Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het schijnt dat ze niet veel last van de helm hebben. Het voorwerk, prutsen aan hoofdje, daar houden ze niet zo van. Ik ken iemand die ook een helmpje heeft bij haar zoontje. Je ziet al snel verbetering aan het hoofdje en hij heeft er weinig last van. Maak me er ook niet heel druk om!

Fijn dat Rolf een minimale afplatting heeft. Goed bezig met oefeningen, daar kun je veel uithalen. Niet dat dit bij S.ven gewerkt heeft, maar wel bij L.ara. Meisjes doen denk ik beter hun best :-)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Met mijn knulletje gaat het anders heel goed! :-) Niet dat we veel geoefend hebben... net voor het laatst naar de osteopaat geweest en hij voelde dat na deze sessie bijna alles weer soepel is. De fysio kwam er even bij en ze vond dat hij mooi recht lag, dinsdag komt ze nog langs om het hoofdje te meten om te vergelijken met de eerste meting maar ze verwacht dat het een stuk beter is, kan ik zelf ook wel zien trouwens.

Ik hoorde ook van 2 kindjes (ook jongetjes trouwens) dat ze geen last hadden van de helmpjes alleen de moeders vonden het niet zo leuk dat ze de hoofdjes niet lekker konden knuffelen...

Geplaatst

Fijn dat het de laatste keer was bij de osteopaat! Hopelijk voor Bram heeft hij geen helmpje nodig. Wat een verschil kan het dan zijn he!

Wat is het rustig hier vandaag, chris hoe gaat het met jou duo? EN dan vooral met Jasper?? hoop dat alles goed is....

Vandaag is L.ara ook voor het eerst zelf gaan rollen naar de buik :-) Ben benieuwd of het nu gaat doorzetten, dan wordt het feest in de box haha..

Nu eerst maar lekker douchen en de tas voor de kids klaarmaken voor KdV, het is weer tijd om te werken morgen :(

Welterusten allemaal!!

Geplaatst

Net bij de kinderarts geweest en een rontgenfoto van z'n schedel laten maken. 31 juli naar het helmenspreekuur en afhankelijk van de stand van z'n schedel wordt dan de helm aangemeten.

Geplaatst

Nee, wij waren bij hem op ons verzoek. Wij vinden de afplatting te erg om het zo te laten, vandaar dat hij alleen toestemming gaf. Hij zei zelf dat het vele malen erger kon.

27 juli is de afspraak voor het aanmeten, we zijn geswitched naar Proreva. Zij maken helmpjes zonder kinbandjes en waarbij de oren vrij zijn. Ook zijn de helmpjes in gewicht een stuk lichter. Voor ons allemaal redenen om te switchen naar deze organisatie.

Geplaatst

Ik heb al op Afspreken.nl geschreven dat ik het toch niet zie zitten met 2 babies in een restaurant... Iedereen zit met haar eigen kind dus weinig hulp en als ze allebei niet slapen... Kan geen gesprek voeren en niet van de lunch genieten ben ik bang... Wist niet dat jij mee ging eigenlijk? 'Spreek' jou meestal op het andere topic...

Geplaatst

In principe wel, maar weet t ook nog niet helemaal zeker.

Het is de laatste x zwemmen woensdag en daar wil ik graag heen. De ervaring heeft geleerd dat F daarna helemaal stuk is, dus ik leg haar dan liever in bed dan in de mc in de auto.

Geplaatst

Lianne, het gaat hier nu goed. Jasper heeft niet meer asgrauw gezien na afgelopen maandag. We hebben a.s. dinsdag een afspraak met de kinderarts. We willen hem toch goed laten onderzoeken. Maar het kan ook goed zijn dat we er niet achterkomen wat het is geweest. Verder blijft hij vrolijk lachen en is het omdraaien eindelijk gelukt. Hij was al ruim een maand bezig. Lisanne is wat dat betreft een stuk rustiger. Eigenlijk precies zoals het in mijn buik ook ging.

Melis, toch een helmpje. Lijkt me even vervelend voor Vince, maar ik kan mij voorstellen dat jullie hiervoor kiezen.

Geplaatst

Gelukkig Chris! Benieuwd of er nog wat uit komt.

Grappig bij mij hetzelfde: Bram rolt op zijn zij maar komt nog niet verder, misschien binnenkort wel nu hij soepeler is na 3x osteopaat... En hij was ook de druktemaker in mijn buik...

Geplaatst

Caro, het was voor het eerst dat we dagen achter elkaar uitgingen. Het was sowieso te vermoeiend voor Jasper. Hij wilde zaterdag alles meemaken en hij weigerde dus op locatie te slapen in de kinderwagen. En dan zondag er nog eens achteraan. Ik hoop dat het alleen vermoeidheid is geweest en dat er verder niets medisch is. Het is voor ons wel reden om voorzichtiger te zijn met uitjes in openbare gelegenheden.

Jasper is een druk mannetje. Hij verschuift zichzelf al door te draaien. In de box blijft Lisanne op haar plek liggen, zoals ik haar heb neergelegd, maar Jasper dus niet. Jasper lacht meer en luider en naar iedereen. Lisanne is ingetogener met lachen en lacht meer bij een op een interacties.

Geplaatst

Bram kan hardop lachen en doet dat soms zomaar als je hem aankijkt, Kaat lacht ook veel maar niet hardop maar die 'kletst' heel veel en soms heel hard... Leuk he, die verschillen.

Geplaatst

Hier ook grote verschillen, maar het is hier precies anders dan in mijn buik!! Toen was Julius de druktemaker en dat is nu een en al rust en relaxt, maar Evelijn die is echt de druftkikker, terwijl ik haar in mijn buik nauwelijks voelde. ( alleen met de hik...) Julius heeft zich nu ook al een paar keer omgerold, zo lief om te zien hoe verbaasd hij dan is.

Hier ook nog wat recentere foto's[ATTACH=CONFIG]4337[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4341[/ATTACH]

Geplaatst

wat een heerlijke kindjes allemaal die ik voorbij zie komen.

Wat grappig om te lezen dat de tweelingmoeders overeenkomsten hebben (maar natuurlijk ook verschillen).

Hier is het echt chaotisch deze week. MIjn oppasmoeder was met vakantie dus afgelopen maandag moesten de kinderen naar een vervanger. EIgenlijk zouden ze hier donderdag ook naartoe gaan maar ze belde woensdagavond dat haar kinderen ziek waren en dat het niet verstandig was om ze te brengen. Allerlei mogelijkheden geprobeerd voor de donderdag maar uiteindelijk vrij moeten nemen omdat ik geen vervanger meer kon vinden. W begon toen al vreemd gedrag te vertonen (hangen, niet willen eten etc).

Vanochtend haal ik Lauren uit bed, zit ze helemaal onder de rode bultjes en heeft ze 39,6 koorts. Naar de ha geweest en ze blijkt de 6e ziekte te hebben. Koorts is al opgelopen tot 40,2 maar na een paracetamol zakt het weer. Wel ligt ze in haar bedje te kreunen, zo zielig.

Geplaatst

Wat een lieverds Mira! En ze lijken inderdaad goed op elkaar. Geniet er lekker van :-)

Wat grappig he die vergelijkingen van de tweeling. Hier zijn ze allebei wel actief. Moet wel zeggen dat vooral S.ven heel actief is, en L.ara is actief wanneer ze helemaal dol in haar hoofd is. Dan beweegt alles aan haar! S.ven is bij ons ook de lachebek, L.ara lacht minder snel. Wel lachen ze allebei hardop en kunnen ook heerlijk schateren! In de buik waren ze allebei wel druk.

Melis, helmpje zit goed stevig op het hoofd. Er zitten aan de zijkant riempjes die je voor het op en af zetten los kan doen. Wanneer hij op het hoofdje zit, zet je de bandjes weer vast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden