Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, wat zielig is dat als ze zo gaan huilen.

Meezie: leuk dat zwemmen hè. M was daarna ook helemaal op en viel als een blok in slaap.

Caro: complete hectiek vandaag met de kids? Knap dat je zo rustig blijft!

Ink: als je twijfelt en geen goed gevoel hebt, gewoon naar de dokter gaan. Vorig jaar zei de kinderarts tegen mij, jij bent samen met je de man de enige die je kleintje goed kent. Als ze echt anders zijn gewoon weer naar de dokter!

Lianne: nu al de waterpokken, wat zielig! Een Brad met zemelen helpt tegen de jeuk hoorde ik van mijn zus

M heeft gisteren om half acht zijn fles op, om half negen naar bed en werd om 7 uur wakker. Zo raar, als hij een late fles krijgt slaapt hij minder lang dan als hij rond dit tijdstip zijn fles krijg.

Vandaag is manlief weer met hem naar de chiropractor geweest, hij kan niet zo goed naar links kijken dus daar is ze mee aan de slag geweest. Dus wel iets van een voorkeurshouding maar omdat hij niet zo ver de andere kant op kan kijken. Ze heeft een half uur behandeld. Nu over twee weken weer terug.

Geplaatst

Fren - wat sneu dat Fiene zo moest huilen. Zo te lezen is ze wel weer lekker gegroeid!

Lianne - nu al de waterpokken? Jemig, zielig zeg! Wellicht helpt talkpoeder tegen de jeuk? Beterschap voor je kleine ventje, knuff!

Ink - idd zoals al vaker is gezegd; als jij je als moeder zorgen maakt, gewoon naar de huisarts gaan!

Moontje - je verhaal is heel herkenbaar, Vince heeft ook een onwijze voorkeur voor rechts. Wij zijn hiervoor net naar het inloopspreekuur voor voorkeurshoudingen geweest.

Een manueel therapeut heeft Vince zojuist behandeld voor z'n voorkeurshouding en we moeten a.s. maandag terug. Alles beweegt goed bij Vince, ze denkt aan een spierenkwestie in z'n nek en zegt dat het met 2-3 behandeling weg is. Ben benieuwd.

Kon me net niet beheersen en heb de Tiny Love Classic nieuw gekocht bij Babydump. Ik wilde een driehoekskussen terugbrengen maar de beste mevrouw dacht dat ik hem zojuist uit het schap had gehaald, pardon??

Kan ik iemand hier nog blij mee maken? Vince heeft er slechts 1x ingelegen.

Geplaatst

Thanx meiden. Ben net even met hem naar het inloopspreekuur geweest voor de zekerheid (hihi, soort tussenstap naar evt wel of niet de huisarts)...

Hij was inderdaad een stuk minder aangekomen dan hiervoor: 2,5 week geleden 6775, nu maar 6950! Hiervoor per maand ongeveer 1,4 kg, dus 350gr per week en nu dus in 2,5wk 150 gram... Maar die wijkvp zei dat ze na 2 mdn minder snel aankomen met bv? Dus dat zal dan wel. En ik legde uit dat hij voor zijn verkoudheid op 8 voedingen per dag zat en gisteren maar op 5, maar 5 was nog prima zei ze (8 was eigenlijk). En de andere dingen, zoals meer slapen / minder kletsen en lachen, kunnen allemaal wel door de verkoudheid te maken hebben, maar zo lang hij plasluiers heeft, allert is en geen koorts heeft, hoef ik me volgens haar geen zorgen te maken, dus dat ga ik nu maar proberen, want hij is wel allert en geen koorts. Die plasluiers vind ik lastig voelen, omdat ze niet zo vol zijn als hiervoor, maar goed, ik ga ze gewoon lekker wegen haha, dan weet ik zeker of ze zwaarder zijn en hij dus wel of niet geplast heeft ;-)...

Het broekje met luier bevalt dus goed Meezie? Nou, dan ga ik er denk ik ook een aanschaffen ;-). Wil ook gaan babyzwemmen met hem. In de minivakantie zo'n luierbroekje aan gehad, maar vond het best zonde om voor 10 minuutjes dat ding aan te doen en weer weg te gooien (water was niet zo lekker warm - 30 graden, en zijn lipje trilde al vrij snel helaas...)...

Bikkel - Levi drinkt ook niet zo veel hoor: verschillend tussen de 100 en 130 max... Heb hem nog niet op elk tijdstip vd dag gegeven, dus weet niet of daar structuur ofzo in zit qua meer/minder drinken. Als hij dus voor het eerst naar de oppas moet, denk ik dat ik maar gewoon zeg dat ze 130 klaar moet maken en wat over blijft helaas maar gewoon weg moet gooien. Ga dan wel vragen of ze op wilt schrijven hoelaat hij hoeveel heeft gedronken, zodat ik kan kijken of er iets van een regelmaat in zit qua hoeveelheden etc... Maar mij is uitgelegd dat je bij bv niet hoeveelheden kunt vergelijken met elkaar, omdat jij bijv in 120 meer voedingsstoffen kunt hebben dan ik in 150 ofzo, omdat de samenstelling op je eigen kind is aangepast? Weet niet of het dus allemaal zo precies werkt, maar ik vond het een fijn idee dat ik hem dus eigenlijk nooit teveel of te weinig kan geven...

Ik heb geen idee tot wanneer ik bv wil geven. In ieder geval niet tot hij al kan praten haha, dat is niets voor mij. Ik wil het het liefst wel 6 maanden vol houden - ben er ook op ingesteld te moeten gaan kolven enzo op m'n werk en het lijkt me erg makkelijk voor als we op vakantie gaan in september ;-) - hoeven we geen poeder etc mee te nemen...

Lianne - dat is inderdaad al snel, de waterpokken! Van iemand bij de opvang gekregen? Ik begreep wel hoe jonger ze zijn als ze het krijgen, hoe minder ze last hebben? Maar lijkt me toch zielig bij zo'n hummeltje...

Melis - fijn dat hij niet zo heel veel behandelingen nodig gaat hebben...

Fren - inderdaad raar, dat streepje. Maar fijn dat je je er geen zorgen over maakt: waarom zou je ook als je zelf denkt dat het goed is... Onze auto is gister door de apk gekomen. Ik vond het gek dat hij nu pas weer in 2014 hoeft? Dus een apk voor 2 jaar? Hij is uit 2005, dus 7 jaar oud. Had er nog nooit van gehoord: dacht dat alleen hele nieuwe auto's in het begin niet elk jaar hoefden?

Geplaatst

Even nog hele andere vraag: iemand enig idee tot wanneer ze in de tub / badje gaan? Mijn zus is half sept uitgerekend en wilt dan graag mijn badje lenen, maar weet niet of Levi er dan nog in gaat bij 7 maanden???

Geplaatst

Geen idee ink, heb geen tub gebruikt en badje komt hier ook nog maar zelden uit de kast sinds ik met fiene douche. Komt mooi uit, want heb t geleend van m'n schoonzus en zij is ook weer zwanger. Kan een hoop zooi dus weer terug schuiven, incl wieg.

Welk zwembroekje was t ook al weer? Wil voor fiene wel iets meenemen naar griekenland. Heb een normaal zwembroekje voor haar, maar weet niet of ik t risico durf te nemen dat ze dan niet plast -of erger-poept...

Heb nog aan t cb bevraagt of fiene haar hoofd ok was qua afplatting - m'n vriend heeft een obsessie hierover- maar ze zei dat haar hoofdje perfect rond was. Gelukkig!

Geplaatst

Ink, de kleine van mijn tweelingzusje gaat er nogsteeds in, zij is 1.5.

Het badje wordt dan wel op de grond in de douchecabine gezet.

Melis, dat is goed te doen.

Meezie, ik heb nog een weegschaal staan, kun je lenen hoor.

Waar ben je wezen zwemmen, Spijkenisse, Oostvoorne, Hellevoetsluis of ....

Klinkt goed, ik wil ook gaan zwemmen, maar dat mag pas met 3 mnd.

Geplaatst

Ink, mijn dochter zit nog steeds in het badje omdat wij geen bad hebben. Heb een flexibel gekocht, kun je helemaal plat invouwen. Ideaal neemt geen ruimte in beslag.

Geplaatst

tjemig, wat schrijven jullie toch veel zeg...

Caro, wat een heftige ochtend bij jullie.

Lianne, wat vroeg voor de waterpokken. Wel fijn dat ze het zo jong hebben en niet te veel last. Een tip: doe Bepanthen op de pokken en je ziet ze uitdrogen.

Fren, hopelijk gaat het nu beter met Fiene en ben benieuwd wat de doctor over dat streepje zegt.

Meezie, ik heb nav die geplaatste link een stabilisatiekussen gekocht. Lauren ligt er comfortabel in maar zodra ze er geen zin meer in heeft gaat ze zo driftig door haar bed zodat ze toch weer op haar rug ligt.

Melis, ben je nog blij met je mobiel?

Geplaatst

http://www.zwemluiers.nl/ hier heb ik hem vandaan. Ik heb de imse vimse. Hij is niet waterdicht, urine kan er wel doorheen, maar dat gat ook door de zwemluiers, want die mogen nie absorberen. In het zwembad is dat geen probleem door het gloor wordt de urine gelijk afgebroken. De randjes sluiten wel goed af waardoor als ze poepen dat er niet uit loopt. Ik vind het er zelf leuker uitzien dan een zwemluier met daar over heen een zwembroek, hihi stom eigenlijk.

Vlinder, wat lief van je. Ik kijk het nog even aan. Ik kolf iedere dag 1 keer en kijk dan ook naar het randje wat erop de melk ligt de volgende dag. Dat blijft continu en de melk is ook niet te waterig dus zit wel goed, maar het blijft een onzeker puntje.

Ik ga in brielle naar de dukdalf. Spijk is te ver. In oostvoorne is het vanaf 6 maanden en in hellevoet moet je op een vaste dag en dan moet je je 12 baden kaart binnen 14 weken opmaken. Ook betaal je extra om je in te schrijven en voor een magneetkaart, etc. In de dukdalf kun je woensdag en donderdag ochtend, net wanneer het jou uitkomt. Van 9 tot half 10. Het is een lekker klein bad, met aan de kant een aantal van die verschhon plankjes. Vond het echt heel fijn, ga je mee dan?

Geplaatst

als baby's waterpokken krijgen dan kunnen ze het nog een keer krijgen.

het kan, hoeft niet:)

je hebt calendulan emulsie ( zie www.vsmkind.nl ) en je hebt dan de 2de gratis ( wat ik lees dan:D)

kan je ook bij aptheek kopen en drogist, en mentholpoeder wil ook helpen.

Moontje, Matthias heeft dat ook, als ik rond 20.00 uur fles geef en hem rond 00.00 uur weer dan slaapt ie maar 4 uurtjes , leg ik hem op bed ( wat al een paar weken zo gaat) en laat slapen dan word ie tussen 6 uur en 8 uur wakker s' morgens.

Matthias heeft ook sterke voorkeusrhouding naar rechts, en ook flink bezig met oefenen maar kereltje is zo sterk die drukt de opgerolde handdoek of wat dan ook gewoon weg, in de kinderwagen leg ik hem vaak op zijn zij, ik voed hem op de rechterarm en noem maar op.

hij zit heel mooi in zijn ritme, heerlijk!!

van mij man zijn werk een prenatalbon gekregen en wilden ook kijken voor een mobile, alleen kan dat geen zijn met een klem die je vast moet draaien want de rand van de box is daarvoor te breed, maar je hebt ze ook met klemmen.

Lucas heeft heel lang in het badje gezeten nu hebben we ook geen gewoon bad.

ook zette ik dat badje wel in de tuin in de zomer:)

zou voor zusje kijken via MP ofzo dan en nieuw zijn ze ook niet duur.

morgen weer aan het werk, maar 3 uurtjes dus snel weer thuis:)

Geplaatst

Wij hebben dit badje is wel handig als ze groter zijn en kun je ook makkelijk meenemen op vakantie.

http://www.babyproductvanhetjaar.nl/tag/flexi-bad/

Nou ik ga M dus echt niet meer wakker maken. Gisteren om 19.15 uur zijn fles gehad. Om 20.30 uur naar bed. We waren weer aan het twijfele, maar hadden bedacht hem te ,aten liggen en dan komt hij vannacht wel. Nou hij werd om 6.20 uur wakker en is daarna weer zijn bed ingegaan.

Geplaatst

Wij hadden precies hetzelfde met fiene Moontje! Toen ik haar niet meer wakker maakte sliep ze ineens van 8 tot 8. Heb wel toen alle flessen verhoogd naar 180/6, en die gaan ook leeg.

Handig badje trouwens!

Geplaatst

Wij hadden gister het ei van Columbus: voor het eten fles en weer slapen, rustig koken en eten zonder groene lampjes van de babyfoon en om 10 uur Bram en half 11 Kaat nog een fles, voor het eerst in lange tijd zo laat... Wat schetst mijn verbazing: komt Bram alweer om half 6 en Kaat om half 7! En als ze hun laatste fles rond half 9 's avonds hebben kunnen ze rustig tot half 8, 8 uur slapen! Pfff...

Maar goed, gisteravond was wel lekker, twee Bonesafleveringen kunnen kijken want vriend was boven Gone Baby Gone aan het kijken, wat een steengoeie film schijnt te zijn maar niet geschikt voor mij... Misschien werkt het bij hun net als bij ons: als je 's avonds te veel hebt gegeten en denkt: pfff ik hoef voorlopig niks, heb je 's morgens juist veel honger...

Om kwart voor 12 prikjes, bah, geen zin in, hoewel ik wel benieuwd ben naar lengte en gewicht... Bram heeft net fles nummer 2 gehad, Kaat slaapt nog, dus bij haar zal het redelijk goed uitkomen, ben bang dat Bram honger heeft straks als we moeten gaan. Nou ja, we zien wel, huilen zullen ze toch wel doen.

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik begin ondanks dat ik best verdrietig ben langzamerhand de draad weer op te pakken en ben aan het kijken wat ik in de toekomst wil gaan doen. Gelukkig heb ik nog even want mijn contract loopt per 1 september af. Ik neig er inderdaad wel naar om gastouder te worden maar hoe dat allemaal in elkaar zit moet ik nog allemaal gaan uitzoeken. Iemand ervaring? Of kennen jullie iemand die gastouder is? Alle tips zijn welkom!

Joël is extra lief deze dagen, net of hij aanvoelt dat mama niet zo lekker in haar vel zit. Ik heb me ook voorgenomen om nog van mijn laatste weken verlof te genieten. Deze tijd komt nooit meer terug.

Ik loop al weer heel wat pagina's achter dus vind het lastig op iedereen persoonlijk te reageren. Ik zal vanaf nu weer wat actiever met jullie meeschrijven.:)

Geplaatst

Wat gebeurt er een hoop hier! Ink, als je je zorgen maakt: gewoon naar de dokter gaan hoor!! Wat zielig voor S, zo vroeg al de waterpokken!! En komt het bij je meisje ook door? Bij ons heeft Hidde al 3 x de waterpokken op de creche overleeft: hij krijgt ze niet......dus hij neemt ze voorlopig ook niet mee naar huis. de verkoudheden hier worden wat minder, en voorlopig ben ik dan wel klaar met zieke kindjes..... Caro, succes met de prikjes straks!

Wij doen hier vrolijk mee aan de voorkeurshouding: Juul kijkt alleen maar naar rechts als het aan hem ligt. Zijn hoofdje ziet er nog goed uit, dus ik maak me nog geen zorgen.

Bikkel: hier drinken ze heel verschillend, de ene keer 10 minuten, en dan weer een half uur. Als ik een gekolfde fles geef, drinken ze 90 tot 120 maximaal. Ze groeien allebei goed, dus ik ga er maar vanuit dat het goed is..

O jee, hoor weer van alles uit de babyhoek....

Geplaatst

Ansje, fijn om weer wat van je te lezen. Goed dat je je schouders eronder hebt gezet en al aan het rondkijken bent!

Ink, hoe is het met jou en Levi?

Net bij CB geweest om Vince te wegen; 5415 gram! Meneer heeft z'n dipgewicht van 2500 gram dus al ruimschoots verdubbeld, ben trots op 'm!

Ook is de hartruis die eerder gehoord werd verdwenen, wauw!!

Geplaatst

Ansje fijn dat je je beter voelt. Ben benieuwd naar hoe het allemaal in zijn werk gaat met gastouders.

Melis, zo hij doet het super al twee keer zijn dip gewicht wow!!

Kijken jullie uit naar je eerste moederdag!! Nog meiden met attente mannen, ik verwacht dat die van mij het ongemerkt voorbij laat gaan. :((((. Maar misschien verrast hij me spontaan!! Hihi NEE geloof er niks van

Geplaatst

Lisanne en Jasper hebben doorgeslapen tot bijna half zeven vanochtend met nog om 11 uur ´s avonds de laatste voeding, waarvan Jasper maar weinig van drinkt. Dus dat gaat goed.

Vanochtend een collega op visite gehad en het was gezellig om even bij te kletsen.

Gistermiddag nog naar de gyn geweest voor de plek waar de knip is gezet. Zij concludeerde dat er inderdaad wild vlees zat en dat ze zich kon voorstellen dat ik er last van had. Dat gaat dus verwijderd worden onder plaatselijke verdoving. Wel een opluchting dat er iets gedaan kan worden. En dan hoop ik dat de plek daarna goed geneest en niet meer zo gevoelig is.

Geplaatst

wij doen niet veel aan moederdag, mijn moeder leeft niet meer, mijn schonmoeder ligt in het ziekenhuis dus mss dat we daar nog ven heen gaan.

Ik krijg uiteraard van Lucas een zelfgeknutseld werkje van school en daar kijk ik erg naar uit, lekker een zelfgemaakt ontbijtje van Lucas op bed ( wilde vandaag bed verschonen maar wacht wel tot zondag:D) en knuffelen met de kids.

van mijn man krijg ik niks, hoeft ook niet ik ben zijn moeder niet:D

net als die reclame van de fasioncheqeu, zo raar die vrouw is zijn vriendin, niet zijn moeder.

ik vind het ook maar een erg commercieel iets!

gewoon knutselwerkjes van de kids ( gaat moeilijk met een baby dan een leuke foto ofzo maar geen dure kadootjes hoor)

Geplaatst

Terug van het cb: beide ongeveer 5,5 kilo, Bram 59 cm, Kaat 58 cm... Alles goed behalve de hoofdjes... Nou ja, niet eens zozeer de hoofdjes maar waar ik wel van schrok is dat Bram op zijn buik werd gelegd en zijn hele lijfje neigt naar rechts! Zijn hoofdje viel steeds naar rechts en dat lijfje draaide een beetje mee dus toch wel een probleem. Kaat had het een klein beetje maar een stuk minder. Toch een verwijsbriefje voor de fysio gekregen want dit vond ik niet zo leuk. Kijk, als het cosmetisch is denk ik: ach, gaat toch haar overheen groeien... maar hij moet geen slechte houding ontwikkelen natuurlijk. Je zag echt verschil: Kaat draait haar hoofdje met gemak van links naar rechts en Bram heeft er meer moeite mee om naar links te kijken, beetje alsof ie een stijve nek heeft. Terwijl hij soms best op links slaapt.

En wat ze dus de vorige keer niet verteld had: ze komen bij je thuis! Ik zag er tegenop om met 2 babies naar de fysio te gaan maar bij babies komen ze aan huis, wist ik veel. Dat had die dame vorige maand wel even mogen zeggen, dan had ik het misschien al gedaan! Maandag ga ik bellen voor een afspraak...

Prikjes waren weer zielig, ze werden bijna paars van het huilen maar meteen daarna weer over en in slaap in de maxi cosi. Thuis allebei een fles en nu liggen ze heerlijk te slapen in bed. Benieuwd hoe ze straks wakker worden, blij dat we het weer hebben gehad...

Geplaatst

Ik heb ook alvast een balletje opgegooid dat het zondag moederdag is en nu maar afwachten of manlief er wat mee doet haha.

Caro dus fysio voor je kleintjes. Wat fijn dat ze aan huis willen komen, dat scheelt jou een hoop gesleep.

Marjan je hebt wel gelijk hoor, het is ook wel commercieel het moederdag gebeuren maar toch is het leuk als je in het zonnetje wordt gezet.

Melis, mooi dat Vince weer is goedgekeurd! :)

Geplaatst

Jullie er ook weer voor een maand vanaf dus? Gelukkig.

Wel vervelend dat Bram echt naar rechts neigt, goed dat je de fysio gaat bellen.

Ben wel jaloers dat ze direct gaan slapen... Fiene heeft het tot gisteravond 8 uur volgehouden, met van 4 tot half 6 krijsen, krijsen, krijsen...

Geplaatst

Caro: ik wist dat de fysio aan huis komt. Bram heeft dus hetzelfde als M. Ik zit daar voor bij de chiropractor. Ze geven dan oefeningen. Ik moet M veel op zijn buik leggen. Vandaag kan hij al even blijven liggen. Gaat al beter dan vorige week. Ze groeien goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden