Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha dank je! Lullige is dat je de filialen niet kunt bellen dus kan niet vragen of ze 'm nog hebben. Nou ja, misschien morgen nog even snel heen als P thuis is.

Nu ga ik echt, welterusten!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meezie fijn dat de 1e verjaardag van Maud leuk was!! En lekker zitten smeren en smikkelen in het taartje, dat is het leukste!! En wat leuk die mat!! Heb ook even gekeken, wat een lol zal ze hebben :-) Hoop dat ze de indrukken goed verwerkt heeft en lekker heeft geslapen!

Fren, balen dat ze toch weer wakker was... lastig he

Jammer dat je maar even hebt kunnen sporten Chris. EN ja het is erg duur bij een AHC. Zelfs als je een verzekering hebt bij Achmea betaal je nog aardig. Maar ja.... als deze dicht bij je huis gelegen is en je het op de fiets af kan waarom dan ergens anders heen! Gek he dat je altijd weer hoort dat er mensen in je omgeving ook bezig met ivf of wat voor behandeling dan ook. Wanneer je er zelf niets mee hebt hoor je het nooit... Jammer dat er voor je collega geen positief einde aangekomen is.... Des te meer kunnen wij beseffen hoeveel geluk we hebben gehad met onze wondertjes!!

Hier tussen 1 en half 2 in de weer geweest met L.ara. Gelukkig wel in eigen bedje geslapen. Wel even 2x eruit gehaald om haar even te wiegen en toen weer wegleggen. Het zijn geen indrukken van de dag, want zoveel bijzonders heb ik niet gedaan gister. Wat ze dan heeft echt geen flauw idee!

Hoe hebben de andere kids geslapen?

Geplaatst

Meezie, nog gefeliciteerd met Maud!

Zo te horen is het erg gezellig geweest en is ze goed verwend.

Yente heeft hier ook die zebra. Als ze er op zit kan ze nog niet goed met haar beentjes bij de grond en als ze er achter loopt moeten we het goed in de gaten houden. Het gaat nog erg wiebelig en de zebra 'holt' er soms opeens een stukje vandoor waardoor ze veel moet corrigeren. Ze is er dan dus ook al snel klaar mee haha. Maar Maud kan het nu ook opeens, dus wie weet gaat het straks helemaal goed. Ze kruipt wel steeds naar de zebra toe, want ze vindt hem wel helemaal leuk!

Geplaatst

Gelukkig goed! Van kwart voor 8 tot 8... perfect dus.

Heb vanmiddag wel een probleem want dan komt de carnavalsoptocht van de school van de oudste door onze straat, net als zij moeten slapen... Hou ze maar wat langer op denk ik.

Vroeg het in het andere topic ook al maar ben je lang bezig geweest met Fiene? Zal wel anders schrijf je geen grrr...

Bram komt hier nu om de haverklap aan tafel staan en als je iets eet lijkt het wel een bedelende puppy... Aandoenlijk maar soms onhandig hoor! Overal vingertjes!

Geplaatst

ik probeer het ook niet te doen, en had denk ik bij nader inzien ook niet gehoeven, want ze lag te jammeren en niet te krijsen, maar ik was zo moe, ik had maar 1 doel; kind weer laten slapen zodat ik ook kon slapen. Maar dus maar 2x3 uur vannacht...

Moet om half 4 naar de huisarts, hoop om 4 uur thuis te zijn en vin en fiene komen tegen half 7, dus dan duik ik even 2 uur mn bed in. Is het plan...

Geplaatst

Meezie, dat klinkt als een supergezellige verjaardag waarbij Maud ongelofelijk is verwend.

Fren, hopelijk heb je lekker geslapen.

Caro, schattig, een bedelende Bram. Hij wordt straks een allesetertje.

J.asper doet het erg goed. Geen aanvallen meer gezien. Hij is wel snel moe, maar hij is ook erg actief, altijd vroeg wakker, en ´s avonds moeite om te gaan slapen. Tussen de middag daarentegen, dan gaat hij slapen terwijl hij zijn flesje krijgt. Ik heb soms een snurkende J.asper aan de fles. Ik merk trouwens wel dat L.isanne en J.asper moe zijn als ze terugkomen van de opvang. En dan krijgen ze de warme hap thuis en dat gaat moeizaam. Waarschijnlijk ook een bekend gegeven als kinderen naar de opvang gaan.

Tja, sporten in een AHC is duur en ik ben niet verzekerd bij Achmea. De vijf minuten fietsen was de doorslaggevende factor. En het AHC in Zwolle waar ik woon ziet er gezellig uit. De fit for free ziet er toch wat meer industrieel uit, zeg maar. En ik moet er ook nog 10 minuten voor in de auto zitten.

Geplaatst

Ik zou ook wat meer betalen voor gemak en gezelligheid! Goed dat je het doet.

Ik ging altijd 2x in de week zwemmen maar heb er de puf nog niet voor gevonden. Bovendien zal ik nu 's avonds moeten en dan is het zo druk! Ik ging altijd 's morgens om 9 uur als de oudste naar school was, ideaal! Maar ja, dat kan niet meer.

Net pas naar bed, omdat de optocht van de oudste door onze straat kwam. Buiten gaan kijken, Bram vond de herrie niks, Kaat vond het best. Bram kan ook wakker schrikken van de kat of van andere geluiden, die is daar veel gevoeliger voor, misschien omdat Kaat gewend is te gaan slapen met een brullend broertje bij haar in de kamer dat ze veel geluid kan hebben...:-)

Geplaatst

wat fijn zeg dat hij geen aanvallen meer heeft, heerlijk. En is z'n wond al helemaal genezen?

Hier ook net begonnen met sportschool b.asic fit..op 3 minuten fietsen van huis..gisteravond nog geweest toe het kroost op bed lag..heerlijk..morgen weer

Geplaatst

Fiene was om half 1 wakker. Niet eens zozeer vanwege honger, maar meer dorst. Waarsch vd gebakken aardappeltjes. Ik had zelf ook dorst. Daarna werd ze om half 8 wakker en om kw over 8 heb ik vin eruit geschopt en zelf nog tot 10 uur geslapen. Klokkie rond!

Geplaatst

Dan heeft Fiene een goede nacht gemaakt!! Lekker hoor, en zelf ook lekker uitgeslapen dus :-)

Jarno heeft het ook goed gedaan! Hij neemt het er goed van nu hoor!!

Hier ook een goede nacht. L heeft gisteravond 2x even gehuild maar weer zelf stil geworden. Vannacht 1x, toen heb ik haar

uiteindelijk maar op de buik gelegd. S helemaal niet gehoord. Iets over 7 uur hoorde ik de eerste geluidjes en lekker kunnen rekken tot over half 8! Heerlijk :-)

S.ven heeft wel het klimmen ontdekt. Gister zag ik hem in de nijntje loopauto zitten, vroeg aan mijn man of hij hem erin had gezet: Nee.... die is dus ook uit de kamer. Hij kan nu met een klein opstapje ook in de bank klimmen, en net zat hij op de rand van de schouw.. Goed opletten dus!!!

Geplaatst

Fiene ook! Die heeft ontdekt dat ze zich kan optrekken aan t plankje boven de commode. Lekker handig dus! Gelukkig zit t plankje met megaschroeven in de muur.

Net is ze na t boodschappen doen in de wagen in slaap gevallen eb tukt nu al 3 kwartier! Heb haar maar in de gang geparkeerd. Normaal wordt ze wakker zodra de wagen stil staat...

Geplaatst

Hier ook een goeie nacht, Bram werd wel huilend wakker om kwart voor 12 ofzo, toen ik net bijna in slaap viel, maar ging zelf weer slapen. Klonk echt alsof ie wakker schrok ofzo... En daarna verder tot 8 uur. De normale tijd eigenlijk al hoopte ik dat het wat langer zou zijn omdat het weekend is maar helaas.

Ach, op zich mogen we niet klagen over de nachten natuurlijk. Grappig dat ze allemaal een relatief rustige nacht hebben gehad...

Geplaatst

noouuuu niet allemaal hoor caro!!

Hier begon G om 01:00 een serenade te brengen omdat ze wakker was en zin had in gierennnn..niet leuk ..tot twee uur over haar hoofd zitten aaien en stssttss gefluisterd en toen viel ze weer in slaap..ik weer terug in bed en om 03:30 zat ik rechtop in bed omdat S een keiharde schreeuw liet horen en daarna gejammer..ik erheen lag ze helemaal andersom en op haar knieen heen en weer te wiegen..volgens mij gewoon een enge droom. Dit herhaalde zich om 04:30 en toen om 05:00 en dus heb ik toen maar een fles gemaakt en haar om 05:30 er weer in gelegd en zelf ook weer terug gegaan en om 07:00 was G weer wakker..zucht. Dus wordt vroeg op bed gaan vanavond!!

Vandaag heeft S haar eerste stapjes los gezet..het gaat zo snel..en zij ook haha. Aan 1 hand scheurde ze al de hele kamer door maar nu is het dus ZELLUF DOEN..oeps. G maakt geen enkele aanstalten om zelf te gaan staan of kruipen, nah jah misschien kan ze wat van haar zusje afkijken..

Wauw caro 08:00..zou ik een moord voor doen..hier standaar tussen 05:00 en 06:00 ..ach ja ieder z'n ritme

Bikkel, zo he die knul van jou is wel 180 graden omgedraaide met slapen he? wat heb je nu anders gedaan dan eerst?

haha Lianne..die S.ven gaat ook als een speer! En L.ara dan? of is zij net als Giada..het komt wel wanneer ze zin heeft?

Geplaatst

Oh balen Stiertje! Geen fijne nacht nee!

Maar normaalgesproken gaan ze bij jullie toch ook heel vroeg naar bed? Dan kunnen ze niet tot 8 uur slapen denk ik. Ik ga altijd er van uit dat (ruim) klokje rond ongeveer normaal is? Weet het eigenlijk niet.

Mijn ideaal is van half 8/8 uur tot 8 uur, klokje rond en dat lukt soms. Tot 8 uur slapen doen ze meestal wel maar stil zijn voor 8 en lukt bijna nooit. Nu er in om 10 over half 8, dus net er in, ben benieuwd... Ik hoor niet alleen Bram jammeren maar ook Kaat kletsen dus... zal wel effe duren.

Jeetje wat een verschil dan he bij jouw dames: de een loopt los en de ander kruipt nog niet. Tijgert G ook niet? Want kruipen gaan ze hier denk ik overslaan, hier wordt alleen getijgerd... Wel snel van S!

Weer met de pot meegegeten! Ik ben zo blij dat het zulke goeie eters zijn, met de oudste was dat wel anders! We hadden jachtpannetje: hamlappen met sperziebonen en champignons in saus met puree. Natuurlijk heel weinig saus gedaan en het vlees in hele ieniemini stukjes gesneden maar ze vonden het weer heerlijk!

Krijg nou wat... het is... nee... dat kan niet... het is stil! Geloof er niks van! Ze liggen er nog geen 10 minuten in. Ah, zie je ik hoor alweer wat... Kaatje kletst een beetje, maar Bram is gestopt met huilen, tsss... Moet nie gekker worden!

Geplaatst

Caro je hebt gelijk hoot, doordat ze 'smiddags niet meer slapen zijn ze uiterlijk om 18:00 doodop en dan slapen ze ook wel het klokje rond bijna.

G tijgert ook niet maar zit wel weer heel stevig los. Als ik haar op haar buik leg vindt ze dat niet leuk en rolt ook snel weer terug naar haar rug...ze wil het gewoon niet. Op de knieen zitten vindt ze ook niet leuk en doet het ook niet uit zichzelf. Tja soms maak ik me wel zorgen maar het zal wel goed komen, ze heeft nog steeds fysio en die ziet wel vooruitgang..maar het is ook een divaatje hoor..en lui ook..als ze er teveelvoor moet doen wil ze niet!!

Ik denk dat ze het hele kruipen overslaat en straks (over een beoorlijk tijdje haha) gewoon loopt.

Goed zeg dat ze met de pot mee eten. Hier gewoon potjes we eten nooit samen want manlief is altijd laat thuis.

Geplaatst

ik denk dat ze wel gaan kruipen hoor, deed fiene ook ineens, terwijl zij ook als een dolle aan het tijgeren was.

Klokje rond slapen is hier lang geleden, hoop dat het wel weer gaat komen. Maar het is in ieder geval s avonds weer in een keer stil, dat vind ik ook heel veel waard!

Fiene begint ook steeds meer te eten. inderdaad nog niet met de pot mee, vin is vaak pas tegen 7 uur thuis, dus we eten niet voor half 8, dus krijgt fiene rond 6 uur een potje, of wat ik over heb van de dag ervoor. eigenlijk su wel een soort van mt de pot meeeten.

Geplaatst

Slapen ze 's morgen dan ook niet meer? Toch wel hoop ik voor je?

Als ik zeg dat ze met de pot mee eten betekent dat dat ze hetzelfde eten als wij... niet op hetzelfde tijdstip. Ik geef hun eerst eten en dan eten we zelf, anders is het echt nog te onhandig... Maar regelmatig een potje, ben nu over naar 12 maanden potjes. Geef jij ze dan allebei 1 potje of samen 1? Wij doen soms samen en dan een toetje of 2 potjes en geen toetje...

Geplaatst

Fiene moet echt geen toetjes! Ze krijgt fruit als toetje.

ze eet nu vaak een heel potje, en dan wat fruit toe.

overigens vandaag voor het eerst de middagfles vervangen door gewone (koe)melk. Voordeel is dat ze wel het vocht binnenkrijgt, want iets anders drinkt ze nog niet, maar dat ze niet te 'vol' raakt waardoor ze savonds niet eet. Ze vond het heerlijk, hij ging er helemaal in!

Geplaatst

Oh hier vinden ze toetjes heerlijk! Heb meestal een kwarkje maar zat laatst rijstepap te eten en gaf ze af en toe een hapje, ook lekker! En yoghurt met diksap, vanillevla heb ik een paar hapjes geprobeerd. Bram wordt helemaal opgewonden als hij het toetje ziet... maar hij wordt opgewonden van alle soorten eten haha!

Fruit deed ik eerst ook vaak maar de fruithap is nu verschoven naar de ochtend omdat ze in de ochtend niet meer slapen.

Wat heb je al geprobeerd bij Fiene?

Grappig dat ze die melk zo lekker vindt! Geef nu sap bij het brood maar melk is logischer dus misschien binnenkort ook eens proberen. Ga je nu ook pap met gewone melk maken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden