Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bikkel, raar eigenlijk dat ze bij het ene CB er geen punt van maken omdat BV baby's rond deze tijd altijd een dipje hebben en het andere CB gelijk gealarmeerd is. Maar Jarno is dan ook 455 aangekomen ipv 365.

Hier een dochter die sinds de voeding van 11.30 brult tijdens het BV die voeding heeft ze wel gewoon aan de borst gedronken maar die van 16.00 ging echt niet. Steeds wel happen en willen drinken maar zo snel er melk in haar mond kwam begon ze te brullen. Uiteindelijk maar een fles poeder voeding gegeven en die dronk ze op 40 cc na helemaal leeg.

Voelde me een beetje verdrietig, maar misshien is het ook beter zo, ze heeft toch 5 mnd BV gehad. Maud zag me heel verdrietig kijeken tijdens het drinken en keek me ineens met hele grote ogen aan, ze liet de fles los en ging heel zielig huilen (ach arm kind, mama kijkt nooit zo sip en dat vond ze niet leuk om te zien) Ik heb haar even flink gekroeld en een diepe zucht geslaakt, toen kon ik weer lachen en was het voor haar ook weer goed.

Wat een gedoe he met die ID kaarten voor baby's. Die dingen zijn 5 jaar geldig en hoe gaan ze de baby van de foto herkennen over 4,5 jaar. Wat een onzin en geldklopperij.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meezie,

Voel je alsjeblieft niet schuldig, je hebt het geweldig gedaan.

Misschien heeft ze meer nodig dan dat jij op dit moment kunt geven.

Je faalt het niet als je na bijna 5 maanden overstapt naar de fles, eigenlijk verdien je een applaus en een knuffel.

Misschien is het nu de tijd om de overstap te maken, hoeveel heeft Maudje opgedronken.

Inge heeft vandaag haar tweede hapje op, weer super lekker zitten smikkelen.

Vandaag heeft ze peer op.

Ik zou wel zorgen dat je een ID kaart bij je hebt, ik hoop niet dat je hem nodig hebt.

Maar stel dat je een ongeluk krijgt, dan moet je iedereen wel kunnen identificeren.

Ik zou het risico maar niet lopen, dat ze na een paar weken, niet meer op de foto lijken, dat is niet anders.

De risico van de blaastest boete zou ik wel durven nemen, dat apparaat vind ik belachelijk.

Geplaatst

De blaastesten zijn overal uitverkocht, omdat iedere Fransman er sowieso al twee in de auto heeft. En dan ook nog de toeristen die naar Frankrijk komen.

Tja, de paspoorten en id-kaarten voor kinderen. Volgens mij is het bedacht om kinderontvoering tegen te gaan. Dit jaar hebben we nog geen paspoorten nodig voor de kinderen, omdat we niet gaan vliegen en vooralsnog ook nog geen plannen hebben om met de auto naar het buitenland te gaan. Maar volgend jaar zal ik er ook aan moeten geloven.

Meezie, ik vind het knap dat je al 5 maanden borstvoeding hebt kunnen geven.

Geplaatst

Vind ik ook hoor Meezie! Maar ik snap best dat je er een beetje verdrietig van wordt... Had ik ook bij de allerlaatste bv van de oudste, heb mijn vriend gevraagd er een foto van te maken, die ligt in een laatje en af en toe kom ik 'm tegen...

We zitten nu erg te twijfelen over die id kaarten. Aan de ene kant denk ik wat een onzin, het zijn babies van 5 maanden en we gaan 5 dagen naar Normandie! Aan de andere kant, ze zijn 5 jaar geldig en als het even mee zit wil ik volgend jaar vliegen (voor het laatst dan voorlopig omdat ze dan nog gratis zijn) en dan hebben we ze toch nodig... Ze zeggen dat het een week duurt, dus maak me daar nog geen zorgen over. Zal binnenkort wel moeten beslissen, geloof dat P het risico van aanhouding wel wil nemen... Ik had al bedacht in ieder geval een kopie van hun geboortebewijs mee te nemen voor de zekerheid...

Geplaatst

Zit in Frankrijk iedereen met een slok op achter het stuur, dat ze die maatregel hebben genomen. klopt het beeld van een fransman met een fles wijn en een stokbrood toch wel aardig.

Hier hebben we een paspoort voor Maud omdat we regelmatig naar Egypte gaan. Maar daar staat een foto in van toen ze drie weken was, hihi babyface en een bos met bijna zwart haar. Haar koppie is nu een stuk wijzer en het haar wat ze nog heeft is heel licht geworden.

Dank voor jullie lieve woordjes en ben ook heel blij dat ik zo lang BV heb kunnen geven, dat had ik nooit verwacht. De voeding van 20 uur krijgt ze al altijd een flesje maar om 23 uur heeft ze heerlijk half slapend aan de borst gedronken, morgenochtend eens kijken hoe ze het doet en anders de ochtend en avond voeding BV en de overige 3 een fles. Hihi kan echt nog geen definitief afscheid nemen zolang ze nog wel een beetje wil drinken.

Geplaatst

Jarno was vanavond ook wat onrustiger aan de borst dus misschien dat de warmte ook een rol speelt! Jammie heeft om 20.15 de laatste voeding gehad daarna wilde hij niet meer omdat hij doodmoe was dus vannacht moet ik er denk ik aan geloven!!!

Welterusten!! Xx

Geplaatst

Hihi bikkel jammie is zeker jarno??

Ik denk dat ze bij mij niet alleen onrustig was door de hitte, mijn borsten waren ook echt super slap, dus denk dat er niet veel voeding in zat. Denk dat mijn lijf het ook niet meer trekt en zo ook aangeeft dat ik echt moet minderen of stoppen.

Ik duik er in, morgen vroeg eruit om te zwemmen, daarna twee weken niet want dan wordt er gepoetst in het zwembad. Morgen live kennis maken met vlinder en inge!!

Geplaatst

Meezie, het is super dat je zolang bv heb kunnen geven, en als je Maud niet meer genoeg voeding kan geven is dit het beste.

Car, leuk paar dagen Frankrijk :-)

Simonja hoe ging het met de prikjes?

Melsi hoe gaat het met Vince??

Hier super nieuws, Rolf zn niertjes zijn zo goed als weer normaal en zn blaaswand is ook weer normaal we hoeven pas over half jaar weer terug te komen :-D ben zo blij.

Gister hebben we hem ook voor het eerst peer gegeven, we mochten beginnen van de kinderarts met fruit.

Eergister hebben we voor de 2e x beetje rijstebloem gegeven en weer gillen en huilen we hoorde zn buik echt lawaai maken, we denken dat er iets in de rijstebloem zit waar hij niet tegen kan dus wij gaan het hem niet meer geven.

En gister is hij iets van 3 keer naar zn buik gerold

Geplaatst

Bikkel en Meezie: hier bij het cb gaven ze ook aan dat het normaal is dat bv kinderen in het begin hard groeien qua gewicht en daarna wat minder hard. Is helemaal geen probleem en prima. Ze halen nog steeds alle voedingsstoffen er wel uit en is niuet te vergelijken met flesvoeding gaven ze aan. Hier dus ook nog volledige bv en pas bijvoeden bij 6 maanden. Meezie - mijn borsten voelen overigens ook echt superslap hoor! Dan denk ik ook wel eens dat ze leeg zijn, maar als ik dan in mijn tepel knijp, komt er wel een straaltje uit, dus zit er nog wel in ;-)... Stelt mij gerust om even te zien... Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt...

Geplaatst

Vanochtend wezen zwemen en kennis gemaakt met Meezie en Maud.

We zijn met zijn viertjes wezen zwemmen, (in totaal met 5 kindjes) het was super gezellig en Inge liet alles over zich heen komen en heeft het half uurtje helemaal vol gemaakt.

Als je dan het verschil in kunnen zit tussen Maud en Inge, dan gaat er een super leuke tijd aanbreken, waarbij de interactie steeds meer wordt.

Ze was soms meer geintresseerd in de omgeving dan om het visje dat ze kreeg, maar het drijven vond ze heerlijk.

Nu ligt ze te slapen, al is het wel etenstijd. kijk het nog maar even aan.

Medusa, wat een supernieuws.

Fijn, dat is een hele zorg minder.

Geplaatst

He wat fijn medusa!! Inderdaad een zorg minder!! Nu lekker genieten van de 1e hapjes!Jarno werd om 7.00 wakker en is daarna weer teruggaan tot 10.00!Zojuist lekker in de tummy, helaas na 5 minuten poepte hij haha dus toen maar even samen onder de douche! Wel fijn dat hij gepoept heeft want we gingen weer richting de 2weken!!!

Geplaatst

Ja, Meezie en ik wonen op hetzelfde eiland ( Voorne-Putten)

De afstand tussen onze huizen is zo'n 10-12 kilometer.

Bikkel, al bijna 2 wkn geen ontlasting.

Wat zegt het CB daarvan?

Geplaatst

Medusa wat fijn! Zal inderdaad een opluchting zijn... En dat ie al rolt! Van blijdschap dat zijn niertjes goed zijn :-)

Wat betreft die alcoholtest: ja, veel Fransen drinken een paar glazen wijn bij de lunch, maar het lijkt me toch echt sterk dat ze zelf gaan blazen om te kijken of ze nog kunnen rijden... rare maatregel. Mijn zus zei dat ze inderdaad pas in november gaan controleren en een id kaart voor de babies lijkt haar ook niet nodig, aangezien ze nooit controleren. Maar ja, misschien gaan ze dat nu juist wel doen?

Leuk van dat zwemmen. Zou ook wel willen maar wacht nog even een paar maanden tot ze wat steviger zijn en dan eens kijken wie mee wil want in mijn eentje gaat natuurlijk niet.

Geplaatst

Cb geeft aan dat 2 weken mag met borstvoeding, de vorige keer zat er 16 dgn tussen dus we zijn het wel gewend!!! Straks met bijvoeding zal dat wel veranderen!

Geplaatst

Vlinder, was inerdaad gezellig en de interactie wordt ook steeds groter, heerlijk om te zien hoe ze je nu echt steeds gaat zoeken en dan heel breed gaat lachen als ze je dan ziet.

Medusa fijn dat de niertjes goed zijn en wat goed dat hij al zo goed draaid.

Ink, mijn borsten waren al net als jij zegt wat slaper, maar nu kwam er gistermiddag ook bijna niks uit als ik kneep. (hihi dat doen vast veel moeders die BV geveb, even kijken of het nog wel werkt,hihi) vanmorgen en vanavind goed gedronken uit de borst en net heeft ze een fles gehad. Ik ga gewoon proberen de eerste en de laatste voeding bV te geven en de andere fles. Voor dit scharminkel misschien ook wel beter, haha.

Bikkel, heerlijk poepen in bad!!

Geplaatst

Haha bah! Hij liet eerst een poepje en toen kwamen er wat bruine vezeltjes naar boven drijven...tja en toen zette hij druk en poef allemaal bruine derrie haha! Papa geroepen en ik snel onder de douche en papa gaf Jarno aan!! Blehh haha en Jarno maar lachen! :-)

Wij gaan morgen vrij zwemmen met vrienden en hun dochtertje! Leuk leuk!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Meezie & Vlinder, leuk dat jullie live kennis met elkaar en de kindjes hebben gemaakt. Gezelligheid in het zwembad!

Bikkel, gefeliciteerd met je bikini! :-D

Werkweek zit er weer op, morgen hebben manlief en ik een dagje samen vrij, Vince is bij de gastouder. Ff lekker quality-time voor papa en mama.

Zaterdag een BBQ met collega's van manlief en aanhang, Vince z'n vriendinnetje is er dan ook :-D

Meiden, vanavond 1e aflevering van Babyboom!

Geplaatst

Leuk dat jullie zo dicht bij elkaar wonen :-)

hahahaha bikkel, lekker in tummy poepen :-D

Lekker Melsi samen met B een dagje, gaan jullie ook wat doen??

Rolf moet echt nog wennen aan fruit hapje, hij smakt en een beetje op en tuft weer uit.

Geplaatst

Klinkt bekend Medusa, zo doet Kaat het meestal ook, in tegenstelling tot haar broer, dat is net een klein vogeltje, dat bekkie blijft opengaan!

Zo dat was weer een ouderwets moeilijke avond... Kaat vooral bleef krijsen (tussen fles 3 en 4, was boodschappen gaan doen met ze en daarna in bed gelegd en zelf gaan eten), man ongeduldig en chagrijnig, ben nog een keer met ze gaan wandelen (was eindelijk lekker afgekoeld) en daarna een fles waar ze allebei ellenlang over deden...Pfff en nog een tijdje gehuild en nu stil. Leek wel weer twee maanden geleden...

Geplaatst

Hier een klein veelvraatje dat een heel potje gemengd fruit (appel, banaan en aardbei) naar binnen heeft gewerkt! Uur later nog een dikke fles en we hebben haar niet meer gehoord ;-)

Caro, misschien eens een avond geen pap? Dat was hier ook de oorzaak van niet willen slapen.

Heb net m'n fotoboek af, een walk down memory lane! Meezie, heb je idee gepikt met alle fotootjes op de voorkant ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden