Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je!

Maar dat is nou juist het probleem het duurt vaak wel te lang. Zoals vanavond dus weer, hij is nu net pas stil, tandjes zijn niet schoon meer want enige was met een halve beker sap op ons bed hem rustig krijgen want papa had hem weer over de zeik... (Als je wil weten hoe en wat even de laatste dagen van het Dik en duntopic lezen dat het niet zo gezellig is bij ons de laatste tijd...) Hopen dat het stil blijft nu...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ga er van uit dat Bram alle zorg, voeding & liefde heeft gehad voordat hij naar bed gaat, waarom zou hij huilen? Verlatingsangst? Behoefte aan een knuffel? Lastig hoor, zou het zo ook niet weten...

Wat naar voor je dat het thuis niet zo gezellig is, hopelijk is dit maar tijdelijk? Het lijkt me heel erg zwaar om voor een tweeling (én je oudste dochter) te moeten zorgen, petje af daarvoor. Maar jullie moeten het samen doen, dus dan is het niet fair dat hij het op jouw afreageert..

Ik kijk 'kleine baby's grote zorgen'... Jemig, wat zijn wij toch gezegend met gezonde kinderen!!

Geplaatst

Hij kan er niet tegen als ze piepen of huilen en dat is heel erg vervelend om het maar zacht uit te drukken... Want het zijn babies en inderdaad geen idee wat er aan de hand is 's avonds volgens mij vindt hij het gewoon te gezellig om op te zijn... P zou het liefste willen dat ze morgen 4 zijn en dat zegt hij ook regelmatig. Ik ga er van uit dat het goed komt maar leuk is anders...

Heb een stukje gezien vorige week, heftig he...

Geplaatst

Lijkt me heel irritant ja, zeker voor jou. Sta je dan niet onder continu spanning of ze niet gaan huilen of niet? Baby's/kinderen huilen nou eenmaal, de een meer dan de ander. Vind het wel sneu voor jou, jij doet ook je best!! Heb je het al eens bespreekbaar gemaakt bij P?

Serie is idd heftig, tranen rollen over m'n wangen... Het is en blijft een wonder, zowel zwanger worden, zwanger blijven als een gezond kindje baren!

Geplaatst

Uiteraard hebben we het er al meerdere malen over gehad en hij geeft aan met zichzelf in de knoop te zitten wat dit betreft. Hij komt thuis na een stressvolle dag op het werk, met continue gedoe aan zijn hoofd en dan wil je eigenlijk thuis rust maar dat is juist het moment in de avond dat ze niet rustig zijn en jengelen/huilen...

Overigens net wel weer even naar elkaar uitgesproken hoe en wat dus dat was wel goed.

Geplaatst

Hier wordt de melk nog steeds uit de fles gedronken. Ik geef bij het ontbijt en de lunch 180 cc en 6 schepjes Nutrilon 3. Dat gaat niet altijd helemaal op. En in de avond, krijgen ze ongeveer 90 cc en 3 schepjes. De avondfles hebben ze eigenlijk niet meer nodig, maar voor J.asper nog wel erg handig. Hij krijgt tegretol en keppra en dat zijn vloeistoffen (in een spuitje). Hij krijgt afwisselend de medicatie en dan weer wat melk. Hij is inmiddels zo geconditioneerd dat hij zelf stopt met melk drinken om vervolgens zijn mondje weer open te doen zodat wij wat medicatie in zijn wangzak kunnen spuiten. En dan drinkt hij weer verder. De fenobarbital in vloeistof was teveel en te vies van smaak. Dat krijgt hij in pilvorm. De pillen vermalen wij en dat krijgt hij dat samen met wat yoghurt of gepureerd fruit. Uit de tuitbeker drinken ze na hun middagslaapje rosevicee.

Ik kijk niet naar de serie kleine baby's grote zorgen. Ik heb in het Ronald Mc Donaldhuis al veel verhalen gehoord van andere ouders met hun zieke kind. Ik denk dat zo'n serie me net even teveel wordt.

Mijn man en ik hebben tijdens ons verblijf daar ook een echtpaar ontmoet dat weet dat hun kindje dood zal gaan aan leukemie. Heel heftig. Ook waren er andere ouders met kinderen die ook epilepsie hadden, kinderen met ernstige hartafwijkingen. Ik heb wat ellende gehoord. Gelukkig werd er ook nog wel eens over leuke dingen gepraat.

Ik ga nu maar snel naar bed. Morgen ga ik naar mijn werk.

Geplaatst

Zo he...ik ben moeoeoeoeoe!!! pfff....S en G. spoken al een aantal nachten en bij S is het vanwege een KIES die doorkomt.

Ze heeft net een flesje gehad en ik hoop nog even terug naar bed te kunnnen voordat G wakker wordt..

Chris, succes met je 1e werkdag!!

Oja morgen zijn mijn dames alweer een jaar..man wat gaat dat snel!

Geplaatst

Chris succes met je 1e werkdag!! Zal vast even wennen zijn!! En spannend voor L en J naar het kinderdagverblijf!! Wat goed dat J.asper zelf al weet dat hij medicatie krijgt en stopt met drinken!

Caro, mooie bekers, heb daar over staan twijfelen of ik die ook zou halen. Ik kan inmiddels wel een bekerwinkel beginnen, dus heb ze nog maar niet gekocht. L.ara drinkt nu af en toe iets uit een rietjes beker. Ga dat dus proberen door te zetten. Volgende week gaan we op vakantie en heb besloten dat ik daarna wel weer zie met S.ven. Misshcien ga ik ook wel een "gewone" drinkbeker kopen. Die zijn ook antilek en drinken ze net zo uit als wij uit een glas.

Stiertje spannend!! Morgen jou schatjes jarig. Ben je er al helemaal klaar voor? En waar ga je je meiden mee verwennen? HOpelijk slapen ze aankomende nacht wel een beetje goed zodat je niet zelf brak bent op hun verjaardag :-)

Caro, fijn dat de lucht weer wat geklaard is tussen jullie. Ik weet maar al te goed hoe frustrerend het is. Hopelijk duurt het niet al te lang meer voor jullie!

Hier ging het redelijk. Zijn 2x naar boven geweest om ze te troosten. De 3e keer huilde alleen L.ara, en die heb ik toen laten huilen. Na een paar minuten was het stil. Toen was het rond half 10. Daarna niet weer gehoord! De nachten slapen ze nu gelukkig wel helemaal door, hoewel ze wel van vroeg wakker zijn.....

Vandaag de boel maar een beetje op orde maken en vast wat spullen klaar leggen om mee te nemen op wintersport! Ik heb er zoveel zin in!! Even weer lekker weg samen met de kids. Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden!

Geplaatst

wij ook een superavond; we gingen eten bij vrienden, dus campingbed mee. Fiene heeft eerst aan tafel stokbroodjes zitten oppeuzelen en daarna naar bed. Om half 11 hebben we haar weer opgepajt en om 11 uur lag ze er weer in, wel een klein flesje nog gegeven. Vanmorgen om half 8 werd ze wakker! Heerlijk!

Geplaatst

Inderdaad heerlijk Fren! toch fijn dat er ook zulke avonden en nachten tussen zitten..

Hier ook een goeie nacht en ze slapen nog steeds! ik moet wel zeggen dat ik zelf erg onrustig heb geslapen, dacht steeds dat ik wat hoorde en volgens mij heb ik zelfs gedroomd dat ze huilden en dat ik ze er uit haalde en toen ik wakker werd snapte ik er even helemaal niks van want het was helemaal niet waar!

Chris wat een slimme jongen met die medicatie en fijn dat het geen strijd is!

Stiertje balen dat spoken van die spookjes! Wat gaan jullie morgen doen en wat krijgen ze?

Ik ga aan mijn ouders of schoonouders emmertjes en schepjes vragen met vormpjes voor de zomer maar zat te twijfelen of die in februari al wel te koop zijn? Nou ja online vast wel, evt bestel ik ze wel zelf. Heb ik zo'n zin in, dat ze lekker met zand gaan klooien en in het babybadje in de tuin als het warm is... kan ik me al op verheugen.

Nou ga maar even snel douchen, moet er gebruik van maken dat het nog stil is!

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik probeer vanaf hier weer in te haken.

Stiertje wat leuk morgen je meisjes jarig :-)

Wat snel gegaan he, over 2 maanden zijn alle baby's 1 geworden :-)

Melsi, ik zie dat jij volgende cyclus een cryo krijgt, ook heel erg spannend weer.

Chrish, wat fijn dat het zo goed gaat met J onder omstandigheden, succes weer met werken.

hier gaat goed, hebben paar zware weken gehad met ziek zijn, erg moe maar nu gaat eer redelijk.

Rolf doet het goed.

Geplaatst

Medusa hoi! Ik moest laatst nog aan je denken toen er iets met een booreiland was...

Goed dat je er weer bent, hoop dat je je snel nog beter voelt.

Loopt Rolf al? Hij was zo snel...

Geplaatst

wij krijgen van mijn moeder een poppenbedje voor fiene dat ze laat maken bij zo'n geestelijk gehandicapten atellier, erg leuk, met lakentjes met naam en zo. Van mn schoonmoeder een activityding dat we aan de stoel in de auto kunnen maken.

We gaan zelf denk ik een stoeltje voor haar kopen.

Caro; zitten de twins al in die fatboy stoeltjes die jij hebt?

Geplaatst

Nee! Ze zitten nog in de wipstoelen maar daar zijn ze eigenlijk veel te zwaar voor. Maar ze krijgen er hun fles nog in, dus gebruik ze nog maar. De andere stoeltjes liggen nog op zolder te wachten. Ik wil eerst dat ze stevig los zitten. op zich kunnen ze al lang los zitten maar ze vallen nog wel eens om en Kaat gooit zichzelf regelmatig naar achteren, zoals ze zich ook laat zakken in de kinderstoel, weet niet wat dat is...

Wij hebben ook een heel mooi poppenhuis en een poppenbedje staan, dat de oudste nauwelijks gebruikt heeft want die speelde niet met poppen... Tweede ronde nog een kans, we zullen zien...

Geplaatst

Caro, probeer een keer de fles in de kinderstoel, krijgen ze hier ook. Moet wel zeggen dat die van mij iets kunnen liggen, maar zittend kunnen ze hem ook prima drinken. Voordeel is dat je dan de wippers op kan ruimen :-)

Lekker Fren dat F zich keurig heeft gedragen! Precies zoals het hoort ;)

Hier hebben ze gister een stukje slavink gehad, wel zonder spek dan. Ze zaten er in te smullen, gewoon heerlijk om te zien! En boos toen het op was, haha.

Geplaatst

Hmm niet 1 maar 4!! kiezen tegelijk ..geen wonder dat S zo aan het spoken is..arm kind, zal wel behoorlijk pijn doen.

Lianne heel veel plezier op vakantie, ben benieuwd hoe jouw kanjers het vinden!

Morgen gaan we niet zo veel doen want we vieren hun verjaardag pas zondag dus heb ik alle tijd om de kamer mooi te versieren want ze zijn bij opa en oma.

Ze krijgen een zwembadabbonement passend bij de Swimtrainers die ze van mijn schoonouders krijgen en daan gaan we dus elke zondag zwemmen met z'n vieren..volgens mij vinden ze dat geweldig want als de kleren uit zijn dan zijn ze helemaal hyper!!..nudistjes in de dop.

Geplaatst

Wat was er met een booreiland Caro???

Rolf loopt nog niet, ja wel achter van alles, babywalker/krukje/speeltafel/kinderstoel hij schuift van alles voorzich uit en loopt dan de kamer rond.

Hij staat af en toe los en steekt van tafel naar bank over enz.

We hebben sinds vorige week een katje, van bijna 6 maanden oud echt een schatje is het gaat lekker dr eigen gang maar knuffelt ook erg graag opschoot.

Heb dr via MP ik had alleen niet door hoever het rijden was toen ik de afspraak maakte, ik moest 200 km enkele reis rijden, heb er 4,5 uur over gedaan ff heen en weer een katje halen.

Rolf is nu trouwens aardig over het spugen heen, mag ook wel na 10 maanden, maar was bij Ilona net zo.

Ik wil voor Rolf voor zn vrjaardag kijken voor een baby gym, zo'n klimhuisje met glijbaantje.

We wilde sowieso de tuin veranderen met een speeltoestel voor Ilona dr in, je heb ze ook an de ene kant tot 2 jaar en de andere kant tot jaar of 8.

Geplaatst

Melis, Lekker gewicht.

Gelukkig heb je de prikjes weer achter de rug.

Spannend,dat je binnenkort ga beginnen aan je cryo behandeling..

Ik probeer wat je lees bij te houden, al is het soms wel lastig.

Chrish, Hoe was je eerste werkdag?

Medusa, dat is een hele reis voor een katje.

Is hij van een speciaal ras en heb je al een naam.

Geplaatst

wow, al weer een verjaardag! Wat gaat het hard nu!

Stiertje, geniet van deze bjzondere dag!

Hier een 'stille' avond, maar f wilde wel om half 5 een fles... Gaap!

Geplaatst

Hier nog een keer gefeliciteerd met je mooie lieve meiden Stiertje!

Leuk Lianne, om zo het topic te openen!

Hier topavond en topnacht (zo wil ik ze altijd!): van half 8 tot half 9 stilte! Op een kort huiltje van Kaat om half 7 na maar die ging zelf weer slapen. Heerlijk! Maar ja kwam voornamelijk omdat ze overdag nauwelijks hebben geslapen natuurlijk dat gebeurt niet zo vaak.

Geplaatst

Lieve dames bedankt voor jullie reacties!!

Lianne haha..leuk hoor thanks!!

Zondag feestje dus vandaag rustig dagje. S heeft veel last van haar 4 kiezen die tegelijk doorkomen en snachts is ze veel wakker..tis allemaal een faaaaaaase....

Caro heerlijk zon avond/nacht..kun je echt even van opladen toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden