Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat het inderdaad die drie weken zijn hoor caro. Ik lees ook wel eens dat je die eigenlijk van de leeftijd af moet trekken als het gaat om ontwikkeling. Ik kan fiene echt rustig een uur in de box leggen, dan vermaakt ze zich prima. Laat alleen van zich horen als de mobile stil staat na een half uur, haha! Daarom is het ook niet zo erg dat ze niet heel veel slaapt overdag, ik heb m'n handen wel geregeld vrij om iets te doen als ze in de box ligt. En, even afkloppen, inslapen 's avonds gaat nu ook goed. En nu haar kamertje donker blijft, slaapt ze ook na de ochtendfles nog een uur of drie door.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spuugt ze helemaal niet meer? Kaat vanavond dus weer twee keer, ondanks de Nutriton, daar baal ik zo van, kind kan er niks aan doen maar zo frustrerend om steeds weer te moeten verschonen en omkleden... vandaag spuugde ze dus in bed en kwam het zelfs in allebei haar ogen! Snel schoongemaakt maar zag er akelig uit!

Geplaatst

Nee, maar ze heeft ook nooit gespuugd. Ze lijkt zich af en toe te verslikken, maar gelukkig komt het er niet uit. Vanmorgen heeft ze wel naast haar luier gepoept, ook een hele fijne... Was voor t eerst, maar dat hoe ik niet vaak in de herhaling hoor!

Geplaatst

Bikkel, de knulletjes zijn hier wat hongeriger denk ik daarom komen ze eerder.

Fren, ik kan helaas geen grote fles geven, maud drinkt tot ze vol zit en hapt dan echt niet meer in mijn borst, ze haald haar neus er echt voor op dan. Maar toch red ze het daar s nacht lang genoeg mee. Wel heerlijk als je wat lsnger kan slapen. Hier heeft ze wel echt door dat iets rammelt als ze er tegen slaat of schopt, ze blijft dan echt doorgaan als ze een geluidje hoort.

Caroline, volgens het oei ik groei boek hangen de sprongetjes ook af van de uitgerekende datum, dus jou kleintjes zullen de spronhetjes misschien pas drie weken later.maken

Geplaatst

Oh nee, ze had alleen krampjes. Oh, dat naast die luier poepen heb ik al vaker gehad, hier gaan regelmatig rompers en hydrofiels een dag in de Vanish om te weken... Sowieso piesen en poepen ze allebei zo veel, ongelofelijk! Zijn we helemaal niet gewend van de oudste, die had zelden een hele volle luier en deze twee, vooral Bram heeft bij elke verschoning een topzware, of een poepluier, pfff!

Geplaatst

Wat fijn dat sommige kindjes zo lekker doorslapen. Het zkh heeft ons ritme verkloot, dus zodra Vince weer thuis is gaan we die weer opbouwen. Ook hier een kundig kindje; Vince draait zich van z'n buik naar z'n rug en kan ook bijna van z'n rug naar z'n zij rollen. Schijnt erg vroeg te zijn. Ook lacht hij steeds vaker met geluid en brabbelt hij, erg leuk.In het zkh hebben ons gefilmd om het gedrag van Vince in kaart te brengen en dit in het artsenoverleg te bespreken. Zodoende komt ook de fysio nog ff kijken bij hem. Kleine grote man heeft dus verborgen reflux en lijkt door de medicatie iig al minder last te hebben. Hij huilde gisteren ook minder, dat viel zelfs het bezoek van de kamer naast Vince op, haha. Omdat ze in een keer over zijn gestapt op nutrilon AR heeft hij onwijs veel kramp, heel zielig. Maar met tegendruk (ik druk m'm hand in z'n buik) lijkt het enigzins de pijn te verlichten.Hier nog niet ongesteld, ben benieuwd wanneer het komt...

Geplaatst

Meduus: wat fijn dat de echo er voor nu goed uit zag! Rolf is echt een hongerlapje, grappig toch

Fren: dat naast de luier poepen komt nog heel vaak hoor.... Frederique had het gisteren nog.

Caro: wat bij mij erg goed werkt om de vlekken eruit te krijgen is ossegalzeep. Kreeg de tip vorig jaar, gaat erg goed.

Melis: wat fijn dat het huilen al minder wordt. Krijgt hij ook medicijnen voor de verborgen reflux? Of alleen de voeding?

M heeft gisteravond zijn laatste fles gehad om 8.45 uur en toen om 10 uu in bed. Kwam hij vannacht om vijf uur, nu eens proberen of we de avondje iets beter kunnen laten uitkomen dan moet hij de ochtend halen!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Hier waren ze om half 10 gisteravond eindelijk stil en kwam Kaat om 1 uur vannacht en Bram... pas om 5 uur vanochtend! Ventje heeft dus 7 en een half uur geslapen! Nog nooit gebeurd. Maar ik heb het idee dat dat toevalstreffers zijn hoor, Kaat heeft ook 1 nacht doorgeslapen en daarna niet meer. Nu slapen ze allebei nog maar ik denk niet dat het zin heeft om te denken: ik ga nog even liggen want je zult zien dat er dan eentje wakker wordt. Kan beter gauw gaan douchen zo.

Fijn dat het beter gaat met Vince, ik ben erg onder de indruk van zijn gedrag, hij is jonger dan die van mij! Dat hij dat al kan allemaal! Kennelijk remmen zijn problemen hem niet in zijn ontwikkeling, dat is toch heel fijn.

Ossegalzeep heb ik inderdaad eerder gehoord, is er een om te onthouden. Tot nu toe gaat het nog goed met een dag weken in Vanish en dan in de gewone was. Ik heb wel 1x een romper weg gegooid, die zat zo onder de poep, ik had geen zin meer om daar iets mee te doen dus hup mee met de luier de emmer in...

Geplaatst

Moontje, hij krijgt idd medicijnen voor de verborgen reflux, het zijn maagzuurremmers. Wat fijn dat M zolang achter elkaar slaapt, misschien vannacht doorslapen?Caro, ik ben ook erg onder de indruk. Tussen alle huilbuien, krampen en verborgen reflux door is het een onwijs nieuwsgierig, leergierig en tevreden mannetje die graag onder de mensen is. Gisteren z'n gedrag besproken nav de video opname en ik was zo onwijs trots op wat hij allemaal deed en kan, alsof hij een top rapport op school had! Ga zo weer naar m'n grote liefde toe, hij heeft een goede nacht gehad.

Geplaatst

Dus jullie slapen thuis? Wonen jullie vlakbij het ziekenhuis? Dat is erg handig! Succes en veel plezier met hem vandaag! Is er trouwens iets bekend over wanneer hij naar huis mag? (Misschien heb je het al geschreven maar heb ik gemist).

Geplaatst

Melis, nu al draaien?? Dat is inderdaad echt heel vroeg. Pas je op met het tegendruk geven? Zo ben ik aan m'n pols ontsteking gekomen. Beter misschien de aapjes houding: vince met z'n buik op je arm, je hand tussen z'n beentjes, armpjes langs je arm en hoofd kn je elleboog.

Ongesteldheid hier in alle hevigheid. Gisteren met megakramp in bed gelegen. Weeën deden minder pijn...

Fiene vannacht een kort nachtje, werd wakker met een mega poepluier, honger had ze nog niet echt.

Geplaatst

Balen van die kramp, heb je daar altijd last van? Ik heb momenteel weer helemaal niks! Een week beetje bruinig gehad en dat was het wel. Ben benieuwd.

Net twee baby slaapzakken besteld bij de Hema, toevallig aanbieding nu van 12 voor 9,75. Ze hebben nu zomerslaapzakjes maar vind het 's nachts eigenlijk een beetje te koud. Een uitkomst: bestellen via internet en ophalen in de winkel. Want we hebben een kleine Hema waar alle folderproducten snel zijn uitverkocht.

Slapen die van jullie nu in slaapzakjes? Kaat noodgedwongen weer onder laken/dekentje vannacht omdat ze gister twee slaapzakken had ondergespuugd en ik alleen de hele dunne schoon had, te koud voor 's nachts, maar ze lag meteen alweer er bovenop vanmorgen, gaat echt niet meer eigenlijk...

Geplaatst

We hebben een paar nachten om en om bij Vince geslapen, maar op een kinderafdeling kom je niet echt aan slapen toe, dus we hebben vannacht thuis geslapen om f bij te tanken. Vince mag waarschijnlijk vandaag naar huis, gelukkig! Fren, ik zet m'n handpal tegen z'n buikje en geef druk met mn vingers door deze licht te buigen. Hoe is het nu met je pols?

Geplaatst

Heb een brace van gips gekregen (foto bij D&D meiden) en dat helpt wel. Maar handig is anders....

Ik heb altijd wel veel last van m'n menstruatie, maar zo erg als deze x, nee. Hoop maar dat t is omdat t de eerste x weer is. is ook qua bloedverlies heel heftig nl.

Caro, fiene ligt in de puckababy, daarover een lakentje en ook weer een deken.

Geplaatst

Heb dat vaker gehoord dat de eerste keer heftig is, daarom snap ik het gedoe bij mij ook niet...

Oh ja, de puckababy. Ga je ook weer voor de volgende maat? Wennen ze daar dan niet te veel aan zoals bij de draagdoek?

Geplaatst

Goed te horen dan Vince het al iets beter doet! Hopelijk dat het nu dan eindelijk beter gaat met je mannetje. En wat goed dat hij al zoveel kan!! En dat terwijl hij niet lekker in zijn velletje zit, top hoor! Zeker iets om onwijs trots op te zijn!

Wat goed dat Bram tot 5 uur geslapen heeft! Ben je niet geschrokken? Haha, wie weet wat komende nacht brengen zal......

Sven en Lara gingen met 5 weken ook al lachen en nu sinds een week of 2 komen er ook geluidjes bij. Soms zo hard dat ze er zelf van schrikken, haha. Ook hier zijn de handjes ondekt, L.ara graait echt al naar speeltjes boven haar en kan zelfs al lang de rammelaar vast houden. S.ven zwaait wel veel en graait ook af en toe maar nog niet veel. Wel zit hij veel op zijn knuistje te sabbelen, ook schattig om te zien.

Vannacht hebben we S.ven een zetpilletje gegeven, hij had toen 38.2. Hij is echt zo anders dan normaal, niet helder uitkijken, heel rustig in doen en laten en hij lacht ook bijna niet. Normaal hoef je nog maar boven hem te staan en hij begint al te lachen.... Straks wordt ik nog weer gebeld door de kinderarts om te bespreken hoe het afgelopen week gegaan is met hem. Ben benieuwd wat hij zegt....

Net heb ik ze weggebracht naar het kdv. Moeilijk hoor!!! En het is nu zo stil..... bah. Ik ga zo maar even op hun kamertje rommelen, bedjes verschonen, commode even weer uitzoeken en opruimen en even een snel doekje door het kamertje heen.....

Geplaatst

Wat vervelend dat het zo heftig is Fren! Ik heb normaliter weinig last van m'n menstruatie; minimaal bloedverlies en dat gedurende 4 dagen max. Ben benieuwd wat er aan gaat komen, heb al een week of 2 ongipijn en flinke borsten.

Geplaatst

Caro, ik heb S.ven en L.ara al in de opvolgmaat van Puckababy liggen, 3 tot 6 maand. Het voordeel hiervan is dat je rustig kunt afbouwen. Er zitten ritsjes in waar je hun armpjes uit kunt steken. Ze liggen nu altijd met 1 armpje eruit zodat ze rustig gaan wennen aan het "los" slapen. Ze gaan dus rustig aan wennen om niet meer met 2 armpjes strak ingepakt te liggen. Moet zeggen dat het echt goed werkt!!

Geplaatst

Hee meiden!

Melis: wat knap van vince!! Goed hoor!

Caroline: lekker dat bram wat langer sliep, ik denk dat ze straks wel al snel langere nachten gaan maken. Scheelt veel!

Wat betreft dienpuckababy: hier ligt E er ook nog in. Als ze zonder ligt, is ze echt onrustig. We zullen op een gegeven moment moeten afbouwen, maar nu nog even niet :-). We hebben nu trouwens ook de 3-6 maanden versie in huis, maar die is zo groot! E is best een grote baby, maar het inbakereffect is wel een beetje weg met die grotere maat. Maar we moeten wel aan overstappen want de piep is echt heel klein aan het worden. Hoe is dat bij jou lianne?

Wat vervelend van die heftige menstruatie fren. Brrrr moet er nog niet aan denken...

Hier ligt een moppie heerlijk te slapen, we gaan zo op pad naar onze wekelijkse date met allemaal januari babiethes en hun gezellige mama's.

Geplaatst

Ik vind die "grotere" puckababy ook wel aan de grote kant nog hoor! Maar de Piep werd gewoon echt te klein en lagen ze voor mijn gevoel helemaal strak in, vooral met hun bovenlichaam. In de mini liggen ze naar mijn idee veel comfortabeler. Ze liggen er overigens al een paar weekjes in bij mij... En het afbouwen is echt super! Ik heb eerst alleen overdag 1 armpje eruit gelaten totdat dat goed ging. Nu slapen ze ook in de nacht met 1 armpje los en dit gaat ook super! Ze slapen heerlijk de nacht ermee door. Binnenkort maar eens proberen om met 2 armpjes overdag los te slapen..

Het is stil in huis zonder mijn lieve schatjes.... voordeel: ik heb lekker hun kamertje gedaan!

Oh ja, ik kook ook elke dag nog netjes de flesjes uit. Ik doe het met een pan op het vuur. Vaak even onder het eten koken of tijdens de afwas, dan sta je er toch bij en kost het geen extra tijd...

En menstruatie vond ik ook heftig de vorige keer. Moet zeggen dat ik zonder pil altijd wel last ervan heb...

Geplaatst

ons ventje kwam om 3.30 dus ik denk dat ik hem niet meer wakker maak voor die laatste voeding want hij slaapt vanaf 21.00 ook tot 3.30!

hier slaapt jarno ook nog in de puckababy, hebben ook de mini klaarliggen en dan hopen dat hij ook goed slaapt als hij de armen vrij heeft en misschien als hij weer ouder is dat hij ook rustiger gaat slapen!

melis, hopelijk gaathet snel weer beter met jullie maneke, lekker thuis en weer in vertrouwde omgeving!

Geplaatst

Meiden, we zijn weer herenigd met onze kleine man, wat een heerlijk gevoel!Tot welk gewicht is de Puckababy Piep? Vince weegt nu 4,5 kilo dus als iemand er één heeft liggen voor z'n gewicht die je kwijt moet PB me maar ff.. Wellicht kan ik 'm dan overnemen..

Geplaatst

Fijn dat je weer herenigd bent met je kleine man! De Piep is tot 3 maand, en daarna heb je de opvolger. Ik zou als ik jou was dan de opvolger aanschaffen, aangezien Vince al bijna 2 maand is. Ik had ze al wel in de mini liggen toen ze nog geen 5 kg waren. Is wel wat groot maar goed te doen. Even op marktplaats kijken, staan vaak nog wel mooie op!

Geplaatst

de puckababy piep is tot 5,5 kg of 3 maanden, daarna krijg je de mini 3 tot 6 maanden! jarno ligt nog in de piep, wij hebben ze via markplaats goedkoop kunnen kope, een piep en mini voor 20 euro!

Geplaatst

Haha moet lachen om dat gepiep en gemini van jullie! Ik heb de piep dus liggen, gekregen van mijn ex-schoonzusje maar mijn vriend vond dat dwangbuisje zielig... Eigenlijk is het ook niet het probleem dat een van de twee met de armen zwaait dus dan heeft het niet zoveel zin volgens mij... Melis ik denk dat Vince erg snel uit de piep zou zijn, ik vind het een klein ding hoor! Misschien dat ie nu al niet eens meer past!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden