Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, wat zijn jullie toch goed bezig met Moeders voor Moeders!!! Heel fijn :-)

Star, zullen idd prachtige cupcakes zijn, ik zie veel fraais voorbijkomen op je FB!! Leuk om het nu te gaan vertellen lijkt me. En een zwangerschapsbroek wauw!!

Goed besluit Star om de testen niet te doen, als je nu al weet dat je kindje ondanks alles welkom is, geeft weer onrust en spanning al die testen.

Oh, Marieke, hopelijk blijf je zonder kwaaltjes, niet in de draaimolen gaan op de kermis haha;-) Hoever ben je dan?

Meiden geniet!!! XXXX

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden, ben ik weer eens eventjes.

Marieke, spannend allemaal meid! Heerlijk toch dat je je goed voelt! Ik voelde me niet zo geweldig toen ik zwanger was, en dat zei ook niks. Het is hoe dan ook de 1e echo afwachten. Al snap ik je onzekerheid erg goed hoor!

Star, al druk in de weer voor MvM! Heel goed van je. Al lijkt met me bijna van zelf sprekend dat wij dit gaan doen. En wat leuk hoe je het op je werk hebt verteld. En dan al een zw broek! Als het fijn zit is het alleen maar god toch?

Dotje, hoe is het met jou? Ik ben even kwijt wat jullie gaan doen, sorry!

Hier gaat het wel oke. We zijn heerlijk aan het genieten van de vakantie. Vorige week een mid week naar Zeeland geweest met vrienden, dat was grandioos. En we mogen niet klagen over het weer. Gister heerlijk op het strand gelegen, alleen zeik nat geregend op weg naar huis. Maar dat mag de pret niet drukken ;)

Vandaag even een lastige dag. Ik zou vandaag uitgerekend zijn van mijn tweeling. Een dag met dubbele gevoelens.

Meiden, fijne dag vandaag x

• 2 weken later...
Geplaatst

Ha meiden,

Weer even een berichtje van mij. Mariek, ben vooral erg benieuwd hoe je echo is gegaan maandag. Hopelijk alles goed en een mooi hartje gezien... En nog lekker aan het plassen voor mvm?

Guusje, had al op je FB gereageerd, maar wat zal het een moeilijke dag voor je zijn geweest idd.... Zo te lezen kreeg je wel enorm veel steun uit je omgeving, dat is erg fijn.

Dotje, hoe is het met jou? Hebben jullie al besloten om verder te gaan, of nog lekker aan het genieten van de ingelaste pauze?

Hier gaat alles goe. Inmiddels alweer 13,5 week zwanger en we durven nu eindelijk volop te genieten. De 12 weken grens was toch echt een berg waar we eerst overheen moesten. Ik voel me over het algemeen nog steeds goed, alleen erg moe. Is een week of 3 geleden echt ineens toegeslagen en sindsdien kan ik blijven slapen... Nu ook nog eens strontverkouden dus dat draagt ook niet zo bij aan meer energie, Maarja... Inmiddels een leuke collectie positiekleding aangeschaft voor de herfst, wordt het deze week alleen ineens 30graden... Niet op berekend dus, en kan dus echt inmiddels geen normale broek, jurk of rok meer aan... Van mij mag het dus wel wat gaan afkoelen, haha. Hebben kraamzorg geregeld en gaan volgende week bij kdv's kijken, erg benieuwd. Beide moeders gaan ook een dag oppassen, hebben we vorige week verrast met een overlevingskoffertje met domper, speen, voorleesboekje, knuffel en foto van de been met gedichtje erbij, was erg leuk!

Meiden, hoop snel weer van jullie te horen, geniet intussen van het mooie weer!

X

Geplaatst

Hi Star, lees nog ... ;-) Iets minder vaak, want pauze is fijn :happy7: Super, 13, 5 weken al, wat vliegt de tijd! Je bent al volop aan het regelen, goed hoor! Genieten!! En Marieke hoe was jullie echo? Guusje, alsnog een dikke knufX!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik lees ook nog wel hoor, maar heb wat meer afstand genomen van het forum, ik ben veels te onzeker en wil eerst die 12 wk door zijn...wil even niet de nare verhalen van andere lezen. Heb me daarom ook niet aangemeld op het 12 wk bankje Star.Maar we hebben een mooi hartje gehoord en niet 1 maar 2 .... :-) we kunnen het nog steeds niet geloven...zo bijzonder. We hebben donderdag een afspraak met de gynaecoloog, ik ben nu bijna 9 weken. Ben erg moe en in de loop van de dag krijg ik steeds een zerige buik en merk nu al dat me eigen broeken niet meer lekker zitten, heb nu al een klein buikje. We beseffen ons dat dit echt een dubbel geluk is...maar het besef dat dit in mijn buik zit is er nog steeds niet. Ik kijk uit naar de volgende echo.

Hoe gaat het nu met jou Star? Ben je al van je verkoudheid af? Volop aan het genieten nu? Wat een leuke manier om je schoonouders en ouders te verassen met dat koffertje Hihi origineel! En hebben jullie al een keuze kunnen maken uit een Kdv? Het word gelukkig weer wat koeler buiten, dus je kan bijna je mooie nieuwe kleren aan :-)

Guusje, zie af en toe gezellige foto's van je langs komen op fb...strand bezoekjes of lekker varen....heb je genoten van je vrije weken / dagen?

Dotje, lekker dat je geniet van je pauze! Weetnje al wanneer je weer wilt beginnen of voorlopig nog even niet?

X

Geplaatst

2!!! Marieke, ik begin te geloven dat die aspirine alleen maar goed is geweest ;-) Wat een geweldig nieuws!

Ik weet niet wanneer ik aan een nwe poging wil beginnen, misschien wel nooit meer...... maar jullie geven me wel moed en hoop meiden!!

XXX

Geplaatst

Even snel tussendoor een reactie,.probeer vanavond even uitgebreid te reageren. Maar Mariek, wat gaaf dat je een tweeling krijgt!!! Was het schrikken of had je een voorgevoel? En ik begrijp de angst heel goed, maar geniet er ook wel van hoor!

Schrijf later nog even verder!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog even een wat uitgebreider berichtje van mij.

Mariek, ik vind het zooooooo gaaf voor je dat jullie gewoon een tweeling verwachten. Had je zelf een vermoeden dat het er wel eens 2 konden zijn? Of was je totaal verrast bij de echo? De moeheid is zeer herkenbaar en met twee zal het misschien dubbelop zijn. Ook het gevoel in je buik herken ik, maar gaat allemaal weer over! En daarnaast, het is voor een dubbel goed doel...:-) Ben je verder misselijk (geweest) of nog andere verschijnselen? En logisch dat je broeken nu al strakker gaan zitten! Ik heb voordat ik zwangerschapskleding kocht een tijdje met een elastiekje bij mijn knoopsgat gelopen en dat hielp ook enorm en je ziet er niks van! Wanneer heb je de volgende echo? En blijf je bij de gynaecoloog of ga je naar de verloskundige toe?

Kan me voorstellen dat je onzeker bent, was ik ook enorm. Vooral omdat er door de maatschappij zo enorm "moeilijk" gedaan wordt over die 12 weken grens, je gaat daar toch in mee. Maar als deze echo goed was en je volgende ook, moet je het toch gaan proberen los te laten, want het is zonde als je er door angst niet van kan gaan genieten. Ik zeg het nu makkelijk hoor, maar bij mij heeft het ook even geduurd...:-) Wij hebben totaal nu 3 echo's gehad (laatste met 12w1d) en sindsdien is alle angst bij mij verdwenen. Er kan altijd nog iets gebeuren, maar daar heb je geen invloed op, dus is het zonde je constant zorgen te maken. Hebben jullie het trouwens al aan een aantal mensen verteld verder?

Wij zijn maandag voor de 2e keer bij de VK geweest en moet zeggen dat dat toch ook wel heel fijn is. De sfeer is daar natuurlijk heel anders dan bij de gyn en dat vinden we nu wel erg fijn. "Gewoon" zwanger zoals iedereen... Alles was goed met mij en de beeb, hebben voor de eerste keer met een doptone het hartje gehoord! Heb het even opgenomen met mijn telefoon, is zo leuk om terug te horen! A.s. zondag alweer 15 weken, als je het zo zegt gaat het toch best wel snel. Afspraak voor 20 weken echo is ook gemaakt en zijn maandag even wezen kijken voor babykamer + wagen. Durf nu ook eindelijk op mijn gemak zo'n zaak binnen te lopen, was een aantal weken geleden ook nog echt een drempel. Inmiddels zijn we al flink verwend door vrienden en familie met leuke babykleertjes, knuffels en heeeeeel veel kaartjes en dat maakt het ook steeds echter. Maar ook ik heb nog wel momenten dat ik denk, mmmm, ja, er zit een baby in MIJN buik, das vreemd.... haha!!

Dotje, zijn jullie echt zo aan het twijfelen om nog door te gaan, jeetje, daar schrik ik toch wel van.... Uiteraard alle begrip, maar hoop dat jullie de moed nog niet opgeven. Als je het nog aankan dan natuurlijk. Ben even het precieze verhaal kwijt, maar ga je nu nog naar de immunoloog? En je had toch ook gekeken naar een verblijf incl. vakantie in het buitenland? Hebben jullie daar nog over nagedacht? Heb je verder een beetje uit de put kunnen waar je een tijdje geleden in zat? Ik hoop het zo meis en gun het jullie ook zo ontzettend!!

Guusje, hoe is het ondertussen met jou? Ben je nog aanwezig op het forum of heb je afstand genomen? En hebben jullie een beetje kunnen ontspannen tijdens de vakantie? Vind het zo fijn voor je dat je lekker kunt genieten van je nichtjes/neefjes (weet het even niet meer...) en wens jullie samen zo ontzettend een mooie alternatieve toekomst samen, geniet van elkaar!

Veel liefs

Geplaatst

Weer even een berichtje van mij terug :-)

We vinden het allebei geweldig dat het een tweeling is....stiekem had ik dat gehoopt :-) toen we de eerste cho had in Leiderdorp zag ze al heel snel 2 vruchtzakjes en even later ook in beide een hartje, wauw! Ik dacht dat ik vol zou schieten, maar zat alleen maar vol verbazing naar die twee kleintjes te kijken......dubbel geluk, wat een wonder!! Donderdag hebben we een intake gesprek gehad bij de gynaecoloog, ik blijf onder controle bij hem en zal ook om de 3a 4weken standaard een echo krijgen....alleen maar leuk! Haha tijdens het intake gesprek kregen we te horen dat we meteen weer een echo kregen....dacht eerst dat dat pas met 10 wk weer zou zijn....nu was de echo ook echt zoals deze normaal gaat, dus niet inwendig , gewoon lekker op je buik, ik was helemaal in de hoera stemming. Ze zag al snel dat die twee lekker zitten en allebei hun eigen vruchtzakje en eenzame hebben en een dikke tussenschot tussen hun in zit, dat is gunstig! Toen we de hartjes kregen te horen werd ik toch wel een beetje emotioneel.....ongelofelijk dat dit nu bij mij in me buik zit...ze gaan als een tierelier die hartjes :-) ook qua groei liggen ze lekker op schema. Hoop maar dat alles zo goed blijft gaan. Ze kon wel zien dat me eierstokken nog erg onrustig zijn, allemaal nog door de punctie en die vele eitjes die ik had. De blaasjes, follikels moeten gaan slinken, zit nog veel vocht in. Daar kan ik ook die buikpijn van hebben, dus rustig aan doen. Volgende week bloed laten prikken en dan twee weken later de 12 wk echo en nekplooimeting, dat heb jij niet gedaan toch Star? Wij willen dit toch maar wel doen omdat het er 2zijn.

erg spannend! Ik heb nu een elastiekje van me vriendin gehad die ik met me gewone spijkerbroek kan gebruiken, dat is wel fijn. Vind het nog ff te vroeg voor een zwangerschapsbroek....:-) een aantal mensen om ons heen weten het al...ik kan dit echt niet voor me houden, hun wisten ook waar we mee bezig waren. Ik heb het helaas niet zo kunnen vertellen aan me ouders en schoonouders zoals ik altijd gewild heb, want was te enthousiast door die positieve test dat we het meteen hebben gezegd. Me ouders wonen naast ons, dus daar ben ik direct naar toe gerend haha ik ga proberen me vanaf nu geen zorgen meer te maken, maar vind het zooooo moeilijk....nog ff3wk wachten dan hebben we die magische grens van 12 wk bereikt!!!

Jeetje star, je bent vandaag alweer 15 weken...wat gaat dat snel. Heb je al een lekker buikje? Heerlijk dat je nu gewoon naar de vk kan gaan en niet meer dat behandel ziekenhuis...je bent nu gewoon zwanger zoals een ander..wat leuk dat jullie al zo verwend zijn door mensen, dat maakt het echt officieel, je kan het nu gewoon van de daken schreeuwen en hoeft het niet meer stil te houden. Weten jullie al wat je wilt qua babykamer? Wij hebben stiekem al in internet gekeken, durf ook echt nog niet een winkl in te lopen, maar heb zo veel moois gezien ....hihihi

Oh lieve Dotje....meen je dat echt? Geef niet op meis, ook voor jullie zal het geluk komen. Ik weet hoe je voelt om weer in de mmm te zitten, elke dag ben je er weer mee bezig en krijg je misschien weer teleurstellingen te verwerken, maar dit is te mooi om daar niet voor te gaan. Het is jullie zo gegund meis!

Guusje hoe gaat het met jou? Je vakantie is ondertussen alweer voorbij den ik? Hebben jullie veel leuke dingen in het vooruitzicht om te doen samen? Hoop dat jullie kunnen genieten van elkaar en al het moois wat jullie wel hebben!!

X

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Ben ik weer na lange tijd. uiteraad wel gelezen, maar even geen fut om te schrijven.

Marieke, WOOOOOW, een TWINS! Wat een mooi bericht zeg! Ik moest wel even een traantje weg vegen, maar wat is dit jullie gegund zeg! Van harte nogmaals! Hoe voel je je verder? En je begint al lekker te groeien lees ik ;) Het gaat nu dubbel zo snel.

Star, bij jou gaat het ook al zo snel, 15 weken alweer. En wat spannend om na te gaan denken over een wagen en baby kamertje. Al iets in gedachten?

Dotje, moeilijk allemaal he? Ooooh, ik weet zo goed hoe je je voelt! Ik begreep dat je nog niet weet of jullie nog wel een poging willen gaan doen. Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar je moet je (jullie) eigen gevoel volgen. En geef het even de tijd. Maar het blijft lastig.

Wij hadden tijdens de 2e poging (juni 2011) al besloten dat er geen 3e poging meer ging komen. Op dat moment vond ik het idee erg lastig, maar merk nu dat het me goed heeft gedaan om mij op het erste voor te bereiden. Maar ik wist op dat moment ook dat ik veel cryo's had, en ik nog wel even de tijd had om evt aan het idee te wennen. Snap je wat ik bedoel. Het definitieve was toen nog erg ver weg.

Ik moet ook zeggen dat het eigenlijk goed gaat met me (ons) Vorige week had ik wel even een dag dat ik het erg moeilijk had, kreeg te horen dat mijn beste vriendin zwanger is. Ze vond het zo lastig te vertellen, maar nu ben ik enorm blij voor ze, en kan ik jhet accepteren. Ik ben oprecht blij voor ze.

Gister op een baby borrel geweest van een collega. Ik wilde er hoe dan ook heen, en dacht, als het echt niet gaat, dan ben ik zo weer weg. Uiteindelijk was het zo fijn, ben tot het einde gebleven. Zelfs de kleine nog een tijd vast gehouden. Het voelde goed! Ik ben trots op mezelf ;)

Dotje, wat ik wil zeggen is, volg je gevoel, en laat je hart spreken. Knuffel voor jou.

En even wat anders, ik heb afgelopen donderdag een sollicitatiegesprek gehad. Uiterlijk vrijdag hoor ik of ik ben aangenomen. Ik vind het erg spannend :)

Geplaatst

Oh ja, morgen hebben we nog een laaste gesprek ik het zkh. Een definitieve afsluiting. Ik ga alleen wel de foto van de echo vragen van mijn zwangerschap. Zal wel moeilijk zijn het weer te zien, maar wil het toch graag hebben.

Geplaatst

Oh Guusje, snap heel goed dat dit voor jou wel heel moeilijk moet zijn om dit te lezen....ik had het jullie ook zo ontzettend gegund meis!!!

Hoe is het vandaag gegaan in het ziekenhuis? Heb je de echo meegekregen? Dat zal wel even emotioneel geweest zijn, maar als ik jou was had ik het ook willen hebben. Geef je dus groot gelijk!

Wat voor soort bedrijf heb je gesolliciteerd? Spannend vrijdag!

x

• 1 maand later...
Geplaatst

Hey meiden, lang niets meer geschreven hier! Hoe is het met iedereen? (misschien kijken jullie niet eens meer op t forum) Ik wilde jullie laten weten dat ik vandaag een positieve bloedtest had! We hebben net weer een verse poging achter de rug die superdesuperfijn en goed verliep. ander medicijnen en ander ziekhuislab. erasmus. En zowaar 5! cryoos. ONGELOOFLIJK (Zo voel ik me nu ook ..... ) Hoop met jullie ook alles okee, denk geregeld aan jullie! xxx

Geplaatst

Wauw Dotje; gefeliciteerd joh!!! Wat een goed nieuws!

Jullie hebben volgens mij al heel wat teleurstellingen gehad en dan nu ineens toch echt zwanger! Wat bijzonder he! Geniet er van! Ik hoop dat alles goed gaat!

Groetjes, Sylvia.

• 2 weken later...
Geplaatst

Dotje, wat een FANTASTISCH nieuws!!! Oh meid, wat gun ik het je zo! Wanneer heb je een eerste echo? Hoop zo dat alles goed gaat met je en je straks een waar wonder op het scherm gaat zien...

Sylvia, jij ook van harte!!! Wat super fijn na de laatste pogingen dat je nu zwanger bent. Gaat alles goed?

Ik moet zeggen dat ik idd wat afstand van het forum heb genomen. Was het niet van plan want het is ook leuk om fijn nieuws met elkaar te delen. Maar merkte zelf dat de teleurstellingen toch veel onzekerheid met zich mee hebben gebracht. En niet alleen bij mij, dus moest echt even wat afstand nemen om mezelf niet gek te maken. Maar het gaat inmiddels super goed, ben alweer 25 weken zwanger van een gezonde jongen. Volop genieten dus.

Meiden, geniet van de wondertjes in jullie buik, want dat zijn het echt...

X

Geplaatst

Dotje, wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd!! Wooow Nu uitlijken naar de 1e echo, wanneer is de echo?

Star, jullie een knul! Wat geweldig zeg. En hoe voel je je? 25 weken alweer, wat gaat het snel.

Ik schrijf ook niet zo veel meer op het forum, maar lees wel geregeld. Komt meer omdat ik gewoon weg niet zo veel te melden heb. Maar fijn weer even iets van jullie te horen. En hoe zou het met Marieke zijn?

Sylvia, jij uiteraard ook gefeliciteerd!

Liefs Guus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden