Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel bijblijven he Fren! :-) Ik heb Appie gemist maar de laatste klapper was de Makro, 3 dozen halen, 2 betalen en per doos 3 pakken... Volgens mij geldt die nog wel, blijft altijd wel een tijdje daar.

Geplaatst

Nu we toch weer terug zijn bij luiers... Ben nu bezig met een pak Active Fit die moeders ook nog had gehaald, maar die zijn fijn! Lekker zacht en leuk met Sesamstraatplaatjes. Volgens mij zijn het de duurste, vind het nog steeds raar die 3 soorten van Pampers maar merk toch wel verschil nou ik ze alledrie heb geprobeerd, met name in zachtheid, de Simply Dry is veel 'papierderiger' en de Baby Dry zit er tussenin... Vind ik dan hè :-)

Geplaatst

Carl ik vind de active fit juist weer niet fijn. Vind de babydry geweldig. Ik kreeg vandaag bij het cb te horen dat M af en toe wel in de kinderstoel mag. Hij was sterk genoeg. Zou wel ideaal zijn voor die twee van jou.

Mira dat hele lange huilen kan ik ook niet hoor dan zijn ze ook echt over hun toeren. Maar jengelen laat ik gewoon gaan.

M is weer goed gekeurd op het cb; 7800 gram en 69 cm. Fruit maar weer eens gaan proberen tot nu toe vind hij het niets. Rijstebloem adviseren ze bij ons niet. Te veel suiker en nergens voor nodig. M heeft nog 4 flessen en soms zelfs 5. Verder is hij altijd vrolijk, alleen vandaag is hij over zijn toeren. Twee keer mee geweest vandaag en amper geslapen. Manlief werd er gek van .....

Zo nu aan een kopje thee op de bank!

Geplaatst

Zal eens vragen van de kinderstoel, wij moeten 24 aug weer naar het cb.

Zit er veel suiker in rijstebloem? Weer wat geleerd. Ga je wel andere pap geven dan? Het is met 6 maanden toch 1 papfles per dag? Ik wilde beginnen met rijstebloem, nu doen we 2 scheppen bij de ochtend- avondfles maar dan dikker maken tot 6 scheppen ofzo? Wilde nog even het pak gaan lezen.

Vanochtend banaan, nectarine en halve appel, ging er bij allebei in als koek! Vanavond zalm met pompoen en aardappelpuree en Bram vond het lekker maar Kaat vond er niet veel aan. De kat vond het overigens ook heerlijk, zie FB... Heb hem uiteraard alleen even laten snuffelen en gauw weer weg maar wel wat gegeven toen ze klaar waren en dat werd gretig opgeslobberd haha!

Geplaatst

Hier ging het herfstpotje met pompoen er half-half in, maar ze was ook wel erg moe. Net vier potjes gemaakt met aardappel, wortel en peultjes, wat melk erdoor om goed te pureren, ben benieuwd!

Vroeg trouwens welke luiers ze op de crèche gebruiken: huismerk van de Dirk! Das goed om te weten! Heb even gekeken, die kosten 6.49 per 40 stuks, dus daar gaan we maar op over als de voorraad pampers op zijn. Twijfel nu of ik m'n vader zal zeggen dat ie ze niet meer hoeft te halen, of dat ik de makro aanbieding nog maar even meepak.

Geplaatst

Joh pak 'm mee, komt op 7,30 per pak geloof ik had iemand uitgerekend. Je kunt toch afwisselen? Ik doe huismerk wel eens overdag maar 's nachts altijd Pampers.

Kom overigens wel regelmatig bij Dirk dus als ik door mijn voorraad heen ben maar eens proberen. En Lidl he, daar zijn sommigen ook heel tevreden over, zal ook wel in die prijsklasse liggen, nog niet geprobeerd.

Geplaatst

Ik vind het trouwens wel grappig bij jullie Fren: je hebt wel dure spullen zoals een nieuwe kinderwagen ipv MP en Nuna Leaf wipstoel maar melk van het Kruidvat en luiers van Dirk! Geinig...

Geplaatst

Haha, alles is relatief hoor: kinderwagen hebben we voor de helft van m'n schoonmoeder gekregen. Kamertje hebben we van mijn moeder. Nuna leaf is van marktplaats, net zoals de buggie, de bumbo stoel (die ook al weer via mp verkocht is) en nog wat andere dingen. Vind het ook wel een sport om voor weinig leuke dingen te vinden. En de voeding scheelt gewoon echt de helft. Vooralsnog overigens alleen maar pampers gebruikt hoor. En als het niet duur hoeft, dan liever niet ;-) voor de grote dingen waar je lang mee doet, willen we graag nieuw en willen we wel geld aan uit geven. Bovendien wilde vin bepaalde dingen gewoon niet 2e hands.

Geplaatst

Dacht al dat Vin om de hoek kwam kijken... Is met Maxi cosi en matrasjes bijvoorbeeld ook beter om nieuw te hebben, mee eens. Maar de rest? Ik ben meer van praktisch dan mooi er uit zien, dus heel blij met Marktplaats!

Oh, hebben jullie de Bumbo weer verkocht? Dacht dat je die wel fijn vond? Of zit ze nu in haar grote stoel? Ik wil een dezer dagen (als het wat afgekoeld is) de kinderstoelen gaan schoonmaken en ze toch eens er in gaan zetten. Zitverkleiners heb ik al. Je laat ze toch alleen zitten met hapjes geven. Maar voor hetzelfde geld schuiven ze zo opzij en is het nog te vroeg, ben gewoon nieuwsgierig want straks zit ik onterecht lang te wachten.

Geplaatst

Zitten in de kinderstoel zou inderdaad wel heeeel handig zijn met de tweeling.....ik zit nu zelf ongemakkelijk op de grond en zet er 1 in de wipper en 1 in de schommelstoel....en alles zit daarna onder de prak. Ik moet maandag weer naar het CB en ga dan ook eens vragen hoe het zit. Gisteravond hebben we broccoli op. Gelukkig vonden ze het allebei weer smullen!

Fren, bij de Appie is het nu ook 3 halen, 2 betalen. Als je er dan nog zo'n 10% joker opplakt, scheelt het ook weer extra. Ik heb de baby active ook gebruikt en merk eigenlijk niet ze veel verschil met de baby dry..?

Gister een klein hoogtepunt: de tweeling heeft een middagslaapje van 3 kwartier in hun eigen bedje gedaan.....duurde wel een half uur voordat ze er allebei inlagen maar het begin is er!

Geplaatst

Jeetje Mira wat deden ze dan eerst? Niet slapen of ergens anders slapen?

Ik zit als ze tegelijk moeten op de bank en allebei in de wipstoel voor me, niet echt fijn voor je rug nee. Hapjes doe ik niet meer zo sinds een week, dan is het ook niet zo erg als er eentje moet wachten want dan hebben ze nooit honger, want daarvoor al een fles gehad. Maar als ze wakker worden na een (lange) slaap en ik weet dat ze honger hebben dan vind ik het sneu om er eentje te laten wachten. Ik denk toch dat ze over een maandje ofzo wel definitief in de stoel kunnen denk je niet?

Geplaatst

Effe snel, ben aan het kolven op het werk!

Jarno heeft weer een nachtje doorgeslapen!!! 22.20 tot 7.15!! Niet eruit geweest voor de speen!!! Hopelijk is dit weer de start haha

Vandaag gaat hij naar de gastouder, ben erg benieuwd!!! Papa is thuis voor noodgevallen!!

Doei!!!

Geplaatst

Leuk dat alle kindjes lekker eten.

Groot gelijk heb je met MP, je kunt er leuk winkelen voor een superprijs, maar soms willen mensen ook weleens de nieuwprijs, want het is bijna niet gebruikt,

dan bedank ik, en sommige dingen wil ik echt nieuw, bijv een matrasje een boxkleed, mijn kinderwagen, maxi cosi en het badje.

Gekocht op MP of 2e handsgehad van de familie en/of vrienden, complete kinderkamer, klamboo, wipstoel, voedingskussen, kleertjes voor een meisje tot en met maat 140, kinderstoel, en (box, deze heb ik gekocht op MP)

Vandaag bij AH, de luiers gehaald, maat 4, ik moest voor drie pakken 9.5 afrekenen.

Hoe heb ik dat gedaan, natuurlijk de jokers erop, die geven al 10%, en daarna nog de bon van lekker in het leven van 10 euro ingeleverd.

Ik neem aan dat jullie daar ook allemaal lid van zijn.

Geplaatst

Zojuist een groente hapje gemaakt uit het opperdepop boek van AH.

Een rijpe mango met 2 tomaten en dan pureren.

Mango in stukjes snijden, en de tomaten ontvellen en ontpitten, ontvellen gaat makkelijk als je ze even een minuut onderdoppeld in warm water.

Hierna pureren en klaar ben je, erg lekker, heb zelf ook even geproefd.

Volgens het boek en je dan 2 maaltijden.

Het leuke van het boek is, is dat je gaat proberen en testen en afwijkt van wat je normaal zelf eet.

Geplaatst

En hoe vond Inge het? Klinkt best lekker! Of ga je het invriezen?

Hier hebben ze net appel/peer op, nadeel is dat het snel waterig wordt door de peer. Normaal doe ik er een halve banaan bij maar die had ik niet.

Weet iemand of ze al pruimen mogen? Of gaan ze dan heeel veel poepen?

Geplaatst

Ik heb nog geen idee hoe ze het vind, dat laat ik je nog wel weten.

Ze krijgt het vanmiddag, staat nu in de koelkast.

Zal wel morgen worden, want wij hebben vanavond een bruiloft.

Ja, de kindjes mogen al pruimen, alleen moet je wel uitkijken, hoe hun darmpjes (krampen of laxerend) erop reageren.

Dat geld ook voor citrusvruchten zoals sinaasappel, manderijn en kiwi.

In het boek staat hiervan ook een recept, 2 rijpe pruimen, 1 rijpe beer en 1 banaan als het te droog is nog een beetje melk erdoorheen en pureren maar.

Zit gelijk te kijken voor 7-9 maanden, maar dan krijgen ze een complete maaltijd.

Bijvoorbeeld macaroni of een kiphapje met wortel en doperwtjes, dat zou ik zelf ook eten.

Geplaatst

Voor de kindjes met eczeem; ABC dophilus, probiotica

Hebben we de eerste 3 maanden gebruikt tegen krampjes, maar het werkt

ook fantastisch tegen eczeem.

Geplaatst

Hihi vlinder klinkt leuk die rijpe beer, waar kun je die kopen ;))))

Caro en fren zag dat jullie een linkje hadden gezien of gedeeld op facebook over het bumba stoeltje. Kon het niet lezen, maar waar ging het over?? Het kopje zag er wel heftig uit.

Geplaatst

Haha Meezie heb je commentaar op de rijpe beer en schrijf je zelf Bumba stoeltje!!

Het kwam er op neer dat er een aantal babies was die er uit waren geklommen en die een schedelbasisfractuur hadden opgelopen. De fabrikant riep ze allemaal terug. En raadde aan een tuigje te gebruiken en ze alleen maar op de grond te zetten.

Hier hebben ze net voor het eerst appel diksap op en ze vonden het heerlijk! Dacht nu moet ik maar eens extra vocht gaan geven met dit weer en zag op de fles dat het al vanaf 4 maanden mocht. Was ik helemaal vergeten... Nou ja met 4 flessen per dag krijgen ze normaalgesproken wel genoeg vocht binnen denk ik, maar dit is een mooie aanvulling, gebruik ik mijn kleine Aventflesjes en spenen nummer 1 ook weer eens...

Geplaatst

We hebben een oplettende Caro.

Hih, flauw hoor, maar je weet wat ik bedoel, terwijl de b en de P, niet echt bijelkaar zitten op het toetsenbord.

Zullen we Blijdorp proberen, misschien hebben ze nog een stukje over.

Maudje weer een beetje bijgekomen van je verjaardagsdrukte.

Inge vond de tomaat met Advocado zal er geen advocaat van maken erg lekker.

Ze heeft 100gr op.

Ik moet wel bekennen dat ik het met 4 flessen en 2 hapjes drukker heb dan met 5 flessen en 1 hapje.

Fijne avond allemaal, wij gaan dochterlief wegbrengen en op naar Tinte voor de party.

Geplaatst

Haha, was inderdaad een mooie actie. Ik ga wel mee hoor naar blijdorp!! Leuk voor de meiden.

Caro, thanx voor de info. Geloof dat als je ze op de grond zet ze ook wel hard achterover kunnen vallen. Maud deed dat op de houten vloer en toen vond ik het al heftig.

Trudy, was niet van de verjaardagsdrukte, heb het niet geviert, werd maar 1 dag ouder dus dat is niet zo byzonder hihi.

we waren twee dagen op pad geweest en daardoor had ze smiddags heel slecht geslapen. Ze zit weer aardig terug in haar ritme nu dus dat is wel fijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden