Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank voor de felicitaties. Vanochtend toch maar weer een test gedaan en een dikke vette streep. Het is dus echt zo. Vind het zo onwerkelijk allemaal, word toch nog steeds met angst wakker, bang dat het slechts een droom was. Maar gelukkig is dat het niet!

Mariek, ik snap heel goed dat je jaloers bent, herken je gevoel als geen ander en is niet meer dan logisch. Tegenover mij hoef je je ook echt niet schuldig te voelen daarover. Ben wel het bewijs dat het toch ook kan, zonder hormonen, in eigen cyclus. En vanaf nu ga ik nog meer voor jullie duimen!!!

Of ik wat voel? Nee, niet echt eigenlijk. Mijn buik rommelt wel nog steeds. Heb nog steeds wel last van krampjes, minder dan paar dagen geleden. Lijkt een beetje op combi tussen darm en menstruatie kramp. Verder krijg ik het idee dat mijn borsten wat pijnlijk gaan worden, maar is nog minimaal. Wil ook heel graag wat voelen merk ik, voor extra bevestiging. Gaan zondag ochtend de CB test doen. Heb ik nog niet durven doen tot nu,.toch bang dat er niet zwanger verschijnt. Maar na test van vanochtend kan dat eigenlijk niet meer.

De hele spannende weken gaan nu pas komen. Gister idd ouders gebeld, mijn moeder kon niet ophouden met gillen, erg schattig. Maar ook daar tegen gezegd dat ze voorzichtig blij mogen zijn en we absoluut nog geen kado's willen, heeft ze een handje van nl.

Guusje, wat zul jij een zware week achter de rug hebben maar wat fijn dat jullie zulke lieve vrienden hebben. Moet veel aan je denken deze dagen, het contrast is zo groot nu. De wereld is absoluut niet altijd eerlijk verdeeld...

Ik zal jullie op de hoogte houden van, het verdere verloop, voor nu gaan we nog even 2 dagen vd zon genieten.

X

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn Star! IK kan me zo goed voorstellen dat je het niet kan geloven! Sjongejonge! Wat is het je gegund meid!

IK kan alleen maar hopen en dromen dat ik ooit hetzelfde mag meemaken :-)

Marieke, manlief heeft in 1 avond de hele serie Games of thrones gekeken, schijnt helemaal goed te zijn, ben zelf niet erg van de fantasy, maar nu ik ineens op Facebook die foto zag verschijnen (hij popte zo voor m n neus op), ga ik mss toch maar s kijken hahaha

Trouwens, ik vind jullie alle 3 toppers en lieverds!!! X

Geplaatst

P.S. Marieke, nee we hebben geen cryo s :-( Op een of andere manier zijn er bij ons maar een paar embryootjes van echt goede kwaliteit. Laatste terugplaatsing waren ze zelfs matig tot goed ?? Sneu he?? Weer een vraag voor de gyn ;-)

Geplaatst

Wat lijkt me dat heerlijk om te voelen Star, die pijnlijke borsten , klinkt best gek hè als ik dat zeg! Maar het is een bevestiging van je zwangerschap :-) morgen naar huis. Dan ga je thuis de cb test doen? Genieten toch die reactie van je moeder....denk dat die van mij hetzelfde zou reageren...hahaha have fun op jullie laatste dag en neem inderdaad die zon even mee wil je :-)

Guusje ben je de week een beetje doorgekomen? Heerlijk hè die muziek van Anouk!! Om weg te dromen, Om lekker te janken of om je frustratie er uit te gooien, ze kan van alles en alles klinkt goed! Ik ben naar d'r laatste concert in Antwerpen geweest met al haar bandleden die ze ooit heeft gehad, echt in 1woord geweldig! Kippenvel! Ben je ook bij een concert van dr geweest?

Dotje, nou dan moet je er toch ook aan gaan geloven hoor :-) je krijgt er echt geen spijt van. Wij hebben het niet in 1avond gekeken zoals je vriend hoor....poeh, hij heeft er nachtwerk van gemaakt denk?

Zeker sneu dat jullie steeds geen cryo's hebben. Betekend dat nu dan dat je nog 1 poging hebt of omdat je mee doet aan dat onderzoek heb je nog meer kansen? Al je vragen voor de gun opschrijven maar, dan weet je zeker dat je het niet vergeet op het moment dat je daar zit.

Ik heb maandag een gesprek gehad met me acu over het immuunsysteem. Ze heeft begin mei een congres gehad in Duitsland. De arts die daar sprak adviseerde iedere patiënt bepaalde kruiden voor, die krijg ik dan van de acu , en de aspirine van Bayer 100 mg per dag te slikken. Dit werkt bloedverdunnend en hierdoor word de baarmoeder beter voorzien van bloed wat de innesteling kan bevorderen. Ik heb meteen even gezocht op internet en lees inderdaad dat meiden dit gebruikte en daar een positieve ervaring mee hadden. Het kan geen kwaad, dus ik ga het maar slikken. Woensdag moet ik weer naar de acu, ze zegt dat ik nu al mag gaan slikken, maar in toch nog even vragen hoe dat dan zit met de punctie....bloedverlies? Dat zal dan heviger zijn door de bloedverdunners.... Hebben jullie ervaring met de aspirine van Bayer of weleens over gehoord?

Kus! Ps. Vind jullie ook lieverds! Ben blij dat we ons eigen forumpie hebben :-)

Geplaatst

Hi Marieke, interessant wat de acupuncturiste vertelde over het immuunsysteem, ben ik erg in geïnteresseerd. Idd vaker gelezen over bloedverdunners. Baat het niet dan schaad het niet. Ik zou het wel overleggen met je gyn, ivm kans op bloedingen, m.n. bij punctie.

Ik ben net wakker, heb weer eens nachtdienst, das iets minder aan "being a nurse" ;-)

Star ben je alweer op Hollandse bodem? Heb je t fijn gehad?

En Guusje hoe gaat het? Moet geregeld aan je denken!

XXX

Geplaatst

Aller eerst, ik vind jullie ook toppers ;)

Star, Wacht maar met je borsten! Toen ik zwanger was had ik na een aantal weten echt mega borsten :) Het leek wel of ik ze gekocht had ;) Als ik op m'n rus lag, stonden ze omhoog! S'nachts moest ik wel met een sport BH aan slapen, anders was het geen doen. Mag je ook nog in het zkh testen? En staat de 1e echo al gepland?

Marieke, ik ben 1x naar een concert van Anouk geweest, lang geleden. Was in Utrecht. Echt geweldig!

Dotje, hoe is het met jou? Nog in de nachtdienst?

Hier gaat het wel oke. Momenten dat het kl*te gaat, en momenten dat het redelijk gaat. Lastig uit te leggen.

Geplaatst

Star, weer terug in het land? Weer veilig aangekomen met z'n drietjes ? :-) lekker weekje gehad? hoe gaat het nu? Was ook even benieuwd of je al contact hebt gehad met het ziekenhuis? Ga je naar Leiderdorp voor een echo?

Dotje, bleh niks aan die nachtdiensten hè....hoeveel moe je er werken? Ik heb ook in de nacht gewerkt, zat in de beveiliging , ben blij dat ik er vanaf ben! Wanneer heb je ook alweer je gesprek met de gyn?

Guusje, ben blij dat je ook af toe betere momenten hebt. Gaan jullie nog even weg met z'n tweetjes, even er tussen uit?

X

Geplaatst

Ha meiden,

Ben weer op Nederlandse bodem hoor. Heb erg mijn best gedaan het Griekse zonnetje mee te nemen, maar is helaas niet gelukt. Wat een blubber weer is het zeg, gatver!

Ik wil natuurlijk niet achterblijven en ook zeggen dat ik jullie toppers vindt! 3 hele sterke, moedige vrouwen ik vind het erg fijn dat ik jullie heb leren "kennen"!

Lief ook dat jullie zo met me meeleven, want kan me goed voorstellen dat het voor jullie allemaal erg dubbel is. Ik kan wel zeggen dat ik even op mijn roze wolk zit nu. Het is nog steeds onwerkelijk en het onzekere neemt niet af, maar het is zo bevrijdend om na 2 jaar ook weer in de toekomst te durven kijken, in plaats van niet verder kijken dan een maand. Mijn man zei ook erg lief van de week, je bent weer terug.... Deed me wel een traantje doen laten zeg ik eerlijk, maar hij heeft gelijk. En ik gun het jullie ook zo van harte en Guusje, moet ook zo aan jou denken elke keer weer...

Ik voel me verder nog goed. Heb alleen nog steeds veel last van menstruatie achtige krampen, wat me wel onzeker maakt. Deze waren op vrijdag en zaterdag wat afgenomen, maar sinds gister weer terug. Gelukkig helemaal geen bloedverlies gehad, dus dat stelt me wel gerust, maar het blijft erg spannend. We hebben gister de CB digitale test gedaan, en ondanks 6 positieve testen, was het toch weer spannend, maar binnen een minuut kwam er zwanger en binnen 2 minuten 2-3 weken, kan dus niet meer mis (voor nu)! De "pijn" in mijn borsten is sinds gister wel ineens zo goed als verdwenen, heb alleen het gevoel dat ze ineens wat groter zijn. En als ik jou zo hoor Guusje, dan staat me nog wat te wachten.. :-) Heb van mezelf al een C, dus heel klein zijn ze al niet, haha!

Bij ons in het ziekenhuis doen ze geen bloedtest, dus het is wachten op de echo. Afspraak staat al voor 2 juli, dus dat schiet al op en ben daar wel nerveus voor, dus aftellen maar.

Mariek, wat goed dat je die info over het immuunsysteem hebt gekregen! Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord over asperine. Ik vraag me alleen af, mag je dat wel na de tp slikken? Medicijnen lijkt me voor het embryo niet heel goed?! Kruiden van acu ken ik niet, maar ben er ook pas 1x geweest. Heb je al het gevoel dat je menstruatie eraan komt? Spannend dat je alweer bijna mag beginnen. Zie je er erg tegenop? Vorige keer had je geen hele erge bijwerkingen toch? En een super resultaat. Ga voor je duimen dat het nu weer zo is, met een winnaar erbij!!

Dotje, wat vermoeiend die nachtdiensten... Gelukkig is het nu wel eerder licht 's ochtends, misschien scheelt dat iets. En ben erg benieuwd wat de gyn zegt over het feit dat jullie geen cryo's hebben. Is daar niet eerder naar gekeken?

Guusje, ben je nu wel aan het werk? En inderdaad, nemen jullie nog wat tijd om er tussenuit te gaan binnenkort?

Lieven meiden, nogmaals heel lief dat jullie zo meeleven en als jullie het leuk vinden, dan hou ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Als jullie er geen behoefte aan hebben, dan ook eerlijk zeggen, ik weet wat jullie voelen, dus weerhoud je er niet van het tegen me te zeggen.

Weltrusten!

X

Geplaatst

Spannend star, 2 juli de 1e echo.

En nee, ik ben nog niet aan het werk, deze week nog heerlijk vrij. Dan 3 weken werken en dan zijn we samen 3 weken vrij. Dan maar even kijken of we een paar dagen weg gaan. Dat zal dan gewoon in NL zijn, maar net zo fijn! Ergens in september willen we een weekje naar de zon. Dit doen we ieder jaar, alleen was het er vorig jaar net van gekomen omdat ik toen in het zkh lag.

Geplaatst

Jeetje Star, bijna al je eerste echo! Snel al! Moet je dan naar Leiderdorp? Heb je het al aan jullie vrienden verteld of allen nog maar aan de vaders en moeders? Moet je volgende week weer werken? Tuurlijk wil ik op de hoogte blijven hoe het met je gaat...ik wil gewoon contact houden :-)

Guusje, lekker om straks weer even 3weken vrij te zijn! Misschien krijgen we hier wel heel mooi weer. Vrijdag begint officieel de zomer, ik ben benieuwd! Ik denk nog veel aan je meid!

Ik was gister op kraamvisite met een zwangere vriendin,...wat een shit avond gehad zeg! Bleh! Heb daar weer even een lekker potje zitten janken! Kon het gewoon niet droog houden toen ze aan me vroeg hoe het met me ging.... Zondag had ik dat ook al op de familiedag toen me nicht , die een kindje heeft via IUI, me gedag kwam zeggen, alles kwam er uit toen ik haar zag! Lijkt wel alsof het steeds moeilijker en pijnlijker word en ik me niet meer groot kan houden als iemand aan me vraagt hoe het gaat...

ben nog steeds niet ongi...waarom duurt het toch zo lang als je nu WEL wilt dat het komt!!??!!

Zit nu op RTL4te kijken naar 15 kids and counting..... Jeetje wat is het toch oneerlijk! Hoe kan een vrouw 14 kinderen krijgen terwijl andere al het mogelijke doen en moeten doorstaan om er ook maar eentje te krijgen.....

X

Geplaatst

@ Marieke, zo herkenbaar!!! Ik zie nu al tegen een date op met 2 vriendinnen, 1 hoog zwanger bijna uitgerekend, al een aantal keer zwanger in 1 x, en een andere vriendin pas zwanger en daar zit ik dus als 5e wiel aan de wagen bij :-( Ik zou bijna niet meer met ze afspreken, maar goed dat is ook niet eerlijk van mij. Ik gun het ze beidde, en gun niemand zo n kwelling als ICSI toe. Heb ook al veel tranen gelaten :-(

@ Guusje, heerlijk 3 weken vrij!!

@ Star, wil je graag blijven volgen hoor, en ben benieuwd naar je echo! Hoop dat je je goed voelt.

XX

Geplaatst

Mariek, ik weet zooooooooooo hoe je je voelt. Vorig jaar had ik ook een babyshower waar de helft zwanger was, de andere helft al kinderen had en ik... Heb me toen de hele tijd groot gehouden, met alle mommy-to-be spelletjes mee gedaan en in de auto op weg naar huis en 's avonds alleen maar kunnen janken! Oh meid, voel zo met je mee, maar blijf sterk en blijf geloven dat het voor jou ook is weggelegd. Waarschijnlijk spelen je hormonen al lekker op ook, ook al ben je nog niet ongesteld, dat helpt ook nog eens lekker mee...:-) Maar de goede kant van de week is weer bereikt, voor je het weet in elk geval lekker weekend! En raar om te zeggen, maar ga duimen dat je snel ongesteld bent! Heb je alle hormonen al in huis? Wat spuit je? En zijn jullie er al uit of je er 1 of 2 laat terugplaatsen? Hoe is de stimulatie vorige keer gegaan? Reageer je er goed op?

Dotje, ben je alweer een beetje in het normale ritme, of nog steeds in de nachtdienst? En ben het even kwijt, maar wanneer mag/wil jij weer naar het ziekenhuis?

Guusje, wat fijn dat je even 3 weken vrij bent straks, heerlijk! Hopelijk gaat die mooie zomer dan echt komen en kun je lekker van de zon genieten, heerlijk!

Hier alles nog steeds goed. Heb me aangemeld bij Moeders voor Moeders, maar pas een afspraak gemaakt voor na de echo, even dat eerst afwachten hoe die eruit ziet. Heb de echo in Gouda, omdat we daar onder behandeling zijn. Ik heb in Leiderdorp alleen de punctie en terugplaatsingen gehad. Hoop er dan ook voorlopig niet meer te hoeven komen...;-) Kijk wel erg uit naar de echo, omdat ik voor mijn gevoel dan toch meer een bevestiging krijg. Gister toch nog wel een test gedaan en die knalde er echt uit, maar toch... Verder moet ik erg lachen om mijn voorgevel, ook die begint er erg uit te knallen, hahahaha!!

We hebben het ook aan onze vrienden verteld die van het traject afwisten en reageerden allemaal superblij. Mijn beste vriendin is vorig jaar augustus bevallen van een ICSI zoontje en toen ik haar zag, moest ze spontaan huilen van blijdschap, zo lief... Moet volgende week weer werken inderdaad, nog echt geen zin in. Maandag heb ik eerst nog een crematie van mijn tante. Ze was al een aantal jaar ziek, maar het is allemaal erg snel gegaan. Ben voor mijn vakantie nog geweest en heb haar toen nog "goed" meegemaakt, dus ben ik wel blij om, maar kan nog steeds niet geloven dat ze er nu niet meer is. Is in Leeuwarden, dus zijn de hele dag onderweg, bijzondere afsluiting van mijn vakantie wel zo...

XX

Geplaatst

Oh, Star, wat ben jij toch een heerlijke miss positivo!!! Idd blijven geloven dat het gaat lukken!!!

Ik ben een aardpessimist helaas, denk zelfs dat het daardoor niet lukt, maar de psycholoog zei dat het bewezen is, dat negatief denken niet bijdraagt aan niet zwanger worden!? Daar houd ik me dan maar aan vast.

Super dat je meedoet aan moeders voor moeders! En heerlijk al die blijde mensen om je heen!

Marieke, hoop dat je ongi snel doorbreekt, maar idd zul je altijd net zien, nu net niet :-( Spannend weer hoor! Ga je het korte schema doen?

Ik weer uit de nachtdienst, weer volop aan t werk, maarrrr .... bijna weekend!!!!

A.s. woensdag gesprek met de gynaecoloog, moet zeggen dat ik voorlopig geen zin heb in een nwe poging en de daarbij behorende teleurstellingen en spanning, gedoe met echo s, etc etc. Ik wil even tot rust komen en moed verzamelen.

Over 2 weken start ik met fertility yoga. Ik heb altijd veel baat bij yoga, stresskip als ik ben ;-) Misschien helpt het.

En Marieke, we lopen wel synchroon zeg, zit ook te wachten op menstruatie. Fijne avond! X

Geplaatst

Nou de eerste deca spuit zit er weer in meiden, ben weer ongi geworden! We doen weer mee!! prik heb alle hormonen in huis Star..nu eerst decapeptyl en vanaf zondag de puregon er bij, zaterdag 30 juni hebben we de eerste echo. We moeten dan doorgeven of we er 1 of 2 teug laten plaatsen, we gaan voor 2 ! Me gevoel zegt dat ik dat moet doen. Ik ben ook begonnen met de aspirine van Bayer. Dit kan geen kwaad tijdens de punctie of voor de embryo zei me acupuncturist. Je moet het zien als een paracetamol die je elke dag slikt.

Mijn vriendin is ook bijna uitgerekend Dotje,....ze moet nog 5 weken, zwanger van de 2 de en wat je zegt, je gunt het iedereen, maar het is zo moeilijk om er dan midden in te zitten en alleen maar zwangere om je heen te hebben. Er zijn in de tijd dat wij bezig zijn zoveel baby's alweer geboren of meiden zwanger geraakt...dan besef ik me weer hoelang we eigenlijk al bezig zijn....poeh!

Gecondoleerd Star! Altijd erg om een dierbare te moeten missen. Gelukkig heb je haar nog kunnen zien voor je vakantie. Als je naar Leeuwaren gaat, tuuter dan even op de A7 vlakbij purmerend daar woor ik aan.

Mooi dat je meedoet aan moeders voor moeders....dat zou ik ook willen doen als ik ooit zwanger raak.

Ongelofelijk hè dat je borsten meteen zo gaan groeien, met een paar weken al! Haha heb je er ook nog last van? Ga je het op je week ook al vertellen? Lief van je vriendin...jullie hebben even samen wat vreugde tranen eruit gegooid? :-)

Gaan jullie nog wat doen het weekend meiden? Guusje, hopelijk krijg je nog een zonnetje op je laatste vrije dagen.

X

Geplaatst

Ah, Mariek, wat goed en vooral, wat netjes op tijd!! Je had het over de 22e, dus dat is echt keurig zeg! Spannend dat het nu weer is begonnen, of niet??!! Pfff, leef met je mee hoor en vind je een topwijf dat je gelijk doorgaat, gun het je zo dat het nu lukt! Dus toch voor 2 emmy's, ook dat snap ik helemaal. Wat is overigens de reden dat je dat bij de echo al moet aangeven? Want kan me voorstellen dat je toch ook een beetje wil kunnen inschatten hoeveel emmy's je ongeveer krijgt om deze beslissing te nemen. Ik ga een kaarsje voor je branden en heeeeeeeeeeel hard duimen dat dit hem voor jou ook gaat worden! Hoeveel eitjes had je vorige keer? En spuit je 100 Puregon? Ik ben daar toen mee gestart, maar sloeg niet aan dus moest naar 150. Goed dat je ook de Bayer aspirine slikt. Ik vind altijd dat je het beste kunt doen waar jij je het beste bij voelt. En dus gewoon proberen dit. Mij heeft het (naar mijn idee) enorm geholpen om de werkstress te verminderen. Ik kwam vaak moe en sjacherijnig thuis en was gebroken in het weekend. Sinds ik nog maar 3 dagen werk, merk ik gewoon dat er wat lucht gekomen is in mijn hoofd. En ben ook helemaal blanco de acu ingestapt, waar ik zelf ook een enorm goed gevoel bij had. Natuurlijk weet je nooit waarom het de ene keer wel lukt en de andere keer niet, maar het belangrijkste sowieso blijft, om te doen waar je je goed bij voelt, zodat je lekker in je vel zit en voor je gevoel de wereld aan kan!

Enne Mariek, manlief ook al een beetje klaar voor zijn prestatie, vast wel weer wat nieuwe filmpjes inmiddels in het hok daar...;-P

Haha, dotje, het is voor mij natuurlijk ook wel wat makkelijker om nu positief te zijn, want van mezelf valt dat ook wel mee hoor. Ik heb alleen ervaren dat als ik somber ben en blijf, ik er ook niks mee opschiet. Dus heb op een gegeven moment er voor "gekozen" om de knop om te zetten en de positieve kant van het geheel te bekijken. En scheelt, want mijn man is wel een echte ras-optimist, dus die neemt me vaak daarin mee, want het is niet altijd even makkelijk...;-) Fijn dat je woensdag wel een gesprek hebt. Is dat jou op jouw initiatief, of die van de gynaecoloog? En kan me voorstellen dat je even rust wil, ook gewoon doen als je het zo voelt, zodat je voldoende opgeladen bent voor een volgende keer!

Mmmmm, fertility yoga, wat is dat precies?

Dank voor de condoleances... Ja, het is wel erg triest... Ik zal even naar je zwaaien :-)

Meedoen met MvM was voor mij ook echt iets wat ik gelijk wilde doen. Daarom vond ik het aan de ene kant wel jammer dat het pas vanaf 6 weken kan, want al mijn mooie Hcg gaat nu gewoon het riool in. Maar hopelijk kan ik straks nog voldoende weken doorplassen en wat moois bijdragen, want ik weet hoe hard het nodig is en dit is een kleine moeite!

Nou, en of ik er last van heb.... Mijn man vind het fantastisch, hij noemt ze nu al 3 waterballonnen, haha. Maar denk maar niet dat hij er aan mag zitten, want ze doen PIJN!!!! Maar zeg eerlijk, zelfs daar geniet ik van... Ja, we hebben zeker een traantje gelaten, het is wel erg speciaal en kan het goed delen met haar gelukkig. Ik twijfel nog over mijn collega's, maar de meeste zijn inmiddels ook op de hoogte van het traject, dus gaan toch vragen stellen. Ik denk dat ik dus ook wel ga zeggen dat we een positieve test hebben, maar dat ik het daar verder even bij wil laten en ze een traktatie van me krijgen als ik de 12 weken heb bereikt. Vind het lastig hoor, want liever vertel ik het eigenlijk niet...

Van het weekend redelijk rustig hier. Zaterdagochtend komt een vriendinnetje met dochter op bezoek voor een bakkie, daarna gaan we even op zoek naar wat leuke nieuwe slaapkamer ideeën bij de meubelboulevard en 's avonds misschien naar de bioscoop. Zondag een verlate vaderdag bij mijn schoonvader en daar wordt ook gelijk voetbal gekeken met zwager en schoonzus erbij, dus dat is wel gezellig. En jullie?

X

Geplaatst

Idd gecondoleerd Star, Leeuwarden ver weg! Altijd heftig zo n uitvaart!

Marieke, spannend dat je weer begonnen bent met spuiten, ben benieuwd naar je ervaring met aspirine! Ben jij trouwens altijd zo regelmatig ongesteld dat je op de dag af wist wanneer je zou gaan menstrueren?

Haha dat kamertje, de vrees van de mannen. Mijn gyneacoloog, een "mannenhaatster" noemt mijn lief haar, zegt altijd na de punctie, 3 x inmiddels, mannen mogen ook best n beetje lijden.......

Ik kom geregeld langs je heen rijden Marieke, m n zus woont richting Den Helder. A7, pfff errug lang en saai haha, zal ook s zwaaien ;-)

Druk weekend, verjaardag manlief, en lekker dag erna m n huis s flink poetsen en morgen de date met de zwangeren, slik! Zal wel weer een terugweg huilen worden.

Truste meiden X

Geplaatst

We lopen inderdaad aardig gelijk Dotje! Mijn ongi is altijd wel vrij regelmatig, 27 a 28 dagen meestal. Ik spuit 100 puregon Star. Vorige keer ook, had toen 9eitjes waarvan er uiteindelijk 7embryo's zijn ontstaan. Hoop eigenlijk op meer deze keer. Ik moet het bij de eerste echo al aangeven omdat ze in Leiderdorp zeggen dat we ons besluit niet van het aantal eitjes /embryo's moeten laten afhangen. We zijn op de hoogte van de eventuele risico's bij een tp van 2 en daar ga je dan voor als je toch gaat voor die 2 ! Mijn gevoel zegt gewoon eerst de verse tp 2 en dan zien we wel weer.... Waar woont je zus Dotje? Ik werk namelijk richting den helder, ik werk in wieringerwerf :-) gezellig als je ook ff zwaait of tuuterd haha

Heel veel sterkte meis vanavond met de zwangere date....blijf geloven in jezelf en dat het bij jullie ook goed gaat komen!!

X

Geplaatst

Dotje, hoe ist gegaan gister? Heb je het erg zwaar gehad? Vandaag je vent jarig in elk geval (toch?) das een leuke afleiding, van harte!!

Ik snap het vd tp Mariek, ook wel logisch. En zou denk ik hetzelfde doen, eerst 2 en als dat niet lukt verder kijken. Ga duimen voor veel embryo's, maar vooral voor dat er een winnaar tussen zit!!!

Guusje, jij nog lekker vh weekend aan het genieten, of alleen maar aan de strijk? ;-)

Fijn weekend nog!

X

Guusje, jij nog lekker vh weekend aan het genieten

Geplaatst

Hey meiden,

date ging niet door ..... dus geen pijn hoeven lijden, was ook echt kapot van een drukke werkweek, zat echt aan m n tax!! Zo van, ik liet een bakje tomaten uit de koelkast vallen en kreeg een enorme huilbui ...... Moet je nagaan hoe het was geweest als ik tussen de zwangerschapsverhalen had moet zitten ..... moet ook ongesteld worden dusssss beter zo.

De birthday bash van lief was druk, leuk en gezellig, veel afleiding idd, vandaag dus heeeeeeel veel troep ruimen!!

Marieke, Wieringerwerf ken ik, m n zus woont in AnnaPaulowna. Hoe gaat het met het spuiten enzo? Hoe voel je je?

Star, hoe voel jij je? Niet misselijk?

Guusje, hoe ga jij?

Fijne zondag, helaas zonder zon!!! XXXX

Geplaatst

Oh jij blij Dotje dat het niet doorging....dat scheelt idd een hoop tranen..voel je je nu weer wat sterker? Nog gefeliciteerd met je mannetje! Vandaag maar lekker relaxen nadat je alle troep opgeruimd hebt, het is toch geen weer om naar buiten te gaan! Bleh niks aan zeg! Lijkt wel herfst!

Het prikken gaat goed hoor, alleen ben ik weer snot verkouden, net als de vorige keer trouwens toen ik begon....denk dat je toch ook minder weerstand hebt dan! Vanavond de puregon er bij...zaterdag eerste echo! Anna poulowna ken ik wel, niet ver bij me werk vandaan!

Hebben jullie verder nog plannen vandaag meiden?

Star en Guusje, hoe gaat het met jullie?

X

Geplaatst

Hey Dotje, waar komt die dip in eens vandaan? Blijf positief en hoop houden hoor. Volgens mij zei je zelf laatst nog dat gebleken is dat je positieviteiteit verder komt! Heb je al weer een gesprek gehad met de gyn?

X

Geplaatst

Dotje, ik ga je een oppepper geven! Hoe moeilijk het soms ook kan zijn, blijf erin geloven! Blijf geloof houden in je lichaam, in jullie kleine wonder en in de medische wereld. Probeer je negatieve gedachten om te zetten naar positief. Probeer zoveel mogelijk lol en geluk te halen uit andere dingen. Zoek dingen waar je gelukkig van wordt, geniet van je vent, het zonnetje wat (soms...) tevoorschijn komt, alle lieve mensen om je heen. Zorg goed voor jezelf en maak ook genoeg tijd voor jezelf. Probeer ook afleiding te zoeken zodat je er in het algemeen niet teveel aan denkt. Doe alleen dingen die je ook echt wil doen en maak je niet te druk om zaken die het niet waard zijn je druk om te maken. Praat erover als je wil met mensen om je heen, het ziekenhuis of met ons als je dat wil.

Maar het belangrijkste, geloof erin!! Ik geloof erin voor jullie en ga ook zeggen, het komt goed!!!!!!

Marieke, alweer een beetje van je verkoudheid af? En de eerste echo komt in zicht. Hoe voel je je verder? Gaat het prikken nog goed? Zorg jij ook goed voor jezelf he... Ik had het ook dat ik onwijs verkouden werd tijdens het prikken, is echt je weerstand. En het is enorm belangrijk dat je weerstand bij de tp goed is. Dus aan de sinaasappels, lekker je voeten laten masseren en op tijd naar bed. En geen stress!!

Guusje, hoe is het met jou?

Hier gaat het goed. Begin enorm nerveus te worden voor de echo maandag. Na het testen was ik echt even op mijn roze wolk, maar zo langzamerhand gaat de onzekerheid steeds meer komen. Op zich geen reden voor nu, maar wil gewoon maandag die echo zien en bevestiging krijgen dat het goed zit. Zondag nog een CB digitaal gedaan, gaf aan 3+ weken, dus dat is goed, maar toch... Dus hier ook aan het aftellen.

Fijne avond nog meiden!

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Dotje, wat balen dat je zo enorm verdrietig bent, al snap ik het wel goed. Maar net wat Star zegt, probeer positief te zijn. Wat mij wel hielp was te kijken naar de dingen die ik wel heb, en niet zo naar de dingen die ik niet heb. Makkelijk gezegt, maar ik hadheb er veel aan. Nu nog eigenlijk. Maar het is natuurlijk ook niet erg om je verdriet eens te laten gaan, het moet er toch uit! Kan je er met je man goed over praten? Of vrienden/familie? Uiteraard kan je hier altijd je verhaal kwijt he?

Marieke, hoe is het er mee? Zaterdag 1e echo, hopelijk veel mooie eicellen. En jullie gaan voor 2 stuks, ik geef jullie groot gelijk!

Star, uitleven naar maandag :) ik kan het me helemaal voorstellen. Ik hoop zo op een mooie echo! En je opgegeven voor MvM, heel goed van je :)

Hier gaat het wel oke, gister en vandaag gewerkt, en dat was wel weer erg fijn. Een 3tal collega's weten het, maar de rest (nog) niet. Dit geeft me meer rust en tijd om eerst zelf aan het idee te wennen. Al moet ik zeggen dat ik erg in een ontkennings fase zit. Ik kan het niet uitleggen wat dat betekend, maar ik kan mijn verdriet niet meer uiten, tot iemand de juiste snaar raakt. Ik heb ook een boek gekocht van Odile van Eck, een onvervulde kinderwens, hier herken ik mijzelf erg in, en het is een fase waar ik doorheen moet, een soort van bescherming.

Manlief en ik zijn aan het kijken om een zon vakantie te boeken in september, dat is wel erg fijn, en heb er nu al zin in. Even er samen op uit, en ZON!!! Al was het vandaag wel mooi weer.

Meiden, fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden