Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Schoon aan de haak! Maar volgens mij kan ie flink eten of niet?

Ben heel benieuwd morgen, zie er niet naar uit maar ja...

Ik heb nog een beetje een vies vraagje: hebben ze bij jullie soms ook van die slijmerige poep in hun luier? Bram heeft nu zijn eerste kies en heeft weer rode, soms zelfs bloedende billen maar ook vieze slijmerige poep. Kaats billen zijn gelukkig intact maar ook zij heeft een paar dagen dat soort luiers gehad...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

S.ven en L.ara hebben ook wel slijmerige luiers hoor. En wanneer ze echt last van de tandjes hebben kunnen ze elke pamper hier last van hebben! Ook S.ven heeft de billen kapot en ook bloed, en dan zo zielig want hij poept dan zo vaak op 1 dag dat het drama is om een schone pamper te doen. Nu lijkt het haast wel of hij littekens heeft aan de billen, de stakker....

Melis hoop dat de cryo's goed ontdooien! Hoeveel worden er ontdooit?

Hij is ook wel lang hoor! En gewicht zegt niets, zolang ze het goed doen en lekker eten!

Geplaatst

Pff heirook bloedende billen, we wachten met spanning op tand 8... Nog geen kies in zicht. Wel 38,6 vanavond dus met PCM naar bed. Helaas nu net weer wakker. Koorts wel omlaag naar 37,3 daardoor.

Geplaatst

Caro, V.ince heeft momenteel 4 enorme bulten op de plekken waar kiezen gaan doorkomen. Paar weken geleden had hij wel wat slijmerige ontlasting ja. Beetje te vergelijken met koeienvlaai poep, hahaha.

Succes morgen, het komt vast goed met die bikkels van jou!!

V.ince Vreetschuur kan inderdaad behoorlijk goed eten, wil niks van koekjes eten o.i.d. Alleen warm eten/brood.

Ja, morgen gaan ze een cryo ontdooien, geen idee of ze een rietje ontdooien met 1 of 2 cryo's erin. Heb zaterdag P.regnyl gespoten en heb daar best wel 'last' van. Vrijdag weten we of de cryo('s) het overleeft heeft/hebben.

Geplaatst

Sjonge jonge dat was weer een brulfestijn... Kaat om kwart over 7 al slapen, Bram ligt nu nog te brabbelen, eindelijk huilt ie niet meer na 3 keer er uit halen, fles hoefde hij niet... Pfff het is de laatste week weer elke avond...

Geplaatst

Las net dat het gelukkig weer beter gaat met Fiene?

Hier heeft Kaat een lastige fase: ze huilt/snikt heel snel en natuurlijk kan papa daar niet tegen dus af en toe is het weer bijzonder gezellig hier. Ze gaat nu staan tegen de bank en wil steeds bij je zitten/staan, Bram trouwens ook. Voorheen kon ik nog wel eens rustig gaan zitten terwijl zij speelden maar nu komen ze na een paar minuten al naar me toe, pfff...

Hebben jullie dat ook, is het weer een fase?

Geplaatst

Denk dat het een fase is Caro. Wij kunnen ook niet rustig zitten, ik durf soms bijna niet op de bank of stoel te gaan zitten. Nu hangt Lara ook alweer aan mijn benen, Sven heeft dat minder. Die komt voor een knuffel of een aai over zijn bol, Lara wil echt op schoot.

Hier weer het bedje weggehaald van de week, en prompt dezelfde nacht en afgelopen nacht is ze weer aan het spoken! Terwijl ze al best een tijd weer helemaal doorslaapt. Je hoort weleens van aardstralen, het campingbedje staat bijna recht onder haar eigen bedje..... Je bedenkt wel eens iets..

Gelukkig geen problemen met slapen gaan, het is bijna altijd gelijk stil of ze zijn aan het ouwehoeren samen :-)

Geplaatst

Het is wel elke keer he, als je het campingbedje weg haalt, kan bijna geen toeval meer zijn...

Naar het cb geweest, prikken gehad, vond ze niet erger dan die in de beentjes, tenminste het huilen was hetzelfde: hevig en kort.

Verder weer goedgekeurd en we moeten met 18 maanden weer komen. Ze had wel een opmerking over het feit dat Kaat nog niet loopt langs de bank of de tafel en niet kruipt op handen en knieen maar nog tijgert, die twee dingen schijnen ze te moeten kunnen. Lekker belangrijk, ik zie vooruitgang dus maak me absoluut geen zorgen. Toevallig was dit dezelfde arts die met de oudste zei dat er misschien motorisch iets met haar was want ze pakte het blokje niet met haar linkerhand... typisch gevalletje consternatiebureau...

Bram was een kilo aangekomen! En Kaat een pond.

Bram weegt nu 11,125 kg en is 80,4 cm en Kaat weegt 9,280 kg en is 75,9 cm. Allemaal keurig in proportie dus kennelijk doen we het goed met eten...

Oh ja en ze raadde voor Brams kapotte billetjes miconazol aan, anti-schimmelcreme, 2x per dag en de rest gewoon sudocreme.

Had gedacht nu pas weer met 2 jaar zoals sommigen hier maar in deze regio toch ook met 18 maanden... Nou ja, de prikken zijn voorbij tot ze 4 zijn, eindelijk... Benieuwd of ze koorts gaan krijgen.

Geplaatst

Nou lekker weer dat cb... ben net bij drogist en apotheek geweest en allebei zeiden ze dat ze nooit anti-schimmelcreme zouden gebruiken bij babies! Heb het dus ook niet gehaald, ze vonden het een raar advies , gewoon Sudocreme of Bepanthen...

Geplaatst

L.ara heeft een keer schimmelinfectie gehad en heb daar ook miconazol voor gebruikt en gebruik dit af en toe ook voor de billetjes van S.ven. Doe het dan voor de nacht erop en de volgende dag kun je al duidelijk verschil zien. Naar mijn idee kan het niet veel kwaad en het werkt super wanneer ze erg kapot zijn. Daarnaast gebruik ik ook veel bepanthen.

Het is inderdaad typisch dat wanneer we het bedje weghalen ze dan weer begint te spoken. Moet wel zeggen dat ze enorm zit te graven met haar vingers in de mond, dus er zullen ook wel tandjes/kiezen achter zitten vermoeden wij. Ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat.

Net even wezen fietsen met de kids, maar wat staat er een wind zeg!!! Werd soms echt heen en weer geslingerd!! Hoop dat de wind wel gaat liggen, moet nog hardlopen vanavond en is niet fijn in de harde wind....

Stiertje hoe gaat het met jou en de meiden??

Geplaatst

Oh echt? Dan is ze dus toch niet helemaal gek ... :-) Nou ja, eerst even Bepanthen gebruiken en dan zie ik wel, het is altijd weer goed gekomen, toevallig was het vandaag net erg en moest ie met de billen bloot...

Het lijkt er op dat Bram vanavond heeft besloten niet te huilen maar alleen te brabbelen... ze liggen er net in en het is stil hallelujah! Das extra fijn want het was een moeilijke dag waarbij P bijna de hele dag chagrijnig is geweest, Kaat heeft veel gehuild en gejammerd... En vanmorgen ging hij schoonmaken... de rest van het gezin is niet zo netjes... dus als hij gaat opruimen en schoonmaken wordt ie ook altijd bloedchagrijnig en toen moesten we nog naar het cb... Hij heeft ook veel last van zijn rug momenteel, gaat maandag toch maar weer eens naar de huisarts...

Geplaatst

Wij hebben het campingbedje maar weer tevoorschijn getoverd vannacht. Het is echt niet te bevatten! Ik heb hem nu opgeklapt in de gang gezet, ben dat ding wel zo zat in de woonkamer ( die al niet al te groot is ). Vannacht ga ik haar in het bedje van S.ven leggen, kijken hoe dat gaat. Begin mei moeten we voor controle van de niertjes weer naar de kinderarts en dan ga ik ook dit aangeven.

Ik snap dat niet met onze mannen Caro. Ik heb altijd het idee dat ze het alleen leuk vinden wanneer ze goed eten, slapen en alleen maar lach geluiden maken. Zodra ze ook maar iets afwijken van deze dingen, dan gaan de haren alweer bijna overeind! Laat ze zich er gewoon bij neerleggen dat het niet altijd leuk en makkelijk gaat, en ze hier vanzelf mee stoppen....

Geplaatst

hier gister ook weer bal hoor. Zonder enige kik om 7 uur in bed, maar om 22.15 weer wakker. Luier check, nog even koorts gemeten (niets) geen honger, en maar krijsen. 3 kwartier later nog steeds niet stil, ik wilde zoooo graag naar bed, was al sinds 5.15 op gistermorgen. Nog 1 poging met fles gedaan en toen tutterde ze m in een keer leeg. Snappen jullie het?>?? In bed en na een kwartier weer een huil, maar dat was eenmalig gelukkig. Snap er niks van hoor, ze KAN makkelijk doorslapen, dat deed ze nl de afgelopen 4 dagen. Waarom dan nu ineens weer niet? Aan de andere kant; liever om 22.15 dan om 03.15 uur...

Geplaatst

Tja, ik snap het soms ook niet....

Hier is L ook al weer wakker naar nog maar 1.5 uur in bed te liggen... en ik wil studeren!!!!

Geplaatst

Inderdaad Lianne, dat denk ik ook. Eigenlijk erg... En zo jammer, denk dat ze zelf ook veel missen door te focussen op het negatieve. Zeg ik wel eens tegen hem maar dat wuift ie weg, laat ze maar 5 zijn, zegt ie dan.

Hier heeft Kaatje nu ook koorts: Bram 39.1 en Kaat 39... Verder zijn ze wel levendig maar ook snel huilerig. Hoop morgen weer normaal, benieuwd wat de avond en nacht brengt!

Geplaatst

Pff, wat een nacht weer. Om half 3 begon het, en uiteindelijk ben ik om 4 uur maar met L op de bank gaan liggen, nadat ze in het campingbedje ook niet wilde slapen. Bij mij werd ze rustig en is lekker gaan slapen tot 6.15, en ik heb amper geslapen en heb een zere rug. Misschien toch maar weer een keer de osteopaat bellen, en dit ook zeker aankaarten bij de kinderarts begin mei.

Hoe is het met Kaat en Bram? Koorts gezakt en een goede nacht?

En Fiene?

Geplaatst

Nou hier juist extreem geslapen! Alle kinderen sliepen nog om 10 uur, toen werd het me te gortig en hebben we ze wakker gemaakt... Kaat heeft 37.7 maar Bram nog steeds 38.4 en hij is ook heel rustig, zijn we niet gewend, P noemde het saai! Ja hallo! Is ie een keer rustig...

Gekke is dat hij gister met ruim 39 veel normaler deed, wel even in de gaten houden dus...

Geplaatst

Oh ja nog een vraag. Ik heb toch matrasje gekocht voor de campingbedjes, niet omdat ik die andere te hard vond maar ze krulden op met opmaken etc. Nu heb ik net geprobeerd met een hoeslakentje en gebeurt het weer!

Ze zijn van het Kruidvat, zijn eigenlijk gewoon 3 stukken schuimrubber met een hoes eromheen maar nou las ik iets over speciale hoeslakentjes met rits voor die dingen? Iemand bekend hiermee? Ga anders maar even Prenatal bellen want volgende week zondag gaan we een paar dagen naar Frankrijk...

Geplaatst

Ik heb ze al besteld! Effe gegoogled en bij Prenatal zijn ze 13,99 en nu bij Babydump in de aanbieding van 12,99 voor 9,95... Meteen maar 3 besteld, 1 reserve, je weet nooit... Het is wel badstof, ben ik zelf niet zo dol op maar hoop dat de kids het verschil niet merken...

Geplaatst

Ik heb even een klein beetje bijgeslapen vanmiddag. Was echt kapot en zit er even doorheen.. Nu ook lekker even het rijk alleen, manlief is fietsen en even naar zijn ouders met S en L. Heerlijk even! Zelf moet ik zo nog even waterpolen, laatste wedstrijd van het seizoen!

Geplaatst

** Breek even in**

Frenne, gefeliciteerd met jullie meid. Lopen is echt baby af zijn, nu wordt het pas echt druk :) maar ook heel leuk! Bij ons bij de apotheek lachen ze zich rot als ik daar medicijnen moet halen met kleine. Even snel afrekenen gaat niet, want mevrouw vindt alle schappen met spulletjes veel leuker. Dus betalen in etappes aangezien ik telkens achter haar aan kan gaan... Veel plezier!!!

** Breek weer uit**

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden