Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kreeg een leuk artikel via de e-mail van oei ik groei. Het gaat over de 9de sprong (net voor de 15 maanden) en over de driftbuien die ze rond die tijd krijgen.

Aangezien onze kleine dreumesen allemaal tegen de 15 maanden zitten of dat het er binnenkort aan komt denk ik ik zal hem even delen.

Hihi kijk er nu al naar uit :(, want als ze nog moeten komen die driftbuien dan ben ik benieuwd hoe ernstig ze gaan worden. De stembanden worden nu al aardig getraint als madam nog even iets langer ergens mee wil spelen.

http://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprongen/ontwikkeling/drambui-dreumes-peute/

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden.

Hier gaat alles goed.

Lees wat meer mee ipv meekletsen maar beetje druk momenteel.

Matthias doet stapjes langs de bank en tafel en kruipt er lustig op los op zijn knietjes en handen.

Drink goed en eet goed, slaapt perfect, gaat er rond 19.00 in en nu met de zomertijd rond 8.00 weer wakker.

Zijn met pasen ( tweede paasdag) uit eten geweest met mijn broertje en zijn vrouw in Duitsland in een goed restaurant( 10 minuten bij ons vandaan).

waren wat laat dus werd wat rustiger en zaten in een aparte zaal omdat daar toevallig plek was maar was daar erg blij om, op de duur zaten we daar alleen dus die vrouw bracht wat speelgoed en we lieten Matthias gewoon wat kruipen tussen de gangen door, was zeer geslaagd.

Hij gebruikt geen speen dus geen problemen als ie wakker word, hij heeft zijn duim.

wel handig in de auto als ie even niet meer blij is onderweg.

Ik zit al weken vast op level 65 van candy crush.

Speel soms dagen niet omdat ik er dan even geen zin meer in heb.

In het begin was het zo erg dat ik droomde van de draaiende snoepjes in mijn slaap.

Verder speel ik nog WordOn ook erg leuk met woorden maken, mijn naam daar is Maluma.

Nou ik ga lekker slapen.

Geplaatst

Nou meezie, M heeft die buien al een tijdje.... Hij kan zo het zwanwnmeer in als stervende zwaan. Je zou haast denken dat het meisje is.... Ook als hij wil eten en het gaat niet snel genoeg kan hij de hele boel bij elkaar krijsen. We draaien dan zijn stoel om tot hij afgekoeld is. Echt gezellig is het niet.

Ik hoop voor jullie allemaal dat het niet zo heftig wordt....

Geplaatst

Hier ook al driftbuien hoor! En vooral L.ara. Als ze haar zin niet krijgt dan zet ze met toch een keel op, niet normaal!! Vaak laat ik haar maar, of probeer haar af te leiden. Altijd haar zin geven doe ik zeker niet! S.ven is nu wat meer aanhankelijk, wil veel knuffelen en bij je zijn, daar had hij eerder nooit de rust voor. Hij is ook gemeen naar L toe, met speelgoed afpakken enzo, en dan weer weg gooien. Soms krijst L. al wanneer hij in haar buurt komt.....

Straks naar de tandarts voor het afmaken van de wortelkanaalbehandeling en ik weet niet wat nog meer allemaal....

Geplaatst

Hier gelukkig nog niet, of heel kort boos maar dat is meestal op elkaar als ze hetzelfde speeltje willen of allebei bij mama...

Heb hier trouwens twee uitslapers, worden nu pas wakker!

Geplaatst

effe zoeken maar hier is het lijstje weer!

j.arno : 76 cm - 8775 gr (14 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 80 cm - 10410 gr (11.5 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

Geplaatst

j.arno : 76 cm - 8775 gr (14 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 80 cm - 10410 gr (11.5 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 76 cm - 10500 gr ( 14 mnd )

L.ara: 76 cm - 10295 gr ( 14 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

Gelijk ook maar even van S en L aangepast!

Bikkel wat een lichtgewicht heb jij zeg!!

Geplaatst

Lianne, die driftbuien zijn herkenbaar.

Caro, wat fijn dat B.ram en K.aat lekker hebben uitgeslapen vanochtend. Dat gebeurt bij mij nou nooit.

Vanochtend was J.asper weer eens erg vroeg wakker, rond een uur of 5.30 en dan brullen, en dat gaat dan rustig een uur door.

L.isanne en J.asper `vechten`hier ook wel eens om hetzelfde speelgoed. J.asper trekt L.isanne het liefst dan aan haar haar en L.isanne pakt het liefst het handje van J.asper, stopt het in haar mond en dan bijten maar.

Morgen mogen we beginnen met de afbouw van de keppra bij J.asper. Als de keppra is afgebouwd, dan zijn de fenobarbital en tegretol aan de beurt. Spannende tijd. Ik ben benieuwd hoe het zal vergaan.

Geplaatst

Spannend Chris! Hopelijk blijft het zo goed gaan als nu!

Ja Jarno is maar een klein fijn manneke maar als je ziet wat hij eet!!! Hij is alleen erg ondernemend dus waarschijnlijk verbruikt hij ook alles weer!

Geplaatst

Spannend Chris! Hoelang gaat het afbouwen ongeveer duren, of is daar geen zicht op?

Hier ook nooit uitslapers hoor, eerst geluid vanmorgen was ook om 6.15. Gelukkig niet huilen, maar wel veel lawaai met kletsen en spelen.

Geplaatst

Zeker spannend Chris! Maar hij heeft helemaal geen aanvallen meer gehad sinds de operatie? Dan kun je wel zeggen dat die geslaagd is of mag je dat pas zeggen als hij helemaal van de medicijnen af is?

Hier beginnen ze lief met knuffelen en soms een kusje (likje) maar dan trekt Bram inderdaad aan Kaats haar en Kaat slaat naar Bram en als haar nageltjes te lang zijn doet dat best pijn...

Bah hoor steeds dat die prikken in de arm niet fijn zijn, wij moeten de 18e weer, niet zo'n zin in...

Geplaatst

Uitslapen is hier ook een uitzondering hoor, een enkele keer is het half 9 maar niet vaak, meestal tussen half 8 en 8 uur, maar dat vind ik al netjes. Kwam echt door de zomertijd nog denk ik en trouwens: ze zijn nu alweer wakker terwijl ze er om kwart over 1 in lagen en dat is dus veel te kort! Normaal slapen ze van 1 tot half 4 ofzo... zijn al een kwartier wakker maar ik laat ze nog lekker even pruttelen...

Geplaatst

Leuk he wanneer ze elkaar kusjes geven! L.ara is bij ons een echte vrijer hoor, gek op kusjes! Elke morgen krijgt S een kusje van haar, en overdag ook regelmatig, en ik erbij :-) Korte slapen in de middag kan er ook wel mee te maken hebben hoor, was hier ook zo gister, L.ara maar 1.5 uur!

Prik in arm is inderdaad niet leuk, je moet ze ook echt goed vasthouden op schoot zodat ze goed blijven zitten. Het is daarna even huilen en toen was het weer stil.

Geplaatst

fiene is ook een echte vrijdoos: strooit de hele dag door met kushandjes, inclusief smakzoen, en geeft nu ook echte kusjes, geen likjes meer :-)

En sinds gisteren is het heel gericht: mama! Zo leuk!!

Geplaatst

Ze maken ook het geluid erbij: mah! Dat hebben wij ze geleerd natuurlijk maar zo schattig als ze dan aan het spelen zijn en dan ineens kusjes hoort geven aan een speeltje...

Hier weer tot 9 uur geslapen, als ze dat aanhouden, prima! En gisteravond weer braaf meteen gaan slapen dus ga zo door! (Wishful thinking dat het zo blijft natuurlijk...)

Brams favoriete woord is nu: bah! Als je binnenkomt roept ie: bah! in plaats van mama haha. En als ie iemand anders hoort is het altijd Nena! Hoewel hij nu soms ook met een 'i' zegt. Maar als ik vraag of ie een poepluier heeft of zeg dat hij stinkt zegt ie ook : bah! Dus hij begrijpt het half zullen we maar zeggen.

Geplaatst

Mijn man heeft ze ook geleerd dat een pamper bah is, dus dat is hier ook standaard. L.ara zegt duidelijk papa, maar iedereen is papa en S.ven zegt mapa, een combinatie :-)

Wat fijn dat ze weer direct zijn gaan slapen! Dat is toch wel wat waard hoor! EN wat slapen ze dan lang bij jou zeg, heerlijk!!

Wij kunnen ze tegenwoordig niet meer onderstoppen, ze gaan altijd direct weer staan of leggen het hoofd aan het voeteneind neer, heb de strijd maar opgegeven. Gisteravond ook weer het campingbedje opgeruimd uit de kamer omdat het al best weer een tijd goed gaat. Helaas kan er wel een vloek op rusten want nu heeft L gelijk weer een onrustige nacht gehad.... Nadat we spul voor tandjes hadden gesmeerd is ze lekker gaan slapen, maar toen waren we alweer een uur verder..

Uit wat voor beker geven jullie tussen de middag de melk? En geven jullie die ook nog warm?

Geplaatst

fiene heeft ook gespookt vannacht, toen ikm haar uit bed haalde was het: papa! Toen keek ze nog een ker en was het mama, mama,mama...

Fles maakt ik lauw, zodat de kou van de koelkast er af is, en ze krijgt m nog uit de fles...

Geplaatst

Ik heb de fles vorige week afgeschaft en nu hebben ze allemaal Nuby bekers, 1 voor melk en 1 voor sap. Wel met een zachte tuit dus soort van overgang van de fles.

Ik had opvolgmelk gemaakt bij de boterham (warm) maar dat was geen succes, Kaat vindt het 's ochtends en 's avonds heerlijk maar bij de boterham niet? Liefst sap maar dat wil ik niet steeds geven dus gewone melk, water (wisselend succes) of Optimel, enkele keer drinkyoghurt, wat ik in huis heb.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Er wordt minder geschreven, maar het is nog wel leuk om jullie belevenissen bij te houden, het gaat nu ook een stuk makkelijker.

Er zijn weer een aantal kindjes op controle geweest bij het CB.

Volgens mij zeggen alle kindjes nu ook volop mamamamamamam en papapapapa.

Inge is nu ook AAP en Moukie de naam van onze kat gaan zeggen.

Chrish, wat fijn dat Jasper van de medicatie af mag, hopelijk gaat het hem goed af.

Hier drinken we uit de tuitbeter en de fles en af en toe mijn glas of beker.

Ik merk wel dat de fles haar makkelijk af gaat, maar met wat hulp kan ze ook uit een glas/beker drinken.

Hoe gaat het eten bij jullie, want ik merk dat onze dame het erg leuk vind om alles op de grond te gooien.

Er ligt dan na het eten een kringentje van voedselresten om haar stoel.

De ochtend en de middag maaltijd gaat er goed, het avondeten is verschillend, soms vlieg het er werkelijk in en de volgende keer.

Haalt ze het uit haar mond en smeert ze het over tafel heen.

De P gerechten, (patat, poffertjes en pizza vind ze er lekker)

Ze glundert als ze een mini frikandel krijgt en daarbij wat patat.

Qua drinken geef ik Nestle nr 3, maar ook optimel, melk heb ik nog niet geprobeerd.

Op het KDV krijgt ze sojamelk, maar dit vind ze niet zo lekker.

Sap gaat redelijk als het maar niet te koud is, dit zal van de zomer wel overgaan, maar het is nu ook nog zo koud.

Vanochtend sneeuwde het hier zelf nog even.

Met mij gaat het redelijk, ik ben nog niet van mijn uitslag af.

Ik ben blij dat ik volgende week dinsdag een afspraak heb bij de Anergoloog in het Maasstad ZKH.

Hopelijk komt er wat uit en weet ik waarvan het komt, ik heb zelf geen idee, want het komt en het gaat zonder een aanwijsbare reden.

Geplaatst

Jarno drinkt uit een rietjesfles, melk, thee en roosvicee!

Water vindt hij niet zo lekker!

Patat hebben wij nog niet als hoofdmaaltijd gegeven, wel een frietje om te proeven!

Jarno eet alles maar pasta is favoriet!

Hij eet heel erg goed terwijl hij maar zo minnetjes is!

Ik kan super genieten als ik hem aan tafel zie glunderen met zn eten! Heerlijke momentjes!!!

Geplaatst

Fiene eet tegenwoordig gelukkig ook goed. Helaas kwam net alles er in een heel grote straal er weer uit, dus kind weer onder de douche, vloer gedweild, en nu ligt ze er net weer in. Twijfel wat ik zal doen: wakker maken ommen uur of 11 voor een fles, of maar afwachten. Eten, vla en papfles kwamen er weer uit, dus veel heeft ze niet om de nacht op door te komen...

Geplaatst

Balen Fren! Ze was toch al wel weer opgeknapt na vorige week? Ik zou haar gewoon lekker laten liggen, en mocht ze vannacht komen haar dan een beetje geven. Als je geluk hebt slaapt ze gewoon lekker door en is ze morgen misschien wel weer fit.

Wij hadden pasta vanavond, en Lara is niet van pasta en rijst wanneer we het zelf maken. Heb het in een potje gedaan net alsof ze wat anders kreeg. Ze heeft ongeveer een half potje op! Sven vind het ook lekker normaal, maar denk dat ze de saus niet super vonden. Volgende keer dus weer in een potje en lekker laten eten :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden