Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren gefeliciteerd met onze drieling! Staat toch leuk in de ticker: 3 maanden...

Hier gisteren natuurlijk een zelfgemaakt cadeau gehad van de oudste: een soort dromenvanger: geverfde kleerhanger met harten er aan van verschillend materiaal, heeft ze erg haar best op gedaan zo lief... Papa heeft 'm aan het plafond gehangen...

Nou, eerste uitje/logeerpartij bij mijn ouders ging goed! Ze hebben inderdaad geslapen in de reiswiegen, wel wat krap met slaapzakken, nadeel van de tweelingwagen natuurlijk dat de wiegjes smaller zijn dan bij een gewone wagen. Over een maandje zijn ze er wel uit gegroeid!

Helaas gister bij thuiskomst een drama: we waren om 4 uur thuis en ze sliepen om een uur of 10 gisteravond... Huilen, steeds een fles willen maar dan in slaap vallen en zodra in bed weer krijsen... veel te veel indrukken gehad natuurlijk, veel meer wakker dan normaal want oma vond dat zo gezellig en vond dat ze toch ook even moesten zitten en spelen etc. Hadden we kunnen verwachten natuurlijk maar ik was kapot gisteravond...

De oudste ging ook nog huilen want die was ongelukkig: ze had zo graag bij oma willen blijven logeren. Ze kreeg natuurlijk weinig aandacht van oma deze keer en dat vond ze niet leuk. Zei ze niet hoor maar dan gaat ze huilen en wil niet zeggen wat er is. Hebben haar maar weer even beneden laten zitten en daarna in ons bed, zij zit natuurlijk ook steeds met dat gekrijs, hoewel ze er normaal goed tegen kan was het gisteren toch wat teveel. Ik ben naast haar gaan liggen en met kleren en al in slaap gevallen. Werd om half 12 wakker en had net de kracht om mijn spijkerbroek en vest uit te doen en viel weer in slaap...

Vanmorgen moest ik om 8 uur naar de huisarts, algemene checkup ivm hoge bloeddruk, dus kon ik haar niet weghelpen naar school, hoorde dat ze weer even was gaan huilen. Straks maar proberen extra aandacht te geven want ze is dit weekend duidelijk te kort gekomen... En van het weekend iets leuks met haar doen, naar de film ofzo.

Denk dat ik er nog even een half uurtje in duik, het is eindelijk weer stil hier in huis!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames,

Poeh druk weekend gehad. Drie avonden getennist. Zaterdagavond zijn mijn schoonouders komen oppassen. Dus moederdagontbijt was met mijn schoonouders. Wel slaap tekort gehad dit weekend. Twee avonden om 1 uur naar bed.....daar kan ik op mijn leeftijd niet meer tegen :-) M had zaterdag een pokke dag.....veel wakker, huilerig en krampjes. Zondagochtend dan ook een gigantische poepluier. Dus dat zat dwars!

Gisteren een heerlijke wandeling gemaakt met de kids. F in de rugdrager bij manlief en M voor op mijn buik. Geweldig weer, dat is dan wel echt geweldig met ons gezinnetje op pad. Wie had dat kunnen denken twee jaar geleden. Van oudste een geknutseld mandje gekregen. (Kdv juffen voornamelijk geknutseld)

Nu vandaag lekker op de loungebank in de tuin. Heerlijk.

Caro: lijkt me lastig om je aandacht te verdelen, inderdaad maar iets met je dochter alleen gaan doen. Zal ze vast leuk vinden.

Melis: hoe was het wegbrengen? Ik heb de eerste keer bij F huis al staan janken. Vind mezelf altijd heel stoer maar toen echt niet!

Fren wanneer gaa jullie op vakantie? Al snel toch?

Geplaatst

Aan moederdag hebben we niets gedaan, sommige hebben wel super leuke cadeau's gehad.

Manlief was de hele dag werken, gras binnen halen voor de winter, voor de koeien en schapen van mijn ouders.

Ik heb samen met mijn meisje genoten van het zonnetje.

Nog geen last van haaruitval, het is wel wat slapper.

Ansje, dan is het een logische stap.

Melis, sterkte met het wegbrengen en het wennen dat hij er even niet is.

Heb je je party outfit voor komend weekend al klaar.

Ik heb wel een vraag aan de flesjes moeders:

Inge drinkt nu tussen de 135 en de 165.

Met haar gewicht van 4800 gr, moet ze minimaal 120 drinken, soms zet ze een keel op als ze 95 ml gedronken heeft en wil ze echt 10 minuten niets meer drinken.

Daarna valt ze weer aan op de speen en drinkt ze nog 40 op. Hebben jullie hier ook last van en wat doen jullie hiermee.

Ik zal deze week niet veel online zijn, ik heb vanmiddag kraamviste, woensdag, donderdag, zaterdag en zondag en daarna de vrijdag voor Pinsteren en beide Pinksterdagen.

Hoop dat het daarna afgelopen is, afgelopen vrijdag nog maar een paar rollen beschuit ingeslagen.

Geplaatst

Zo dat was een vermoeiend dagje... pfff... maar ik heb het overleefd, wel erg moe. Wil niet klagen nu er weer een zwangerschap mis dreigt te gaan voor iemand die ik het zo hard gun... BAH ben er effe naar van.

Wat betreft dat drinken, heb ik ook wel eens bij Bram, Kaat drinkt 'm meestal rustig aan achter elkaar leeg. Ik leg 'm wel eens in de box en warm inderdaad 10 minuten later het flesje even op. Je mag het een uur bewaren dus moet kunnen. En dan gaat de rest eigenlijk altijd op. Denk niet dat er veel aan te doen is, kennelijk heeft ze gewoon een pauze nodig. Dit zal allemaal vast wel weer veranderen...

Ik heb nog maar mondjesmaat kraambezoek, je merkt echt dat sommigen denken: ze zal het nu wel zo druk hebben, we wachten wel even... Prima hoor!

Oh ja, haaruitval heb ik niet meer dan anders, wel slapper haar inderdaad.

Geplaatst

Bij jou dus ook reactie op t weekend? Hier ook! Fiene is alleen stil als ik blijf lopen met haar in de draagdoek.

Overigens zag de Ha niks raars in haar oog maar ben wel doorverwezen naar de kinderarts.

Geplaatst

Caro, zit de zwangerschap bij je Noorse vriendin niet goed? Of heb ik iets gemist hier?

Fren, fijn dat er geen afwijkingen in Fiene haar ogen zijn gevonden, vast een hele geruststelling!

Vince heeft zich netjes gedragen bij de gastouder. Toen we hem kwamen ophalen lag hij vrolijk te lachen/brabbelen in de box tegen Woezel & Pip. Daarna met hem naar de manueel therapeut geweest voor z'n voorkeurshouding. Ze constateerde een vastzittende nekwervel en drukte die los. Out of the blue bewoog meneer z'n hoofd helemaal naar links, zelfs plat! Ik wist niet wat ik zag, wauw!

Daarna wezen shoppen voor een nieuw bed, maar man o man wat een irritante verkopers! Proberen je van alles aan te smeren (nou willen we ook echt alles nieuw) en kwam op een totaal uit van 2689 euro. Dus ik zeg, ik heb zo'n beetje de duurste dekbedden/kussens, hoe ga jij ervoor zorgen dat dit aanbod mij trekt? Zegt ze; ik kan er 2600 rond van maken! Dus ik begon te lachen, tikkie bot maar toch, en zei; das alles? Zegt ze; ja, maar hij wordt ook gratis bezorgd. Toen ik zei; nou, als ik bijna 3000 euro uitgeef had ik niet anders verwacht dan een gratis bezorging en montage. Uiteindelijk maar weggegaan met de mededeling dat we er nog wel ff over nadenken.

Ga ff m'n pastaschotel uit de oven halen, fijne avond!

Geplaatst

Melis ik had het over Tool van het D&D topic, ze heeft bloed laten prikken en HCG was bijna verdwenen nadat ze eerst 95 had...

We hebben vanavond voor het eerst Nutrilon forte gegeven, ze gingen namelijk een uur na de derde fles alweer huilen. Ik dacht: die zitten lekker vol (hadden allebei bijna de fles leeg, zo'n 170/180 cc) en gaan snel slapen maar nee hoor, weer een illusie armer: ze hebben denk ik drie kwartier liggen huilen. Ben de was bij ze gaan opruimen, zingen, spenen moesten ze niet, pfff... Hoop dat het nog de nasleep van het drukke weekend was want ze hebben wel erg weinig geslapen de afgelopen 2 dagen. Nu zijn ze net 5 minuten stil, hoop dat dit het was voor vandaag en dat we ze pas morgenvroeg weer horen...

Heeft iemand van jullie wel eens die forte gebruikt en had dat meteen resultaat of werkt dat pas na een tijdje?

Geplaatst

caro, helaas geen ervaring met Forte.

Wel een vraag aan jou. Hoeveel flessen van hoeveel cc drinken jouw twins op een dag?

Ik wilde met Lauren ook proberen om eten te geven wanneer ze erom ging huilen. Ze heeft vandaag gegeten om 6.30, 10.30, 13.30, 17 en nu net om 21.00. Ze heeft 3 x 180 water op en 2x 165. Ik geloof nooit dat ze het nu gaat redden tot 6.30 uur terwijl ik dat natuurlijk wel hoop.

Kortom, ik vind dat ze echt veel gedronken heeft vandaag en ben dus benieuwd naar jou twins.

Geplaatst

Jemig, wat sneu voor Tool zeg! Zij is toch al heel lang bezig voor een wondertje?

Caro, hier geen ervaring met Forte dus kan je geen antwoord geven. Hopelijk blijven je kindjes stil de rest van de avond en melden ze zich morgenochtend weer. Fijne avond alvast!

Ik ben zo eigenwijs om Vince al rijstebloem te geven bij z'n laatste fles, gisteren overdag geprobeerd. Vanmorgen een mooie poepluier dus net in z'n avondfles een schepje toegevoegd. Ben benieuwd hoe hij het hierop doet 's nachts.

Geplaatst

Jij bent echt eigenwijs met je perenhapje en nu ook rijstebloem, dat je dat durft als nieuwbakken moeder... ik wacht braaf nog een maand hoor!

Simonja ze drinken meestal 4 flessen van 200 cc, dwz 180+6 wordt 200 en dat gaat bijna altijd op. Soms iets meer als eentje blijft huilen maak ik nog wat extra: 90 of 120 en dat gaat dan ook (bijna) op. Daar zit dan wel minstens een half uur of meer tussen hoor, niet meteen er achter aan. Er zitten dagen tussen van 5 flessen per dag maar meestal dus 4.

Ze zijn nog steeds stil, ga maar eens naar beneden zo, wat fruit eten, nog niet gehad vandaag. Was bij de huisarts vanmorgen op de weegschaal en was helaas veel zwaarder dan thuis! Wat een desillusie... At sinds een paar weken alles wat los en vast zat (plus gezonde dingen) maar ik ga toch maar een beetje opletten. Echt lijnen kan ik nog niet, daarvoor teveel stress en drukte...

Geplaatst

I know, maar weet je? Vince drinkt bijna een liter per dag, vannacht kwam hij om 01.00 uur en dronk zo ineens ff 170cc! Dus 5x 200cc ipv 4x 200cc.. Moet toch iets..

Geplaatst

Hier ook 4x200. Heel soms nog een klein flesje van 90, maar dat is bijna nooit.

Caro, hier ook drama vandaag, fiene slaapt nu ne een half uur. Was de hele avond huilen als ze in bed lag, tot aan krijsen aan toe. En we hadden iemand voor offerte voor kunststof kozijnen, dus dan laat je zo'n meisje ook niet keihard janken.

Had ik al gezegd dat de HA niks kon zien in fiene haar oog? Overigens een CB arts die links en rechts niet uit elkaar kan houden. Weet 100% zeker dat het links was, zij had rechts opgeschreven... Lekker handig. Wel doorverwezen naar de kinderarts, morgen maa even een afspraak maken.

Vin is net weggeraced naar z'n moeder: haar vriend was bewusteloos geraakt in de badkamer en ze was helemaal kn paniek... Durfde de HA/ziekenhuis niet te bellen... Pfff, die generatie heeft te veel ontzag voor de medische wereld hoor! Hoop dat het meevalt!

Geplaatst

Heb een supermoederdag gehad!

kreeg een heerlijk ontbijtje van Lucas, 2 boterhammen met kaas, tomaat ( met kroontje:D) en mozzerella, en een beschuitje met boterham worst:), kopje koffie en een glas sinasappelsap ( vers geperst gemengt met pak) papa kreeg hetzelfde ontbijtje, duurde wel een uur eer het klaar was maar zoo lief!!

ineens een gil uit de keuken, mama hellup!! hij had een glas laten vallen, papa was toch net van plan om polshoogte te nemen en de koffie en sap mee te nemen want ja daar laat je een kidn niet mee de trap op lopen:)

kreeg ook een heel mooi geverft potje met geknutselde bloemen, Ma-de-lief-ste:) zoo lief!! mooi gedichtje erbij dat ik de lieste moeder van de hele wereld ben en dat ie heel veel van me houdt.

Kreeg ik nog een emo bui in bed, dat ik zo happy ben met Matthias, een wondertje, en met Lucas natuurlijk dat net zo'n wonder is.

Hij vroeg aan me of er wat met zijn ontbijtje mis was maar nee " mama is zo blij met jullie"

En in de avond vreselijk huilen omdat ik mijn moeder zo mis, na 22 jaar mis ik haar nog steeds, dat ze niet mocht meemaken hoe wij onze kindertjes kregen en het geluk niet kan meedelen, kan haar niet om hulp of advies vragen noem maar op..soms heb ik zo'n bui.

haaruitval valt mee ik heb kort haar dus merk er niet veel van.

bij Lucas had ik het heel erg.

Matthias krijgt 5 flessen van 180+6 en hij slaapt goed van 20.00 uur tot 07.00 uur ongeveer, ook wel eens 6 uur, maar over het algemeen 7.00 uur.

rijstebloem doe ik nog niet, gaat nu goed dus laat het zo, fruithapje wacht ik ook nog even mee, Lucas was 2,5 maand met eerste fruithapje maar die was veel hongeriger maar doe ik nu niet zo snel weer.

Heb niet het idee dat ie er al aan toe is, en kan gauw genoeg.

Hij was gister trouwens 3 maanden:) gaat zo snel.

soms komt het zo uit dat ie 4 flessen krijgt maar volgens mij moet ie nog op 5 zitten.

maar dan moet ik hem vroeg wakker maken, laat ik hem slapen kan het 8 uur worden dat ie wakker word en dan redt ik 5 flessen niet, want vind 21.00 uur op zijn laatst laat genoeg en hij slaap de hele nacht door en als ik hem weer later ga geven gaat ie daar aan wennen.

Geplaatst

Jee Fren. terwijl ik een heel verhaal typte heb jij het net gemeld van de vriend van je schoonmoeder,

hoop dat het goed gaat, wat een schrik!!!

Geplaatst

Hoop t ook... Heb haar net gesproken, ze is wat rustiger. Vin kwam ook net binnenlopen daar. Heb haar op het hart gedrukt da ze moet eisen dat er een arts komt kijken. Hij is 70, dus je weet het nooit. Heb haar ook laten beloven dat als er ooit weer zoiets gebeurd dat ze 112 belt, want als het een beroerte is telt iedere seconde. Had ze niet aan gedacht (is niet heel stress bestendig in paniek situaties, ze verstart dan). Hij heeft de hele da in de tuin gewerkt, palen in de grond staan heien met een handhei-ding en voelde zich niet zo goed. In bed gaan liggen en m'n schoonmoeder ineens een knal: was hij van het toilet gevallen, rollende ogen, zweet gutste van z'n hoofd, hij had alles laten lopen. Klinkt mij niet heel goed in de oren... Bewusteloosheid is nooit een goed teken, en hij is hele stukken kwijt. Hoop ech dat ze naar het zh gaan of da er in ieder geval een arts langskomt, want zo kun je de nacht niet in!

Zal wel morgen worden voordat ik update kan plaatsen, maar hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

fren, dat is zeker schrikken. Hopelijk valt het mee. Laat je het weten?

Marjan, ik herken je emo-buien om je moeder heel erg. Mijn moeder is vorig jaar

Plotseling overleden aan een complicatie van een hersenbloeding. Ik mis haar ook zo enorm.

Zij heeft alle jaren ellende meegemaakt die wij hebben moeten doorstaan om

Onze kids te mogen krijgen maar kan niet meer meemaken hoe gelukkig we nu zijn.

Zo oneerlijk en vaak heel pijnlijk. De tranen vloeien hier ook nog regelmatig.

Geplaatst

Dat is schrikken Fren! Waarom heeft ze niet 112 gebeld?

Grappig, gaan die apen van ons weer gelijk op... zouden ze een telepatisch lijntje hebben ofzo. Ze lijken helemaal niet op elkaar in het gezicht maar zo grappig om dat filmpje te zien, dat doet Kaat dus ook... Schattig, dan smelt ik weer en vergeet (heel even) dat ze net weer gespuugd heeft of een doorgelekte poepluier of een krijsconcert...

Melis, hoe bedoel je ik moet wat? Onze cb arts zei dat Forte hetzelfde effect heeft als rijstebloem: gaat om meer eiwit dat er in zit en waar ze vol van raken. Dus je zou Forte kunnen proberen. Ik denk dat ik te snel wilde, als ik erover nadenk is het logoischer dat het even duurt voordat het werkt en niet meteen, toch? Nou ja, ben nog steeds benieuwd naar ervaringen.

Ik ga zo maar eens naar bed, tis wel vroeg maar beetje lezen en slapen, heb al sinds vanmiddag prikogen van vermoeidheid.

Welterusten!

Geplaatst

Voor baby's geldt een max van een liter per dag toch? Vince krijgt koemelkvrije voeding, dus Forte is hier geen optie. Vandaar mijn probeersel met de rijstebloem, dat is koemelkvrij... Zolang hij poept/plast/lacht/slaapt en niet overmatig huilt zal het wel meevallen...

Geplaatst

Arts zegt: veel drinken en iets eten. Te hard gewerkt.

Pannenkoek! Vind het echt onverantwoord dat ze zo de nacht in moeten. Die eikel komt nie eens kijken! De vriend van m'n schoonmoeder is 70+!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden