Vince weer thuis is. Hopelijk zet de positieve lijn voort nu je gestopt bent met Nutriton......

Hier overigens vorige week ongi geworden (maar ben ook eerder bevallen). Hoewel het naar mijn idee geen volwaardige ongi was. Heel weinig en niet helderrood. Maar denk wel dat het ongi was.

Fren, wat lastig toch dat Fiene zo weinig slaapt. Heeft ze vannacht wel goed geslapen? En wat betreft dat sprongetje, volgens het Oei ik groei-boek is er inderdaad rond 8 weken een sprongetje. Ik heb er overigens thuis niks van gemerkt, maar het zou dus best kunnen.

Bikkel, succes vandaag! Hopelijk is Jarno niet te veel uit zijn doen door alle veranderingen en spannende dingen.

Geplaatst

Melis, fijn dat je de oorzaak hebt gevonden en VINCE weer meer in goede doen is! Nu volhouden!

Ee, ove het algemeen kan ik er goed tegen hoor, en Fiene is heel vrolijk, dat scheelt een hoop. Maar gisteren was inderdaad echt moeilijk, we zijn er m beurten de hele avond mee bezig geweest, en hadden dus ook vrienden op bezoek. Gelukkig zijn die heel relaxed en heb ik fiene dus uiteindelijk maar in de draagdoek gedaan. Toen sliep ze wel. Vannacht heeft ze uiteindelijk wel van 12 tot 9 uur aan een stuk geslapen, dus ik ben niet superbrak. Hoewel ik natuurlijk wel klokslag 7 uur wakker was, haha. Nu ligt ze in de box te spelen. Hè was ook voor hè eerst da we 's avonds bezoek hadden, en ik denk da ze er gewoon bij wilde zijn ofzo, nieuwsgierig draakje. Vanmiddag naar m'n moeder, blijven daar ook eten, dus ben benieuwd. Als t niet gaat gaan we gewoon naar huis en valt ze in de auto wel in slaap.

Geplaatst

Hier gisteren ook weer een moeilijke dag, net als eergister... Als de een niet huilde dan de ander wel, pfff... We hebben ze voor het eerst uit elkaar gehaald, omdat ze elkaar toch wel wakker maken. Kaat ligt nu bij ons op de kamer, Bram op hun eigen kamer. Vannacht wel veel geluidjes, maar niet zoveel als Bram. Nu slaap Kaat wel, Bram ligt nog te huilen/mekkeren, zoals mijn vriend dat noemt. Hij had het helemaal gehad gisteren trouwens, ze gingen ook nog allebei een keer spugen, naast het huilen. Hij zei: "ik word hier zo moe en moedeloos van!" Ja, ik eigenlijk ook, maar ja, we zullen er doorheen moeten...

Hopen op een betere dag vandaag. Eerste was het alleen avondhuilen maar nu ook al overdag dus...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden