Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjan, gefeliciteerd met. Mathias.

Caro en Fren; jullie ook alvast gefeliciteerd met Bram, Kaat en Fiene. (Mijn ogen worden vanmiddag gelaserd dus ik kan de komende dagen niet meelezen)

Fijne verjaardagen allemaal!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hiep hiep hoera voor Matthias! Fijne dag, nogmaals.

Lianne balen, zielig die billen maar ja, hoort er voor sommige kindjes blijkbaar bij.

Fren goed zo!

En die van jou Bikkel, die haalt even wat in van het afgelopen jaar?

Simonja dank je en veel sterkte met laseren!

Hier ook brave kindjes, gister dus meteen stil en vanmorgen gelukkig weer 8 uur...

Ze zijn alledrie druk met de Duplo, vooral de meiden haha! Bram heeft gewoon niet veel geduld om lang met iets te spelen dus die valt steeds zijn grote zus lastig die een dierentuin aan het maken is, hihi... Bedenk nu dat ik wat uitbreidingsspul had moeten vragen voor hun verjaardag, we hebben alleen een mannetje en een olifant...

Geplaatst

He balen lianne! Ik lees wel eens iets over maïzena, is dat geen optie voor de billen?

Geen idee of Jarno slaap inhaalt, de nachten zijn nog te verschillend om al te spreken over een doorslaper! Maar voor ons is dit natuurlijk al een goeie vooruitgang! Mij hoor je niet klagen!

Zojuist de verkeersmat geleverd, super leuk! Vanavond kast ikea opzetten en is het nieuwe speelhoekje weer klaar!

Geplaatst

He balen lianne! Ik lees wel eens iets over maïzena, is dat geen optie voor de billen?

Geen idee of Jarno slaap inhaalt, de nachten zijn nog te verschillend om al te spreken over een doorslaper! Maar voor ons is dit natuurlijk al een goeie vooruitgang! Mij hoor je niet klagen!

Zojuist de verkeersmat geleverd, super leuk! Vanavond kast ikea opzetten en is het nieuwe speelhoekje weer klaar!

Geplaatst

Gisteravond na het bad heb ik er een zalfje opgedaan dat eigenlijk voor een schimmel is. Heeft ze al een keer gehad en heb nog zalf over. En vannacht 2x dik in de sudo, haar billetjes gloeiden helemaal. Zal zo de pot uierzalf naar beneden halen en dat er eens opsmeren vandaag. Wil niet nog een zelfde nacht. Zij zit nu met wallen onder de oogjes boekjes te lezen, de schat.....

Bikkel, heb je Jarno dan helemaal niet meer in de box? Hoe doe je dat allemaal????

Geplaatst

Haha tja als ik naar de wc moet of de deurbel gaat dan neem ik hem mee!

Tijdens het koken speelt hij met zijn eigen keukenkastje en anders woezel en pipDVD!

Voor de rest zou ik niet weten waar ik de box nog voor nodig zou hebben!

Wanneer gebruiken jullie de box?

Geplaatst

Caro, je het uierzalf dat echt vet is, maar ook meer een soort zalf, die is wit en gebruik ik.

net voor het eerst in maanden weer met fiene gezwommen ze vond het heerlijk!

Geplaatst

Marjan gefeliciteerd met je kleine dreumes!!

Simonja sterkte.

Heerlijke nachten weer hier zie ik. Nu moeten die kleintjes dat maar even zo houden lijkt me.

alleen lianne dan niet, hopen dat de billen vandaag beter gaan en ze vanacht weer lekker kan slapen.

Bikkel, hier is de box nog regelmatig in gebruik. Als we s morgens beneden komen zit ze er altijd een in tot ze de fles krijgt en als we naar de wc moeten, die is wat klein en er zit een raam precies tegenover, dus met de deur open is ook geen optie. Maar ook als we aan het werk zijn even even veel heen en weer lopen, dan zit ze ook heerlijk in de box. Z vind het niet erg zolang er maar wat te lezen is of te puzzelen.

Vanmorgen naar de tandarts geweest. Maud vond het allemaal reuze interesant en leuk, heeft zelf ook nog even in de stoel gezeten, maar hoefde nog niet met haar mondje open, dat is pas over twee jaar.

Geplaatst

Hier hetzelfde hoor, met de box. Ze zit er nog best vaak in, voornamelijk als ik even m'n handen vrij moet hebben, maar speelt er ook graag in. Zou hem echt nog niet kunnen missen, maar dat komt ook omdat wij op de 1e etage de woonkamer hebben, dus ben best vaak even beneden of boven. Om haar dan mee te slepen, dat werkt niet!

Geplaatst

Ik heb ze in de ochtend in de box zitten, gelijk na de fles. Ga dan zelf eten en aankleden en daarna wat in huis doen. Wanneer ik klaar ben zo rond 10 uur mogen ze eruit. Even spelen en kruipen en dan in de kinderstoel voor fruit en wat drinken. Na hun middagslaap zitten ze er ook nog even in, en wanneer ik aan het koken of afwassen ben en ze zijn hangerig gaan ze er ook in. Vinden ze allemaal prima, helemaal wanneer ze moe zijn, dan hebben ze een kleinere ruimte om in te spelen.

Heerlijk zwemmen!! Heb net besloten dat wij zaterdag ochtend even met ze gaan, heb je geen babyzwemmen maar kan ik wel met manlief samen even gezellig zwemmen!

Geplaatst

oke wel leuk om te lezen dat jullie er nog zo veel gebruik van maken, bij de twins kan ik me sowieso voorstellen dat je de box meer gebruikt!

Ik woon in een drive-in woning en beneden heb ik de waskeuken dus met was vouwen etc neem ik jarno mee naar beneden en kruipt en speelt hij beneden en als ik mezelf verzorg of boven wat wil doen dan speelt hij op zijn kamer en op de gang.

De woonkamer en keuken poets ik waar hij bij is of als hij in zijn bed ligt.

Ach ja misschien komt er wel eens een momentje dat ik denk had ik de box nog maar maar voor nu geniet ik van de enorme ruimte haha

Geplaatst

Hier staat de box puur om Bram even in te zetten als ik moet plassen ofzo. Kaat zit er nooit in en Bram vindt het ook niet leuk hij gaat dan staan en zeuren dat hij er uit wil dus denk dat ie hier ook niet zo lang meer blijft...

Als ik douche gaan ze spelen in hun bedjes, dat gaat wel, hoewel hij dan ook regelmatig protesteert maar ja jammer dan dat moet wel...

Bram heeft het flesje vitamine D kapot laten vallen, zucht. Ben boodschappen gaan doen was van plan nieuw flesje te halen plus uierzalf kom ik thuis allebei vergeten! Suf zeg.

Geplaatst

Pfff ik zou bij een vriendin koffie gaan drinken maar meneer slaapt nog steeds sinds 12.00!! Ik ben geen voorstander van wakker maken als het niet persé nodig is haha maar ziet er dus naar uit dat we niet meer kunnen gaan!

En een super nacht, goed gegeten en nu een superslaapje....ben benieuwd hoe het vanavond gaat haha want dit ritme komt uit een boekje en kan nooit goed zijn haha

Geplaatst

Haha dat ken ik, dan vertrouw je het niet! Ik lig dan wel eens wakker want dan denk ik ze zullen zo wel gaan huilen maar dat gebeurt dan meestal niet! Wie weet... hij wil het goedmaken van het afgelopen jaar, de schat!

Geplaatst

Balen lianne, denk wel gelijk aan tanden als ik het zo lees, omdat ze ook al van die rode billen heeft.

Als wij even snel wat moeten pakken neem ik maud ook niet mee, de box is dan echt ideaal, zeker nu ze de veel te stijle trap op probeerd te klimmen, zal ze er echt wat vaker in gaan.

Caro, bah niet zo lekker die plakkerige troep overal.

Bikkel, jarno alweer wakker?

Geplaatst

Marjan, gefeliciteerd met Matthias! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

Caro, alvast gefeliciteerd met Bram en Kaat.

Fren, ook alvast gefeliciteerd met Fiene.

Vandaag naar het cb geweest. Alles was weer goed. Weer prikjes gehad.

Geplaatst

We zijn er klaar voor!

Wel raar: brachten ze om 10 voor 8 naar bed en ging naar beneden na korte tijd allebei brullen! Kaat helemaal over de rooie, huh? Ze had een andere speen omdat haar normale in de sterilisator zaten maar dat kan het toch niet geweest zijn? Allebei er uit gehaald, geknuffeld en terug met de juiste speen... en stil, ook Bram. Mmmm... als je niet beter wist zou je zeggen gespannen voor morgen maar dat kan natuurlijk niet haha!

P zat te balen die was al gewend aan stilte meteen 's avonds. Ja hallo, na 2 avonden al? Ik had me nog niet rijk gerekend, elke avond meteen stil is een cadeautje!

Geplaatst

Hier weer een papfles van 250 cc en een uur later huilen, niet normaal. Nog een fles van 150 en nu is t stil sinds 9 uur... Niet normaal hoeveel dat meiske s avonds wegtukt!

Geplaatst

Maar eet ze nou een hele boterham en flink fruit en een koekje tussendoor? En drinken, hoe gaat dat? Want als ze dat allemaal mondjesmaat doet heeft ze denk ik toch gewoon nog honger.

Geplaatst

Ik herken het wel met Jarno, die kwam vaak de nachten omdat hij overdag niet de rust nam om te tanken. Sinds hij meer vaste voeding eet nam het drinken 's nachts ook af en accepteerde hij ook een slokje water!!! Ik denk zodra f meer gaat eten ze waarschijnlijk 's avonds en 's nachts ook meer tevreden is!

Geplaatst

Vandaag:

730 fles 200

1100 grote bak fruit

1400 max 1/4 boterham, paar happen fruit en gewone melk 200 met 2 scheppen voeding

Tussendoor soepstengels en koek

1730 2/3 potje eten, fles 200 cc gewone melk

2000 250 cc pap (8 schepjes + 7 schepjesvoefing)

2100 150/5

Dus best wat!

Geplaatst

Fren ik zat te denken jeetje wat krijgt f veel melk, maar dat is natuurlijk omdat ze dat wel drinkt en andere dingen niet.

maar ze eet inderdaad wel gewoon aardig wat, ongeveer wel gelijk met maud denk ik zo. Zal dan toch een beetje bijeten zijn, weet je hoeveel ze nu weegt?

Schattig die foto's van haar op fb, dat tv kijken gebeurt hier ook zo lief om te zien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden