Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is inderdaad behelpen en met 2 kids al helemaal! Jarno is nu wel zover dat hij 1 slaapje kan overslaan en dan nog redelijk vriendelijk blijft haha! Ben benieuwd 18 juli!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, inderdaad, ik heb twee keer niet genoten van het eten en niet kunnen praten. Mijn kinderen zijn vandaag erg moe en huilerig. Vooral Jasper. Ik heb vandaag zelf de ha hier al op visite gehad, omdat Jasper asgrauw wegtrok, nadat hij zijn flesje van 11.15 uur had leeggedronken. Hij viel toen langzaam hem. Achteraf was zo moe, dat het slaap was. De ha heeft nog geluisterd naar hart en longen, maar niets gehoord. En toen de ha er was en hem onderzocht lachte ook weer. Echter, hij trok weer wat weg naar de voeding van 15.45 uur. Hij heeft geen koorts en geen verhoging. Het zal wel vermoeidheid zijn, maar helemaal gerust ben ik neit.

Geplaatst

Oei Chris wat vervelend! Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de huisartsenpost bellen!! Dan ga je misschien ook wat geruster de nacht in!

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent crish. melsi nog lekker gezwommen vandaag? Wat ziet het forum er anders uit zeg via mobiel

Geplaatst

Medusa, lekker hé een smartphone? Ik ben echt getrouwd met m'n iPhone, doe er echt van alles mee! We gaan morgen pas zwemmen, zal je wel ff laten weten hoe het is gegaan.

Chris, kan me voorstellen dat je toch behoorlijk bent geschrokken als Jasper ineens een wegtrekker krijgt. Jammer dat je niet mee gaat de 18e, maar ik snap je ergens wel.

Ik heb zin in de 18e, ben erg benieuwd naar iedereen. Wordt voor Vince een drukke dag, 's ochtends de forumdate en om 14.00 uur moeten we in Utrecht zijn voor een intakegesprek voor z'n redressiehelm.

Eerst woensdag naar CB voor doorverwijzing en dan a.s. donderdag naar kinderarts die z'n afplatting ook nog 's gaat beoordelen.

Ben benieuwd!

Ga nog ff een half uurtje werken, fijne avond meiden!

Geplaatst

Melis, ik zou 2 zwemluiers mee nemen en zijn zwembroek erover heen.

Neem ook voldoende hydrofiels mee, is ook handig voor je eigen haar anders sta je Vince weer nat te druppelen

Daarnaast mag je alles meenemen wat je ook gebruikt bij een douche, heel veel plezier.

Oja, Zorg dat je je eigen badpak/bikini aan hebt, dat scheelt een boel getop.

Ben benieuwd hoe jullie het vinden.

Chrish, ik ben nog niet uit eten geweest, wel naar vrienden, maar je zit niet zoals je vroeger zat.

Caro, dat doen wij ook hoor, kom maar hier naartoe, lekker ontspannen, kindje in de box of bed en niet dat gesleep met al die spullen.

Geplaatst

Pf, kan het moeilijk bijlessen met mijn mobiel zeg, maar oké :) meezie, bv word ook minder als je ongi moet worden, althans, . Ik ben met volledige bv al vanaf 2e maand al ongesteld, maar merk dat rond die periode ook bv moeizamer gaat. Nu heb ik bv een daarna fles, ene x drinkt ze nog 125, andere X bijna niets. Vandaag is haar tandje door gebroken yeaj:). Al een plek bedacht voor de 18e? Hoor het graag. Ik reageer snel weer via de pc, want dit is niets. Knuffels

Geplaatst

Vraagje: hoe lang bewaren jullie een fles melk? Ze hebben hier een hele tijd gehuild en toen ik uiteindelijk om half 8 naar boven ging, sliepen ze... had net 2 flessen klaargemaakt. Een kwartier later werd Kaat wakker dus die kon ik haar fles nog geven maar Bram slaapt nog steeds. Inmiddels id de melk dus een uur oud, als ie nou over een half uur of een uur wakker wordt? Kan ik 'm dan nog geven of zeggen jullie weggooien? Vind het zo zonde..

Geplaatst

Ik zet m vaak in een bakje warm water om m warm te houden. Opnieuw opwarmen schijnt niet goed te zijn. Maar dan laat ik t rustig een uur staan.

Vin gaat morgen met Fiene naar de huisarts. Ze heeft zoveel droge plekken op haar lijfje, de vellen hangen er letterlijk bij. Sudocreme, bepanthen, allemaal al geprobeerd, maa helpt niks...

Geplaatst

Hier valt niks te bewaren, Vince drinkt al z'n flessen leeg. De enkele keren dat hij iets laat staan gooi ik het weg.

Fren, wellicht helpt Lanettecremé!? Hielp bij Vince goed voor z'n droge huidje.

Geplaatst

Inge laat geen grote hoeveelheden staan, soms eens 20-30 ml, wat ik dan na de luier of het badje dan nog wel wil aanbieden.

Je kunt ze ook half slapend eten geven, hoef je ze echt niet helemaal wakker voor te maken.

Inge drinkt haar laatste fles, soms ook slapend leeg, gaat harstikke goed.

Heb je ook niet het probleem van weggooien.

Fren, kan ook aan je wasmiddel liggen, wat gebruik je.

Geplaatst

Het was geen restje het was een volle fles 210+7+2 scheppen rijstebloem... Het punt was dat ze heel lang hebben liggen huilen en niet of nauwelijks geslapen hebben na fles 3... Dus ik was blij dat ie eindelijk sliep.

Maar hij slaapt nu nog steeds dus besloten om het weg te gooien....

Geplaatst

Melis, wat vlinder al schreef zelf je badpak al aantrekken.

Ik gebruik geen zwemluiers, ik heb een zwembroekje die ook al zwemluier is. Zorgt ervoor dat poep niet in het bad komt (als zedat al in het water doen) maar is net als een zwemluier niet absorberend.

Badlaken voor op de aankleed plank, hydrofiel doeken ik leg er meestal zelf 1 in mijn nek tijdens het aankleden van Maud, dan druppelt je haar daarin. Shampoo, doucheschuim, creme voor het lijfje en gezichtje (maud haar velletjes is altijd super droog na het slapen. Maxi cosi, kan hij lekker in als jij nog even douched, niet te vergeten speen en eventueel een kroel!!!

Veel plezier!! hier even twee weken geen zwemmen ivm schoonmaken van het zwembad.

Chris, klinkt een beetje eng. Heeft hij het na zijn laatste fles ook nog gehad.

Fren, hier kregen we als advies van het CB twee maal per dag insmeren met olie, ik gebruik de olie van natusan voor new baby of lavendel, maar kan ook olijf olie zijn ze heeft een heerlijk zacht velletje en eerder een super droog huidje.

Hoe zijn julllie kids met jullie huisdieren (als jullie ze hebben). Maud is helemaal weg van de hond. Iedere keer als hij komt kroelen en ze bij me zit gaat ze hem ook aaien en echt heel lief en zacht. Terwijl ze bij mij nog wel eens heel lomp kan grijpen en in mijn haar gaat hangen. Vanmorgen bij een collega ging ze ook heel schattig aan het konijntje voelen en zijn oortjes aaien en vanmiddag ook weer bij onze katten. Op de staart van een kat na dan. Daar kan ze helemaal op gefocust zijn en als hij dan op grijp afstand is pakt ze hem met twee handen en stopt hem zo in haar mond, blech!!!

Sinds kort kan ze ook heerlijk gichelen en de slappe lach hebben, wat is dat geweldig!!!

Geplaatst

Jarno heeft een probleemhuidje maar sinds ik bij de apotheek la roche-posay heb gekocht is het over!!! Echt super fijne crème, ik heb tevens de badolie gekocht en ook die is erg fijn!! De crème heet lipikar lait!!!

Geplaatst

Jasper liep vanavond nog een beetje asgrauw aan met een blauwige lippen. Het duurde maar heel kort. Mijn man was net thuis en die heeft meteen de huisartsenpost gebeld. Hij zag het dus ook en ik ben dus niet paranoide aan het worden. Bij de huisartsenpost konden ze niets bijzonders vinden. Het lijkt erop dat hij op bepaalde momenten het zuurstofgehalte in zijn bloed wat laag is. Maar hoe dat komt? Geen idee, ook de arts had geen idee. Jasper heeft het vandaag twee keer na de voeding gehad. Hij had best snel gedronken voor zijn doen, binnen het kwartier. Mijn man blijft morgen thuis. De huisarts van de huisartsenpost had gezegd dat we het moesten filmen. Ik ben er nog steeds niet gerust. Iets zegt mij dat we morgen weer hij de huisarts zitten. Er lijkt niets aan de hand te zijn met zijn hart of longen. Ook een epileptische aanval wordt uitgesloten, omdat hij geen schokkerige bewegingen erbij maakte. Misschien is het vermoeidheid. Zatermiddag op het feestje van mijn oma wilde hij niet slapen in de reiswieg. En dan zijn we gisteren weer uit eten geweest in Zeist. Ik denk dat het teveel is geweest. Hij was vanaf het opstaan al heel huilerig vandaag.

Geplaatst

Oh Chris wat vervelend voor je dat je zo de nacht in moet... je zal niet veel slapen ben ik bang. Bram had 1x ook een blauwig bovenlipje maar na het slapen was het weg. (Had ik hier geschreven geloof ik?) Had inderdaad gelezen op internet over laag zuurstofgehalte in het bloed maar het kon ook niks zijn? lekker vaag... Bij het cb zei ze als het nog eens gebeurt de HA bellen... Ik hoop dat het nu ophoudt want niks zo erg als dat er wat met je kind is... sterkte!

Geplaatst

Fren, dan ligt het in ieder geval niet aan het wasmiddel.

Even testen met wat creme's succes.

Caro, ik begrijp dat je het jammer vind, maar ik kan je wel begrijpen.

Het is gewoon pech en zeker als ze al een tijdje niet geslapen hebben, ben je blij dat ze slapen.

Chris, hoe gaat het nu klinkt eng.

Melis, leuk die app op FB.

Ik ben nog niet klaar, kijk maar 1 meisje en 2 jongens.

100000560627442_4ffbc3388869b.jpg

Geplaatst

Melis veel plezier vandaag met zwemmen!

Chris, hoe is het nu? Dat is wel schrikken zeg! Hopelijk goed de nacht doorgekomen. Kan best vermoeidheid zijn, hoop dat hij nu weer lekker bijgeslapen is en het weer helemaal goed met Jasper gaat! Als je het niet vertrouwd weer de dokter bellen hoor!

Vlinder, jij hebt nog wat te doen dus, hahahah! Ik ben benieuwd of het dan ook klopt.. Wij hebben dat vroeger wel met een ring en dan een haar eraan. Volgens mij klopte de uitslag niet met wat we nu hebben :-)

Caro, jammer dat je de fles hebt moeten weggooien! Ik doe hem ook wel eens in water zetten of de fles in aluminiumfolie wikkelen en tussen kussens wegzetten. Opnieuw weer opwarmen doe ik ook niet heel snel, af en toe wanneer L.ara tergend langzaam haar fles drinkt, maar dat is dan even kort.. Heeft hij vannacht wel lekker doorgeslapen of heb je nog een late fles gegeven?

L.ara drinkt nog steeds niet super, maar ze is goed te spreken, af en toe wel wat jengelig en kattig maar ja... wel helder enzo. S.ven drinkt ook minder, denk dat het gewoon weer een periode is. Volgende week zijn ze ook al weer een half jaar!! Gaat wel hard nu ineens. Dan kan ik overgaan op weer een ander voedingsritme, fles eraf, potje erbij en een koekje en diksap toch???? Lijkt me ook wel weer leuk hoor!

Ik zou ook gaan zwemmen vandaag, heeft mijn broer die mee zou een ontstoken oog. Daar gaat ons uitje..... Balen maar volgende keer beter! Nu maar weer in huis aan de poets....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden