Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nah toen ik net keek waren de foto's van Mira haar kindjes nog niet geupload maar mooie kindjes hoor!! schattig hoe ze daar zo liggen naasst elkaar!!

enne spruw tja weet dat het heel erg pijn doet dus laat het alsjeblieft wel behandelen.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mira wat schattig! Leuk he zo'n tweeling... vooral als ze poepen en spugen en je bent alleen met ze... Klinkt alsof je heel koel bent gebleven, goed hoor! Ik word op dat soort momenten wel eens wanhopig maar ik moet zeggen dat ik er een stuk beter tegen kan dan in het begin. De wasmachine is geduldig he, als het allemaal is opgeruimd viel het eigenlijk altijd wel weer mee...

Jeetje heeft Matthias al maat 3! Ik zit nog steeds die maatje 1 luiers op te maken, zucht, wou dat we er doorheen waren want ze zijn eigenlijk te klein! Helaas ken ik niemand met een pasgeboren baby of zwanger in de buurt anders zou ik ze weggeven. Vind het zonde om ze weg te gooien dat doe ik dan weer niet. Heb gelukkig nog maar een half pak Kruidvat en 1 pak Pampers nummer 1...

Vannacht redelijk: vanaf half 10 gisteravond tot kwart over 5 vanmorgen Kaat en Bram kwart voor 6. Eigenlijk best goed als je naar de uren kijkt maar ik was verwend door de laatste paar ochtenden half 7... Ach, het is al heel goed van die kleine aapjes dat ze zo lang kunnen slapen. Zelf daarna lekker uitgeslapen, daarna weer allebei een fles en de oudste de nodige aandacht met als gevolg dat ik nu pas ga douchen!

Geplaatst

Onze kleine man heeft zijn eerste prikjes gehad. Zo zielig, ik heb hem nog nooit zo hard horen huilen en ging ook gezellig meedoen. haha, 't is gewoon niet leuk om je kind pijn te zien hebben, iets wat jullie allemaal wel herkennen denk ik. Hij is nu 57 cm en 6300 gram. Hij doet het dus goed op de borstvoeding.

Nog wel een kleine domper want we hebben een verwijsbrief voor de oogarts. Hij kijkt af en toe helemaal naar beneden met zijn oogjes zodat je zijn pupillen niet ziet. We moeten er toch even naar laten kijken.

Ik reageer niet veel maar lees wel mee. Wat slapen sommige kindjes al goed door 's nachts! Heerlijk zeg. Ik las ook iets over spruw? Echt niet leuk als je dat hebt. De eerste mama's ook al bijna weer aan het werk...pff zo'n verlof gaat veel te snel!

Geplaatst

Ansje hoop dat het meevalt met de oogjes... Bram kan af en toe heel erg scheel kijken, heb ik eigenlijk niet gezegd op het cb, misschien eens vragen of dat normaal is bij babies, Kaat en de oudste hebben/hadden dat niet.

Even een stomme vraag: hoe kan ik ook alweer een nieuw topic starten? Heb het al heel lang niet gedaan en kan het niet vinden!

Geplaatst

Ja Elinorac en toe aan maatje 4!!

ik maak ze ook gewoon op hoor.

Lucas loensde heel erg veel Matthias kijkt heel af en toe scheel maar niet zo erg als Lucas, die heeft ook oogpleisters gehad en als ie moe is kijkt ie alle kanten op.

Geplaatst

hee meiden!

Caro: naar forum gaan, onderwerp kiezen en dan n nieuw topic starten (als ik het goed hebt)

Heb je trouwens niet teveel ongelukjes met luiers nr 1? want dan maakt niet uit, toch?

Ansje en de anderen die net eerste prikjes hebben gehad: zielig he... de mopjes. Ik moest er ook wel weer een beetje om lachen bij onze E: eerst zoveel tranen en na even troosten weer lachen, tot de tweede spuit kwam: oooohhh... :-)

Ik hoop dat het gewoon allemaal meevalt met de oogjes Ansje. Goed dat het in de gaten wordt gehouden.

Las ook iets over spiraaltje: ik dnk dat het na een vaginale bevalling allemaal prima meevalt! hoop ik in elk geval :-)

Marjan: jij mama van een grote beer: leuk zeg! Fijn dat hij het zo goed doet

Mira: wat een geweldige foto's! super!

Hier net de (verlate) 3 maanden check gehad. We hebben echt een groot meiske, met 14,5 week is ze 65 cm lang en 6,7 kg. Ze hangt helemaal bovenin de grafiek, maar goed, dat was bij de geboorte al zo, dis alleen maar goed dat ze die lijn blijft volgen. Verder alles goed, alle testjes braaf doorstaan :-). Beetje bizar hier, volgende check is pas met 9 maanden! duurt echt heel lang. tussendoor wel inentingen, maar dan kijken ze verder nergens naar. Is in NL toch echt beter geregeld.

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Mira wat een schatjes, geweldig zoals zezo heerlijk samen slapen. Hebben ze samen een wiegjes?? Als ze zometeen naar een ledikant moeten, gaan ze dan ook samen of hebben ze dan een apart bedje??

Ansje, zielig he die prikjes, wij moeten alweer bijna voor de tweede, maargoed hopenlijk krijgen ze al die enge ziektes dan niet.

Jeetje wat groeien die jongens hier allemaal hard!! Maud blijft een klein poppetje, gister was ze op de personen weegschaal 5 kilo. Ze past nog net maatje 56 terwijl ik dacht dat ze daar maar heel kort in zou kunnen. Tenminste dat zeiden mijn moeder en zussen, maar die hadden allemaal grote baby's op de wereld gezet van bijna 4 kilo. Ik heb wel heel veel leuke kleertjes in maat 62 dus hoop eigenlijk dat ze dat snel aan kan.

Spiraaltje zetten viel heel erg mee. Wel eerst twee paracetamollen ingenomen. Was even een vervelend gevoel maar zeer deed het niet. Nu een beetje een ongi kramp gevoel, maar dat zou er bij horen. Ben wel benieuwd of ik veel last zal hebben van bloedverlies, ben natuurlijk nog helemaal niet ongi geweest na de bevalling dus weet ook niet of er veel is opgebouwd

Geplaatst

pff, meezie, fiene kan ook nog makkelijk 56 aan hoor! Vannacht zelfs een broekje 50/56, weliswaar van de hema, maar dat zat nu eigenlijk voor het eerst goed. Fiene heeft qua lengte van haar bovenlijf wel 62 nodig als het een boxpakje is, maar dan verzuipen haar armpjes en beentjes. Ach, ik probeer gewoon zo nu en dan een shirtje van een maat groter en dan zien we wel, de shirts 62 van babydump vallen bijvoorbeeld net zo groot als hema 56.

las over scheelkijken? Fiene doet dat als ze heel moe is. Ik ga er maar vanuit dat dat komt omdat ze heel moe is en dan die spieren even niet onder controle kan houden. Ziet er wel schattig uit eigenlijk.

Caro, kun je dat pak pampers maat 1 niet gewoon ruilen voor maat 2 bij kruitvat? Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over.

Net babymassage gehad, mevrouw vond het heerlijk en viel direct in slaap in de maxicosi. Helaas werd ze weer wakker toen we thuis kwamen, maar ach. Ga zo maar boodschappen met haar doen. Vond het wel erg leuk om te doen trouwens. Morgen ga ik het weer proberen. Voor een voeding en dan schijnen ze wel een paar uurtjes slaap te pakken. Overdag is dat nog steeds niet veel nl, wat F slaapt. Maar goed, vannacht was het weer 21.00 - 8.15 en van 8.45 - 10.30 dus op zich maakt ze haar uurtjes wel.

Geplaatst

Wat fijn dat Fiene de babymassage lekker vond!Net de Doodoo baarmoederbeer ontvangen; wat een herrie! Vince sliep al, dus ik heb Doodoo er naast gezet zodat hij kan wennen aan het geluid! Ben benieuwd of hij hierdoor beter zelf in slaap kan vallen.

Geplaatst

Oh ja Bikkel - was gisteren vergeten te reageren op je poepbroek vraag: Levi heeft vanaf wk 6 nog maar 1 a 2 poepbroeken in de week. Schijnt dat de darmpjes na wk 6 beter gaan werken en daardoor alle stoffen er beter uit kunnen halen, waardoor er minder afval over blijft. Heb zelfs gelezen dat het 10 tot 14 dagen kan en mag duren tussen 2 poepbroeken, zolang ze er maar geen last van hebben... Hij laat ook veel windjes die echt stinken, maar verder weinig last...

Mira - wauw, wat een lieve foto's! Haha, heelrijk lepeltje lepeltje liggen ;-)...

Melis - ja, heb wel eens vaker gehoord dat die dingen zo'n herrie maken. Kan je na gaan wat voor geluid het in de baarmoeder was voor hem... Krijg je al reactie van hem er op?

Hier weer een dramanacht! Hij kwam om 24:00, 3:00, 5:00, 7:00! Heb de lactatiekundige gebeld, maar die had weinig adviezen die ik nog niet geprobeerd had. Enige wat nieuw voor me was is wat ik wel wil proberen, is om bijna aan het einde vd voeding compressie uit te oefenen op mijn borst, waardoor er nog wat extra vette melk mee komt en hij misschien nog net even wat beter verzadigd raakt... Wel lief, want ze bel me over een maandje terug, net voordat ik moet gaan werken, om te vragen hoe het dan gaat. Het idee alleen al dat ik wel alles zo'n beetje heb geprobeerd en het wel goed doe, stelt me wel al iets gerust.

Ondertussen ook medicatie voor de spruw gekregen. Haha, ik heb m'n man laten bellen naar de dr.ass.: konden ze tenminste niet denken dat ze zo'n eigenwijze moeder aan de telefoon had ;-P! Heb zonder verder probleem direct nystatine gekregen wat ik 4 maal per dag in zijn mondje moet doen (hoe deden jullie dat trouwens: eerst er in spuiten met dat spuitje en daarna met je vinger verspreiden of juist dat spuitje op je vinger legen en het dan in zijn mondje doen?). Voor mijn tepels heb ik miconazol, wat ik 2 maal per dag moet aanbrengen en helaas wel telkens were fa moet wassen voor ik bv geef.. Nou ja, we zullen zien - is maar voor 7 of 10 dagen staat op het flesje, dus ik hoop dat het helpt en hij er beter / rustiger en langer door gaat drinken en de nachtrust daardoor ook wat verbetert, want dit trek ik niet heel lang meer, maar vind het erg zonde om de bv er voor op te moeten geven...

Marjan - van de pampers moet je even goed kijken naar welke versie je hebt vd nr 3 - de ene nr 3 loopt maar tot 7 kg (die gele "newbaby"ofzo), terwijl die andere 2 versies vd nr 3 tot 9kg gaan. Dus daar zit een groot verschil in. Ik ga die gele pakken niet meer kopen, want Levi is 6,8 kilo op een lege buik, dus zit bijna al aan de 7kg. Maar ik vind het zonde om op de nr4 te moeten overstappen, want daar zitten weer nog minder luiers van in 1 pak, dus ik haal hierna even alleen de nr 3 "baby dry" vd pampers nog...

Levi is nu met zijn 2 maanden oude leeftijd op 61,5 cm, dus zit met zowel zijn gewicht als lengte aan de bovenkant vd lijn, maar loopt wel mooi gelijkmatig met de curve, dus was prima, maar betekent dat hij al regelmatig mt68 aan heeft, terwijl hij nu dus net 8 weken is - haha, hij slaat mt 62 bijna over! Was in 4 weken 4,5 cm gegroeid! Als ik dat had geweten, had ik mt 62 niet gekocht!

Ansje - hoop dat het meevalt bij de oogarts. Levi kijkt soms scheel als hij heel ingespannen ergens naar probeert te kijken, zoals naar zijn handje of naar een speeltje, maar je ziet wel altijd zijn iris/pupil nog. Schrok je niet de 1e keer dat hij dat deed? Lijkt me best eng als zijn ogen zo weg draaien, of niet?

Ivfsh - idd vreemd dat ze zo lang verder helemaal naar niets kijken daar! Heb je voor die tijd niet al verhuisplannen, zodat je toch eerder controle krijgt, maar dan weer terug in Nederland ofzo?

Fren - super dat ze het zo lekker vond! Ik heb lavendel massage olie in huis gehaald (haha, werkt rustgevend, dus misschien slaapt hij daarna ook langer ;-)?!). Nog tips vd massage waar je rekening mee moet houden?

Meezie - fijn dat het mee viel met het plaatsen van het spiraaltje. Nu ben je er voor 5 jaar van af toch? Of was het daar nou ook mee dat je na het plaatsen nog wel een keer binnenkort op controle moest om te kijken of hij goed zit? Ik vind het trouwens wel erg lief hoor, als ze zo klein blijven! Haha, ik vind Levi al geen pasgeboren baby meer, dus dat vind ik soms best wel eens een beetje jammer, terwijl het natuurlijk prima is dat hij het zo goed doet, maar dat inieminie heeft ook wel wat...

Trouwens net ook gelijk de vitamine K bijgehaald. Er was tegen mij gezegd dat als het flesje op was, het genoeg was. Maar gisteren op het cb vertelden ze dat het tot 3 mnd was! Best lullig dus, want hij had nu al 5 dagen niet gehad, maar ja, zal wel niet zoveel kwaad kunnen. Vanaf vandaag dus nog maar weer even een maandje door gaan, maar ik vind het wel dom dat die flesjes dan kleiner gemaakt zijn ofzo dan voorheen, want het was advies van m'n kraamhulp, dus die had ik gewoon blindelings opgevolgd...

Geplaatst

Vlinder, hoe was de controle bij het CB met Inge?

Bikkel & Mira, succes morgen met de prikjes!!

25 april Jarno (zoon van Bikkel) 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes)

25 april Julius & Evelijn (zoon en dochter van Mira) - controle CB (1e prikjes)

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Geplaatst

Meezie, fijn dat het meeviel het spiraaltje zetten

Ink, wij deden met het spuitje in de mond en dan op verschillende plekken beetje spuiten dat het zo rondom in zn mond zit.

Caro, volgens mij kan je ook het pak luiers omruilen bij KV

Geplaatst

Woohoo! Net super deal gemaakt op marktplaats!

Vin wil heel graag de nuna pepp buggy, maar die kost 200 euro. Heb m net via mp voor 115 euro op de kop getikt, incl accessoires, en slechts 2 maanden oud, nauwelijks gebruikt! Helemaal blij!!

Geplaatst

Wij ook hoor met de joolz, maar als we op vakantie gaan neem ik niet de hele wagen mee. Deze buggy kan helemaal plat, dus fiene kan gewoon liggen, én de maxicosi kan erop.

Geplaatst

25 april Jarno (zoon van Bikkel) 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes)

25 april Julius & Evelijn (zoon en dochter van Mira) - controle CB (1e prikjes)

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Ik zit de discussie van vandaag even terug te lezen.

Maar wat hebben jullie allemaal al lekere volle en zware baby's.

Qua luiers zit ik op New born nr 2, deze zijn goed.

Nu ik gestopt ben met BV en de fles geeft heeft ze vollere luiers qua plas.

Bij de Etos kun je ook wel ruilen, daar doen ze ook niet moeilijk over.

Morgen ga ik wel Infacol halen, daar ze vanavond veel last heeft van krampen.

Vandaag met Inge bij het CB geweest.

Ze woog 4000 gr en is 58 cm lang, vandaag is ze precies een maand, qua lengte is ze verboven het gemiddelde en qua gewicht het gemiddelde.

Dit betekend dat ze mag eten, als ze wil eten, vanavond een gevecht met de fles, uiteindelijk wel 90 + 3 schepjes op.

Het hoofdje is mooi rond, de beentjes zijn even lang en het gezicht is goed.

ze heeft ook nog geluisterd naar het hart en de longentjes.

Ze wilde alleen haar hoofd niet optillen, jammer voor de arts, maar ze kan het wel.

21 mei mogen we terug, dan krijgt ze 2 prikjes.

Geplaatst

Vlinder, wij hebben betere ervaring met cinababy van dr vogel dan met infacol. Sat deed weinig bij fiene en cinababy mag je ook geven als de krampjes tussen de voeding erg zijn, infacol alleen voor de voeding. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Geplaatst

ABC Dophilus helpt fantastisch tegen krampen! Kost wel 30 euro, maar wij zweren erbij! Koop je bij de betere natuurwinkels en/of reformwinkel. Truste meiden!

Geplaatst

Ink, heftig hoor die nachten als ik dat zo lees. Ik hoop dat de spruw gauw weg is. Ik vind het wel dapper dat je doorzet met de borstvoeding. Compressie op de borst geven heb ik ook eens ergens gelezen. Ik doe dat vaak ook als de voeding ten einde is en ik Joël meer zie sabbelen dan zuigen. Je ziet dan gelijk zijn zuigtechniek weer veranderen en elk druppeltje melk is meegenomen. Waar ik zelf ook veel op kijk is http://www.borstvoeding.com. Deze tip kreeg ik van de kraamverzorgende. Hier staat heel veel informatie op.

Joël deed dat al van het begin af aan met zijn oogjes, dat je af en toe zijn pupillen niet ziet. Ik dacht ook dat het er bij hoorde omdat kleintjes in het begin nog niet goed kunnen focussen en ook scheel kunnen kijken. Daarom was ik best wel geschrokken dat het toch niet goed bleek te zijn. Heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts en die verwijzen me dan door naar de oogarts.

Fren wat leuk dat je babymassage hebt gedaan, wat heerlijk relaxed lijkt me dat voor zo'n kleintje.

Caro hoe ging het vannacht met je kleintjes?

Er is wel echt een run op die pamperaanbieding zeg, ik ben al bij twee vestigingen van kruidvat geweest maar overal uitverkocht.

Melis ik had er nog nooit van gehoord, een beer met baarmoedergeluiden. Ik ben benieuwd hoe Vince er op reageerd.

Geplaatst

Uitvinding van de eeuw; de beer met baarmoedergeluiden! Zodra Vince een kick geeft slaat de beer aan en valt hij weer in slaap!Ansje, succes bij de huisarts!

Geplaatst

Ik dacht nog is het niet te laat voor baarmoedergeluiden nu? Maar blijkbaar niet!

Nacht ging goed hoor, helaas al wel om kwart over 5 maar laatste fles tegen 9 gisteravond dus niet zo gek...

Ga zo naar het Kruidvat, ben benieuwd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden