Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef, fiene is soms ook een oud mannetje. Ben er voor bij de ha geweest, maar haar longetjes waren schoon. We hebben nu standaard een dikke handdoek onder t matrassen smeren iedere avond luuf. Dat helpt wel iets, maar weggaan doet t niet. Iedere x als t bijna weg is, pikt ze op de crèche weer iets op.

Caro, wat stom dat mensen direct reageren alsof je overbezorgd bent. Een normaal denkend mens snapt toch ook dat je zo'n beest niet bij een baby houdt?!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meduus, heftig hoor!cHoop dat de uitslag voor zover het kan positief is!

Stiertje, leuk dat je er ook weer bent! Nog meer ervaring van een tweelingmoeder.

Eef, S.ven heeft ook al heel lang een vervelende hoest, en komt er ook maar niet af. Ik heb ook al luuf geprobeerd, hoestdrank, en heb zijn hoofeind in het bed omhoog, dat helpt wel voor het slapen. Ik ben wel bij de dokter geweest, maar ze doen er niets aan. Eventueel kunnen ze antibiotica krijgen,maar ben 2 keer geweest, en het moest vanzelf overgaan. Ga niet nog een 3e keer..

Caro, wat fijn dat ze zich netjes gedragen hebben op de verjaardag. Wij hebben soms het idee dat wanneer we weg gaan ze dan extra jengelig worden. Zo irritant! Na 2 uurtjes is het ook netjes toch wanneer ze er zat van zijn! Ik zou mijn baby ook niet bij iemand op schoot zetten die graag een gekko wil vasthouden

Hier eten ze ook bijna alles wat ze voorgeschoteld krijgen, alleen met hele grove stukjes vinden ze nog niet echt wat. Gister de blokkenkar maar van zolder gehaald. Dat vinden ze ook leuk om mee te spelen, en vooral in de mond te stoppen. S.ven gaat echt al op zijn knieen zitten en dan spelen. Zo kan hij wel een half uur zitten!

In de box vindt hij het niet leuk meer, hij begint echt te krijssen dan! Iemand tips wat daar aan te doen?

Geplaatst

Wij hebben gister een nieuw potje aan F gegeven, maar ze moest t echt niet. Omdat ze wel wat moet eten daarna bruine bonen en dat vloog naar binnen... Klein spook ;-) ook diksap vindt ze niks.

Aan de andere kant: ze heeft gister bijna 1,5 uur alleen op de grond gespeeld, rollend van speeltje naar speeltje en vrolijk brabbelend. Ze ligt dus niet meer in de box, maar op de grond op een speelkleed, hoewel ze daar binnen notime vanaf is. We hebben een gladde houten vloer, dus ze hoeft er niet perse op te liggen.

Geplaatst

Wij hebben plavuizen en Bram stootte net flink zijn koppie bij het terugrollen op zijn rug... Tja, dat zal nog vaker gebeuren. Daarom lijkt me straks zo'n 'playpen' met een foam vloer wel handig...

Ja ik vond het juist goed van mezelf dat ik allerlei vreemde mensen vooral Kaat liet vasthouden en dan hoor je: was ze nou in paniek? Op zo'n afkeurende toon. Heel stom, ik voelde me ook een beetje aangevallen en ga het dan uitleggen terwijl ik eigenlijk denk het was toch een logische reactie. Ze zat bij een meisje van 9 op schoot die het een leuke pop vond en dacht: oh, een gekko, ook leuk! Kan je zo'n kind niet kwalijk nemen natuurlijk.

Ik was laatst in de supermarkt en toen was er een oudere man die inderdaad Bram eerst over zijn hoofdje aaide, vond ik nog tot daar aan toe maar daarna aan zijn kin en neus zat. Ik was eigenlijk een beetje flabbergasted en ben maar snel vriendelijk lachend doorgelopen. Is zo lullig want aardig bedoeld, maar eigenlijk zo raar, ik zou dat nooit doen.

Hier liggen ze nu trouwens te eikelen, ze willen niet slapen. Krijgen straks schoonouders op bezoek dus wordt weer een rommelig dagje, we zijn goed begonnen...

Ik denk dat mijn tactiek door eerst een week fruit met stukjes te geven heeft gewerkt want ze eten nu probleemloos stukjes.

Vanmorgen papfles gemaakt met 8 schepjes ging prima. Zat alleen te denken: als ik ze dan 's avonds ook nog een pyjamapapje geef, is het dan niet te veel? Met nog 2 melkflessen tussendoor? P denkt dat je ze niet teveel kan geven maar volgens mij wel. Bram groeit echt zo hard, niet normaal! Hij heeft echt van die Popeye armen, de oudste wil er steeds een anker op tattooeren :-)

Geplaatst

Vin heeft fiene vanaf t begin al bij iedereen op schoot gezet, vindt ze prima. Gister zat ze heel parmantig naast m'n vriendin op de bank.

Welk fruit had ook al weer stukjes?

Geplaatst

Ik had die kuipjes voor 8 maanden, van Olvarit. Zitten er 4 in, ze zaten bij mij in het XL Wehkamppakket dat ik had besteld. Zijn niet al te grove stukjes om mee te beginnen, het proberen waard denk ik. Ik ben eigenlijk verbaasd: eerst spuugden ze alles uit en nu gaat alles naar binnen, ik ben al helemaal over naar potjes voor 8 maanden.

Heb het bad maar aangezet: ze weigeren te gaan slapen...

Geplaatst

ja popeye armen heeft Giada ook, mijn vader roept steeds ..ze is veels te dik maar uiteindelijk si ze lichter dan haar zus en zit ze net op de gemiddelde grens. Ze verbruikt gewoon niet zoveel en daardoor slaat het vet op denk ik..ik vind het heerlijk van die rolletjes bij haar zusje kan je de ribben voelen.

Stukjes vindt Giada niks maar ik zet gewoon door anders wordt het nooit wat, Sofia eet alles zonder problemen.

Fren wat goed zeg dat ze 1,5 uur heerlijk zelf speelt, kanp dat ze dat volhoud!

Medusa heftig allemaal zeg, sterkte ermee. Hoa lang moet je doorgaan met de maagzuurremmers voor Rolf? Giada krijgt het ook maar we hebben het al afgebouwd naar 1 keer per dag en dat gaat goed.

LIanne , Sofia wil ook niet meer liggen in de box dus zet iok het bumbo stoeltje erin met het blad eraan vast en speeltjes erin en zo kan ze relaxed rechtop in de box zitten spelen.

Ohoh ze zijn weer wakker, ciao!!

Geplaatst

Rolf hoest ook vaak, ik geef dan van bisolvon hoestdrank duppels, je merkt wel heel snel verbetering maar echt over niet.

Het ligt niet aan een tweeling dat mensen je een attractie vinden en aan je baby zitten, dat is sowieso met een baby, kan geen boodschappen doen zonder vreemde koppen in de wandelwagen en aan hem zitten. Baby's doen het gewoon goed bij mensen.

Ik zou ook geen kind met Rolf en een gekko opschoot laten, laat ze maar denken Caro.

Rolf en Ilona toen dr tijd ook ook al vaak van hand op hand, geen problemen mee.

Rolf ook nog maar weinig in de box, meneer wil de ruimte dus lekker op de grond en net als Fren, we hebben groot kleed en parket

Geplaatst

Voorlopig krijgt Rolf wel de maagzuurremmers, was van de week 1 keer vergeten en savonds gelijk weer maagzuur.

Heb jij ook van dat sterke mintspul?? Rolf vindt het echt vies.

Baby's horne toch spekjes te hebben, van die michelin poppetjes.

Geplaatst

Heerlijk hoor die baby vetjes, gaat er wel weer af als ze gaan lopen en kruipen!!

Medusa, klinkt heftig allemaal, maar het is fijn dat je er zelf zo goed mee bezig bent en je er bewust van bent.

Hier alweer de laatste dag van de vakantie, even de laatste zonnestralen pakken en vanavond het vliegtuig weer in. Maud heeft het super gedaan en zich ontwikkeld tot een ware waterrat. Het water is nu een beetje koud maar ze weet niet hoe snel ze erin moet plonsen. Als ik haar op het randje op haar kont zet hupt ze zo naar voren en moet ik haar echt opvangen. Ze is druk aan het spetteren en zwemmen zo snel ze erin zit. Als ik een liedje met haar ga zingen over een vis in het zwembad gaat ze op het eind al helemaal met haar koppie naar beneden omdat we dan altijd even koppie onder gaan. Geweldig vind ze dat.

vandaag heeft ze ook voor het eerst zelf gekropen en dan echt op handen en knieen. Ze lag op haar buik op het bedje en zag een stukje verder de sleutels liggen en die moest ze hebben en ja hoor daar ging ze en als we haar weghaalde kroop ze er weer heen. Later hadden we haar op de grond gelegd en toen kroop ze naar het zwembad, hier is het dus gedaan met de rust. Haha, maar wel super.

Geplaatst

Medusa, ik wil je graag veel sterkte wensen de komende tijd. Wat krijg je veel op je bord nu wat betreft jouw gezondheid en die van je kinderen.

Meezie, een goede reis terug!

Jasper heeft het omrollen ontdekt als manier om zich voort te bewegen. Lisanne doet het nog steeds rustig aan wat bewegen betreft. Vanmiddag gaan we naar een verjaardagsfeestje van de dochter van vrienden van ons. We zien wel hoe het gaat met Jasper. We nemen de fles zuurstof mee voor het geval hij een aanval krijgt. Nu liggen ze nog even te slapen. Het wordt een groot kinderfeest bij onze vrienden. We hopen dat ze in de auto ook nog een beetje gaan slapen.

Geplaatst

Zo... dat is geregeld. Ik vertelde mijn schoonvader die nu op bezoek is over de box met hekjes die ik wil gaan maken of dat ik een hoek van de kamer wil afscheiden. Ook verteld dat ik nog een tweede box in de garage heb van een vriendin. Zijn we gaan kijken, het zijn nu 4 losse zijden/hekjes, hup meteen de banken omgezet, twee- en driezits andersom gezet.

Over een paar weken komt hij terug, gaan ze scharnieren halen en een hoek afzetten, klaar! Ook met een deurtje er in. Het wordt dan 1 meter breed en 1 meter 70 lang. Had het nog wel wat groter gewild maar ja dat past niet. Scheelt geld en gezoek... Handig zo'n schoonvader, heeft al heel veel gedaan bij ons, hij is nu 78...

Geplaatst

Goed geregeld, Caro! Handig zo'n schoonvader hihi! En trouwens, het is natuurlijik absoluut NIET raar dat je niet wilt dat je kind samen met een gekko op schoot zit.... En mensen die dat niet begrijpen zijn zelf een beetje gek(ko).

Meezie, die Maud is ook wel erg vlot met alles hoor! Maar bij jullie is het dus officieel gedaan met de rust haha! Goed om te horen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en een veilige en goede terugreis gewenst!

Hier vandaag even Luuf en hoestsiroop van VSM gekocht. Uitproberen of dat een beetje wil werken.

Gisteren voor het eerst met Yente gaan fietsen. Ze vond het prachtig! En mama zat zo trots als een pauw op de fiets.....

Geplaatst

Zo eindelijk eens tijd om ge reageren. M is de laatste dagen een beetje uit zijn hum en wil overdag niet echt graag slapen, veel krijsen. Spelen gaat wel goed, hij maakt eerste kruipbewegingen en gaat met tijgeren ook vooruit. Wij hebben een zitkuil in huis en daar ligt hij heerlijk in en kan niet weg(wordt wel weer anders als hij het trapje op kan). Hij vind inderdaad de blokken ook geweldig? Rijdt ook de blokkenkar heen en weer. Qua eten doet hij het super.

7 uur fles

9.30 uur groot potje fruit

11 uur fles

12.30 uur brood

3 uur fles

5 uur groenten en als wij toetje eten om 6 uur eet hij ook een toetje mee.

Dan naar bed en fles als hij wakker wordt en anders om 22.30 uur.

het slapen lukt gewoon niet echt overdag. Maar hij krijgt ook een derde onder tandje dus misschien ligt het daaraan. Ik hoop dat het volgende week beter gaat dan gaat manlief een week weg voor zijn werk.

donderdag weer bij de gyn geweest en de embryo zit op de goede plaats maar nog geen kloppend hartje....dus ik kreeg wel stress, nu mag ik morgen weer naar de gyn en krijg ik weer een echo. Ze heeft die dag geen spreekuur maar moest er toch zijn en maakt even tijd voor mij. Moet haar een half uur van tevoren bellen op haar privé mobiel om te kijken of het lukt en als dat niet lukt regelt ze iemand anders. Ben wel de hele dag misselijk en begin weer te kokhalzen bij poepluiers......dus hcg is hoog.

fren: wat is f toch een dame met een eigen wil. Geweldig, kan me voorstellen dat het heel frustrerend is!!

caro: wat een super schoonpapa

meduus: poeh spannend hoor dat weghalen. Sterkte!

meezie wat is Maud och snel!!!! Geweldig

chris: hoe is je verjaardag gegaan?

Geplaatst

Meezie, welkom thuis.

Leuk dat het zo goed gaat met Maud, zeker wel koud om weer in NL te zijn.

Caro, fijn zo'n schoonvader, scheelt je een heleboel geld.

Medusa, jeetje wat een naar verhaal.

Was Ilona vandaag sterk genoeg om naar school te gaan.

Chrish, hoe was het kinderfeest, alles goed gegaan met Jasper.

Moontje, het is dus nog even spannend, succes vandaag met de controle.

Stiertje, mager of dik, geniet van wat je hebt, heel belangrijk is dat ze gezond zijn.

Heerlijk die dikke armpjes, beentjes en wat buikvet.

Fren, leuk is dat als ze naast je zitten, ze maken nu echt deel uit van het gezin.

Ik herken het helemaal. Gisteren zijn we op de koffie geweest bij mijn schoonouders.

Inge heeft daar ook een box en een speelkleed, maar ze kan nu zitten en dat wil ze laten zien.

Ze zat heel parmantig, tussen opa en haar papa in.

Wat ze op dit moment super interressant vind is een horloge.

Het glas en het bandje vind ze beide erg mooi.

Geplaatst

Brrrrr beren koud. Het is echt even wennen hier. Maar wat fijn om weer thuis te zijn. Maud deed het gelukkig geweldig. Ze heeft heerlijk geslapen tijdens de vlucht.

Was nog even spannend of wel mee konden met het vliegtuig, want ik had me een uur vergist en helaas voor ons in negatieve zin. Met veel moeite mochten we nog mee en kregen we de stempel in ons paspoort. Toen rennen naar het vliegtuig, echt niet relaxed. Wat een corupt land is het zeg, wat voor ons nu wel weer een geluk was. We moesten wat betalen om door de douane te kunnen, terwijl we in nederland gewoon pech zouden hebben en een andere vlucht hadden moeten boeken en dan ben je meer kwijt.

nu weer druk aan het wassen en voorbereidingen voor een nieuwe werkweek aan t doen.

Caro, dat is goed voor elkaar met zo' handige pa.

Vlinder, bedankt. Haha ik kijk uit naar het zwemmen en maud ook. Is weer even afkikken niet meer iedere dag zwemmen

Geplaatst

hmmm..vlinder ik geloof niet dat ik heb gezegd dat ik niet van ze geniet..ze zijn mijn grootste geluk..de liefdes van mijn leven en al hadden ze maar 1 oog en 25 tenen dan nog zou ik van elke seconde genieten!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Moontje!

Kan me voorstellen dat je dit niet verwacht had, zeker niet spontaan! Hoe is het en hoe voel/ben je eronder?

Geplaatst

WOOW Moonje, gefeliciteerd!!! We zijn op dezelfde dag bevallen, maar het lijkt me zooooo raar om nu weer zwanger te zijn!! Onze 2-ling is ook zo'n spontaan wonder..... ze bestaan dus echt!

Geplaatst

Stiertje, zo bedoel ik het ook niet.

Ze zijn zoals ze zijn, dik, dun, lang of klein.

Even een voorbeeld, ik heb een vriendin, haar dochtertje is geboren op 25 januari en een collega die opa geworden is op 14 febr.

Er wordt zoveel vergelijken door de mensen, van kan ze als staan, doet ze dit, doet ze dat.

Het maakt allemaal niet uit, als ze 16 zijn vraagt niemand meer van kon je al zitten toen je 7 maanden was.

Moontje, geweldig dat zal een hele opluchting zijn.

Van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap, wanneer ben je nu uitgerekend?

Wonderen bestaan.

Meezie, ik heb ook zin in het zwemmen.

Wooh, dat is een apart verhaal van de douane, maar gelukkig ben je thuis in je eigen huis.

Veel sterkte met het voorbereiden op je nieuwe werkweek.

Geplaatst

Vlinder ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ook mensen in mijn omgeving die me vragen van ..doen ze dit al ..of .huh..doen ze dat nog niet?? maak je je daar geen zorgen om??..nou dan dus wel, heel irritant!! En elk kind is anders en prachtig!!

Moontje van harte gefeliciteerd met je spontane wonder, wauw zeg!! geweldig

Meezie heerlijk zo'n break in een warm land, lekker hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden