Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Balen caro! Hier ligt ze er net in. Was bij oma vandaag, dus laat thuis en nog even onder de douche. Maar snap het ook nie hoor: waarom zondag slapen van 9 tot 9 zonder kik, en vanmorgen weer 5 uur...

morgen een medisch dagje: eerst om 9 uur naar de dermatoloog en smiddags naar de osteopaat. Die laatste denk ik voor het laatst, heb niet het idee dat het veel helpt, hoewel sinds de vorige keer het nachtelijk krijsen over is... We zullen zien...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ligt Jarno er ook net in! Wil ook al 2 dgn niet direct gaan slapen en gaat meteen zitten in bed! Misschien weer een bepaalde fase omdat meerdere kids er last van hebben?!Ligt nu lekker te slapen en heb hem ingestopt!Vandaag een extra dagje naar de gastouder geweest want ik werd wakker met migraine! Balen!!Is nu de 2e aanval sinds de nieuwe pil dus even in de gaten houden!Krijg steeds meer spijt dat ze niet alles hebben weggehaald tijdens de keizersnede, dan was ik van alles af geweest! :-(

Geplaatst

Ben benieuwd naar wat de dermatoloog er van maakt Fren!

Tja, ik weet het niet van die fases/sprongetjes maar het is wel raar. Ik ben natuurlijk veel vergeten maar ik denk dat de oudste ook onregelmatig sliep 's avonds. Weet wel dat we regelmatig met haar naar beneden gingen nog. Alleen dan kreeg ze geen fles volgens mij, verschil met Bram, die is zo op eten gericht... en hij is na fles inderdaad gaan slapen, na een beetje kletsen, maar das niet erg.

Geplaatst

L.ara heeft vannacht weer lekker in haar eigen bedje geslapen! Om half 10 heb ik haar er even uit gehaald en lekker bij mij in bed genomen en toen lag ze heerlijk en werd ze rustig. Toen nog even wat Luuf op het borstje en weer lekker er in. Ze is nog 1 keer geweest, maar even en toen lekker geslapen. Manlief zij dat ze ook om 5 uur huilde, maar daar heb ik niets van meegekregen.

Bikkel, hier gaan ze ook gelijk zitten of staan als we ze naar bed brengen. Ik stop ze ook niet meer onder. Geven ze een kus en gaan weg, ze gaan vanzelf wel liggen na een paar minuten.

Fren succes vandaag!

Geplaatst

Heb ik nou ook altijd Fren, als ik zoiets zeg gaat het dezelfde avond mis...

Bram gaat ook vaak staan in bed, ik leg 'm 1x neer en dan ga ik weg, ook al zie ik uit mijn ooghoek dat ie weer aan het opstaan is...

Kaat gaat nu ook overal tegenaan staan, nog wat wiebelig maar het lukt! Ze durft nog niet langs de tafel of bank te lopen maar dat zal ook wel komen binnenkort. Bram staat soms per ongeluk even los, ben zo benieuwd wanneer hij zijn eerst losse stapjes zet!

Geplaatst

bij de dermatoloog geweest met fiene. hij voind haar eczeem niet heel erg, we moeten doorgaan met de zalf die we al hebben. Wel bloed met haar moeten prikken, zo zielig! Enorme naald in haar handje... was om te kijken of ze een koemelkallergie heeft, want dat kan de oorzaak zijn. Ook een 2 speciale pyjamas voorgeschreven gekregen, maar die krengen kosten in totaal 300 euro en de verzekering vergoedt alleen als het voor langdurig en chronisch gebruik is... maar even vragen of de dermatoloog dat op het recept wil zetten, want dit is me wel echt te gortig!

ondertussen ben ik bekaf; fiene ging om half 2 slapen en was om 7.15 uur al weer wakker! Ze is nu heel moe, probeer haar nog een half uurtje wakker te houden en dan naar bed, en dan duik ik er zelf ook nog een uurtje in denk ik...

Geplaatst

Dat mogen dan nog wel mooie pyjama's zijn dan! Ik zou daar ook even over nadenken! Wanneer heb je uitslagen van het bloedprikken? Kunnen ze daaruit halen of ze KMA heeft?

Wat goed dat Kaat en Bram steeds meer gaan ondernemen! Het zal vast niet lang meer duren voordat ze langs gaat lopen, en wie weet daarna ook snel lopen!

En bij Bram zal het ook vast niet lang meer duren, zal eerst wel beginnen met het overstappen van tafel naar bank.

Geplaatst

Heel herkenbaar, die nachtelijke onrust opeens. Yente sliep normaal gesproken altijd prima en nu loopt ze elke nacht te klooien.

Ze schreeuwt en jammert en dat gaat gerust een paar uur zo door. Maar als je er dan naartoe gaat ligt ze 9 van de 10 keer gewoon. En is ze volgens mij half slaapdronken.

Dus meestal doen we eigenlijk niks. Hooguit even toedekken en rechtleggen ofzo.

Je ligt er alleen zelf zo wakker van....

Inmiddels ook weer bij CB geweest, dus zal het lijstje ook even aanpassen. Maar wij hebben weer een afspraak als Yente ruim 18 maanden (bijna 19 maanden) is.

j.arno : 76 cm - 8775 gr (14 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 80 cm - 10410 gr (11.5 mnd)

Yente : 77 cm - 9850 gr (14 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

Geplaatst

Mogen jullie nog een keer tussendoor voor afspraak naar cb? Wij gaan pas weer als ze 2 jaar zijn.. je kunt natuurlijk altijd binnenlopen op het inloop spreekuur voor vragen enzo..

Wat een dag zeg! L.ara heeft bijna de hele dag hysterisch gekrijst bij alles wat ze ook maar doet. Dit terwijl er helemaal niets aan de hand was/is ( op de keren na dat ze door S.ven geterroriseerd werd ). Ik heb hiervoor en voor de onrustige nachten wel de boosdoener gevonden, 2 tanden bovenin, en 1 onderin die er bijna allemaal door zijn. Hopelijk is het daarna weer rustig...

Geplaatst

Oh Fren balen! Hoe is het afgelopen en hoe was de nacht?

Hier begon het prima, meteen slapen maar kwart over 11 wilde ik net naar bed gaan, Kaat huilen want die lag op haar speen en Bram doet dan gezellig mee. Gelukkig lieten ze zich troosten en om half 2 vannacht huilde Kaat weer even maar dat heb ik aangezien en hoefde er niet uit. En toen vanmorgen weer keurig 9 uur! Wat een slaapkoppen... (Sorry wil jullie niet jaloers maken).

P is vrij dus laat nu lekker bad vollopen, wel nodig want Bram heeft weer heel veel zurige tandenluiers zeg maar, ik zie alleen nergens iets komen. P zei laatst toen ze allebei knalrode billen hadden (meestal is het om en om): dat is toch wel een foutje van de natuur, waarom moet tanden krijgen gepaard gaan met pijnlijke en soms zelfs bloedende billen? Tja...

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

vin is er uit gegaan, duurde tot 2 uur voordat ze stil was. Word er echt moedeloos van! Wat is dit nu weer? En waarom begint ze op het moment dat we net in bed liggen? Dan liever een brullend kind in de vooravond, kun je tenminste slapen. En weer gewoon om half 8 wakker he, kind moet echt uitgeput zijn inmiddels.

Duiveltje op mn schouder zegt ook dat we het in stand houden door haar een fles te geven als ze zo ontroostbaar is. Aan de andere kant, als we het niet doen brult ze rustig 3 uur het huis bij elkaar. Dus wat is dan wijsheid?? Ik trek het echt niet om iedere nacht maar 5 uur te slapen, en dat is wel waar we nu naartoe gaan. Op mn werk is het loeidruk, ik moet zondag weer naar een beurs voor 3 dagen, mn hoofd zit vol door ene collegfa die langdurig ziek is en waardoor ik 2 banen doe, trek het af en toe echt even niet meer...

Geplaatst

Fren kan ze niet een nachtje bij oma zodat je weer even door kan slapen? Je hebt je energie hard nodig!

Je hebt gelijk hoor, dan liever in de vooravond, dat zeg ik ook steeds tegen P als ie klaagt: een aantal kinderen huilt 's nachts en dat gebeurt bij ons maar een enkele keer dus zo slecht hebben we het niet... En die fles, tja, wij doen dat ook met Bram, weliswaar in de avond maar daarna gaat ie tenminste slapen. Zou het niet zo gauw stoppen denk ik, als dat het enige is dat helpt...

Geplaatst

Sinds vorige week hebben we een rolgordijn opgehangen. Meteen nacht in de kamer als ze rond 19.00 uur naar bed gaan. Ik zag de bui al hangen, met name J.asper gaat moeilijk slapen als het buiten nog licht is. Ze vallen nu ´s avond snel in slaap. Morgen gaan we naar de meerlingendag van de NVOM in Ouwehands Dierenpark.

Zelf ben ik niet zo fit, vooral verkouden.

Geplaatst

Volgens mij zaten we hier in een sprongetje, sinds gister weer een kind dat doorslaapt (ok, niet tot 9 uur, maar met de 6 uur en half 6 van gister en vanmorgen ben ik al heel blij), supervrolijk is, alles probeert na te zeggen, tandenpoetsen geen strijd meer, eet als een dolle, zelfs brood en zelfs het drinken ging op de crèche goed. Afkloppen, maar dit is wel heel fijn!

Geplaatst

Bij ons zit nu Kaat in de 'frustfase': ze wil zich ook optrekken tot staan en in haar bed is dat makkelijk, tegen de bank en de tafel moeilijker... en dan gaat ze piepen... Heeft ze niet gedaan toen ze tijgeren aan het leren was, zoals Bram, maar nu dus wel, zucht...

En als ze boos is gaat ze soms plat op de grond liggen, zie ineens supermarkttaferelen met slaande vuistjes op de grond voor me...:-)

Geplaatst

Hallo Dames, Sorry dat ik hier even kom inbreken. Ben namelijk nog niet zwanger of net bevallen van een beebje.

Mijn man en ik zijn bezig met ECD en willen graag weten of er hier meiden zijn die via GG de behandeling hebben gevolgd. IVF, ICSI, ECD. En indien dit het geval was, of het evt. ECD was met een eigen eicel of donor eicel.

Wij zitten er namelijk aan te denken om onze laatste poging te gaan doen bij GG.

Ik hoor graag van jullie.

Geniet van jullie uk in ieder geval.

Geplaatst

Caro, succes morgen bij het cb met de prikken. Zoonlief huilde twee keer hard, maar dat was het dan ook. Ben benieuwd of hij er ziek van wordt.

Zat net even jullie lijstje erbij te zoeken, maar zoonlief is als kleinste jan/feb/mrt baby geboren en nu de grootste van de club. Met 82 cm en 11,4 kg!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden