Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaaaap, hier een manneke dat (uitzonderingen daar gelaten) nog steeds om de 3 uur (soms zelfs om de 2 uur!) komt 's nachts!!! Ben er met vlagen zoooo ontzettend moe van! Hij moet vandaag naar het CB voor zijn 1e prikjes en dan maar eens vragen of ze geen tips hebben, want als ik moet gaan werken terwijl de nachten nog zo gaan, dan wordt dat helemaal pittig! Ik geloof niet dat ik te weinig voeding heb ofzo, want hij groeit wel super goed - ik denk dat hij al bijna aan de 7kg zit! Heb ook al de maatjes 68 in de kast gelegd (paste zelfs al een mt74 van noppies!) en dat dus met 9,5 week!

Vooral op jouw nachen, Fren, ben ik jaloers! Wauw, wat lijkt me dat een heerlijkheid om zo lang te kunnen slapen!!!

Slaapgebrek heeft ook wel af en toe invloed op relatie: worden wat sneller knorrig tegen elkaar, dus dat is wel kut, maar ja, we weten waar het aan ligt en dat er vanzelf wel een keer tijd komt dat hij wel wat langer gaat slapen. De irritaties zijn gelukkig wel telkens van korte duur, maar goed, zou fijn zijn als we alle twee weer eens lekker uitgerust zouden zijn...

Twijfel of ik die pampersaanbieding bij kruidvat zal gaan halen: die new baby nr 3 gaan maar tot 7kg, dus daar zit hij al bijna aan! Daar en tegen is de nr3 babydry ofzoiets tot 9kg en daar zitten er ook meer van in een pak, dus daar kan ik dan langer mee doen en ben ik uiteindelijk bijna net zoveel kwijt (daar zitten er 60 van in een pak en in de newbaby 38, dus die aanbieding lijkt leuk met 50% korting, maar scheelt voor de nr3 dus niet zoveel!). Dus als iemand inde buurt van Dordrecht woont, dan kan ik ze evt wel voor je halen: dan kom je ze even ophalen ;-)...

Ik ben ergens van het lijstje afgevallen zag ik... Nou ja, maakt niet uit, zal hem na de afspraak vandaag wel weer aanvullen.

Caro - hopelijk kan de ha je verder helpen met je rug.

Vlinder - goed dat je de knoop heb doorgehakt als het niet beviel - daar heeft je uk dan uiteindelijk meer aan ja!

Melis - leuke foto's!

Simonja - fijn dat ze het zo goed doet. Lijkt mij ook best apart om die brief te versturen na de zo gewenste cryo's...

Ik wou dat wij nog cryo's hadden, maar helaas, voor een 2e zullen we opnieuw het traject moeten doorlopen. Kan soms al best wel weer jaloers zijn op dikke buiken in mijn omgeving! Stom hé? Ach, ik wijt het nog maar even aan de hormonen...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren wij zetten het geluid nooit aan en zijn gefocust op groene lichtjes...

Ink wat jammer maar het kan ineens gebeuren dat ie gaat doorslapen, is bij ons ook pas een paar dagen he!

Geplaatst

Hier net weer naar CB geweest. Yente heeft haar tweede prikjes gehad.

Ze blijft een lichtgewicht. Is nu 59 cm en bijna 4800 gram, maar ach ze zit nog tussen die twee lijnen en blijft op haar lijn wel groeien.

Helaas heeft ze inmiddels wel een voorkeurshouding en we moeten dus over twee weken terugkomen vanwege afplatting van het hoofdje.

Ik oefende me al gek met haar, maar ze gooit toch iedere keer weer haar hoofd naar dezelfde kant.

Nou ja, we zien het over twee weken wel weer. Als het niet beter is moet ze naar fysiotherapie. Tja, daar heb ik dan eigenlijk ook weer niet zo veel zin in.

23 april Inge (dochter van Vlinder_1976 24-03-2012) controle CB

25 april Jarno (zoon van Bikkel) 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes)

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

Ik heb dus hetzelfde Eef, bij allebei! Probeer ze al slapend de goede kant op te leggen maar vaak draaien ze weer terug. Dat hoofdje valt ook automatisch op die plattere kant. Ik heb ook geen zin in fysiotherapie, daar was bij ons ook sprake van. We moeten 11 mei terug voor de 2e prikjes, hopelijk dan iets verbetering...

Geplaatst

Hè meiden zal ook weer eens wat schrijven. Kijken hoeveel tijd ik krijg. Lees dat veel van jullie al een aardige nachtrust hebben hier jammer genoeg nog niet. De laatste dagen komt de kleine man om de 3uur snachts en dan duurt het door t spugen nog een hele poos voordat ik weer slaap. Vandaag naar de osteopaat hopelijk helpt dit.

Over de voorkeurs houding hadden jullie dit zelf in de gaten of kwam dit bij t cb bij jullie onder de aandacht.

Volgende week hier de eerste prikjes ben benieuwd hoe hij erop reageerd. Er komt weer gehuil uit de box laat nog wel weten hoe t bij de osteopaat is geweest. Fijne dag

Geplaatst

Veer, ik zie zelf wel dat Yente heel vaak met haar hoofdje dezelfde kant op ligt.

Maar bij cb constateerden ze vandaag een afplatting aan 1 kant.

Maar ze vindt het dus echt niet interessant als ik haar bijv. andersom in de box leg. Madam gaat dan gerust de hele tijd naar de muur kijken, terwijl er aan de andere kant dus van alles is te beleven. Licht, speeltjes, mama. Noem maar op, maar nee hoor Yente blijft naar links kijken. Nu al eigenwijs dus.... Zucht.....

Geplaatst

Hier had Levi ook een periode dat hij 1 kant op keek, ongeacht wat daar te zien was. Heb toen een hydrofielluier opgerold aan die kant onder het lakentje gelegd, zodat het niet zou verschuiven en die kant "geblokeerd" werd. Of een hydrofielluier op rollen tot een u-vorm- die ook onder het lakentje leggen en dan ligt zijn hoofd als het ware in een soort nestje...

Geplaatst

Fren en caro: wat ben ik jaloers op die nachten... M kan het wel maar de laatste week doet hij het niet. Eergisteren om half negen fles en toen kwam hij om half vier. Dus gisteren wakker gemaakt om elf uur, met de hoop dat hij dan lekker zou doorslapen. Helaas kwam hij ook om half vier.

Dus wakker maken gaan we niet meer doen, hij slaapt wel weer gelijk na zijn fles, dus dat is wel lekker. Vandaag wilde meneer niets echt slapen. We zijn op vakantie, geluikig wel de puckababy meegenomen, hij lag er de laatste week niet meer in, maar net er weer ingelegd en hij slaapt weer lekker....toch maar weer gaan gebruiken....

Gisteren voor het eerst gezwommen met M hij vond het wel lekker en viel daarna als een blok in slaap, misschien straks nog even en anders morgen weer.

Ink: jammer dat je nog steeds om de drie uur voeding moe geven. Dat is erg vermoeiend

Geplaatst

Zo ink pittig hoor zo om de drie uur. Hopen dat hij snel wat wil doorslapen.

Moontje heerlijk dat zwemmen, ik ga over twee weken beginnen met babyzwemmen, ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Bij ons heeft/had Maud ook een voorkeur voor rechts. Wij hebben zo'n driehoek kussen in bed en dat wissel ik af. In de box hou ik het niet zo in de gaten, dan zit ze vaak in het voedingskussen en de langste tijd dat ze ligt is toch in bed, hier dus geen afplatting

Geplaatst

Eef - zoonlief is ook zo eigenwijs om steeds maar naar rechts te kijken. Verzorgingskussen, speelgoed, licht, geluid; alles hangt/ligt links maar meneer blijft hardnekkig naar rechts kijken. Zijn hoofd is iets afgeplat, maar we krijgen morgen fysio aan huis (dit nog ivm het overstrekken wat nu niet meer het geval is, maar dan 'gebruik' ik de fysio gewoon voor de voorkeurshouding)

Ink - wat een handige tip, ik heb het gelijk toegepast. Ben benieuwd of het werkt!

Veer - heb je al Nutriton geprobeerd? Succes iig bij de ostheopaat!

Moontje - wij hebben Vince ook om 23.00 uur wakker gemaakt, maar dan drinkt hij slechts 100cc en komt idd alsnog 's nachts. Leuk dat het zwemmen zo goed is bevallen!

Net ff lekker bijgekleurd bij de zonnebank en voor een fortuin (voor de verzekering dan) aan eten voor Vince gehaald bij de apotheek. Kom ik thuis, liggen de mannen te maffen! Nou, dan ga ik maar pannenkoeken bakken!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

ik ga morgen voor het eerst naar baby-yoga annex babymassage. Ben heel benieuwd! Hoop ook dat het lukt, want heb inmiddels niet alleen last van mn linkerpols, maar nu ook van mn rechter. Zucht... Word hier zo moedeloos van!

Verder lekker dagje; met Fiene en een vriendin in de stad geluncht, heel coole rode pumps gescoord voor de bruiloft waar we zaterdag heen moeten. Daarna grootste deel terug naar huis gelopen in de zon en net twee oud-collega's op kraambezoek. Enige minpuntje van de dag: rekening van de tandarts is binnen: 350 euro... Wat zonde van het geld!

fijne avond!

Geplaatst

Hoop dat het bij je werkt Melis - hier probeerde Levi wel zijn gezicht er in te draaien, maar kon minder ver dan anders en dat beviel blijkbaar niet, want nu heeft hij het niet meer, dus wie weet...

Net zijn 1e prikjes gehaald: even hard huilen, maar dat was ook al snel weer over. Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen.

Verder het advies gekregen morgen contact op te nemen met de lactatiekundige ivm dat hij zo vaak voor voeding komt: hij eet vaak, maar kleine porties en hoe ga je dat veranderen naar minder vaak en grotere porties??? Hoop dat zij dat mij kan vertellen...

Ik vermoed daarnaast ook dat Levi spruw heeft - hij heeft al een hele tijd witte aanslag op het achterste van zijn tong wat je niet weg kan vegen. De verpleegkundige twijfelde op het cb, omdat hij er geen last van lijkt te hebben (qua huilen ofzo) en ik weinig last van mijn tepels heb, maar mijn eigen beredenatie was dat hij misschien door pijn in zijn mondje wel sneller mijn tepel los laat / daardoor minder drinkt ofzo??? Weet niet of dat kan en kon zij mij ook niet vertellen, maar voor de zekerheid morgen toch maar gewoon bij de huisarts dat spul er tegen bestellen onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet...

Verder doet hij het prima: zit mooi gelijkmatig qua groei in de bovenlijn. Hij is nu dus 2 maanden (en 3 dagen haha) en weegt 6,8kg en is 61,5cm lang. Zijn hoofdje was 41,5cm, maar weet eigenlijk niet waarom ze dat telkens meten... Weten jullie waar dat goed voor is?

Moontje - inderdaad leuk dat je al bent wezen zwemmen! Was het water extra warm? En ben je er lang in geweest? Lijkt mij namelijk ook echt super om te gaan doen! Volgende week gaan we 3 daagjes naar Zeeland en daar is ook een binnenzwembadje, dus dan zou ik het wel graag met hem willen gaan uitproberen... Nog tips?

En babymassage lijkt me ook erg leuk! Duurt alleen even voordat hier weer een cursus in de buurt start... Vervelend van je pols Fren!

Geplaatst

Ink, als baby's spruw hebben drinken ze inderdaad minder en laten ze sneller de tepel/speen los omdat het zeer doet, wat jij omschrijft klinkt echt als spruw ook wat je in zn mond ziet, Rolf heeft het heeel erg gehad, wij kregen gelukkig medicijnen, schijnen ze niet zo snel meer te doen, zeggen dat het van zelf over gaat.

Ik hoop dat je medicijnen krijgt.

Rolf is ook echt een spuug baby net als wat Ilona was, we geven nutriton 1,5 schepje pffff lopen tobben met de speen, het werd te dik om nog te drinken voor hem, nu speen voor 6 maanden + op de fles en dat gaat goed, hij krijgt voeding voor hongerige baby's en lurkt nog met gemak 165 leeg.

Hij begint af en toe beetje te brabbelen, is echt leuk :-), hij laat 1 x in de 24 uur iets van 6 a 7 uur tussen de fles alleen nog niet snachts, we moeten proberen om er snachts mee uit te komen maar meneer laat zich niet sturen.

Geplaatst

Ink zou best spruw kunnen zijn, is hij verder onrustig tijdens het drinken en veel klakken.

Hier was het een tijdje weg maar het is weer terug, mijn tepels doen nu ook weer zeer, nu het advies gekregen om beide te behandelen. Ik had het eerst en een paar weken later had Maud het en nu hebben we het beide, ze is heel onrustig met drinken, smakt veel, de witte waas viel nog mee en eigenlijk wilde de huisarts daarom geen medicijnen geven, maar omdat ik aangaf dat het na de eerst keer medicijnen heel goed ging met drinken en het nu weer een drama was kreeg ik ze toch.

Morgen moet ik zelf naar de HA, mijn spiraaltje wordt geplaatst en ik heb er helemaal geen zin in, bleh. Moest dat ding vanmiddag ophalen en gelijk afrekenen, omdat hij niet bij iedereen vergoed wordt, 160 euro, schrik. Gelukkig extra aanvullend verzekerd dus krijg het terug.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een spiraaltje?? is het handig om een paracetamol in te nemen of heb je er niet veel last van???

Geplaatst

Meezie, wie gaat t spiraaltje plaatsen? Heb t twee keer laten doen (mirena, kostte toen overigens nog 130 euro!), eerste keer we er een Co.-assistent op me losgelaten die ng nooit een eendenei in handen had gehard, dat deed f*****zeer. Tweede keer een vrouwelijke gyn en toen zat ie erin voor ik er erg in had. Denk ook da het na de bevalling makkelijker gaat, de boel is toch wat ruimer...

Wij gaan geen anticonceptie doen. Max aantal zwemmers dat ooit gevonden is, is 7. Nie 7.000, niet 7.000.000, maar 7. Als ik daar zwanger van word, dan is het echt een godswonder en dus welkom ;-)

Geplaatst

Medusa - fijn te horen, is m'n gedachtengang misschien zo gek nog nie qua loslaten vd tepel en daardoor minder drinken... Vervelend dat Rolf het ook zo heeft gehad en dat hij zo spuugt! Nu nog ondanks de dikke melk?

Meezie - hij hapt in 1e instantie heel gretig aan (begraaft zijn gezicht dan bijna in m'n borst / zit er helemaal in te duwen/ wroeten!). Drinkt dan eerst heel gulzig en dan na even drinken wordt hij ineens onrustig: loslaten/aanhappen/loslaten etc en spartelen met handjes en beentjes. Smakken valt op zich wel mee, maar wel heel erg veel zijn tong telkens uit zijn mond (doet hij eigenlijk bijna de hele tijd als hij wakker is). Vervelend dat jij en Maud er ook last van hebben.

Ik dacht er al eerder aan, maar omdat hij geen last leek te hebben (niet huilerig ofzo) en mijn tepels geen pijn deden, heb ik het weer weg gewuifd voor mezelf, maar mijn tepels doen nu sinds een paar dagen ook een beetje pijn en dat in combi met dat hij nog steeds zo kort er tussen laat, maakt dat ik er toch voor de zekerheid wat aan wil doen en als ik jullie zo hoor, klinkt het wel echt als spruw...

Ik kan je trouwens niet helpen qua ervaring met spiraaltje. Mijn moeder en zus hadden er wel 1 en die zeiden dat het meeviel qua plaatsen...

Succes vast (en inderdaad prijzig zeg! Fijn dat je het terug krijgt!)

Qua medicatie vd spruw: Ik had eigenlijk gehoopt dat ik gewoon de assistente via de telefoon er om kon vragen als ik zou zeggen dat het bij het cb geconstateerd is - beetje waarheid vervormen kan geen kwaad toch ;-)? (Hadden op cb gezegd dat ze het niet met zekerheid wist te bevestigen, maar dat ik voor de zekerheid het wel kon proberen met medicatie)...

Hoop dat ze er niet moeilijk om doen.

Geplaatst

Jarno komt overdag ook nog steeds om de 3 uur en 's nachts laat hij er 4,5 a 5 uur tussen! Het is best pittig en soms denk ik ook aan stoppen met bv maar toch kan ik het niet, vind het eigenlijk ook erg jammer, ik hoef pas in augustus weer te werken en hoop dat Jarno dan wel doorslaapt ;-) Verder stelt die nachtvoeding niks voor, een half uurtje, 2 borsten, boeren en schone luier en daarna slaapt meneer weer verder....ik slaap s'ochtends ook uit en sta meestal pas na 11.00 op en zo kom ik dan toch aan mijn uurtjes!

Verder heeft meneertje wel heel erg veel last van berg en een soort eczeem onder zijn ogen en achter de oren, morgen gaan we naar de dermatoloog, hopelijk komen we er zonder hormoonzalfje van af!

Vraagje voor de bv mama's; hoeveel poepen jullie kids? Jarno poepte tot afgelopen weekend minstens 3 keer epr dag en nu om de dag en dan flinke spuitluiers.....ik weet dat met bv kids een week niet hoeven poepen maar vind het toch niet zo prettig alhoewel hij er verder geen last van lijkt te hebben!

Woensdag naar cb, 2e prikjes, vorige keer had hij koorts 38,5 en was erg miemelig, het huilen tijdens de prikken viel mee, het volume wat eruit kwam zijn we gewend als meneertje ongeduldig is haha, hij is verder erg tevreden maar kan een behoorlijke keel opzetten van ongeduld, aan de borst bijvoorbeeld ook, dan moet ik soms eerst de speen geven zodat hij rustig wordt en dan de tepel aanbieden......

Meezie, ik weet van vriendinnen dat ze inderdaad paracetamol of ibrufen vantevoren moeten nemen, ze zeggen als je een kindje hebt gekregen dat het plaatsen minder pijnlijk zou zijn....Succes!!

Melis: wat een kanjer is het he, hij heeft zich goed gemaakt!!

Hier nog even een foto van ons boefje.....

[ATTACH=CONFIG]3960[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3961[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3962[/ATTACH]

Geplaatst

Je gevoel was precies goed Ink, Rolf dronk steeds tussen de 30 en 60cc terwijl hij zeker 100cc mocht, zn medicijn hielp je zag de spruw verminderen en dronk ineens echt van de 1 op andere fles ruim 100cc, de cb arts zei tegen mij dat je je voor moet stellen, dat wij wel eens zo'n blaasje op de tong hebben, en dat gevoel zit dan helemaal waar dat witte zit in de baby zn mond, dan heb je echt wel last met drinken.

Rolf heeft nu 2 keer een fles gedronken met de nutriton en speen 6 maanden + en dat ging goed, kon gewoon relaxe de lfes leeg drinken zonder gelijk te spuge, sterker helemaal niet gespuugd :-)

Ik heb ook gebeld en gezegd dat hij spruw heeft en cb arts bevestigd, heeft zij had toen overlegd met de ha en smiddags kon ik het ophalen. succes ermee

Meezie, ik heb ook spiraaltje gehad, via de ha de mirena, ik zou zeggen paracetamolletje kan geen kwaad.

Geplaatst

Ink: m had hetzelfde en dat was echt spruw. Ik ben daardoor gestopt met de bv. Je krijgt waarschijnlijk nystatine, maar dat werkt niet zo goed. Daktuin werkt het beste maar dat geven ze in principe niet meer. Had nog de volgende tips van de lactatiekundige. Nystatine voor M en voor mijn tepels daktarin crème. ( kun je gewoon kopen bij de drogist, is voor schimmel) en eerst je tepels schoonmaken met azijn en dan de daktarin. Spuugdoekjes wassen op 60 graden en handen was na en voor voeding, verschonen.

Zwemmen ging prima, peuterbadje was een stuk warmer dan de andere baden. Verder als je het water uitgaat snel zwemluier uit en lekker warm inpakken. Verder niets echt tips. Het is net als in bad doen.

Meduus: wat een hongerlapje die Rolf. Hij zal wel goed groeien!

Fren: je rechterpols nu ook al... Dat is k.t!!!! Lekker geshopt, ben jaloers!

Vandaag een druk dagje op vakantie. Binnenspeeltuin, manlief nog gaan zwemmen met dochter. M was aan het huilen, manlief kijkt dan steeds wanhopiger, dus ik maar weer overnemen. Heb het idee dat ik de hele dag met een huidig kind zat..... Ik weer een kort lontje dus discussie....poeh fijn vakantie. Nu ligt M lekker te slapen, gewoon weer in de puckabay. Ik ga hem ook niet meer wakker maken om elf uur. Ik zie het wel hoe laat hij komt.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Medusa, ze zeiden inderdaad dat hij tussen de 150 en 200 zou mogen drinken nu, maar hij drinkt slechts rond de 100, 130 max, dus niet zo gek dat hij dan vaker komt...

Ben benieuwd morgen! Fijn dat hij nu niet meer spuugde- hopelijk houden zo ;-)!

Weten jullie waarom ze moeilijker doen over die medicatie? Kan het schadelijk zijn ofzo?

Moontje - bedankt voor de tips. Zal eens kijken óf ik wat krijg en zo ja, wat dan... Die daktarin, moet je die er weer afwassen voor het aanleggen of is het niet erg als hij dat in zijn mondje krijgt? En in de azijn?!? Haha, waar is dat dan goed voor?

Ik heb er ook af en toe wel aan gedacht hoor Bikkel, om over te stappen op de flesvoeding ivm langere rukken maken, maar de bv gaat verder wel prima en ik vind het ook wel erg fijn en makkelijk (altijd kant en klaar bij je etc), dus als ik nu iets vind om eens langer dan 2,5 uurtjes aan een te kunnen tukken ben ik tevree ;-)...

Geplaatst

Volgens mijn gynaecoloog is het het beste om de mirena/spiraaltje binnen 3 maanden na de bevalling te plaatsen omdat het dan nog allemaal wat ongevoeliger is... Ik zit nog steeds te twijfelen, heb er eigenlijk geen zin in! Ik dacht dat mijn vriend zich misschien wilde laten steriliseren, hij heeft ook nog geen nee gezegd, maar hij vertelde van de week dat zijn broer het gedaan had en dat die er zoveel last van had gehad. Dus eigenlijk ziet hij het niet echt zitten. Nou moet ik zeggen dat ons sexleven momenteel nog weinig voorstelt, als ik mijn bed zie wil ik alleen maar slapen, maar het zal ooit toch wel weer komen en ik zou de eerste niet zijn die, op mijn leeftijd, met een man met zulk slecht zaad, toch ineens zwanger wordt...

Geplaatst

Tanx voor de adviesen, morgen dus maar even een paracetamol naar binnen werken, fren ik moet gewoon naar de HA.

Ink dat spartelen ken ik. Eerst drinkt maud heel onrustig tot dat het toeschiet, dat doet bij mij ook een beetje zeer. Daarna drinkt ze even goed en als e snelle stroom is afgenomen begint ze te spartelen, waarschijnlijk omdat ze meer moeite moet doen en dat dus zeer doet. Als ze een flesje drinkt dan is het ook zo'n 100/120 cc. Maar met borstvoeding kan daar net zoveel voeding in zitten als in een kunstvoedingsfels van 180. Dus dat zegt niet iets over hoeveel hij drinkt.

Bikkel maud poept hier verschillend, soms een keer per dag en soms meerdere keren, maar wel elke dag, ze laat trouwens ook wel heel vaak windjes, pfff dat stinkt. Hier soms ook twijfels over stoppen, maar dat is meer door de spruw, ik baal ervan dat ze daardoor niet goed drinkt en het drinken dus niet ontspannen gaat. Terwijl ik weet dat ze echt goed kan drinken en. Vind het zielig voor haar dat ze pijn heeft.

Hopenlijk hebben ze wat voor je mannetje zijn exceem.

Geplaatst

Ink, wat ze tegen mij zeiden omdat het van zelf over kan gaan, maar dat schijnt weken te duren, vind het zelf belachelijk, als er medicijnen voor zijn waarom dan een baby zo lang onnodig pijn en eigenlijk ook honger laten lijden.

Wij hadden ook die nystatine, de arts zei dat dat andere middel de baby een paar maanden oud moet zijn omdat dat heftiger spul is.

Meezie succes met het zetten van spiraaltje.

Caro, ja het zal heus geen pretje zijn steriliseren maar wat jij ( wij ) hebben moeten door staan met al dat spuiten/puncties zwanger zijn en bevallen is dat appeltje eitje, toch??

Geplaatst

25 april Julius & Evelijn (zoon en dochter van Mira) - controle CB (1e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Ik geef ook BV maar heb gelukkig geen last van spruw. Overdag komen ze bij mij ook om de 3/4 uur en 's nachts nu al een paar nachten om de 5/6 uur, dus dat is heel fijn. Vanmorgen kwamen ze ook pas om half 8 en grote broer sliep ook uit voor de verandering, dus was ik zowaar de eerste die actie ondernam......Mijn man was weer een nachtje weg voor zijn werk en gisteravond was het weer bal: Hidde ging relaxed slapen om kwart over 7 en vanaf toen heeft 1 van de tweeling eigenlijk gejammert / gehuild omdat ze wilden eten, echt de HELE avond. Het gevolg was dat Juul 1 keer een enorme golf heeft gespuugd, hij en ik dus helemaal onder ( lekker als je alleen thuis bent: hoe doe je dat met de douche/ badje?? juist: niet dus, beetje poedelen in een bakje water) daarna kwam Eef weer enorm drinken en die spuugde ook een enorme golf, wij allebei onder. Had ze net een schone romper en trui aan: weeeer een golf.......dus weer poedelen en schone kleertjes aan. We sliepen uiteindelijk om half 12 met z'n drietjes....maar gelukkig vanmorgen goed ' uit kunnen slapen' dus ik kan er wel weer tegenaan. De poepbroeken zijn hier wisselend: Juul heeft iedere luier een soort ' natte wind' een beetje poep. Hij heeft geen volle luiers meer. Bij het CB gaven ze aan dat dit geen probleem is, hij groeit enorm hard en heeft alle voeding dus nodig als brandstof. Er is bij hem weinig ' afval'. Eef heeft ook soms dagen dat ze van die natte wind luiers heeft, maar gisteravond had ze weer een ouderwetse spuitluier vol gele curry.

Hier liggen ze nu weer heerllijk te slapen, dus ga er eens een strijk doorheen duwen......bblleeeeehhh.

Hier eindelijk wat foto's!

[ATTACH=CONFIG]3963[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3964[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3965[/ATTACH]

Geplaatst

25 april Julius & Evelijn (zoon en dochter van Mira) - controle CB (1e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB ( 3de prikjes)

Hallo meiden.

hier alles goed!!

Gister met Matthias weer naar het CB geweest, de 2de prikjes gehad en na 2 uur weer vreselijk huilen dus paracetamolletje gegeven van 60 mg en daarna werd het snel beter.

de vorige keer was ie 4570 gram en 55,5 cm en nu was ie 5900 gram!!! en 58 cm!

echt een beer!!

maar we mochten niet minderen qua voeding want hij moet het wel gewoon hebben.

hij zit nu op 5 voedingen van 180 cc maar laat daar soms 30 cc van staan.

en hij zit al een paar weken in maatje 3 van de luiers maar heb al maatje 4 in huis want de zijkanten kunnen amper dicht maar lekken nog niet door, maak het laatste pak op en dan over op de volgende maat!

Zondag word ie gedoopt, hebben er veel zin in, word een feestelijke dag!

Hij kraait heerlijk, lacht veel, heb een stoffen mobile van de ikea boven het aankleedkussen gehangen en die vind ie helemaal geweldig, hij lacht er aldoor tegen, zo schattig!!

en in bad gaan vind ie heerlijk, daar geniet hij echt van, gaat dan heerlijk lachen en doet de beenslag al perfect haha.

kortom een heerlijk ventje!!

Ik moet met 2 weken weer aan het werk, werk maar 6 uurtjes dus het is te doen:)

nou meiden ik ga letterlijk de bloementjes buitenzetten:)

fijne dag!

Hij krijgt sinds 2 weken hypoallergene voeding en sinsdien gaat het veel beter, hij heeft veel minder kramp en veel minder bont op zijn lijfje, de uitslag is erg vermindert gelukkig.

Helemaal gestop met de borstvoeding ben ik niet, hij krijgt s' morgens nog lekker de borst dit is echt even ons momentje en genieten we beiden van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden