Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben heel dankbaar voor dit forum, heb er heel veel aan gehad tijdens mijn behandelingen en daarna en heb er echte vriendschappen aan over gehouden, heel bijzonder! Maar ik merk dat ik veel meer op FB en Whatsapp zit en dan denk: oh ja, het forum is er ook nog... En ik denk inderdaad dat dat voor veel meiden geldt die uitbehandeld zijn.

Maar dat geeft niet, ik hoop dat heel veel nieuwe vrouwen hun weg hier naartoe zullen vinden!

Hé vandaag zijn mijn draakjes 15 maanden! Zie ik ineens...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh, mijn spookje dus ook 15 maanden, grappig!

Ik ben hier ook nog maar weinig, forum is me zeeeeer dierbaar geweest, maar begin te merken dat ik het ontgroei, en dat ik misschien wel goed. Ook hier veel dierbare vriendschappen opgedaan!

Overigens: volgens mij is Fiene weer uit haar sprong; ze kletst ons de oren van het hoofd, dreint en dramt veel minder en is gewoon vrolijk. Ze stapt nu ook uitzichzelf op de loopauto, haar fijne motoriek is ineens veel beter, enorme stappen dus!

Chris, hier ook al weken keel- en oorpijn overigens, maar zo enorm druk op werk dat ziekmelden absoluut geen optie is helaas...

Geplaatst

Chrish, beterschap.

Hopelijk knap je snel op.

Het klopt wat jullie schrijven, ik vond het erg leuk op het forum en kijk nog wel of er wat gebeurt is.

We zijn vrienden geworden via FB, en delen daar onze belevenissen.

Sommige discussie gingen hier wel dieper, daar je dat niet op FB bespreekt, omdat iemand die de behandeling niet heeft gehad, eigenlijk geen idee heeft wat je ondergaat.

Wat zou kunnen als we dat willen is een aparte groep aanmaken op FB, ik heb geen idee of daar behoefte aan is.

Inge is aan het uitproberen, hoe ver ze kan gaan.

Als ze dan het deksel op haar neus krijgt is het huilen.

Haar lopen gaat steeds beter, wat een vorderingen maakt mijn meisje in nog geen week.

Geplaatst

Ja leuk die groep op fb! Vooral ook voor foto's en filmpjes!

Whattsapp heb ik ook dus wil daar ook best een groepje openen!

Ik hoor het wel! Xx

Geplaatst

Chris beterschap en fren ook, balen dat je je niet zoek kan melden.

Leuk idd op facebook, hier spiek ik alleen nog om te kijken hoe het met de meiden gaat die weer zwanger zijn!! Vind het zo fijn voor jullie :)

Geplaatst

hoi dames,

ik kom even bij jullie inbreken. Ben van het april-mei-juni groepje. Maar dat was zo rustig. Dus lees hier met regelmaat even wat.

Wilde vragen of jullie toen de kleintjes bijna 1 jaar waren ook een fase hebben gehad waarin ze ineens heel veel sliepen?

Ons dametje sliep eerst in de ochtend als je geluk had 1 uurtje en `s middags anderhalf uur. En sinds dit weekend ineens in de ochtend bijna 2 uur en in de middag 3uur!! Terwijl het lijkt of ze zelfs minder actief is dan eerst!

Bedankt alvast

Geplaatst

Hoi Kim,

Volgens mij zijn de meeste kleintjes uit ons topic niet echte slapers.

Zelf had ik ze toen ze rond 1 jaar waren de ochtend niet meer in bed alleen de middag, of wanneer het nodig was niet langer dan 45 minuten in de ochtend naar bed. Wanneer ze langer sliepen in de ochtend was slapen in de middag een drama, dan vaak maar 1.5 uur. Daarmee hielden ze het niet de hele middag vol.

Dit kan natuurlijk per kind verschillen, misschien heeft ze het nog nodig! Mijn zoontje heb ik nog wel iets langer naar bed gedaan in de ochtend dan mijn dochter, puur omdat hij de slaap wel nodig had nog. Het is even zoeken naar een goed ritme, maar uiteindelijk geeft je dochter zelf aan of ze moe is.

Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd cb vragen hoe of wat.

Succes, groetjes Lianne

Geplaatst

Als ik s'morgens merk dat ie moe is en ik heb geen plannen gaat ie gewoon naar bedje en dan s'middags wat later, en s'avonds gewone tijd en slaapt dan ook keurig weer !

Die van mij is wel een dikke slaapkop ook altijd geweest.

Hij was er vanmorgen om 7.45 uit en om uur of 10 er weer in, geslapen tot 12 uur en tegen 3 uur er weer in en geslapen tot kwart voor 5 en om 7 uur weer in bed.

En de volgende dag kan het best zijn dat hij later wakker word geen ochtendslaapje doet maar gewoon rond half 12,12 uur naar bed gaat tot half 3 of 3 uur soms nog langer.

Hij heeft geen last van wisselende tijden.

Ik kijk gewoon naar hem, moe is moe en als je moe bent moet je slapen, of dat nu 1,2 of 3 x op een dag is wat heel soms ook gebeurd maar dan heeft ie kortere slaaptijden.

Hij is nu 15 maand.

Geplaatst

Jeetje dat Matthias nog 2x per dag slaapt, heerlijk hoor! Haha als je moe bent moet je slapen... kon ik dat ook maar!

Hier wilden ze met ongeveer 11 maanden 's morgens niet meer slapen dus slapen ze nu 's middags ongeveer van 1 tot 3/half 4... Ze zijn wel moe eind van de ochtend maar als ik ze dan in bed doe slapen ze 's middags niet meer en dan wordt het drama want dan is de middag veel te lang!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hier een bericht van mij ookal ligt het hier een beetje stil qua kletsen.

Gisteren ben ik bevallen van een dochter: M.adeleine . Ben ingeleid, ging uiteindelijk heel snel. Ze weegt 3275 gram.

Geplaatst

Moontje, gefeliciteerd met jullie dochter! En wat een mooie naam hebben jullie haar gegeven!

Hoop dat alles goed gaat, geniet er lekker van!

Geplaatst

Gefeliciteerd Moontje!! Nu bijkomen en genieten!

Tja, ik geloof echt dat de meesten naar FB verhuisd zijn nu, ik ben daar ook schuldig aan... Maar waar maakt niet uit toch?

Geplaatst

Wow van harte moontje!De 27e dus? Grappig, is verjaardag van m'n vader eb sterfdag van m'n schoonvader én de dag van de punctie van Fiene 😃 en m'n schoobzusje heet Madeleine, wat een toeval allemaal!Geniet maar fijn! Met hoeveel weken ben je nu bevallen? Wel iets te vroeg geloof ik, of niet?

Geplaatst

Fren inderdaad 39 en een dag maar ze hebben me ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was.

Ik heb jullie allemaal niet op fb dus kan niet mee verhuizen..... Caro kun je mij toevoegen? Dan kan ik jullie kids daar nog mee volgen... Jij weet mijn naam toch?

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden