Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zo Fiene! Misschien gaat ze er eindelijk lol in krijgen om te eten.

Ik las weer ergens waar het ging over vers versus potjes, dat potjes prima zijn, alleen het nadeel is, dat ze altijd (vanaf 6 maanden) gemengde smaken krijgen en niet de pure smaken, zoals bijvoorbeeld alleen pompoen of alleen mango. Zit wat in...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, ik ben er weer!! Hebben een heerlijke vakantie gehad met de twins! Meer dan 2 weken alleen maar genieten van het mooie weer en uiteraard van hun! We zijn ook 2 weken lang een attractie geweest, niet normaal zoveel bekijks als we gehad hebben. Iedereen was helemaal weg van onze popjes ;-)

Nu weer werkelijkheid en volgende week weer aan het werk, weer afkicken dus!

Chris, wat fijn dat het nu redelijk gaat met Jasper, en al een mooie tijd aanvalsvrij is. Wat een slopende weken hebben jullie gehad zeg! Ik hoop dat jullie nu weer een beetje kunnen gaan genieten van hem, en dat het stabiel blijft. Wanneer je nog geen vast voedsel wil geven zou ik ook gewoon nog even wachten voordat je zekerheid hebt!

Wat grappig dat jullie het nu over vast voedsel hebben. S.ven en L.ara eten echt al super goed! Ze eten elke dag 1 stuk fruit ieders, en dan als het kan ook heerlijk vers. Potje eten ze ieders bijna een hele op! En vers vinden ze bloemkool, wortels, sperziebonen, broccoli helemaal geweldig! Wil dit weekend rijst met kip en groente vers te gaan maken. Ik ben wel benieuwd hoe je de macaroni gemaakt hebt Meezie. Heb ik Oostenrijk wel een potje gekocht met Spagetti, dit vonden ze heerlijk!

Daarnaast 3 flessen en brood is ook favoriet! Totaal geen klagen dus!

Geplaatst

Klinkt goed allemaal Lianne! Maar jouw twins zijn een maandje verder dus ik hoop dat ze over een maand hier ook meer eten... Ach, zo lang ze allemaal goed groeien zullen we het niet zo slecht doen toch?

Geplaatst

Das ook mijn instelling caro! En als je ziet dat jouw brammetje een klein veelvraatje is en mijn Fientje het liefst alleen flessen eet, maar toch groter en zwaarder is, dan denk ik inderdaad dat ze gewoon voorlopig genoeg hebben aan melk. Rustig opbouwen en geen zorgen maken, komt vast goed (zei zij vooral tegen zichzelf :happy: ).

Geplaatst

Zolang ze goed groeien is er niets aan de hand! Toen ze 6 maand waren was het ook eerst brullen toen ze vaste voeding kregen. Dan was ik blij wanneer ze ieder een half potje leeg aten. Nu meer dan een maand verder willen ze liever vaste voeding en laten een deel van de fles staan... Ze zien er goed uit dus ik vind het prima! EN dat zal bij jullie ook vanzelf komen! Het komt helemaal GOED :-)

Geplaatst

Het enige is dat ik graag zou willen dat het goede eters worden en ik er nu misschien nog wat invloed op heb... De oudste is niet zo'n goede eter namelijk, erg slank, bijna iets te mager zelfs (figuur van haar vader :-)) en eten vindt ze maar zozo behalve snoep en ijsjes... Dus ik zou graag willen dat Kaat en Bram betere eters worden...

Geplaatst

Brullen doen ze hier trouwens niet bij eten hoor, meer gewoon kop naar de kant gooien en mond dicht houden als ze iets niet (meer) willen, maar dat is eigenlijk maar een paar keer voorgekomen en dan alleen bij Kaat...

Geplaatst

Haha, dat is meiden eigen denk ik, bij S.ven gaat de mond al open voordat je de lepel weer uit het bakje hebt. L.ara kun je de lepel voor haar oogjes houden en nog doet ze de mond niet open, die zit dan met haar gedachten heel ergens anders. Verder kan ze wel goed eten hoor!

Snap wel dat je graag wilt dat ze goed gaan eten. De kids van mijn broer eten ook erg slecht tot helemaal niet! Mijn nichtje is ook mager en ik vindt haar ook zo witjes altijd. En snoepjes, kaas en worst en dat soort dingen eet ze gewoon lekker op! Je hoort weleens dat je er geen aandacht aan moet schenken, door bv de tafel niet te dekken voor ze, als ze toch niet willen eten kunnen ze ook blijven spelen of wat dan ook. Vaak komen ze dan wel (zegt men). Wel een drama lijkt mij.... Mijn man en ik zijn zelf goede en gezonde eters, dus hoop ook dat S&L dit gaan worden...

Geplaatst

Lianne welkom terug! Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad. Hier nog 4,5 week werken en dan gaan we ook twee weken genieten.

hier kunnen we allebei wel goed eten, maar hebben we geen ritme waardoor het eten (ontbijt en lunch) nog wel eens vergeten wordt. Gelukkig beginnen we nu langzaam aan ook mee te gaan in het ritme van maud waardoor ook wij beter eten.

Macaroni was heel simpel hoor, gehakt geruld, mais (had het nu uit een blikje maar had het liever vers willen hebben) wat macaroni erbij en tomaten puree (wele even kijken of er geen zout is toegevoegd.

dat allemaal samen gooien en wat edtra water erdoor. Ze heeft echt heerlijk zitten smullen en is weer wat anders als aardappels en groente.

Mijn zus haar kids kunnen ook heel goed eten en die eten ook bijna alles. Zij heeft altijd aangehouden dat knderen heel goed kunnen aangeven of ze genoeg hebben gehad, tot een jaar of drie.

dus niks opdringen als ze aangeven dat ze niet meer willen.

als maud genoeg heeft gaat haar bekkie op slot, doet ze haar handen voor haar mond en haar ogen dicht, dit doet ze met zowel haar fles als met de verschillende maaktijden.

toevallig stond er ook in het foldertje van het voedingscentum, jij bepaald wanneer en wat je kind eet en je kind bepaald hoeveel.

Geplaatst

Hier ook een goed etende baby! Sinds dat V 5 maanden is zitten we op het 6 maanden schema (3 flessen, groente/fruit, broodje o.i.d.) en dat gaat prima. Zodra ik z'n slabber om doe, weet hij hoe laat het is en wordt helemaal wild van enthousiasme; ik ga eten! Bij elke hap die hij krijgt doet hij; hmmmmmmmmmmm!! Haha, geweldig!!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Meezie, lekker die macaroni, ga ik ter zijner tijd ook maken.

Waar ga je heen op vakantie?

Melis, hoe is het bloedprikken gisteren gegaan.

Heb je al uitslagen of moet je wachten tot begin volgende week.

Chrish, ik hoop het niet voor je maar, het is dan wel duidelijk wat het is.

Fijn dat Japser alweer een dag aanvals vrij is geweest.

Lianne, welkom thuis, fijn dat jullie het naar jullie zin gehad hebben.

Natuurlijk trek je met 2 kleine kindjes altijd veel bekijks, een kleine is bijzonder en als je er dan 2 hebt, dan heb je de aandacht van veel mensen.

Fren, van welk merk is de pompoen met rundvlees.

Caro, veel plezier in de efteling.

Hier gisterenavond een fles weigeraar.

Precies zoals jullie allemaal omschrijven, lippen stijf op elkaar en als ik toch aandring, brullen, gillen met tranen erbij.

Heb haar maar weer op bed gelegd en doorgeslapen tot 07.00 uur.

Het klinkt misschien raar, maar dan heeft ze de late fles niet meer nodig.

Ik ga het volgende maar proberen.

07.00 fles - 10.30 fruit - 11.45 fles - 16.00 fles - 18.30 - 19.00 vaste voeding en naar bed.

Lekker laten slapen en we kijken wel hoelaat ze wakker wordt, ben benieuwd.

Vanochtend dronk ze nog maar 100ml, dat vond ik zelf te weinig, dus na het badje om 08.15 nogmaals 100 ml gemaakt, ze was nu boos dat het op was.

Hopelijk wordt het weer vandaag snel beter, is erg somber begonnen op de Zuid-Hollandse Eilanden.

Als het lekker weer is vanmiddag naar de oogstdag in Tinte, vlakbij Brielle en morgenochtend een kinderverjaardag.

Fijn weeekend allemaal.

Geplaatst

Vlinder, wij hebben eenzelfde schema, alleen avondeten om 17:00 uur en dan om 19:30 een papfles en slapen. Van die laatste fles worden ze heerlijk loom en rozig. Zo'n laatste fles voor het slapen hebben we bij de oudste tot 2 jaar erin gehouden, vond hij heerlijk ontspannen ( en wij dus ook...)

Geplaatst

Melis, afwachten maar.

Hoe voel je je nu.

Mira, vorige week hadden we het over onze schema's

Toen dacht ik hier zijn we nog niet aan toe, en nu, zijn wer erineens aan toe..

Dat is misschien beter, haar eerder eten te geven en daarna om 19.30 uur nog een pap fles en dan naar bed.

Ben benieuwd vanavond testen, nu lig ze te slapen, dus fruit om 10.30 uur zit er niet in.

Geplaatst

Vlinder, misschien handig om i.d.d. eerst vaste voeding te geven en vlak voor Inge naar bed gaat een papfles? Zo doen wij het ook.

Ik voel me niet lekker, duizelig/slap/moe, kan me niet concentreren, hoor dingen wel maar ze komen niet aan, 'kwartjes' vallen later dan normaal.

Zal wel weer een keer overgaan.

Geplaatst

Melis, dat het allemaal wat later land, kan ook nog komen van de zwangerschap.

Dat valt onder het kopje ontzwangeren, heel herkenbaar.

maar moe slap en duizelig, dat is niet goed.

Rust lekker uit van het weekend, mannetje vrij of werken.

Super bedankt voor de tips.

Ik heb het opgeschreven en nu nog uitvoeren.

07.00 fles - 10.30 fruit - 11.45 fles - 16.00 fles - 17.30 groente - 19.30 -20.00 fles met pap en naar bed.

Geplaatst

Thanks Vlinder!!

Of het ontzwangeren is, weet ik niet. Maar voel me wel knap beroerd (lichamelijk). Als dat zo is, vind ik ontzwangeren vele malen heftiger dan het icsi traject van hormonen spuiten/punctie en zwanger zijn.

Vandaar dat ik ff wat minder actief ben, sorry!

Geplaatst

Melis, rot zeg dat je je zo shit voelt! Als hb te kort is voel je je volgens mij wel erg moe!

Het niet aankomen van info herken ik ook, alsof je niet geïnteresseerd bent in de ander maar ik vind het soms zo vermoeiend om alles op te slaan, belangrijke dingen moet ik echt opschrijven, geheugen is een zeef!!!

Succes meis en een dikke knuffel!

Jarno had gisteren weer een slaapavond, 19.00 naar bed en om 22.00 opgepakt voor een voeding en toen doorgeslapen tot half 5, huilerig dus effe aangelegd en toen weer geslapen tot 9.00 en daarna tot 11.00!!

Waarschijnlijk alle indrukken van de gastouder verwerken haha, voor mij minder want ik zou in de buurt gaan bbq'en als Jarno wakker zou worden haha dus een boterhammetje voor moeders dus maar!

Geplaatst

Caro, hoop dat je mooi weer hebt in de Efteling. BIj ons (Overijssel) is het voornamelijk regen.......en gaat het je vriend ook goed af vandaag met de twins?

Melis, wat k*t dat je je neit goed voelt! Hoop dat er iets uit de uitslag komt waar je ook iets aan hebt en aan kan doen. Doe rustig aan!

Hier ook een slechte dag. Kids zijn wat huilerig. Denk dat ze last van tandjes hebben, en ze zijn ook erg moe.... Zelf heb ik hoofdpijn, dus ga ook maar even met de beentjes op de bank nu de kids lekker in bed liggen!

Geplaatst

Lianne/Bikkel, bedankt voor jullie lieve woorden! Bikkel, het zogenaamd ongeinteresseerd overkomen herken ik heeeeel erg! Hoop dat dit gevoel i.i.g. snel overgaat!

Lianne, hoe gaat het met Sven en z'n helmpje? Hier gaat alles goed, wij mogen de 31e voor de 1e meting! Het is me onwijs meegevallen tot nu toe, jou ook? Zien jullie al verbetering? Bij Vince is de afplatting mooi aan het bijtrekken.

Net het Opperdepop kookboek gekocht, alleen geen goede staafmixer/blender in huis. Zit te twijfelen of ik de Philips Avent Stomer en Blender zal kopen..

Geplaatst

Melis, niet dat ik aandelen Philips Avent heb hoor, :clap2:maar hij werkt heel goed. En alles wat je teveel maakt, kan meestal in de vriezer.

Geplaatst

Goeiemorgen,

We hebben een heerlijke dag/avond (tot half 11!) gehad in de Efteling, met heel mooi weer! Twee keer een paar drupjes regen maar niet eens genoeg om de jas aan te trekken. Erg druk, logisch met de laatste lange openingsdag, maar wel te doen. En thuis is het prima gegaan, al was papa toen wij thuis kwamen wel erg moe...

Ik wilde eigenlijk de papfles in de ochtend gaan geven maar de meesten van jullie doen het dus 's avonds? Geloof dat ik dat bij de oudste ook deed en toen ze ouder werd gaf ik nog heel lang zo'n pyamapapje voor het slapengaan, vond ze heerlijk. Maar ze krijgen niet altijd op hetzelfde tijdstip de laatste fles... Nou ja, ben het vanmorgen vergeten, wel zoals altijd 2 schepjes rijstebloem maar moet de papspenen nog uitkoken, dus vanavond maar eens kijken.

Heb trouwens 3 spenen weggegooid want Kaat heeft er blijkbaar op zitten kauwen, kon beetje vloeistof er in zien zitten (sap of fruit?) dan is het niet hygienisch meer volgens mij. Heb nu een dental speen voor haar gekocht, die moeten sterker zijn. Hele spenengedoe is nieuw voor mij want de oudste had nooit een speen.

Geplaatst

Fijn dat jullie het gister leuk hebben gehad in de Efteling! En nog mooi weer ook! Mannen kunnen zich ook wel druk maken hoor wanneer ze alleen met de kids zijn ( die van mij tenminste wel ). Wij doen in de ochtend een papfles en de laatste fles doe ik nog met rijstebloem.

Melis, helm gaat super! Vrijdag voor controle geweest en ze hebben hem weer iets wijder gezet. Wij zien ook al verbetering! Nu vindt hij het niet meer erg wanneer we hem op en af zetten. Dat was in het begin nog wel een drama!

Hier last van water! Pff, hebben een dijkwoning met een onderhuis, er stond bijna 20cm water in het onderhuis. Het riool kon het niet meer aan, en er is veel wateroverlast bij ons in de buurt.

Voordeel is dat hij nu weer helemaal schoon is. Nadeel: ik had er schoon wasgoed staan op de grond. Is nu weer helemaal smerig............. Ik verveel me dus nog niet....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden