Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meduus, we hebben goed weer gehad alleen gisterochtend wat regen. Verder prima.

11 uur afgesproken....Mmmm dat wordt lastig, dan slaapt F. Dus ik vrees dat het dan niets wordt. Heb geen oppas, schoonouders en ouders op vakantie....

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gisteren een oom en tante van mijn man op visite gehad. Zij hebben ook een tweeling, jongen en meisje en nog een oudere jongen, ook ivf kinderen. Die wareeGisteren een oom en tante van mijn man op visite gehad. Zij hebben ook een tweeling, jongen en meisje en nog een oudere jongen, ook ivf kinderen. Die wareen niet mee, het zijn inmiddels pubers. Verder had Jasper een niet mee, het zijn inmiddels pubers. Verder had Jasper een huildag. Ik vermoed een sprongetje.

Geplaatst

Zo chris, lekker berichtje, leuk die dubbele tekst.

Hoe gaat het nou met Lauren??

Fren, ik weet niet welke speen je gebruikt?? Bibi, difrax. Ik heb voor Maud de difrax spenen en ze zit nu sinds 2 weken op de 6 maanden. die zijn net een slag groter en die vind ze prettiger, denk ik ze houd ze beter in nu.

Ik heb 4 of 5 verschillende spenen en wissel ze af. Meestal ligt er een bij opa en oma een in bed en een beneden voor noodgevallen. 1 x in de week kook ik ze allemaal uit. Ze raden wel aan om de speen iedere 6 weken te vervangen bij intensief gebruik. Maar als hij nog heel is kan je ze vast langer gebruiken.

Ben benieuwd woensdag hoe het zal gaan met al die kleine wondertjes en hun mama's.

Ik was benieuwd naar hoelaat iedereen de laatste fles geeft aan de kids en hoe laat ze dan s morgens komen. Ik geef Maud rond 23 de laatste voeding en dan komt ze rond 8.30. Maar ik weet niet of ik die voeding nog wel moet geven. Ze drinkt wel altijd heel goed dan dus misschien heeft ze het nog wel nodig?

Geplaatst

Wij geven al een tijd geen late fles meer, de laatste is tussen half 8 en half 9... Ze slapen tot ergens tussen 7 en 8 de laatste tijd. Wil je er van af? Gewoon een keer proberen wat er gebeurt. Hoe laat geef je de een na laatste? Die zal je dan misschien moeten verlaten?

Hier ook nog steeds dezelfde spenen (heb er voor allebei 2) maar van intensief gebruik geen sprake. Bram moet 'm nog steeds niet en Kaat af en toe...

Vanavond meer dan een uur bezig geweest met Kaat haar fles... bleek uiteindelijk dat er bijna niks uit kwam, arme kind maar lurken en ik maar zeggen hoe sloom ze was! Avent speen 2 met 2 scheppen rijstebloem... misschien speen 3 gaan kopen? Want de alleen-melk-flessen gaan gewoon goed. Het lijkt helemaal niet dikker dan met een schep Nutriton wat ze de rest van de dag kijgt?

Zoals ik al zei: wel foto's maken he!! Ben wel benieuwd naar iedereen.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Allemaal een lekker weekend gehad?

Hier een heel rustig weekend, afgelopen zaterdag zijn we met zijn drietjes uit eten geweest. (Inge lag te slapen in de kinderwagenbak even een kleine brul, want er stonden wel erg veel mensen boven de kinderwagenbak. te kijken)We waren om 23.00 uur thuis, wat een heerlijkheid, carpaccio, ossehaaspuntjes en als toetje soesjes gevuld met ijs en karamelsaus. Glaasje rose heerlijk.

Zaterdag heeft Inge verse peer gehad, smikkelen ze at hem helemaal op. Gisteren heeft ze een half potje op, vandaag de andere helft.

Ik doe de verse peer weer in een Olvarit potje, neemt weinig plek in in de koelkast.

Melis, kan je broek weer dicht.

Mira/Simonja, ach wat zielig, zieke kleine kindjes.

Simonja, hoe gaat het nu.

Meezie ik geef nog een fles om 22.30-23.00 uur (180+6 schepjes + 4 schepjes rijsetbloem 4 mnd (nutrilon schepjes)) weet niet hoeveel gram dit is.

Hiermee red ze het tot 07.00 uur, ik gebruik ook flessen van Avent, hierop gebruik ik de speen voor dikke vloeistof, deze heeft een driehoekige opening.

Ik vind ook dat het niet heel erg dik is, moet je ereens 20 gram in doen, nou je wil niet weten wat je dan meemaakt, dikke pap, dat krijgt ze met geen mogelijkheid uit de fles.

Gelukkig kon ik er nog iemand anders blij mee maken, onze rode kater, die komt s'avonds speciaal naar binnen om na te gaan of er nog iets overblijft.

Ik zit eraan te denken, over te gaan op 4 flessen, daar ze de fles van 19.00 uur niet helemaal meer leegdrinkt, maar wel gaat slapen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!!

Hier een rustig weekendje gehad, manlief sliep overdag ivm nachtdiensten. Gisteren met Vince naar Batavia Stad geweest, onwijs druk!

Vlinder, ik zou gewoon proberen om de fles van 19.00 uur op te voeren qua hoeveelheid en iets meer rijstebloem. Vince krijgt al weken 4 flessen van 210/7 en bij de laatste fles 3 eetlepels rijstebloem erin.

Heeft iemand het adres van de lokatie voor a.s. woensdag?

Geplaatst

Medusa, het was zaterdag zeker gezellig.

Aankomende zaterdag komen er weer een oom en tante van mijn man op visite. Hij heeft heel veel ooms en tantes...

Geplaatst

Hier een een druk weekene met logees! Wel gezellig!Vraagje; nemen jullie woensdag het geboortekaartje mee? Vind ik leuk om te zien!!Hier krijgt Jarno rond 22.00 de laatste bv maar blijft al een paar dagen rond half 6 komen dus vanochtend de speen gegeven en toen was het half 8 dus kijken of we dat ritme kunnen krijgen, ook handiger als ik straks weer moet werken!!!Jarno heeft de bibispeen tot 6 maanden en na 3 maanden heb ikbde oude weggegooid en nieuwe gekocht, hier liggen ook overal spenen, bed, box, kinderwagen en in de verzorgingstas!

Geplaatst

hi dames,

L krijgt ook al een tijdje 4 flessen. Wel krijgt ze ook 1 stuk fruit per dag en 1/2 potje groenten.

De laaste fles (om 20.00 uur) is 180 en 3 grote eetlepels rijstebloem erdoor. Ze heeft moeite om de pap uit de fles te krijgen (dr. Brown papspeen) maar ze slaapt daarna tot 7.30 / 8.00 uur.

Gelukkig gaat het weer beter met haar. De koorts is weg en de vlekjes worden minder. Af en toe krijgen we ook weer een lachje te zien dus daar ben ik erg blij om.

Ook drinkt ze haar flessen weer leeg en gaat de rest er goed in. De oude Lauren komt dus langzaamaan terug.

Wel heeft ze nogal last van haar keel. Je hoort aan haar geluidjes dat ze behoorlijk schor is.. hahah

HIer geen spenen, L moest er niets van hebben dus dat is gemakkelijk.

Geplaatst

Ja ik ben ook blij maakte me toch een beetje zorgen om Lauren!

Geef jij fruit en groente op één dag? Tja waarom niet, ik doe eigenlijk nog steeds een van de twee omdat ik dacht dat dat zo hoorde... Maar soms komt het totaal niet uit en dan krijgen ze niks. Ja, wel 4 flessen natuurlijk haha! Hou maar de gedachte aan dat het nog extra is en ze het nog niet echt nodig hebben. Nog een maand en dan zullen we wel een voedingsschema krijgen bij het cb!

Geplaatst

bij ons hetzelfde hoor caro; als het niet uitkomt krijgt ze alleen de fles. Pap hebben we ook weer op de lange baan geschoven, komt wel weer. Ik geef wel de ene dag fruit en de andere groente. Hoewel fruit toch duidelijk wel favoriet is... Vanavond gaan we bruine bonen met appel proberen!

Fijn dat Lauren weer beter is!

Geplaatst

Fijn dat het weer beter gaat met Lauren, is toch echt niet fijn die zieke baby's

Caro, ik wil niet van die voeding van 23 uur af hoor. Ze krijgt dan nog steeds BV en vind het juist fijn dat ik die nog kan geven. Ze drinkt dan altijd half slapend en is dan een stuk ontspannener als s morgens met de BV. Hihi dan is ze helemaal wakker en is iedere prikkeling een reden om te kijken en te lachen. Ze krijgt nu bij rond 20 uur nog een fles en dan gaat ze tegen 21 uur slapen. Vaak wordt ze dan rond half 9 wakker en dat is voor ons wel heel fijn, we werken natuurlijk altijd tot kaat dus liggen er vaak pas na 12 en in. Ik denk dat ik hem nog even aanhoud want als ik zo naar de andere voedingstijden kijk dan komen jullie kleintjes vaak voor 8en al en dat vind ik net even te vroeg. Vanmorgen kwam ze om half 10 en dat is wel even heerlijk op je vrije dag uitslapen.

bikkel, ik zal hem in mijn tas stoppen, leuk idee!!

Geplaatst

Fijn dat lauren weer ( bijna ) beter is en weer beetje lacht.

Rolf krijgt om 21.00 uur de laatste fles en dan s'ochtends om 9.00 uur weer.

Hij krijgt 4 flessen.

Adres voor woensdag is pannekoekenhuis de stapelbakker Mariënwaerdt, Oude Waag 21

4153 RC Beesd

11.00 uur.

Rolf krijgt alleen nog maar fruit nu bijna 2 weken, wanneer ga je beetje groente geven??

Geplaatst

Melissa, dank je wel voor het advies.

Gisterenavond, kreeg ik er geen druppel meer bij, ze draait haar hoofd weg en begint te krijssen, klaar ben je.

Ik zal de rijstebloem een beetje opvoeren, kijken hoe het dan gaat.

Medusa, wat ik begrepen heb is dat ze de kleintjes met 4 maanden groete of fruit erbij geeft.

Met 6 maanden, geef je zowel groente als fruit.

Geplaatst

Ik weet nog niet of ik woensdag kom. Van de ene kant heeft dit nog met mijn werk te maken maar ik vind het veel belangrijker dat Lauren weer op de been is.

Zoals ze nu is wil ik liever geen 2 uur met haar in de auto zitten maar ik wacht het nog ff af.

Grappig. Bij mijn 4 maanden afspraak bij het CB gaven ze zelf aan dat het tijd was om Lauren groenten erbij te geven aangezien ze nog maar 4 flessen kreeg. Zij krijgt dus sindsdien groenten en fruit op een dag. Ik zie het dan ook niet als een extraatje maar echt als iets dat ze nodig heeft. Als ik het niet red om dit te geven dan krijgt ze grotere flessen.

Geplaatst

Gek he, dat dat bij ieder cb weer anders is. Ze kregen bij ons ook al een tijdje 4 flessen maar dat vonden ze voldoende, dus volgens hun is het wel extra.

Ik geef de ene dag groente en de andere dag fruit, ligt er net aan hoe het uitkomt. Fruit doe ik bijna altijd vers (banaan, appel, peer en nectarine) en groente bijna altijd uit een potje omdat de groenten die wij eten meestal niet geschikt zijn. Wil wel binnenkort broccoli zelf gaan pureren...maar dat eten we niet zo vaak.

Hoe vond Fiene de bruine bonen met appel? Hier favoriet! Maar moet zeggen dat Bram alles lust en Kaat ook steeds beter gaat eten. Vandaag bloemkool, bleh, vind ik zelf niet lekker dus eten we nooit, maar wil het hun wel leren eten natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden