Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja das niet weinig... weet het ook niet!

Nou, mijn schoonouders belden net af want het schijnt vreselijk weer te worden morgen met sneeuw en de dienstregeling is al aangepast... ze moeten met de trein komen, van ver. Nu komen ze zaterdag of zondag. En vrijdag vriendin met dochter dus het wordt toch een feestje in 3 delen! Hoop wel dat mijn ouders komen, die moeten een uur met de auto... anders zit ik met mijn leuke tompoezen en grote taart. Hoe lang blijft dat goed?

Geplaatst

Balen caro, het is juist zo leuk met iedereen erbij en dan de taart en alle leuke dingen van de verjaardag. Maar wel begrijoelijk, nederland ligt op zijn gat met 5 cm sneeuw en het schijnt echt niet leuk te worden.

Fren zag inderdaad dat hetgewonen melk is, vocht is vocht lijkt me. 9 kilo is netjes, overdag is ze gewoon te druk om te eten dus dat haalt ze s aonds dan lekker in.

Als fiene brood eet, eet ze dan alleenof eten jullie zelf ook mee. Zien eten doet ook vaak eten.

op t werk aten de kids soms 3 boterhammen terwijl ze er thuis met moeite 1 in kregen. Maar dan zaten we ook met alle kids te eten en aten we zelf ook mee. Maar misschien eet f op het kdv ook niet zo goed brood en dan is het gewoon niet zo haar ding.

Geplaatst

Gefeliciteerd met Fiene Fren!! 12 uur geweest, ik ben al gefeliciteerd door een vriendin op FB maar ga nu echt slapen, wilde nog even onze ticker zien...

En om 3 voor 12 nog even snel bij mijn baby's gekeken (Bram werd bijna wakker dus snel weer weg) die nu dreumesen zijn, boehoe!

Welterusten!

Geplaatst

Thanks stiertje, super die banners!

Mijn jarig spookje werd om 4.45 weer wakker, was blij dat ik er vroeg inlag.

Caro, jij ook van harte met de twins! Bizar dat we een jaar verder zijn!

Geplaatst

Joepie!! Onze Valentijns drieling zijn 1 jaar, gefeliciteerd!!! Maak er een leuke en gezellige dag(en) van!!

Stiertje, wat heb je dat weer top gedaan :-)

Geplaatst

thanks meiden! Fiene kwam vanmorgen de woonkamer in en wees met een klein vingertje naar alle slingers en balonnen: 'Dieh! Dieh!" Zo schattig!

Stoeltje (sit & joy) is ook een groot succes, ze zat er erg parmantig in :-)

Alleen de feestmuts op de creche moest ze niks van hebben, die trok ze direct van haar hoofd. Blijft een spookje, haha!

Geplaatst

Geweldig he wanneer ze de slingers en ballonnen leuk vinden! Hier was het na ieder slaapje Die die.... en spelen met een ballon was ook een groot succes :-)

Net L.ara in bad gedaan, zat lekker onder de poep.... bah... Vannacht heeft ze weer in het bedje beneden gelegen. Ze lag weer alleen maar te jammeren, en even op de arm en ze is stil en na 2 minuten in bed begint ze weer... Ik weet het echt niet meer hoor, zitten eraan te denken om naar een osteopaat te gaan. Misschien dat er toch iets vast zit of wat dan ook, maar veel langer trek ik het ook niet meer op deze manier.

Geplaatst

Hoera voor de drieling!!!! Super leuke plaatjes weer stiertje!!!

Lianne, balen van L. Osteopaat kan je toch gewoon eens proberen en horen wat hij zegt.

Geplaatst

Stiertje bedankt, leuk!

En de rest ook natuurlijk!

Fren had jou al gefeliciteerd maar hier nogmaals.

Opa en oma en vriendin zijn net weg, was lekker druk al dus blij dat de andere opa en oma zaterdag komen. Morgen deel 2 met andere vriendin en dochter en zaterdag dus deel 3...

Zal taartfoto's op FB zetten, was precies wat ik had verwacht: Kaat heel voorzichtig in het begin en Bram vol er in met 2 handen haha! Mijn moeder was helemaal in paniek had ze nog nooit gezien, wordt veel te gek! riep ze steeds. Ik: nee ma dat hoort zo als ze 1 worden haha! De oudste deed er niks mee zowat destijds dus ze wist niet wat ze zag.

Helaas had ze de verkeerde loopwagen gekocht, hoop dat ze 'm kan ruilen voor de zebra 3-in-1... Over een maand is de oudste jarig dus dan krijgen ze 'm dan.

Was gezellig maar ben bekaf! Ze liggen sinds 2 uur te slapen, ben benieuwd...

Geplaatst

Geeft niks Moontje, dank je, je bent nog op tijd!

Ze liggen er sinds 8 uur in en waren vrij snel stil, 10 minuutjes ofzo maar meer beetje gejammer van Bram dan echt huilen. Helaas moest hij nog even spugen voordat hij de trap op gedragen werd maar gelukkig had papa hem van zich af gedraaid vast en liepen ze nog niet op de trap dus alleen op zijn kleertjes en op de tegels... Toch iets te veel taart of misschien de paar frietjes die ze voor het eerst hebben gegeten? (Ik had geen zin meer om te koken...)

Nou ja, ze hebben het goed gedaan, hopen op een goeie nacht weer!

Fren hoe was het bij jullie verder?

Geplaatst

Schattig die taart foto's en leuk dat bram er zo vol in ging, hihi zou oma wel hebben willen gezien.

Fren, ja is begonnen toen Maud veel moeite had met poepen, ze stond echt vrezelijk te persen en zag dat het moeite kosten. Op het potje ging het door de houding dan veel beter. Als ze klaar was dan reageerde we steeds overdreven blij en met een heel toneelstukje verdween het hoopje door het riool.

Nu voelt ze het vaak aankomen en geeft het dan aan of op het moment dat ze bezig is. Sinds ze dat doet zetten we haar dan ook steeds op het potje. vaak doet ze niks en vind ze het gewoon leuk om er even op te zitten, maar soms plast ze en poepen doet ze ook regelmatig, soms een deel in haar luier en de rest in het potje. Vanavond alles in het potje. Voor ze naar bed ging was ze droog, toen nog even op het potje en ja hoor daar was een flinke plas.

Op het werk hadden we een kindje die was met 1,5 zindelijk (thuis) haar moeder letten heel goed op de signalen en zag daardoor wanneer ze moest plassen. Op het kdv plaste ze nog geregeld in haar broek omdat wij die signalen niet herkende. Maud is altijd bij ons of bij mijn schoonouders (die net zo handelen als wij) Daarom wil ik graag proberen of wij haar ook snel uit de luiers kunnen hebben, misschien een beetje raar, maar ik wil het graag proberen.

Soms krijgen kids ook een terugval dus wie weet lukt het niet...

Heb een beetje zitten zoeken op internet, maar er zijn zelfs vrouwen die hun baby van een paar maanden al zindelijk hebben, dat wil zeggen zien wanneer hun kindje moet plassen of poepen, zindelijk zijn ze eigenlijk pas echt als ze het zelf kunnen vertellen (met woorden dan)

Geplaatst

Ik zou het alleen willen voor de luierkosten maar verder zou het niet lukken: kan er geen 2 de hele dag in de gaten houden! Knap als je dat wel lukt!

Ja mijn moeder was echt geschokt dat ik toeliet dat ze, vooral Bram, zo in die taart graaiden. Ze had het niet zien aankomen en bleef maar roepen! En ik maar zeggen dat hoort zo! Staat ook op film, tja... hysterische oma :-)

Geplaatst

Caro en Fren, nog gefeliciteerd!! Leuke dag gehad begrijp?

Meezie, jeetje wat snel van Maud! Maar ja, die is in veel dingen een snelle jelle geloof ik....

Ik heb eigenlijk geen idee vanaf welke leeftijd je gemiddeld een beetje gaat beginnen met een potje.

Ik zie Yente dat nu nog niet doen eigenlijk.

Geplaatst

Jullie hebben het dus leuk gehad!! Super :-). Ben benieuwd naar de foto, heb jullie niet op fb..

Meezie, wat een snelle jelle! ZOu het wel knap vinden als ze nu al zindelijk zou worden...

Eef, meestal is het tussen 3 a 4 jaar volgens mij dat ze zindelijk worden. Sommigen zijn iets eerder (niet zo vlug als Meezie). Kinderen geven het dan vaak vanzelf wel aan, worden dan zelf wel vies van een pamper of schamen zich wanneer ze moeten.

Hier een goede nacht gehad! Heb Lara 1 of 2 x even gehoord, en vanmorgen om 8 uur eruit, en om 19.15 lagen ze er al in... TOP!!

Geplaatst

De meeste ouders beginnen rond de 2,5 met zindelijk maken, dan kunnen de kids het zelf ook inderdaad goed aangeven.

als ik mijn ma moet geloven waren mijn zussen en ik ook rond de twee zindelijk, en rond de 3 s nachts. Als het niet lukt vind ik het ook niet erg, maar juist omdat ze nu al aangeeft als ze poept of moet poepen wil ik er gebruik van maken, we zien wel wat er gebeurd.

Caro, leuk voor later om dat soort dingen nog eens terug te kijken en te horen, hahah geweldig.

Lianne, fijn zo'n goed nacht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden