Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh dotje, wat goed dat je hem besteld hebt! Ik vond het ook zo herkenbaar en heb hem huilend in 1x uitgelezen. Raakt echt de juiste snaar en er staan ook nog wel een aantal goede adviezen in vond ik. Succes met lezen!

Mariek, laat je ons weten als het zover is??

X

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Star, is die taart stiekem een hint? :) Boltaart? hahaha

Geplaatst

Hey meiden....

Nou zaterdag is de punctie! De echo was goed vandaag, er zitten er een hoop dus zelfs met opmeten kunnen ze niet alles zien...met drie kwartier moet ik de Ovitrel spuiten, hopelijk voor de laatste keer!! :-)

Hoe gaat het met jullie? Wat is het warm vandaag hè....slapen jullie dan Ook zo slecht? Pffff niet te harde in bed...

X

Geplaatst

Wow Marieke, wat spannend!! Ga flink duimen voor mooie bevruchtingen! Hoop echt onwijs dat dit idd de laatste x is!!

Ik ben gister voor t eerst naar de yoga geweest, echt gek om in het "live" met meiden te spreken die in hetzelfde schuitje zitten, en als je de naam van je gyn noemt, meteen reacties te krijgen haha. tWas erg fijn. Ik heb nu echt besloten een tijdje rust te nemen, ons te oriënteren op DD of mss België. Langzamerhand krijg ik toch wel weer hoop en moed.

Ben je al begonnen met MvM Star? XXX

Geplaatst

Oh, en Marieke, idd errug warm en een onwijze hoosbui en onweer hier over het Brabantse land .... bijna weekend gelukkig!

Geplaatst

MArieke, zaterdag is het dan zover, spannend weer allemaal. Zie je er erg tegen op?

Dotje, ljkt me zeker even gek zo voor de 1e keer, maar het is wel fijn om herkenning te horen. Goed ook dat je weer wat hoop en moed krijgt.

Geplaatst

Mariek, zet 'm op morgen!! Ga duimen voor heel veel mooie emmy's! Denk goed aan jezelf dit weekend en pak goed je rust voor de tp. Denk aan je!!!

XXXX

Geplaatst

Toi toi toi Marieke!!! heel veel succes.

x

Geplaatst

Hi meiden,

Mariek, ik ben zo benieuwd.... Duim de hele dag door hoor!!

Dotje, wat goed dat je de yoga ben gaan doen! Fijn he, om toch wel met mensen er echt over te praten. Ik heb 2 goede vriendinnen van me die toevallig hetzelfde hebben meegemaakt, dus daar kon ik een hoop bij kwijt, alleen zijn zij beiden bij de 1e keer zwanger geworden, dus dat is toch anders. Hoe is het met je boek trouwens? Heb je hem al uit?? En wat goed dat je weer positief er tegenaan gaat kijken. Een goede beslissing geweest dus even tijd te nemen!

Guusje, de boltaart was geen hint hoor, maar moest wel erg lachen toen je het schreef ;-) Hoest verder met jou? Je vakantie komt eraan toch?

Ik ben maandag gelijk begonnen met MvM en inmiddels aan de 7e fles (van de 8) bezig, dus krijg ze wel voor voor maandag hoor! Hier alles verder goed, weinig nieuws. Gaan straks een cadeautje kopen voor een babyborrel morgen, dus worden we ff goed op de proef gesteld! Wil namelijk niks kopen, in elk geval niet tot de volgende echo. Verder voel ik me erg goed, soms voor me gevoel te goed, wat me ook weer onzeker maakt. Maar denk maar terug aan maandag en het kloppende hartje wat we hebben gezien. Maar tel wel al weer af naar de volgende echo hoor!! Weet niet of het door het traject komt, maar je blijft toch zoeken naar bevestiging/zekerheid. Hoop dat ik dat straks wat meer los kan laten en ook kan geloven dat het echt waar is, soms lijkt het nu namelijk nog echt een droom.

Dames, fijn weekend, hier schijnt vandaag de zon nog, hopelijk bij jullie ook, geniet ervan!

X

Geplaatst

Nou meiden, daar lig ik dan, voor de aankomende dagen bedrust, helemaal niks mogen doen! Punctie is niet zo verlopen zoals het moest.... Ik heb inwendig veel bloedingen gehad en het stopte maar niet. Was om 10.00 uur aan de beurt, maar mocht daar pas half 2weg. De bloedingen zijn ontstaan door de aspirine van Bayer die ik slik op verzoek van de acupunctuur! Ik heb haar nog gevraagd of het geen kwaad kon als ik dit al slikte voor de punctie, maar ze gaf aan dat het zo'n kleine hoeveelheid is, dat dat echt niet te merken is....wel dus! Ben er even klaar mee...ik heb dinsdag wee een afspraak staan, maar ik pas er even voor! Zal haar ook later nog even bellen. De arts zei dat als ze wist dt ik dit slikte , ze geen punctie bij me had uitgevoerd! Dit is een kwalijke zaak, de acupuncturist is buiten haar boekje gegaan en zal ook nog gebeld worden door Leiderdorp. Ik en me vriend zijn hier echt van geschrokken, ook al doet ze dit natuurlijk niet met opzet, maar door dit lig ik nu 3dagen plat! Mag maandag niet werken en het ligt er nog aan hoe ik me dinsdag voel of de tp nog doorgaat....grrrr! Gelukkig hebben we wel 9 eitjes!! Ik word maandag door de arts gebeld om te vragen hoe het gaat en of ik nog een extravecho krijg en dan hoor ik meteen hoeveel Emmy's we hebben.....

Ik ga nu ff slapen! Moest dit ff kwijt...

X

Geplaatst

Jeetje Marieke, wat een verhaal zeg! Ik ben heel benieuwd wat de reactie starks is van de acu. Ik hoop niet dat het een vervelend staartje gaat krijgen voor de TP. Maar wel 9 eitjes, nu de bevruchting ....

Rustig aan, en laat je maar goed verwennen door je man.

Geplaatst

Wow, heftig Marieke!! Rust is nu het beste medicijn. Hoop niet dat je teveel klachten ondervind zoals pijn enzo!

9 eitjes, super!!

Geplaatst

Mariek, wat schrikken!! Pff, heftig zeg en wat slecht vd acu eerlijk gezegd... Heb je nu nog veel pijn? En word je voor een eventuele tp gecontroleerd op bloedingen. Meis, wat vind ik dit vervelend voor je, je was zo lekker positief...

Hopelijk lukt het wel de komende dagen te rusten, laat je even goed verwennen en ik ga in elk geval.duimen voor 9 mooie emmy's. Hou je taai!

Dikke X

Geplaatst

Ik heb wel een volle en pijnlijke buik, maar zolang ik vlak lig gaat het wel. Paracetamol mag ik ook niet zoveel nemen nu...

Ik ben ook echt geschrokken. Je vertrouwd toch op de deskundigheid van de acu. Ik heb haar vanmiddag gebeld, maar kreeg geen gehoor. Heb haar nu maar even een mail gestuurd en alles uitgelegd, ook dat ik er even mee stop en het verder op eigen houtje wil doen. Ik heb nog kriuiden hier van haar, maar die mag ik niet meer slikken van me vriend! Ik word maandag gebeld en krijg misschien eerst nog een echo om te kijken hoe het dan met de bloedingen zit. Me eierstokken hebben nu echt wel wat t voorduren gehad, ik kon zelfs tijdens de punctie zien dat de follikels zich meteen vulde met bloed...oja, heb ook nog ff een catheter gehad, moest zo nodig en mocht nog niet staan, Pfff een punctie om snel te vergeten!

Geplaatst

Inderdaad maar uitkijken met, medicijnen etc. nu, maar ben wel echt benieuwd wat ze gaat zeggen hoor... Even je lichaam rust geven. Ik heb ook een katheter gehad, was geen pretje idd... Hopelijk is het allemaal niet voor niks en houden jullie er straks wat moois aan over...

X

Geplaatst

Ik heb haar gister gesproken . Ze is er erg van geschrokken en het verbaast haar dat ik er zo op reageerde omdat ik zo weinig slikte. Ze Gaat zelf maandag mijn art is Leiderdorp bellen. Ze stuurde me later ook nog een mail en vertelde dat ze na ons telefoongesprek meteen op internet is gaan kijken en las daar dat ik inderdaad deze aspirine niet mocht slikken tijdens de punctie, ik had 2 à 3 dagen van te voren moeten stoppen. Ze neemt het zichzelf erg kwalijk dat ze hier niet van op de hoogte was en ze het me niet heeft verteld. Ik neem voorlopig even rust qua acu. Het is een heel lief vrouwtje en ik weet zeker dat ze het beste met me voor heeft, maar dit had niet mogen gebeuren!

Geplaatst

Hey Marieke, nee had idd niet morgen gebeuren. Medicijnen zou ik altijd in overleg met de gynaecoloog innemen. Vooral bloedverdunners. Maargoed het is gebeurt, goed je rust pakken en bananen eten (bevatten vitamine K, stollen bloed ;-) ) Hoop gewoon dat je een goede terugplaatsing gaat krijgen en dat je geen hinder van de punctie hebt !! Goed dat de acu haar verantwoordelijkheid neemt in deze zaak, medicijnen voorschrijven is toch nog altijd voorbehouden aan een arts en das maar goed ook.

XX

Geplaatst

Mariek, goeie score!!! Je gaat er 2 laten terugplaatsen toch?? Weet je al hoe laat je mag??

Hoe voel je je verder? Weer een beetje opgeknapt?

X

Geplaatst

Ik had stiekem op meer gehoopt, maar besef ook dat ik niet mag klagen! Ik laat er 2 terugplaatsen ja...voel me verder wel redelijk, nog wel een gevoelige buik, meer dan de vorige keer, maar het is uit te houden.

Hoe gaat het met jou Star? Kijk je al uit naar je 2de echo? :-)

Dotje, hoe sta jij er nu voor? Weet je al wannee je weer wilt beginnen?

Guusje, is je vakantie al begonnen? Ga je nog het zonnetje opzoeken, want hier in NL is hij ver te zoeken helaas.

X

Geplaatst

6 is super Marieke!!!

Afspraak voor DD staat, pas 7 nov!!! Wachtlijst in DD! Mss in Nederland nog een poging doen met andere medicatie. Ik wil pas na de zomer weer een poging ondernemen.

XXX

Geplaatst

Marieke, 6 is super!! Vind het wel spannend dat je er 2 terug krijgt hoor... Morgen na de tp lekker even je rust nog pakken en dan wordt het weer spannend. Hoe laat mag je? En ga je woensdag weer werken?

Dotje, spannend van DD! Wel nog lang wachten idd. Moet je er eerst nog heen voor een intake?

Hier alles goed, vandaag een wat mindere dag qua hoe ik me voel, maar is eigenlijk ook wel weer fijn... Tel wel de dagen af naar de 19e inderdaad...

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden