Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, gefeliciteerd! Wat super dat Fiene los kan lopen!

Melis, een cryo tp! Spannend!

Hier een wat mindere week achter de rug. Ik ben enorm verkouden, en pas nu gaat het op zijn retour. Mijn man heeft hetzelfde. Afgelopen vrijdag zijn we maar eens naar de huisarts geweest. Allebei een bijholteonsteking.

En het begon met L.isanne die verkouden was. L.isanne en J.asper hebben weinig last van hun verkoudheid. Gelukkig maar.

Vorige week liepen we op de meerlingendag rond in Ouwehands Dierenpark. Het was omdat ik de kaarten al vantevoren had gekocht, maar voor de gezondheid hadden we het beter kunnen laten.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat goed van Fiene!! Nu even doorzetten en binnenkort rent ze de kamer door!

Hier ook een mannetje met al 2 dagen koorts en een wang die licht geeft in het donker zo rood! Ook een naar hoestje van het slijm maar verder niet verkouden of snotterig. En af en toe echte waterige oogjes die zielig uitkijken.

Na een dip begint L.ara ook weer wat meer te lopen. Ben benieuwd wanneer zij achter S.ven de kamer door rent :-)

Geplaatst

Bram was vanmorgen eindelijk koortsvrij! Had 37.2, Kaat weer 36.5, ik vind dat vrij laag maar misschien is dat haar normale lichaamstemperatuur? Ik dacht altijd dat die tussen 36.8 en 37.2 moest zijn?

Bram heeft wel iets raars met brood eten sinds een paar dagen: hij wil eigenlijk geen brood met beleg meer, wel korsten uit het vuistje. Ik begin altijd met het geven van korsten en op de rest van de boterham doe ik dan beleg en geef die in stukjes. Hij wilde alleen de twee stukjes waar hij me vitamine D op zag druppelen, nou ja...

Gister weigerde hij met jam en vandaag zelfs met smeerkaas waar hij gek op is? Ik heb dus maar alle korsten van mijn eigen brood afgesneden en aan hem gegeven, je moet toch wat! Maar hoop dat het een kort fasetje is...

Geplaatst

Hier een mannetje met een infectie van de bovenste luchtwegen. Gisteravond dacht ik dat hij zou stikken in zijn eigen slijm, zo hoesten. Heel onrustig geslapen aan het begin van de avond en nacht, maar uiteindelijk wel lekker vast geslapen tot iets voor 7 uur vanmorgen.

Vaak laat ik ze gewoon spelen met een stukje brood en kan dan ondertussen nog wel weer wat erin krijgen. En hier hebben ze een tijd gehad dat ze de gestampte muisjes niet meer lekker vonden, dat een tijdje niet gegeven en nu is het weer goed.

Geplaatst

Fiene eet eigenlijk alleen boter op haar brood. Vindt ze prima. Heel soms een klein likje chocopasta, dan zie je haar glimmen, maar pas op de laatste stukjes.

Morgen CB en bmr, laatste doe ik niet, Fien is al een week niet in orde, iedere avond 38.0 of hoger en snipverkouden met hoesten enzo. Irritante ( en angstige) is dat ze dan acuut stopt met drinken, gister tot 1900 uur 30cc in totaal...

Geplaatst

Zou inderdaad de prikken niet doen morgen, dat adviseren ze eigenlijk ook altijd. Wat drinkt ze dan weer weinig, dat doet ze altijd he wanneer ze niet helemaal lekker is. S.ven vindt nu melk niet geweldig, zelfs de papfles niet maar een fles diksap/roosvicee met koud water drinkt hij zo leeg! Misschien heeft ze wel last van haar keel, kan de arts op cb wel naar kijken morgen misschien?

Hier liggen ze een uur in bed; resultaat: 2x brullen Sven en een klaarwakkere Lara die nu ligt te teuten en jammeren in haar bedje. Ik had met mijn opleiding bezig willen gaan, maar dat schiet niet op zo!

Geplaatst

Nou avondeten draaide meneer na 5 happen ook zijn hoofd voor om en het stomme is dat Kaat toen ook ging weigeren! Kiprollade met aardappeltjes en spinazie, ik dacht mooi weer een nieuwe combi die ze lekker vinden maar mmm... Daarna gingen we zelf eten en het was wel erg zoutig... misschien vandaar, is ook niet goed voor ze dus ben overgegaan op vanillevla en toetjes zijn ze altijd gek op!

Eet Fiene nog steeds geen toetjes? En waarom doe je niks op haar brood Fren?

Ze zitten beneden elkaar steeds in de haren, hoor papa constant roepen maar ik ben even aan het relaxen... Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier de fase van constant bij mama willen zijn... maal twee. Ik kan niet gaan zitten of ze komen bij me. Vanmorgen vriendin gebeld wier zoontje was geopereerd en ik heb het gesprek maar staand gevoerd... dan gaan ze tenminste spelen! Hoop dat deze fase niet te lang duurt hoor.

Geplaatst

Jawel, ze krijgt normale blanke vla als toetje. Alleen vandaag wilde ze niet echt. Weet niet waarom we er niks op doen: worst vindt ze niet lekker, zoet vind ik niet nodig, kaas moet ze ook niet. Als ik er iets op doe dan pulkt ze dat eraf en eet alleen brood met boter. Ik vind t prima.

Na een week doorslapen al weer twee nachten 5 uur, beetje moe nu...

Geplaatst

Eet je zelf wel zoet op brood of ook niet? Ik wissel af: de ene dag zoet en de andere dag hartig. Gevarieerd eten moeten ze toch? Is geen kritiek hoor, moet je lekker zelf weten maar ik vroeg het me af.

Hier trouwens weer brullende Bram, zucht... terwijl hij net een halve fles op heeft, normaal is ie daarna altijd stil maar hij blijft doorgaan verdorie!

Geplaatst

Hier zijn ook de 1e stapjes gezet!!!!

Jarno heeft nu ook een slechte eetfase! Van 4-5 sneeen brood naar 1! Probeer nu af te wisselen met beschuit,broodjes en crackers.

Pap wilt hij echt niet!

Verder eet hij op dit moment wel warm en toetje maar wel voor de tv met woezel en pip!!

Ik zeg nu regelmatig het is een fase haha!!!

Omdat hij zo fijntjes is vind ik het voor nu even belangrijk dat er gegeten wordt en netjes aan tafel pakken we later maar weer op!

In het weekend gaat het wel beter maar dan eten we samen en doordeweeks niet ivm werk van papa!

Fruit en drinken gaat er verder wel zonder problemen in.

Zondagnacht had hij weer 39.2 dus hij blijft een beetje sukkelen!

Fren: stroop is wel een gezonde versie van zoet, misschien eet ze dat wel?

Geplaatst

j.arno : 76 cm - 8775 gr (14 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 80 cm - 10410 gr (11.5 mnd)

Yente : 77 cm - 9850 gr (14 mnd)

fiene: 80cm - 9550 gr (14,5mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

net terug an het cb: 80 cm/9550 Gr. Was prima. Prikken toch gedaan, zij zagen geen reden om het niet te doen, sterker nog, door koorts 'pakken' ze beter. Gelukkig heeft ze geen koorts meer. Wel een licht ontstoken oortje, dus waarschijnlijk kwam daar de koorts vandaan.

Geplaatst

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

S.ven: 76 cm - 10500 gr ( 14,5 mnd )

L.ara: 76 cm - 10300 gr ( 14,5 mnd )

Je had een oud lijstje gepakt Fren, ik heb op jou lijstje Sven en Lara maar even aangepast.

Fijn dat F geen koorts meer heeft, en keurig op gewicht!!

Nu is Sven gelukkig weer koortsvrij maar nog wel hoesten en benauwd klinken. Nu heeft Lara koorts! Ze heeft de halve nacht liggen jammeren, en vanmorgen ook jengelig. Nu ligt ze lekker in bed met een zetpil en hopelijk slaapt ze tot een uur of 3 zodat ze even wat kan opknappen!

Geplaatst

B.ram : 80,4 cm - 11125 gr (14 mnd)

K.aat : 75,9 cm - 9280 gr (14 mnd)

S.ven: 76 cm - 10500 gr ( 14,5 mnd )

L.ara: 76 cm - 10300 gr ( 14,5 mnd )

Oh ja het lijstje... even mijn kindjes aangepast...

Geplaatst

Hoi allemaal, tijdje niets geschreven, wel meegelezen. Veel gedaan, verbouwing is klaar. Babykamer en nieuwe kamer voor M is klaar. En eindelijk verlof!!!

Nu is de kleine spruit aan het dwarsliggen.... Ligt sinds vorige week donderdag in een stuit. Morgen weer een echo en als hij/zij nog steeds in een stuit ligt volgende week Nasr de gyn voor plan de campagne.

Morgen met alle twee de kids naar cb. M loopt de hele dag heen en weer en is een stuk gezelliger nu hij uit de voeten kan.... Eten doet hij ook als een bootwerker, hij eet meer als zijn zus.

Fren, lastig als F zo slecht eet. Komt vast wel goed, ze is mooi op gewicht toch?

Jarno en F ook aan de wandel!!!! Gaat hard nu

Geplaatst

Jeetje wat ben je ineens al ver! Is natuurlijk niet ineens maar de tijd is voorbij gevlogen zeg! Het wordt alweer spannend!

Hier nog geen lopers hoor, al duurt het bij Bram denk ik niet zo heel lang meer, hij staat soms opeens heel even los tot ie het door heeft... Kaat zit nog in de overal- aan- optrekken fase dus dat duurt nog wel effe...

Geplaatst

Wat leuk, al die eerste stapjes. Hier zit J.asper er dicht tegenaan. L.isanne nog totaal niet.

Moontje, geniet van je verlof.

Ik heb een weekje vrij. Door de verplichte blokdag en kroningsdag kwam ik maar op 1 werkdag uit en dat zou a.s. donderdag zijn. Ook maar lekker vrij genomen.

Geplaatst

Lekker een weekje vrij Chris, heerlijk!! Lekker van gaan genieten! Hoe gaat het met het afbouwen van de medicijnen bij J.asper?

Ik ben moe, uitgeput helemaal leeg...... L.ara is zo enorm aan het spoken. Het begint al bijna gelijk wanneer ze in bed ligt, gaan nu maar naast haar zitten totdat ze goed slaapt. Vervolgens slaapt ze 2 uur en begint ze weer. Ik lig dan vervolgens met haar op de bank om haar weer in slaap te krijgen met wisselend resultaat. Daarnaast moet ze hoesten, en bij elke hoest doet ze een kreet.... Weet niet hoelang ik dit nog ga volhouden, hoop echt dat hier op zeer korte termijn verandering in gaat komen en ze gewoon zoals bijna alle kindjes het doen de nachten lekker gaat slapen!

Geplaatst

super heftig lianne! Weet zo goed hoe je je voelt! Misschien ook een bezoekje brengen aan de osteopaat? Heeft bij fiene wonderen gedaan, want mevrowu slaapt weer door! Ok, gisteravond om 12 uur werd ze weer wakker, maar ze is zo verkouden dat ze in paniek raakte. Toen ze rustig was, viel ze direct op mn arm in slaap en kon ik haar wegleggen.

Overigens geen last van de prikjes tot nu toe... afkloppen maar!

Ik volgende week ook lekker vrij. Heb zoveel weekenden gewerkt, ben wel toe aan een beetje rust! We moeten wel de beide trappen van vloerbedekking ontdoen en schilderen, maar dat is anders.

Geplaatst

Oh Lianne ik hoop ook dat er iets aan te doen is, dit is toch geen doen. Sterkte meid!

Ik had gister zo'n dipdag: Bram was in slaap gevallen tijden het wandelen in de zon, kwartier geslapen ofzo maar kennelijk vond hij dat genoeg want 's middags weigerde hij pertinent om te slapen. Anderhalf uur bijna bezig geweest, ik wilde gewoon dat hij nog minstens een uurtje ging slapen want anders is ie de rest van de dag/avond niet te genieten en dat was dus ook zo. Kaat heeft die anderhalf uur wel geslapen en werd toen ook wakker. Maar helemaal geen kidsvrij uurtje op een dag is erg zwaar... Dus de rest van de dag had ik een superkort lontje en P was vrij dus die ook oh wat was het weer gezellig hier...

Vandaag alleen maar regen dus wandelen kon niet, ook heel vermoeiend een ochtend binnen met twee kids die voortdurend bij je willen zijn en ik vind dat zo moeilijk want ik wil dat ze zelf gaan spelen maar dan komt Bram met een boekje aan met een big smile zo van: gaan we lezen? Daar heeft mama geen zin zin! Maar dat doe ik dan toch maar. Pfff... ik vind het ook effe moeilijk op het moment... Gelukkig hebben ze vanaf kwart voor 1 tot nu (ik hoor net wat) geslapen en heb ik ook een uurtje in bed gelegen...

Geplaatst

Heb inderdaad de osteopaat weer gebeld, kan helaas pas 6 mei terecht. Hij heeft haar eind februari begin maart ook behandeld en toen zag je echt dat het beter met haar ging. En dat ging dan een paar weken en nu weer mis. Moet wel zeggen dat ze ook niet helemaal fit is en enorm kwijlt en graaft met haar handen in de mond. Maar om daar nu een halve avond en nacht om liggen te jammeren, lijkt mij sterk. Vanavond gaat het gelukkig aardig.... Morgen krijgen we vrienden op visite, ben aan het twijfelen of we het niet moeten afzeggen, heb geen zin dat één van ons halve avond boven zit bij haar.

Ik kan me jou ook voorstellen Caro! Hier ook een man die er niet goed van wordt, en ik snap het ook wel maar de reactie.... Mijn man kan dan vloeken, waar ik helemaal niet van hou. Mijn schoonouders zijn zwaar gereformeerd, als hij niet gaat letten op zijn taal dan gaan de kids dit ook overnemen. Lach me rot wanneer er iets uitgekraamd wordt door één van 2 bij hun thuis!! Niet mijn verantwoordelijkheid.

Geplaatst

Ohh lianne, kan me helemaal voorstellen dat je op bent. Hoop dat de osteopaat weer helpt!

Caro, mijn kids zit dan 15 maanden tussen maar als ze aan het stieren zijn dan wordt mijn lontje ook heel kort. Is volgens mij heel normaal.

Fren, ik ben 2 juni uitgerekend. Vandaag eerste keer voetreflex gehad en deze week ook moxa therapie. Donderdag weer terug naar vk, vrijdag ook weer voetreflex en dinsdag 7 mei naar gyn om te laten beoordelen of draaien kan. Maar hopen dat voetreflex gaat werken.. Want ik wil een ks kost voorkomen. 6 weken niet autorijden en niet tillen is wel zwaar .

Geplaatst

Mag je 6 weken niet autorijden met een ks? Dat wist ik niet..... ik ben al wel binnen de 6 weken alleen op pad geweest in de auto met de beide kids.... Mocht je wel een ks hebben, dan gewoon gelijk je rust pakken en goed om je zelf denken, dan heb je daar later veel gemak van is mijn ervaring.

Meiden ik heb heerlijk geslapen vannacht!! Lara kon wel merken dat ik erdoor zit. Duurde wel even voordat ze sliep, maar wel fijn dat ze de rest van de nacht heerlijk geslapen heeft. Vanmiddag naar Ballorig, hopen dat ze goed moe is en vanavond en vannacht ook lekker gaat slapen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden