Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aha, overstrekken, ik snapte er al niks van. Nee, dat doen ze bij mij niet.

Ik hoef niet meer terug naar de osteopaat en de fysio komt ook niet meer, wel wat oefeningetjes nog gekregen, die Bram trouwens niet leuk vond: op zijn buik en dan 1 arm naar beneden leggen zodat hij zijn nekspieren nog meer moet aanspannen. Ik ben een watje wat dat betreft, zal die oefeningen niet lang doen, maar af en toe is wel beter. Heb gemerkt dat ze allebei nu hun hoofdje goed stil kunnen houden dus denk over een paar weken zeker de kinderstoelen neer te gaan zetten.

Net trouwens sperziebonen over en in de blender, eerste groente die ik vers maak, ga ze morgen geven.

Fijn Chris dat hij gezond is! Klinkt heel eng de naam van die ziekte, maar gelukkig niet echt van toepassing op Jasper. Benieuwd of hij trouwens Japs genoemd gaat worden later, ik woonde in mijn studententijd in huis met Jasper en die noemde bijna iedereen Japs...

Geplaatst

Hoi meiden.

sorry heb heeeeel lang niks van me laten horen maar beetje druk gehad en werd allemaal even te veel om dit ook nog bij te houden.

via facebook met een aantal wel contact.

Hier gaat alles goed, Matthias is ook alweer 5 maand en rond de 8 kilo en 62 cm!!

een lekker stevig ventje dus:)

Hij slaapt sinds dat ie 2,5 maand was goed door, meer dan klokje rond dus dat is heerlijk!

hij mot 27 juli naar de kinderarts omdat ie veel last heeft van eczeem op zijn buikje, als ie standaard voeding krijgt word dat erger en zijn ontlasting word dan ook erg dun en weer geel ipv groen en stevig, nu weer hypoallegene voeding en de ontlasting word beter maar de eczeem blijft, dus toch maar naar de kinderarts.

Hij krijgt af en toe wat fruithapje maar nog niet elke dag en aldoor, mss 1 x per week een half potje verdeelt over 2 dagen want je mag het maar 24 uur bewaren dus de rest kan weg helaas.

pas als ie of 6 maanden is of in overleg met de kinderarts meer.

hij doet het verder nog prima op alleen flesvoeding ( 4 flessen van 200 waarvan de laatste pap toegevoegd) dus laat ik het even zo.

hij overstekt zich ook wel wat dus dat ga ik ook even aankaarten.

verder is ie heel erg vrolijk en probeert wat op zijn zij te rollen maar echt omdraaien doet ie nog niet.

Met mij gaat het ook wel goed, vandaag voor het eerste na de bevalling ongesteld geworden, al wel lang aan de pil, eerst een lichte ivm bv maar vorige maand begonnen met microgynon omdat ik gestopt was met de bv maar moest wachten op eerste dag van de menstruatie maar die kwam niet dus na anderhalve week geen pil maar begonnen.

heb een peesontsteking in mijn linkerpols maar heb ik nu medicatie voor en dat helpt maar even kalm aan doen.

begreep dat jullie morgen een meeting hebben, helaas lukt het mij niet, ten eerste moet ik morgen werken en Lucas , de oudste, heeft ook nog geen vakantie, donderdag de laatste schooldag en dan heeft hij ook zomervakantie, nu de zomer nog:) en tis een beetje te ver weg voor mij.

wil jullie ontzettend veel plezier wensen en geniet ervan!!

groetjes Marjan en Matthias!

Geplaatst

Jeetje 8 kilo Marjan, das lekker stevig hihi... Sterkte met je pols.

Meiden veel plezier morgen! Benieuwd naar de foto's!

Voor nu welterusten.

Geplaatst

Had graag mee gewild, maar heb geen tijd niets, dus dan word het moeilijk :( morgen voor het zwemmen met jenna, ben benieuwd, overigens denk ik dat ze deze week wel goed gaat kruipen hihi, grappig :)...Nou meiden, zal snel weer reageren, nu eerst slapen. En veel plezier morgen. Xxx

Geplaatst

Meiden veel plezier vandaag! Ik ben ook benieuwd naar foto's!!

Marjan, flinke jongen heb je hoor! Goed te lezen dat alles op de eczeem na goed gaat met hem! Gaan ze in het zh kijken of hij allergieën heeft dan? Je hebt verder geen zalf voor hem gekregen tot nu toe? Lastig een peesontsteking... sterkte

Medusa, S.ven heeft ook een ernstige afplatting, maar hij overstrekt zich niet. Misschien ook een keer naar de osteopaat, net als Caro? Kan hij wel goed op de buik slapen dan?

Vandaag zijn ze alweer 6 maanden! Wat gaat dat toch enorm snel zeg! Rond deze tijd waren ze er al, en was ik nog helemaal van de wereld van de narcose, haha :)

Vanmiddag naar cb toe, ben benieuwd! Verder heel zielig, S.ven is echt enorm verkouden. Hij is echt een ander mannetje nu. L.ara begint ook al, en ik ben ook aangestoken. Gaat lekker dus! Maar goed aan de vitaminen gaan want we kunnen niet ziek worden!

Geplaatst

Caro, fijn dat je niet meer terug hoeft naar de osteophaat en dat je positief verschil ziet.

Rolf mag al af en toe fftjes in de kinderstoel, dan mogen ze het van jou al helemaal, die zijn een maand ouder

Benieuwd hoe ze de verser groente vinden.

Marjan, wat een flinkerd is hij, lekker gezonde baby.

Als hij ook overstrekt zal ik dat zeker aankaarten, de fysio heeft gister uigelegd wat de gevolgen zijn van niet behandeld overstrekken, die kinderen zijn later op rond 6,7,8 jarige leeftijd heel slap in de ledematen en moeite met groffe motoriek.

Lianne, Rolf heeft maar hele matige afplatting, daar hoefik dus eigenlijk niets mee te doen, zn voorkeurshouding valt ok reuze mee, maar het overstrekken is echt heel erg bij hem.

Ik ga ons gereed maken om naar Beesd te rijden, voor degene tot straks en anders voor de rest komen er fotoos

Geplaatst

Medusa, hier ook een dochtertje die dmv overstrekken een voorkeurshouding had ontwikkeld. Bij haar is het ontstaan in de periode van kma/reflux.... vanwege de pijn die ze had zeg maar.

Ook veel oefeningen gedaan ( ze had een schuin hoofdje, rechtsachter)....en het resultaat mocht er zijn. Ze is door oefenen vooruit gegaan. Gelukkig maar! Ik wilde een helmpje voorkomen, ook al lag de keuze uiteindelijk bij ons zelf.

Succes, goed oefenen!

Geplaatst

Dames,

Hoe graag ik ook wil, ik ga het niet redden. De oudste is echt kapot na twee dagen Kdv en moet dan bij slapen. Als ik dat niet doe wordt ze heel vervelend. En helaas geen oppas dus moet het overslaan. Ik ben wel benieuwd naar de foto's.

Meduus: m overstrekte ook maar na 3 keer chiropractor niets meer aan de hand. Wist trouwens niet dat het op latere leeftijd gevolgen kon hebben.

Geplaatst

Lianne, ja hij heeft vaseline cetomacrogol en dat smeer ik een paar keer per dag in maar na een uur is het alweer schraal.

denk dat ze gan kijken naar verbanden van huid en voeding of lichte kma of gewoon eczeem maar aangezien hij wel sterkter reageert op de standaard voeding met zijn huid is het mss lichte kma, ik heb het zelf ook gehad en zoals we nu denken Lucas ook.

Matthias heeft ook wel een voorkeurshouding gehad en een beetje een scheef hoofdje maar hoefden er niks mee te doen, ja meer op de buik leggen maar dat vind ie niet fijn.

maar met een handdoek onder de armpjes lukt dat beter.

straks zal hij gaan draaien en dan zal het vast beter gaan.

Hij heeft ook geen speen meer, hij duimt liever nu.

ben erg benieuwd hoe de andere meiden het hebben!!

Geplaatst

Meiden, wij zijn weer veilig thuis! Jullie inmiddels ook allemaal?

Ik vond het erg gezellig en leuk om kennis met jullie gemaakt te hebben, bedankt voor de gezelligheid!!

Willen jullie de foto's naar mij toesturen?

Geplaatst

Ja wij zijn ook weer thuis!!

Ik vond het ook erg leuk, je merkt alleen dat je toch je aandacht moet verdelen tussen je kindje en de rest waardoor je niet met iedereen uitgebreid kunt kletsen! Ik vond het voor herhaling vatbaar!!

Laat even je mailadres weten dan mail ik de foto's die ik gemaakt heb!

Geplaatst

Kletsen met elkaar was idd soms wat lastig, maar ik vond het leuk om iedereen te zien. En uiteraard alle wondertjes! Ik zal er eventueel een volgende keer weer zijn met Vince!

Geplaatst

Hier ook al thuis.

Eerst de kids even rustig kennis laten maken op de speelkleedjes en de mama's even gekletst.

Rond half 12 werd de helft van de kids onrustig en was het dus fles tijd.

Daarna hebben de mama's onder het genot van salade en broodjes nog even heerlijk zitten kletsen. Kids lagen te spelen, te slapen en te kroelen.

Vomd het erg gezellig en wonderlijk om zoveel lieve en mooie wondertjes bij elkaar te zien. [ATTACH=CONFIG]4355[/ATTACH]

Geplaatst

Caro, je had gerust met de twins kunnen komen, iedereen "bemoeide" zich met iedereens baby. er waren handen genoeg.

volgende x kom ik ook weer

Geplaatst

Een kort verslag voor de thuisblijvers.

Om 11.00 uur waren we in Beesd op het landgoed, erg makkelijk kunnen vinden en voldoende parkeergelegenheid.

Ruim opgezet en voldoende plek om lekker te kunnen zitten.

Melissa en Medusa waren er als eerste, hierna kwamen Vlinder en Meezie samen aan, vervolgens kwam de Lauren, met haar broertje Wessel en natuurlijk hun mama. Daarna Bikkel en nu mis ik er nog een, maar om 11.10 waren we helemaal compleet.

Allemaal handje geschut, kindjes met elkaar kennis laten maken en lekker op de speelkleeden die sommige hadden meegenomen neergelegd.

Tijdens het toekijken op de kindjes met zijn allen wat gedronken, om 11.45 uur was het etenstijd voor veel kindjes en hierna hebben we met zijn allen gegeten.

Ik heb ook niet met iedereen kunnen praten, maar het was welk leuk om ook de gezichten te zien achter de nick-names.

Wat me wel op is gevallen, is dat ik een van de oudere ben met mijn 35 jr.

Om 13.30 uur is iedereen weer naar huis gegaan, foto's kun je terug vinden op mijn FB pagina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden