Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is er toch met die kinderen?? Ze waren altijd goeie slapers en rustig etc... Ik vind Oei ik groei een vervelend boek maar las net iets over 8 weken sprongetje? Pfff... ik vind het ook zo moeilijk dat de sfeer hierdoor niet echt gezellig is, om het mild uit te drukken... We hebben tenslotte nog een dochter die dat allemaal meekrijgt.

Nu liggen Bram, Kaat en vriend te slapen, de oudste speelt op haar kamer, die wil straks naar de kermis. Maar dan moet hij alleen met ze blijven, vind ik nu lastig, erg he...

Geplaatst

Ik ben net, om het gekrijs te doorbreken met haar onder de douche gegaan. Vin heeft er een fles in gegoten en ze ligt nu naast hem te slapen. Maar in ons bed, dus hij gaat haar zo nog overhevelen, althans, een poging daartoe wagen. Ondertussen staan de croissants en de eitjes op de tafel koud te worden... Ik weet ook niet wat het is hoor, fiene huilt normaal echt bijna niet, maar nu is het een jammerklacht die al sinds gistermiddag twee uur duurt...

Zou in jouw geval wel me je dochter naar de kermis gaan. Is ook belangrijk en vriend moet het ook leren...

Geplaatst

Oh hij kan het prima hoor, daar gaat het niet om, maar hij ergert zich er zo aan en dan gaat ie ruw met ze doen en hard praten wat ik al schreef en dan worden ze gek van elkaar...

Heb nog een ander probleem: dinsdag wordt het zoontje van een vriendin geopereerd en ik heb aangeboden bij haar in het ziekenhuis te zijn (vriendin waarvan haar man is overleden) en nu heeft mijn vriend nog niet kunnen ruilen voor zijn werk...

Geplaatst

Bij mij kan Jasper vooral niet slapen, blijft om voeding en aandacht vragen. En anders is het huilen. En Lisanne begint er zo nu en dan wakker van te worden. Maar gelukkig slaapt Jasper nu.

Geplaatst

jeetje als ik dit zo lees, vraag ik me af wanneer hier het gejammer gaat beginnen. Dames petje af! Hoop da het huilen snel stopt. Wij hebben hier het ritme wat aangepast, en sindsdien gaat het erg goed.

8.00 flesvoeding, daarna spelen in de box / knuffelen

11.30 flesvoeding, daarna naar bed

15.00 flesvoeding, daarna spelen in de box / knuffelen

18.30 flesvoeding, daarna naar bed

23.00 flesvoeding, verder slapen

5.00 nachtvoeding

Nu we ze 2x 3 uur ophouden zijn ze de rest van de dag erg moe. Mochten ze om welke reden dan ook toch wat huilerig zijn, dan leggen we ze meestal in de doomoo naast ons. Daarin kunnen ze ook op hun buik liggen. En de zak is gemakkelijk op tafel te zetten!

Tijdje terug las ik hier wat over rode bultjes. Wie zn kleine had daar ook alwwer last van en wat was het? Ons zoontje heeft nu ook hele kleine rode bultjes.

Geplaatst

ow caroline, ik zou ook gewoon naar de kermis gaan. Je man moet het toch alleen kunnen! En jij neemt zelf de oudste mee, dus dat scheelt. En tja ik zou idd niet met een tweelingwagen de kermis over gaan :)

Geplaatst

Jrn, maud had er last van. Zo rond de 6 weken gaan de talgkliertjes ontwikkelen en dan zitten ze helemaal onder, maar bij maud was het ook wat exceem, waarschijnlijk door koemelk, dus dat eet/drink ik nu niet meer en ze heeft er geen last meer van

Melis fijn dat het nu goed gaat

Fren, waarschijnlijk een sprongetje. Is inderdaad met 8 weken. Maud heeft hem denk ik in de vakantie gehad en even daarvoor, ook steeds ontroostbaar en veel bij ons willen zijn. Dat was ze tijdens de vakantie toch al dus toen ging het ongemerkt voorbij gegaan. Nu kan ze ook ineens weer meer. Slaat tegen speeltjes aan volgt dingen en kletst heel veel.

Borstvoedings meiden, houden jullie al een vast schema aan voor jullie kids, ik heb het drie dagen geprobeerd, maar maud werd er een beetje sipjes van. Ze kletste en lachte minder. Vandaag ben ik weer begonnen met voeden op verzoek en ik zie gelijk mijn lieve moppie weer terug. Hoe is dat bij jullie

Geplaatst

Pfff... Huilende baby's zijn zwaar en vragen onwijs veel energie! Gekke vraag, maar zijn er meiden die voor de zwangerschap hebben gerookt en daar nu weer behoefte aan hebben?

Geplaatst

Poeh dames, ik mag niet klagen als ik jullie verhalen lees. Sinds vrijdag slaapt M in zijn eigen bed boven overdag in de puckababy en dat gaat super goed. Verder gisteravond na de fles van half negen wel krampjes en we zijn tot half elf met hem bezig geweest. Maar toen is hij als een blok in slaap gevallen en heeft geslapen tot half vijf en na die fles tot negen geslapen. Als we nu zijn laatste fles om elf uur kunnen gaan geven zou hij moeten slapen tot zes uur dat zou super fijn zijn! Maar ben zelf al een stuk uitgeruster nu hij zolang door trekt in de nachtZo lekker asperges eten mmmmmVoor Fren en caro: houd vol er komen betere tijden. Melis: fijn dat je mannetje weer thuis is en dat het al beter gaat!

Geplaatst

Hee meiden!

Fren en caro: pittig hoor! Als die kleintjes zoveel huilen is t echt lastig. Vreselijk woord inderdaad, maar ook ik denk dat het een sprongetje is. E had ook twee lastige dagen rond die 8 weken. Vind het boek oei ik groei trouwens wel heel leuk, vind het echt leuk om te lezen op welke vlakken die kleintjes zich allemaal kunnen ontwikkelen. Dat is echt allemaal nieuw voor me. Vind et leuk om met e te kunnen spelen en dat ook uitdagend en interessant te houden.

Ik ben herboren :-). Vanachtend na eerste voeding heeft m'n lief e mee naar beneden genomen en heb ik tot 11 uur geslapen!! Zalig!

Daarna zijn we uitgebreid gaan paasbrunchen, heel gezellig en e heeft zich voorbeeldig gedragen. Nog een beetje gesjanst met de obers, dus ze mag vaker mee :-).

Oh, en nooit gerookt...

Caroline: vervelend dat je vriend nog net heeft kunnen ruilen, kan me voorstellen dat je er wil zijn voor je vriendin. Hoop dat het nog lukt!

Fijne Pasen nog!

Geplaatst

Meezie, ik hou niet echt een vast schema aan wat betreft het drinken van Joël. Ik voedt ook op verzoek. Ik probeer alleen wel de laatste voeding 's avonds te rekken tot een uur of 11 zodat hij wat langer de nacht in kan. Dan meldt hij zich ongeveer om 3 uur.

Overdag zit er tussen de voedingen ook ongeveer 3 uur. soms iets meer maar als hij eerder honger heeft geef ik hem eerder.

Melis ik heb ook ooit gerookt maar helemaal geen behoefte meer aan. Nu al helemaal niet meer. Jij wel als ik het zo een beetje tussen de woorden door lees?! Trek je het allemaal nog een beetje?

Geplaatst

Ja, ineens is die trek in een sigaret er weer :-( Verder gaat het goed; Vince heeft vanmorgen tot 9 uur geslapen en verder tussen de voedingen door ook. Op 130cc laat hij er 4 uurtjes tussen, dus netjes. Hij is erg aanhankelijk, dus hou hem veel bij me.

Geplaatst

Hi melis: inderdaad lekker dicht bij je houden: goed voor vince en goed voor mama. En dan kun je ook geen sigaret opsteken :-)

Hier trouwens ook voeden op verzoek. Soms beïnvloed ik het wel n beetje. Bijvoorbeeld als ik op n bepaalde tijd weg moet en ik haar daarvoor nog wil voeden. Maar dan wijkt het nooit veel af van de tijd dat ze wrs zelf zou zijn gekomen. Wat ik wel echt beïnvloed is de avondvoeding. Ik maak haar rond 23.00 wakker voor de laatste voeding. Ze zit nu globaal op:

7.00

10.30

15.00

19.00

23.00

Maar soms zijn t ook zes voedingen op n dag

Geplaatst

Ik ben uiteraard wel naar de kermis gegaan hoor! Moet kunnen, hij wilde zelf ook dat ik ging. Was best goed gegaan. Nu, ik durf het bijna niet te schrijven, lijken ze allebei na de fles te slapen. Eerst gaan ze dan huilen in bed maar ik heb een trucje dat vooral bij Bram werkt: nog een paar slokjes geven terwijl ze in bed liggen. Riskant, omdat ze allebei regelmatig spugen, maar Bram valt vaak met de fles in zijn mond in slaap en als je 'm dan in bed legt wordt ie wakker. Nu lag ie er al in en ik geloof dat ie is blijven slapen. Kaat is er niet echt ingetrapt (ze liggen weer bij elkaar voor de nacht want Kaat maakte toch ook wel veel geluidjes) maar is nu wel stil.

Melis ik heb jaren gerookt, ben gestopt toen ik zwanger was van de oudste maar toen ze 15 maanden was kreeg ze een koortsstuip en dat was zo stressvol dat ik weer ben gaan roken. Mijn vriend is nog nooit gestopt dus er is altijd shag in huis. Ik rookte echter een stuk minder. Nu ben ik in juni definitief gestopt toen ik met de laatste ICSI begon, (hoewel ik na elke mislukking af en toe wel weer een sigaretje nam, uit frustratie). Ik heb er weinig behoefte aan, maar af en toe... Alleen wil ik echt niet meer beginnen want ik moet er niet aan denken steeds te denken: oh, nog even een sigaretje voordat ik een kind verschoon etc... Bovendien wil ik niet stinken als ik met mijn kinderen bezig ben.

Maar goed, om je vraag te beanwoorden, ja, ik zou er af en toe best zin in hebben maar ga het niet doen! Want als je de eerste eenmaal gerookt hebt...

Geplaatst

Melis- wat fijn dat Vince weer lekker thuis is en je mogelijk de oorzaak zelf hebt weten te achterhalen! Hopelijk dan vanaf nu weer een vrolijk manneke!

Pff Caro en Fren, vermoeiend om zo met ze bezig te moeten zijn he? Hopelijk de rest van vandaag beter gegaan? En Caro - nog naar de kermis geweest?

Iemand nog tips tegen berg behalve dan met olie in te smeren / in te trekken/ uit te wassen?

Chris - dat spul tegen de aambeiden dat ik gebruik heeft hemoclin of zoiets. Zag het toevallig gisteren ook voor het eerst in een reclame voorbij komen...

Meezie - ik voed ook op verzoek. Zit totaal geen ritme / schema in. Is dus echt helemaal op verzoek. Heb geprobeerd hem voor de nacht wakker te maken, maar dan is hij duf, eet hij niet veel en komt daardoor dus weer nog eerder! Meestal zit er 's nachts 3 uur tussen met soms een luze uitschieter van 4 uur. Overdag 2 a 3 uur tussen de voedingen en als ik op pad ben ook el uitschieters tot 4 uur er tussen. In ieder geval elke dag dus wel 8 voedingen maar dus totaal afhankelijk van wat we doen op een dag en dus telkens op totale verschillende tijden. De r van de regelmaat zit hier dus niet in, maar goed, die regelmaat brengen we wel in andere dingen aan, zoals voeden, verschonen, andere borst nog aanbieden, even in de box en dan evt slapen of op pad en dan weer het hele liedje van voor af aan :-P, is ook een vorm van regelmaat denk ik dan maar ;-)...

Vandaag voor het eerst alleen een flink eind met hem op pad geweest naar schoonfamilie. Wonen op anderhalf uur rijafstand en m'n man moest werken, maar ik vind het belangrijk dat Levi hen ook regelmatig ziet en andersom. Pff, vond het wel even pittig - moest onderweg onwijs nodig plassen, maar ja, hoe doe je dat als je alleen met je kind in de auto zit? Ik wilde hem niet achterlaten, maar kon hem moeilijk in de maxicosi op m'n schoot mee nemen het toilet op?!? Haha, dus nog tips daarvoor???

Hij wilde daar overigens niet in een bedje slapen - had hem in de puckababy gelegd ipv in de swaddle me, waar hij dus normaal stijver in ligt. Mogelijk lag het daar aan. Maar goed, in ieder geval: ik moet thuis bijna altijd overdag ook wel een paar keer de trap op en af om zijn speen er in te doen, zodat hij in slaap valt, met soms wel 6 keer consequent er heen gaan, speen er in, kus op voorhoofd en weer weg gaan ('s nachts slaapt hij trouwens prima in zonder speen?!). Dus dat deed ik nu ook 4 keer en toen gaf ik toch maar op toen ik zijn 1e traan ooit zag gaan. Maar ik had echt het gevoel dat mijn schoonouders me voor gek verklaarden. Ze zeiden toen ook - zou fijn zijn als hij gaat duimen ofzo zodat je niet met die speen zit, maar ja, dat gaat niet als hij zo "vast" ligt... Vond het niet echt een fijne opmerking, maar misschien bedoelden ze het helemaal niet verkeerd en vatte ik het alleen niet zo goed op. Heb niet een hele goede band met ze. Heb het maar langs me heen laten gaan / ben er niet op ingegaan behalve dat ik heb uitgelegd waarom dat inbakeren was, maar ik zie er nu wel onwijs tegen op om hem daar dus een keer heen te brengen om hen op te laten passen. In juni zou hij een avondje bij hen gaan slapen als wij naar Pearl Jam gaan 's avonds, maar ik zie het eigenlijk dus echt helemaal niet zitten! Breng hem liever bij mijn eigen ouders of zussen - lekker in de buurt en het idee dat die beter begrijpen van het bakeren en de speen etc... Pff, lastig dat uit handen te geven, want ze willen het wel heel graag en durf het ook niet goed met m'n man te bespreken, want die wilt natuurlijk ook heel graag dat zijn ouders een band met hem opbouwen door op te passen, etc... Klinkt m'n verhaal nou erg mutserig?

Geplaatst

Hee ink!

Tja, dat plassen. E is al een paar keer in de draagdoek/babybjorn met me naar het toilet geweest, haha. Zowel als we op stap waren als thuis. Ze moest eens weten.

Wb dat inbakeren, mijn schoonouders vinden het ook maar gek, geen van de andere kleinkinderen heeft ooit ingebakerd gelegen. Dus ook al gekke gezichten gehad, ik had gevoel me te moeten verdedigen, maar mijn man had dat totaal niet zo opgevat. Later hoorde ik van een tante dt zijn ouders de tip hadden gegeven hun kindje eens in te bakeren, omdat dat bij E zo goed werkt :-). Dus misschien is het bij jouw schoonouders ook meer verbazing in positieve zin. Ze zullen vast jullie aanwijzingen opvolgen als jullie naar pearl jam gaan. Oeh, Eddie vedder, was ik stiekem heel erg verliefd op toen ik hard was aan het puberen!

Geplaatst

;-) Ivfsh, ik zal hem de groeten van je doen dan! Ja, bedacht me ook al dat ze het misschien niet zo bedoelden, maar ik weet dat ze soms hun eigen ideeën er op na houden en dat als ze oppassen op bijv mijn neefje of nichtjes van die kant, dat ze dan gewoon helemaal hun eigen ding doen als ze het ergens niet mee eens zijn en dat ze best met hun oordeel klaar kunnen staan als iets ze niet zint. Vandaar dat de klik er niet zo is, want ik ben niet zo snel oordelend en word onzeker als iemand dat wel over mij doet (of in dit geval dan over de manier waarop ik hem probeer te laten slapen). Maar goed, ik moet het misschien maar nuchterder (is dat een woord?) bekijken en ze zelf maar aan laten klooien met hem die nacht, zodat zij zelf kunnen ervaren wat wel of niet met hem werkt en dan ontdekken ze het misschien snel genoeg, maar dan ben ik weer zo bang dat het arme ventje de hele nacht ligt te huilen en we hem overstuur terug krijgen en we achteraf ook nog via via te horen krijgen dat dat zo was omdat wij zus of zo met hem doen en het daardoor komt, want zo zijn ze dus wel... M'n man kan dat makkelijker over zijn rug laten glijden/ los laten, maar ik moet er niet aan denken dat dat ventje daar dan zo moet huilen,... Pff, hoe bedoel je op de zaken vooruit lopen hé? Komt misschien ook wel omdat ik hem nog niet langer alleen heb gelaten (zelfs niet bij m'n eigen man) dan max 30 minuten en het idee dat hij dan een hele nacht zo ver bij ons vandaan is vind ik ook gewoon een erg naar idee, dus het is misschien een beetje èn èn in dit geval...

Trouwens wel een idee, om de drager dan inderdaad mee te nemen als ik met hem met de auto weg ga - kan ik hem even uit de maxi cosi vissen en dan plassen. Moest ook tanken, dus heb hem toen wel even laten liggen toen ik moest afrekenen, maar de auto is niet uit m'n zicht verdwenen, dus durfde niet ook nog te gaan plassen!

Geplaatst

Wel lastig ink, ik zou wel ook willen dat op grote lijnen onze manier van opvoeden van ons meisje wordt gevolgd. Ik zou het tzt wel even rustig bespreken met je schoonouders. Hou het maar gewoon bij jezelf: dat je het al spannend genoeg vindt om een nacht zonder je kleine te zijn en dat het je geruststelt als je weet dat zijn routine hetzelfde blijft.

Maar voor nu: is dat optreden nog heel ver weg en moet je je er nog niet druk om maken! En je kleine schatje wat vaker alleen laten voor een paar uurtjes, dan went het ook wat meer. Gewoon starten met de mensen die je het meest vertrouwd.

Enneuh, doe de groeten inderdaad maar aan m. Heb ze een keer zien optreden op Pinkpop. Ow Eddie: wat maakte hij indruk: uberstoer :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden