Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, dat was weer een beroerde nacht! Van 4-515 een huilende fiene. Uiteindelijk is m'n vriend om half 6 met haar naar boven gegaan. En nu ligt ze ook al weer een kwartier te zeuren en te jammeren. Ga er dus maar uit 😒

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Balen Fren! Wel een etentje vanavond las ik das wel gezellig!

Lekker weg met je eigen auto! Sneeuwt het bij jullie ook zo? Hier wel! Voorzichtig rijden, maar jullie hebben vast winterbanden.

Lastig hier: Bram trekt zich nu overal op tot staan, het liefst aan de salontafel als we daar zitten te eten of de oudste tekenen of wat dan ook. En uiteraard wil hij dan alles pakken. Elke keer terugzetten op het kleed met speeltjes werkt niet. Hebben jullie dat ook en wat doe je er aan?

Heb ze net in bed gelegd maar eigenlijk tegen beter weten in want 's ochtends slapen doen ze eigenlijk al een week niet meer... Maar ja, ze gaan wel jengelen en naar buiten in de sneeuw daar heb ik ook geen zin in. Pfff best lastig soms hoor...

Geplaatst

Lastige overgangsperiode is dat hoor, zo van 2 naar 1 slaapje. Wij hadden vaak dat ze de ochtend dan nog sliep maar de middag niet. Dus was het s avonds vaak een hoop gejengel.

maud vist ook alles van de tafel, vaak staat ze al met haar vinger te zwaaien of A A te zeggen voor ze iets pakt wat niet mag, ze weet het dus wel maar het is o zo leuk. Ik denk een kwestie van engelen geduld en steeds maar nee blijven zeggen en anders afleiden. Komt vast goed met bram, zijn grote zus kan nu ook vast heel goed luisteren ;))

Geplaatst

Ik blijf ook corrigeren, haal hem weg en zeg duidelijk nee. Hij weet dondersgoed wat dat inhoud en trekt dan een pruillip. Hij blijft terugkomen, heel hardnekkig haha.

Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaase blijf ik in mezelf herhalen, verzacht de 'pijn' een beetje haha.

Overgang van 2 naar 1 was hier ook lastig. 9 vd 10 keer is het er 1, soms nog 2. Op deze manier is hij een stuk vrolijker en is zn slaapmoment mooi op het midden van zijn dag!

Geplaatst

Hihi die pruillip is ook hier sinds kort erg grappig. Ik moet er wel om lachen, maar ja dat kan natuurlijk niet, gniffel!!

Nee wordt hier ook veel gebruikt, of nee nee.

Ook dat is wel leuk, als je vraagt wat zegt de koe en het paard, dan laat ze horen wat voor geluid ze maken.

maar zeg je 'zeg eens mama/papa/oma' dan zegt ze NeenNeen hihi. Bij opa zegt ze ATTTT (opa heet Ad)

Daarna toch maar iets minder nee gaan zeggen.

Geplaatst

Hier ook neeee! En dan ook nog hoofdje op em neer en vingertje erbij! Blijf dan maar serieus!!!

Jarno is helemaal weg van de vaatwasser en wil iedere keer op de deksel leunen en klimmen. Hij mag kijken maar niet aankomen maar meneer is een volhouder.....mama ook haha!

Jarno heeft weer geslapen van 21.00 tot 10.00 en om 7.00 een voeding! Nu ligt hij er sinds 12.15 in, normaal rek ik dit nu tot 13.00 maar we wilden evem naar de stad..... Jullie raden het al, hij slaapt nog steeds!

Heeft vandaag al 3 boterhammen op, biscuitje, mandarijn, beker melk en 2X bv!

Vandaag de laatste antibiotica, hij had eergisteren weer 38.2, gelukkig 's ochtends weer 36.6....ik dacht daar gaan we weer!

Jeetje lianne, wat een rot begin van de vakantie, Hopelijk is alles voorspoedig gegaan vanmorgen en kan nu het echte genieten beginnen!!

Geplaatst

Als het slecht weer is dan is de ochtend zo lang! Ik weet het dan echt niet meer... Dan zijn ze wakker van 8 tot een uur of 2, pfff... en maar entertainen, Bram tenminste Kaat speelt meer zelf. Ik kan het me niet meer herinneren van de oudste. Het is niet zo zeer dat nee zeggen maar meer dat hij steeds naar je toe tijgert, aan de tafel gaat staan en aandacht wil...

Nu slapen ze sinds 2 uur, Kaat werd nog even huilend wakker na een half uur en Bram keek hoopvol op maar snel Kaat speen gegeven en weer weg en ze gingen gelukkig weer slapen.

Poeh wat kan ik dan naar de lente verlangen zeg, hup, de tuin in!!

Geplaatst

Caro, waarom gooi je ze er niet gelijk na de boterham in?? M slaapt hier van 12.30/13.00 uur tot 15.00/16.00 uur net hoe moe ze is. Dan gaat ze er weer rond 19.00/30 uur in. Ze slaapt dan s morgens tot 9 uur.

Fren, hoop inderdaad dat ze dan vanavond nog zin heeft om te slapen. Maar ze had toch ook een onrustige dag gehad?

Bikkel fijn dat jarno de slag te pakken heeft met slapen, hopenlijk blijft dit zo doorzetten. Dan is iedereen wat uitgeruster en vrolijker

Geplaatst

Ja dat ga ik maar proberen, zoiets Meezie. Ik ben nog zoekende... Maar om 12 uur komt de oudste thuis en als die om 1 uur weer naar school gaat ga ik normaalgesproken kort daarna boodschappen doen of wandelen en dan is het al gauw half 3 voor ze er weer in liggen. Ik moet op zoek naar een nieuw ritme, de boodschappen 's morgens ofzo...

Vandaag trouwens tot onze verbazing na 10 minuten stil, al sinds 8 uur! Terwijl ze vanmiddag wel hebben geslapen 2 uurtjes... Misschien omdat we aan het eind van de middag nog een wandeling hebben gemaakt, moe van de sneeuwlucht? Laten we het hopen!

Geplaatst

Voor de tafelpunten, die kunnen gemeen zijn, wij hebben een tafel met afgeronde hoeken.

Heb ik jaren geleden voor mijzelf uitgezocht, daar ik mijn benen altijd stotte, nu heeft dochterlief er een heleboel geluk mee.

Meezie, vrijdagochtend was er ook nog niets aan de hand. Ik zag het pas vrijdagmiddag toen ik haar uit bed ging halen.

Inge is nogsteeds ziek (vanochtend 39.0, vanmiddag en vanavond 39.2/39.3), maar ze is er niet ziek van.

Ze is wel iets rustiger, maar staat nogsteeds te springen in de box en kruipt door de hele kamer. Ze is wel iets sneller vermoeid en heeft nu 2 slaapjes smorgens 1.5 uur en smiddags 2.5 uur.

Ze eet ook nog als een dijkwerker, als het maandag niet over is ga ik terug naar de HA, afgelopen vrijdag kreeg ze er niets voor, HA gaf aan hier moet ze doorheen.

Maar zolang ze nog drinkt, hoefde ik mij geen zorgen te maken, maar ik themperatuur nu wel streng.

Lianne, hopelijk zijn jullie nu veilig onderweg.

Caro, spagetti pureren is inderdaad geen aanrader.

Ik had het ook met rijst geprobeerd, maar dat word ook een kleef bende.

Ja Inge trekt zich ook overal aan op, maar op tafel staat een houten dienblad met kaarsen en onderzettertjes en die blijven daar gewoon staan.

Maar je moet streng zijn en nee is nee en niet zeggen dat je boos wordt als hij het nog een keer doet, een keer waarschuwen en daarna een corrigerende tik.

Dat is bij mij gewoon een tik op de vingers.

Mijn vriendin heeft een haardscherm van Gietijzer, hier moet ook iedereen vanaf blijven.

Haar zoontje die nu 5, had destijds ook de neiging zich hieraan op te trekken, ze heeft een keer nee gezegd en vervolgens een slipper naar hem gegooid.

Hij heeft er nooit meer aangezeten. Waarschijnlijk veel indruk gemaakt.

Het van 1 naar 2 slaapjes, varieert is ook per dag.

Soms is ze helemaal kapot om 11.00 uur en de dag daarna staat ze om 12.30 uur nog te springen in de box.

Ik merk wel dat als ze 1x slaapt ze veel langer slaapt dan dat ze 2x slaapt.

Het sokken avontuur is nogsteeds een ramp. Sokken gehaald bij de HEMA en Action, maar ze gaan allebei uit.

Het duurt wat langer, maar ze gaan uit.

Gisteren ben ik bij de Zeeman geweest, ze hebben geweldig leuke "Roze" spijkerjasjes, ik heb hem meegenomen in een maatje 92.

Straks nog even een vestje eronder en daarna kan hij door als zomerjas.

Geplaatst

Kaat trekt de eerste sok al uit terwijl je de tweede aantrekt, alle sokken zijn volkomen kansloos bij haar. Bram doet het alleen als hij geen speeltje in de buurt heeft en hij zich verveelt, dan gaat ie er ook op kauwen... Rare wezens, baby's...

Geplaatst

Haha ja ook een puntje verveling hier. Uit is uit dan maar zonder sokken. Mijn neefjes hadden ook nooit sokken aan en nog steeds gaan ze uit als ze thuis komen, ze hebben nooit koude voeten zelfs niet als het zo vriest.

sokjes hebben wij van de zeeman de kniekousjes (groen) die gaan bijna niet uit.

Die slipper zal vast indruk hebben gemaakt vlinder. Hier een keer een tik ol de vingers gegeven, ik vond het zielig en nu leid ik haar af van wat ze graag zou willen doen. Ik zet haar weg of ga even iets met haar doen. Vaak is het bij Maud aandacht trekken als ze singen oakt die ze niet mag pakken, dan ben ik te lang ergens anders mee bezig geweest en dan is het weer even maud tijd ;)

Geplaatst

Vlinder, vervelend dat Inge koortsig ios maar wel fijn dat ze er niet ziek van is.

Ik corrigeer wel en dan vooral bij S omdat het zo'n donder is maar dan kijk ik heel boos en steek mijn vinger op en zeg nee, een tik geven geloof ik niet in vooral niet op deze leeftijd.

Caro we blijven aan het veranderen mte de rimes he haha. Ik pas me gewoon aan aan hun aangezien er geen pijl op te trekken valt hier, vaste tijden slapen ze niet overdag en als ze uberhaupt nog slapen dan meestal in de wagen tijdens een wandeling.

Bikkel wat fijn zeg dat J.arno nu beter slaapt, dan voel je jezelf ook meteen een stuk gelukkiger he?

Lianne, wat een gedoe met jullie auto zeg, nou ik hoop dat jullie alsnog goed aangekomen zijn op plek van bestemming en geniet ervan!!

Hierbij nog even een fotootje van de verjaardagstaarten voor het feestje van vanmiddag..vind ze echt prachtig!!!

Geplaatst

Mooie taarten Stiertje!

Wellicht heb ik het al gevraagd, in dat geval sorry, maar wat vragen jullie aan cadeau's voor de kindjes?

Ik vind het zo onwijs lastig :-(

Geplaatst

Stiertje de taarten zijn super!!

melis, ik ga zelf zo de boerderij halen van little people, maud is gek op beestjes en deze was nu op MP 20 euro. Van mijn ouders krijgt ze meisjes duplo en verder vragen we boekjes. Nou moet ik zeggen dat nog maar weinig mensen het gevraagd hebben. Dus ik ben benieuwd waar iedereen mee aankomt.

hihi maud zit met papa's ipad te spelen. Ze drukt steeds op het ronde knopje en gaat met haar vingertjes zitten schuiven om hem van de vlokering af te helpen, dat lukt nog niet, maar ze zal het vast snel doorhebben.

Vanmorgen even een slik momentje, papa was haar aan het leren om zelf de fles vast te houden en daar lag ze dan na eentijdje, lekker relaxt met haar paples in de kussens en met haar voeten te zwaaien. Oei, baby af is ze nu echt wel nog anderhalve week en dan is ze alweer een jaar.

melis, kan goed begrijpen dat jullie weer voor een brusje willen gaan, mis af en toe het getrappel nog wel eens in mijn buik, hihi maar zou absoluut die onzekere eerste weken niet meer willen.

Vlinder hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk?? Je bent alweer bijna een maand druk aan het werk. Valt het een beetje te combineren met de kleine meid?

Geplaatst

Thanks voor de tips Meezie, die boerderij heb ik vaker gehoord. Ga zo maar eens kijken denk ik. Ga via B.art S.mit.com een ballenbak, laptop, houten telraam en een driewieler bestellen. Ook maar even een lijstje maken wat ik aan de visite kan vragen.

Kreeg vd week al de vraag welke maat V.ince draagt, ik heb mooi geen antwoord gegeven. Ik wil namelijk absoluut geen kleding voor z'n verjaardag. Klinkt heel ondankbaar, maar we kiezen graag zelf kleren voor V.ince uit.

Tja, een brusje... Ondanks m'n stressvolle zwangerschap waarbij ik voor m'n gevoel 8,5 maand heb moeten overleven, durf ik er toch voor te gaan. De wens/liefde is zoveel sterker dan een eventuele vervelende zwangerschap dat we besloten hebben er voor te gaan.

Rond 13 feb verwacht ik m'n ongi en mag ik me aanmelden. Kan zijn dat ik vanwege drukte een maand moet wachten, maar dat is geen probleem.

We stappen er, net als vorige keer, nuchter in en proberen zo min mogelijk verwachtingen te hebben.

Geen idee of het zo is, maar ik denk dat je bij een tweede of volgende zwangerschap wat meer ontspannen bent omdat je toch druk bent met je andere kindje(s). Of heb ik dat mis?

Geplaatst

Cadeautjes, moeilijk! F krijgt van ons een stoeltje, van m'n schoonmoeder een activity centre voor in de auto aan de passagierskant en van mijn moeder een handgemaakt houten poppenbed. Verder weet ik t eigenlijk niet goed. Wil echt niet te veel speelgoed, hebben de helft vd Sint eb kerstbuit ook nog in de kast liggen...

Geplaatst

En... Duplo, duplo, duplo en nog eens duplo... Is het enige waar Mini niet op uitgekeken raakt! Is nog net aan de vroege kant, maar hij vindt het nu al leuk om het vast te houden en je zult merken dat hij sneller dan je denkt de blokjes op elkaar krijgt. Alles in een grote mand en klaar ben je. Wassen in een kussenhoes op 60 graden en het blijft nog schoon ook... ;-)

Geplaatst

Thanks Floor!! Ik had ook al een speeltafel gezien van M.ega B.locks, dat kun je ook helemaal uitbreiden!

Meiden, kreeg net van W.IJ een aanbieding voor een foto op canvas; heb net 27,95 incl. verzendkosten betaald voor een canvas van 60x80!!

PB maar even als je de kortingscode wil hebben.

Geplaatst

Hier weer een goeie nacht! 20.00-8.00! Daarna maar beneden en heb ik het kunnen rekken tot half 12 en nu ligt meneertje lekker te slapen!

Mooi hoor die taarten! Wij hebben toch besloten om voor een normale slagroomtaart te gaan met foto en Limburgse vlaai! Wij vieren Jarno's verjaardag niet thuis maar bij onze trouwlocatie hier in het dorp! Een zaal waar de kids lekker kunnen ravotten! Er komen 32 volwassenen en 12 kids!

Ik heb een envelopje of bon gevraagd en anders kleding mt 80! Van vrienden krijgt hij een glijbaan voor buiten en ander vriendenstel koopt verstoppertje spelen met nijntje!

Ik heb een stoffen kroon gekocht met cijfer 1 erop en stoffen vlaggetjes!

We vieren de verjaardag zaterdag en vrijdag hebben papa en mama allebei vrij geregeld en komen alleen de opa's en oma's!

Donderdag trakteert Jarno bij de gastouder, een badeendje met rozijntjes en likkoekjes van de Hema! Fotootje van Jarno eraan en klaar!

Melis, ik wil die code wel!

Geplaatst

Wij vieren fiene haar verjaardag op zaterdag, op haa verjaardag zelf gaat ze naar de crèche, voor de laatste keer in de babygroep, de dag erna naar de dreumesen! Vind het inderdaad lastig wat te trakteren, had al bedacht dat het iets met hartjes wordt, toch handig, een valentijnskindje, haha. Wat geven jullie de crecheleidsters? Ze neemt die dag ook afscheid nl.

Ik zat ook al te denken om kleertjes te vragen, zit echt niet te wachten op kilo's speelgoed!

Geplaatst

Pfff wat een cadeaus krijgen ze bij sommigen van jullie zeg! Heel veel vind ik echt niet nodig maar moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk.Hier krijgen ze de activiteitenkubus, een mega grote Nijntje en een puzzel waarvan de stukjes allemaal apart geluidjes maken. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg als ik zo eens rondkijk.

Van de ene oma krijgen ze een spaarpot en van de andere oma de zebra loopwagen van V.tech. Als iemand het nog vraagt vraag ik emmertjes en schepjes voor van de zomer. Das alles bij elkaar toch al veel vind ik!

Wat een mooie taarten Stiertje, had je die laten maken?

Vanmorgen wel een half uur in bed gelegen maar alleen maar kletsen. (Trouwens gisteravond stil sinds 8 uur en slapen tot half 9, jeeh!) Dus er uit, wassen, aankleden, boterham nog even spelen en om half 1 er weer in. Heel benieuwd hoe laat ze nou weer wakker zijn.

En bleh wat een weer! Alleen maar regen, ik wil er even uit vanmiddag! Heb er zo'n hekel aan de hele dag binnen zitten, al is het maar een half uurtje, even zuurstof opsnuiven buiten! We zullen zien.

Geplaatst

Hier hetzelfde hoor caro. Fiene krijgt van ons alleen een stoeltje. Ze begrijpt er zelf toch nog niks van, kan net zo oed een lege doos inpakken, dat vindt ze nog het mooiste! Het 'speeltje' waar ze nu het drukst mee is, is een leeg buisje kauwgom, waar we rijst in hebben gedaan. Mooi dat ze dat vindt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden