Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dotje, Jammer van die wachtlijst in dd... Als je in nl nog een poging gaat doen, blijf je dan bij hetzelfde zkh? Hoeveel pogingen heb jij nog? Hoe voel je je verder?

Balen van die shit dag Star, maar dat zijn vast de zwangerschapshormonen :-)... Nog ff en je hebt weer een echo, de tijd vliegt voorbij joh!

Vanmorgen is het weer goed gegaan, heb nu 2 toppers aan boord en de overige 4 liggen lekker in de vriezer! Morgen weer werken, maar 2 dagen deze week :-) ik mag dinsdag over 2 weken testen, zal weer een onzeker tijd worden, ook doordat die bollen me ongesteldheid tegen houden, was de vorige keer ook zo....

X

Geplaatst

Marieke,

Goed nieuws!! Nu lekker broeden meid... Probeer een beetje je rust te pakken en niet teveel stress te hebben. Ik ga keihard voor je duimen en hoop zo dat dit hem gaat worden voor jullie!!!

Ik heb vandaag voor het eerst last gehad van wat misselijkheid in de ochtend, waardeloos kan ik zeggen!! Hopelijk was het eenmalig want ik ben al geen ochtendmens dus dit is niks voor mij, haha. Maar mag verder niet klagen, begrijp ik ook... Wij zijn idd ook weer aan het aftellen en kan je vertellen, die lange dagen en onzekerheid nemen niet gelijk af hoor. Hoop dat alles de 19e goed is en we het dan echt kunnen gaan geloven..

Truste! Xx

Geplaatst

Gaat eigenlijk wel weer goed met me, af en toe wel wat krampjes, maar niet meer die hele zere buik gelukkig.

hoe gaat het met jou? Je misselijkheid al iets minder geworden? ze zeggen weleens dat als je vaak misselijk bent in een zwangerschap je GOED zwanger bent zeg maar....geen lekker gevoel, maar wel een goed teken dus! :-)

X

Geplaatst

Wat goed om te horen! Kom je de dagen een beetje door? Gelukkig alweer bijna weekend!!

Misselijkheid was tijdelijk, weer helemaal weg. Verhalen zijn er wisselend over, maar zeg eerlijk, mis het niet! Alles goed, beetje moe en vooral veeeeeeeeel honger! Verder aan het aftellen, nog een weekje...

Truste X

Geplaatst

Nou ik had het nog niet tegen j e gezegd dat het goed met me ging of ik lag voor pampus op de bank...gister de hele dag flink beroerd geweest, zere buik, misselijk, kreeg geen hap door me keel. Heel veel geslapen. Gelukkig voel ik me vandaag stukke beter.. Ik probeer wat afleiding te zoeken, maar het valt toch niet mee hoor...nu is me vriendin vannacht ook nog eens bevallen een zoon, waar ik super trots op ben en het geweldig vind, maar voel toch ook iets van jaloezie...:-(

Kan me heel goed voorstellen dat je die misselijkheid niet mist Star..hahaha hoe gaat het trouwens nu op je werk? Zit je nog steeds op die andere werkplek? Ga je er nog een zaak van maken?

Wat een shit weer hè meiden? Niks aan! Hoe kan je nou leuke dingen gaan doen met dit weer? :-( wat gaan jullie doen?

x

Geplaatst

Neem lekker je rust Marieke! Fijn dat je je weer beter voelt. Je hebt nogal wat meegemaakt afgelopen week. Trek je het wachten nog wel een beetje? Had je trouwens voor de terugplaatsing nog een echo gehad om te zien of de bloeding gestopt was?

Star, nog een paar daagjes, en dan de volgende echo, spannend en leuk lijkt me ook wel!

Bah, rotweer! Ik moet werken, ben net wel even naar winkelcentrum gefietst voor kadootjes, tussen de buien door, lekker even zo n frisse neus halen.

Vanavond lekker filmpjes kijken, echt weer voor ;-) XXX

Geplaatst

wat spannend hier! sterkte met wachten meiden!

ik mag vanavond de ovitrelle zetten. en krijg vrijdag de tp van ons enig overgebleven cryo. is ook in een natuurlijke cyclus zo spannend allemaal!

Geplaatst

Tot nu toe gaat het wachten wel, maar zie wel op tegen nog een week...:-( had vandaag wat last van af en toe steken, kan me niet goed meer herinneren of ik dat de vorige keren ook had...denk het eerlijk gezegd niet....ik heb geen echo meer gehad voor de tp Dorje, maar had wel nog een bel afspraak met een arts. Ik had geen bloedingen meer gehad vanaf zaterdag dus daaruit concludeerde hij dat het goed ging en er niks in de weg stond voor een tp.

Gelukkig is het weer vanmiddag weer opgeknapt..hopelijk morgen gewoon weer eens een hele droge dag...zou weleens lekker zijn!

Norwegian-sky...welkom hier! Je bent al een trotse mama zie ik? :-) hopelijk krijgt je kleine meid snel een broertje of zusje... Vanavond de ovitrelle spuiten , krijg je dan tussendoor voor vrijdag nog een echo ? In welk zkh zit je? Zie dat je ook in NH woon namelijk :-)

Fijn weekend meiden!

X

Geplaatst

@marieke wat spannend joh nog een week. het wachten is echt killing weet het nog zo goed. je zit echt tussen hoop en vrees. alleen de poging dat ik zwanger was was ik heel rustig als of je het voeld.

ik heb nu 3echos gehad dus voor de tp krijg ik geen echo mee. maar met de tp kan ik het wel mooi meekijken op het scherm.

ik loop in het wfg en het vu

Geplaatst
@marieke wat spannend joh nog een week. het wachten is echt killing weet het nog zo goed. je zit echt tussen hoop en vrees. alleen de poging dat ik zwanger was was ik heel rustig als of je het voeld.

ik heb nu 3echos gehad dus voor de tp krijg ik geen echo mee. maar met de tp kan ik het wel mooi meekijken op het scherm.

ik loop in het wfg en het vu

Ik hoorde inderdaad dat dat meekijken prachtig is. Een vriendin van mij heeft vorige week een echofoto meegekregen van de cryo die in de baarmoeder zat! Niet te geloven toch?

Geplaatst

Ja dat lijkt me beide heel bijzonder!! Je hebt de ovitrelle weer gespoten? Voor het eerst dat je de ovitrelle moest gebruiken? Vorige keer had je ook de pregnyl? Ik vind het wel lekker van de ovitrelle dat je die niet zelf hoeft te mengen, is al kant en klaar :-)

Geplaatst

Hi meiden,

Norwaigen-sky, gezellig dat je meekletst! Bijna weer een tp, succes alvast!

Mariek, trek je het nog? Weet dat je nog een week moet wachten met testen, maar ga je het redden? Hoe voel je je? las dat je niet meer zeker wist wat je vorige keer voelde. Ik ben op een gegeven moment een dagboek bij gaan houden met alles wat ik wel en niet voelde, want maakte mezelf elke maand weer gek. En hielp me wel moet ik zeggen, sommige dingen onthou je gewoon niet en dit gaf me wel rust.

Dotje, hoest met jou? Heb jij verder nog vrij of blijf je werken in de vakantie?

Hier alles goed, aan het aftellen. Ene dag een goeie dag, andere dag wat minder maar is eigenlijk ook wel weer leuk. Werk is nog steeds hetzelfde. Moet zeggen dat ik wel erg leuk ben opgevangen door nieuwe collega's, dat scheelt. Brief ligt bij rechtsbijstand, kijken of ze wat voor me kunnen doen...

X

Geplaatst

Pfff nou het word steeds moeilijker...ik had het er vandaag nog over met me vriend. Ik word zo onzeker van alles wat ik voel in me lijf, wat is goed en wat is niet goed??! Ik heb dus op dag 4 en 5 krampen gehad...die zijn daarna over gegaan, maar vandaag had ik toch weer lichte krampen, maar ook een vol gevoel in me buik, moeilijk uit te leggen....herken je hier iets van Star? Wat voelde jij die eerste week, voordat je de test ging doen? Voelde je überhaupt wat toen je ging testen? Ik mag dinsdag pas testen en Zondag gebruik ik de laatse utrogestan bollen. Vorige keer nadat ik was gestopt met de bollen werd ik ongi...die bollen houden het gewoon tegen....hoop zo dat het deze keer niet tegen word gehouden door de bollen, maar dat ik gewoon een positieve test heb.....

Jij mag al bijna voor de echo Star!! Zo leuk! Wat gaan ze nu meten/ laten zien, weet je dat? Blij dat je van die leuke nieuwe collega's hebt..dat maakt je werk dan meteen leuker toch?! Zo belangrijk, leuke collega's! Hoop dat de rechtsbijstand wat voor je kan betekenen....

dotje en Guusje hoe gaat het met jullie?

X

Geplaatst

Marieke, het is verschrikkelijk deze dagen... Heb even terug gezocht in mijn aantekeningen van deze keer. Had op dag 4 wat steken in mijn baarmoeder. Had ze normaal ook wel, maar waren altijd een beetje aan de zijkanten en dit keer echt wat meer in het midden. Daarna tot dag 7 niet veel meer gevoeld. Die avond een klein beetje het gevoel van een opkomende menstruatie. Dat gevoel ook op dag 8 gehad, toen echt op een aantal momenten vd dag. Omdat ik ervan overtuigd was dat het niet gelukt was en we op vakantie waren, wilde ik op dag 9 een test doen zodat ik het kon afsluiten en deze bleek ineens positief. Vanaf de dag erna, dag 10 kreeg ik een klein beetje last van mijn borsten. Dit had ik nooit gehad, alleen toen ik net stopte met de pil.

Het blijft allemaal erg onzeker en wat ik voelde hoeft niet perse bij jou ook zo te zijn, maar dat weet je zelf ook. Ik begrijp compleet dat je op zoek bent naar een beetje houvast en als ik je die kan geven help ik je graag. Als je vragen hebt mag je ze ook gewoon stellen. Enige advies wat ik je kan geven is, laat je niet gek maken. Het klinkt echt afgezaagd, maar ik kon het deze keer vrij goed van me afzetten, heel eerlijk, omdat ik er eigenlijk geen vertrouwen in had. Ik denk dat mijn lichaam ook meer rust heeft gehad dan de keren ervoor, omdat de rust ook in mijn hoofd zat. Je hebt er geen bal aan, maar hoop dat jij op je eigen manier een beetje de rust kan vinden.

Ik blijf keihard voor je duimen en hopen dat het jullie dit keer gegund is. Hou je taai meid...

We hebben donderdag de eerste termijncontract. Wat ze allemaal precies gaan bekijken weet ik niet. Volgens mij echt hoe de foetus groeit en hoever je bent (terwijl je zou zeggen, dat ze dat juist wel al weten). We wachten met spanning af.

Truste

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik lang niets van me heb laten horen. Druk en het kwam er even niet van.

Marieke, nog een klein weekje en dan eindelijk testen. Wat duren deze dagen lang he? Ik ben zelf nooit zwanger geweest van een verse emmy dus kan niet vertellen hoe het zou voelen. Wel weet ik dat alles vat je voelt van alles kan betekenen. Dit maakt het natuurlijk nog lastiger. Probeer het los te laten (makkelijk gezegt) je kan er toch iets aan veranderen. Hou vol meis!

Star, ik ben even kwijt wanneer je weer voor een echo mag, maar wel al snel volgens mijn. Toi toi toi

Norwaigen-sky: Succes met je TP. voor jou breken er ook weer spannende tijden aan.

Dotje, hoe is het met jou?

Hier gaat het naar omstandigheden redelijk. Veel ups maar ook veel downs. We hebben nu 3 weken vakantie, waren we zo aan toe!

Net mijn 2 nichtjes van 7 jaar te logeren gehad voor 2 nachtjes. Maandag naar Drievliet geweest (in de regen) en gister ochtend naar het strand om schelpen te zoeken. En gister middag hebben we de dames weer thuis gebracht. Het was erg leuk.

Volgende week willen we nog een paar dagen weg, gewoon binnen NL. Maar we moeten nog iets boeken. Komt vast wel goed.

Liefs Guus

Geplaatst

Star , laat je even weten hoe je echo gegaan is?

Thanxx voor jullie berichtjes....ik probeer me er niet meer te druk om te maken over alles wat ik voel in me lijf. Het is moeilijk, maar iedereen voelt het toch weer anders, dus je weet het toch niet wat goed is.

We gaan wel zondag al testen...2 dagen eerder! Erg spannend!

xxx

Geplaatst

Ha meiden,

Even in het kort vanaf mijn tel. Echo was super. Werkelijk een wondertje om te zien... Alles goed, hartje.zien kloppen en zelfs ook gehoord!! Ben nu.9w4d en 17 febr. uitgerekend. Gaan even samen een taartje eten in de stad nu. Tot snel X

Geplaatst

Star, wat een geweldig nieuws!!! Wat goed te horen allemaal. En gelijk hebben jullie om even jezelf op iets lekkers te tracteren :-)

En wat is de volgende stap? Nog eens een echo? Of mag je straks gelijk naar de VK?

Marieke, gelijk hebben jullie dat je eerder gaat testen.

Hou je taai!

Geplaatst

Heerlijk Star dat jullie zo n mooie echo hebben gehad!! 9 weken zwanger wow!! Te gek!

Marieke, spannend zondag testen! Killing die wachtweken! Heb je er een goed gevoel bij?

Hier alles okee, veel janken, moet weer ongesteld worden, lijkt wel of mijn premenstruele psychische toestand steeds erger wordt!? Ik kan de hele dag huilen om niks. Ben veel aan het werk, vakantietijd, en ik werk extra ivm ziekte onder collega s enzo ...... bleh!

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden