Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris succes!! Zal vast even tegenvallen zo de eerste keer, maar het is wel lekker om even iets voor jezelf te doen!

Hier is tandenpoetsen hot!! Zodra we de tandenborstel tevoorschijn halen willen ze maar 1 ding, en boos worden wanneer we hem weer afpakken :-)

De ene kies zag ik vorige week toen ik aan het dollen was met hem. Ik hield hem een beetje op de kop en hij had zijn mondje wagenwijd open van het lachen toen zag ik het. De andere voelde ik toen ik met (gevaar voor eigen vingers) tandenspul in zijn mondje smeerde. Dus op de kop houden of voelen :-)

Nieuwe uitdagingen hebben ze zeker nodig, kon ik hier ook goed merken. Ze zijn wel veranderd sinds ze wat nieuw speelgoed hebben

Geplaatst

Caro, helaas voor mij.

Inge was op 28 september echt 8430 gr en 74 cm, met een hoofdomtrek van 43 cm.

De afspraak van 8.5 maand hebben we niet gehaald, ivm de sneeuw die die ochtend viel.

De volgende afspraak die staat is 7 maart om 10.20 uur. Volgens mijn weegschaal weegt ze op dit moment 10.600 en de lengte is lastig op te meten maar ongeveer 79 cm, daar ze nooit zo stil ligt als in de bak op het CB.

Qua kleding klopt het ook wel want ze draagt maat 80 broek en 86 shirt.

Ze klapt sinds zondag in haar handjes, wat geweldig leuk is dat.

Ze is over de verkoudheid heen, maar afgelopen nacht heeft ze liggen spuggen, alles zat eronder en 2 uur later ging ze weer van vooraf aan en zo zijn we de nacht doorgekomen.

Bikkel van mij mag ook de lente / zomer beginnen.

Chrish, hoe was het op de sportschool.

Simonja, klinkt gezellig, als we dit jaar weer afspreken, moeten we op zo'n soort locatie afspreken.

Ik ga genieten van mijn weekend.

Geplaatst

Chris lekker gesport

Lianne wat goed van S. Nog even en dan echt los lopen, hihi en dan wegrennen voor mama!!

Caro, Maud had het vandaag ineens door. Eerder gleed hij ook steeds weg en stapte ze er echt niet achter. Maar nu ineens wel.

Kiezen voel ik af en toe even, vandaag nummer twee doorgekomen, het gekke is dat ze van haar kiezen bijna geen last heeft, terwijl ik juistdacht dat ze daa meer last van zouden hebben. Een beetje rode wangen maar verder nks,

hebben k en b geen last van stijve beentjes?

Vlinder, hoop dat ze vanacht lekker slaapt en jij ook.

Vorig jaar rond deze tijd waren de weeen net begonnen, wahhh het gaat echt veel te snel. Heel de dag al een beetje emo, dat is niks voor mij, ben bang dat ik het morgen niet droog houd, hihi voel me een beetje een mutsie.

Geplaatst

Hiep hiep hoera!!! Proficiat draakje ;-)

Hier een onrustig manneke vanwege de verkoudheid! Wordt regelmatig wakker doordat hij geen lucht krijgt, heb hem zojuist toch maar gevoed dus hopelijk nog wat slaap want 7.30 gaat de wekker!

Oja als je wilt weten hoe lang je kind is en je hebt plavuizen dan zou je je kind op de grond leggen en daarna de voegen opmeten....

Geplaatst

hahahaha, stiertje, wat een geweldig plaatje!

Meezie, van harte met jullie draakje!

Hier ook hoera! Fiene heeft voor het eerst in weeeeken DOORGESLAPEN!!! Althans, ze werd om 6.15 wakker, maar dat is maar een half uurtje voordat de wekker gaat, dus dat ik prima. Gisteren 2 extra scheppen pap in haar fles gedaan. Ik hoop dat dat de truc is!

Geplaatst

Haha dank voor de felicitaties!!! En stiertje hij is geweldig, voor onze kleine draak.

Fren fijn even een nachtje doorslapen.

Bikkel balen weer gebroken nachten, hopenljk knapt hij gauw op.

Hier even klaarmaken voor zwemmen, de huiskamer is nog evem verbode terein daar mag ze pas heen als we terug zijn. Want dan is paps ook wakker

Geplaatst

Maud, Meezie en papa A gefeliciteerd, met de verjaardag van Maud.

Alweer 1 jaar, dat je emo bent mag hoor, hoef je je niet voor te schamen.

Ze is alweer 1 en een kleintje op de wereld zetten is ook best heftig.

Hoe was het zwemmen, welke tijd ben je nu geweest 09.00 of 9.30

Fren, dat was zeker wel een super gevoel.

Wij hebben een goede nacht gehad, om 07.45 uur was ze wakker.

Ze heeft 160 ml pap op en die zit er nocht in. Yes, Yes. Want dat geeft een troep als dat eruit komt zetten.

Ze zit nu heerlijk te spelen in de box.

Geplaatst

Maud gefeliciteerd met je kleine meid!! Geniet lekker van de dag, en emo mag best hoor!!!

Stiertje, wat een leuk plaatje weer!! Begin je de dag goed mee :-) Hoe gaat het nu met je meiden?

Bikkel, balen van je gebroken nacht. Hopelijk is het eenmalig.....

Een dikke pluim voor Fiene!! Vanavond weer extra pap in de fles, hopelijk is dat het. Gebroken nachten is echt niet meer lekker!

Vlinder, misschien knapt I dan nu een beetje op! Beterschap

Hier een redelijke nacht gehad. Hebben L om half 2 beneden neergelegd. Ze huilde om de 5 minuten, half in de slaap. Had haar al een keer goed gelegd, maar dat hielp blijkbaar niet. Heb haar daarna niet meer gehoord tot 7.45 vanmorgen!

Geplaatst

Gefeliciteerd met Maudje!! Maak er een mooie dag van maar dat gaat vast lukken, foto's op FB volgen wel he! Emo mutsie ben je volgens mij zodra je zwanger bent haha!

Goed zo Fiene, heerijk eindelijk doorgeslapen!

Lianne jullie hebben dus eigenlijk permanent het campingbedje klaarstaan voor l? jammer dat ze toch weer naar beneden moest...

Hier geen stijve beentjes en gelukkig doorgeslapen tot iets voor 8. Stomme is alleen dat ik totaal niet in slaap kon komen omdat ik steeds lag te wachten dat ze wakker werden... Uiteindelijk heb ik voor het laatst op de klok gekeken om half 2, pfff.

Vanmorgen pleistertjes er af gehaald en getemperatuurd, toch beetje verhoging, allebei 37.4 maar das niet zo erg. Als het hierbij blijft prima!

Geplaatst

Zo, onze filmpjes zijn zojuist besproken met de dame van het CB. Gelukkig gaat het al een stuk beter met alles dan een maand geleden, dus er is vooruitgang! Wanneer ze aan het spelen zijn zie je op de filmpjes dat ze echt heel veel met elkaar communiceren en constant kijken wat de ander doet. Zo lief om te zien. Ze maken geen ruzie om speelgoed meer, wat eerder wel het geval was. Ook een eetmoment gefilmd, en daarbij gaf ze aan dat ik alles goed oppak. Ik benoem alles wat ik doe, en als zij wat op hun manier zeggen reageer ik daar ook weer goed op. En bij alles wat ze goed doen belonen.

Manlief heeft nog wel even "huiswerk" gekregen. Hij moet op bepaalde momenten ook consequent zijn, want ze weten precies dat wanneer ze aan hem hangen ze ook aandacht krijgen. Dit kan niet altijd, maar ze krijgen het dan wel.

Meezie, hoe vind Maud haar verjaardag? EN hoe vind jij het?

Geplaatst

Ik dacht dat alle kinderen wel wortel met doperwten zouden lusten... hier een kieskeurig dametje die het weigert te eten!! Zelfs met een beetje appelmoes erop wil ze het niet hebben. Zal vast aan de wortel liggen, want die wil ze ook niet eten..... gek kind

Geplaatst

Fiene heeft vanavond doperwtjes gegeten. Zelf... Met een heel klein vingertje gingen ze een voor een haar mond in, te cute!

Lianen fijn dat je bevestiging hebt gekregen!!

Geplaatst

Oh wat schattig dat zou Kaat ook zo doen! En Bram zou ze over het blad maaien en hopen dat er wat blijft plakken hihi...

Binnenkort eens proberen!

Hier hele brave kindjes, die overigens nog steeds verhoging hebben maar verder geen last. Om kwart voor 8 naar bed en meteen stil!! :happydance::happydance: (smileys uitgezocht door N die ik nu naar bed ga jagen!!)

Geplaatst

Meezie, een beetje laat, maar van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Maud. Wat een mijlpaal.

Fren, goed van Fiene dat ze heeft doorgeslapen. Heb je zelf ook wat rust gekregen?

Lianne, fijn dat het nu goed gaat.

Ik heb gisteren maar een half uur gesport. Ik had pas om 21.15 uur een afspraak voor een intake waarbij het sportprogramma wordt vastgesteld. En om 22.00 uur sluit de sportschool. Het abonnement is prijzig, maar deze zit het dichtst bij mijn huis. Ik sport bij een Achmea Health Center. Een andere sportschool is goedkoper, maar daarvoor moet ik in de auto stappen. Dat werkt niet bij mij.

Mijn weekend is gelukkig alweer begonnen. Vandaag hoorde ik van een collega dat een andere collega afgelopen jaar een ziekenhuistraject heeft gehad om zwanger te worden. Helaas niet gelukt, 3 pogingen in 1 jaar. Ik besef me maar eens dat ik veel geluk heb gehad. Na mij ken ik nu al 5 collega's die het medische traject hebben moeten bewandelen. Ik ben altijd best wel open over geweest, maar van sommige collega's hoor je het achteraf. Die zijn ook gewoon door blijven werken tijdens de wachtweken. Dat was nooit mij ding. Ik merk wel dat iedereen er weer anders mee omgaat.

Geplaatst

Chris dat is balen van het sporten, beetje jammer dat het gesprek zo laat was. Heb je geen verzekering van achmea dan is het toch goedkoper om daar te sporten?

is jasper nu trouwens helemaal aanval vrij?

Caro, fijn dat ze redelijk goed door de prikjes komen, ben benieuwd naar de bmr prik die schijnt niet zo fijn te zijn.

Vlinder fijn dat inge is opgeknapt, hopenlijk vandaag ook goed gegaan. We zijn naar de tweede les gegaan, dat is even wennen. Het tempo ligt iets hger en de kids zijn weer even wat groter. Maud was er enorm van onder de indruk, net als een plaatsgenootje die ook voor het eerst over was. Ze begon te brullen en Maud deed vrolijk even mee. De juf gaf al aan dat het voor hun nu net zo vermoeiend is als de eerste zwemles in de babygroep. Komt vast goed maar wat is ze dan ineens weer een klein poppie.

Fren, lekker dat fiene heeft doorgeslapen en nu vanacht weer!!

Lianne toch fijn die bevestiging dat je het goed aanpakt maar dat wist je natuurlijk ook wel een beetje, want ze deden het de laatste tijd natuurlijk alweer beter. Haha en die mannen hebben vast alleemaal last van het niet consequent zijn.

Medusa, bedankt. Hoe gaat het met jou en met Rolf?

Verjaardag was heel leuk, vrezelijk verwent met duplo voor meiden, boekjes, houten puzzels, badspulletjes, liitle people en nog wat meer dingen. Het uitpakken begreep ze niet helemaal en moest daar echt nog mee geholpen worden. De taart was super. Het kaarsje was een beetje eng dus die hebben we er maar uitgehaald, ze zat maar te wijzen en au te zeggen. Daarna werd de taart even uitgeplozen, eerst voorzichtig maar al gauw vond ze het wel leuk allemaal en werd er nog even in gemept. Een tante van mijn vriend kreeg af en toe een hapje en na wat aansproring van de omstanders werden de handen die onder de roze plakkerige topping zaten eens even lekker in haar haar gesmeerd. Geen gezicht, maar zo leuk. Papa keek toe van een afstandm die vind dat maar niks spelen met eten.

Vanavond de kleien draak nog maar even in bad gedaan, heerlijk vind ze dat en ik kreeg dan ook een brulparade toen ze eruit moest. Daarna is ze heerlijk gaan slapen nu eeven zien of ze alle indrukken rustig kan verwerken.

Geplaatst

O ja van haar tante heeft ze een muziek mat gekregen (van de lidl) toen hetrustig was haar er eens op gezet en ze vond het helemaal geweldig. Het is een ronde mat met een stukje piano en wat diertje en liedjes erop. Eerst was ze wat aan het zitten maar toen ze eenmaal door had dat hij door haar bewegingen muziek ging maken ging ze los. Ze bleef maar rondjes kruipen en op de plaatjes tikken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden